Buren hebben te kleine hok voor kippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:39

Het gaat vannacht helemaal niet hard regenen. Het gaat juist droog worden, de meeste buien zijn het land nu al uit.
Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen meer te maken.
www.knmi.nl

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:39

maar als je je zo zorgen om ze maakt, bel je toch nu aan. al is het maar in de trant van "goh, ik hoorde dat het vannacht slecht weer wordt. Is het niet misschien handig dat uw kippen ergens kunnen schuilen"

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:41

ThePast03 schreef:
Het gaat vannacht helemaal niet hard regenen. Het gaat juist droog worden, de meeste buien zijn het land nu al uit.
Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen meer te maken.
http://www.knmi.nl

Oke, ik dachtdat ik dan net op de tv hoorde.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:41

Romana01 schreef:
maar als je je zo zorgen om ze maakt, bel je toch nu aan. al is het maar in de trant van "goh, ik hoorde dat het vannacht slecht weer wordt. Is het niet misschien handig dat uw kippen ergens kunnen schuilen"

Ja maar ik weet niet of ze ze vanavond misschien naar binnen halen. Misschien wel, wie weet dus is het een beetje raar om nu te zeggen: zou je niet beter je kippen vanacht binnen doen? En misschien terwijl ze dat al van plan waren. Ik denk het zelf eerlijk gezegd niet, maar ik wacht gewoon af

flicka

Re: Buren hebben te kleine hok voor kippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:47

In Breda regent het al een tijdje niet meer. Ik zie een hoop blauwe lucht.

Hier wonen ook veel Marokkanen in de buurt en wat mij opviel toen ik hier kwam wonen is dat ze allemaal bang of vies van honden zijn. Ze zijn hier allemaal islamitisch dus eten halal, en er zitten vlakbij slagers die dat vlees verkopen. Die kippen worden halal geslacht, gaan de pan in, kijk er maar niet meer naar. En als ze ze voor de eieren willen houden komt er misschien nog wel een betere behuizing, anders gaan ze toch niet leggen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:52

Nee nu niet, maar vanmiddag wel.. Deze buren vind ik niet zo geweldig. 2 huizen verder wonem ook marokkanen en die zijn super aardig, dan kan ik het goed mee vinden. Man die hard werkt, een echt hele lieve vrouw en leuke kindjes. Toen ik met mijn paard hier in de straat stond (schimmel) kwamen de kindjes naar buiten om te vragen of hij het paard van sinterklaas was. Dat was zo schattig. En op de hoek wonen ook nog marokkanen (eigenaars taxiline, van die gele auto's) maar ook erg aardig. Maar deze praten ook meer met je, en scheiden zich niet af. Dat doen die naast ons wel. Die vrouw is nooit maar dan ook nooooit buiten. De kinderen zijn wel erg aardig, maar zij zeggem zelf ook dat ze een hekel hebben aan hun vader.....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:03

Dan zou ik me om dat laatste meer zorgen maken, als deze 2 kippetjes...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:05

Daar wordt al aan gewerkt. Is al tijdje zo. Het is keer zo erg geweest dat politie moest komen en hij moest de gevangenis in.... Ik vind hemmaar eng.....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:09

xxMaxx schreef:
spicegirl schreef:
thuis slachten mag niet, dus DB bellen...

Nee dat dacht ik dus ook, hoop dat ze morgen nog leven. Anders bel ik de DB, moet er niet aandenken welke praktijken ze hier NAAST verrichten.......

Waarom mag je thuis geen kippen slachten?
Dat gebeurde bij ons vroeger thuis ook altijd.
En eigenlijk in de hele omgeving wel.
Ik heb zelfs meegeholpen met veren plukken :o
Wij aten ook onze eigen kippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:29

ik denk dat ze als voer dienen(ook :o), het niet slecht bedoeld is van dat kleine hok, maar meer om geld te besparen!
DB bellen, zo te zien (horen :+) valt er niet met die mensen te praten!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:30

Volgens iedereen hier heeft DB bellen geen zin

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:39

Nee, die gaan echt niet naar Marokkanen voor 2 kippen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:35

femke27 schreef:
xxMaxx schreef:
Edit: ookal wordt het wel gedaan tenzij het niet mag, ik kan het nu voorkomen. Of het nou wel of niet wordt gedaan

Fijn dat je dan hebt kunnen voorkomen dat 2 levende kippen braadkippen worden. Ik geef je pas een pluim als je dit met de halve bioindustrie weet te bereiken. Een hok van 100cmx30cm is nog altijd groter dan de bioindustrie.

Waar slaat deze reactie op? Dit hok voldoet al niet aan de regels. Deze kippen zitten op een vreselijke manier op een dood te wachten. En anders nemen wij ze wel over. Wij kunnen ze bieden wat ze nodig hebben.

Je klinkt niet echt als een dierenvriend

Ik ben het eens met femke27. Dit wil niet zeggen dat ze geen dierenvriend is hoor. Maar ze bedoeld dat er al genoeg kippen zijn die er veel slechter bij zitten dan deze kippen.

Heb je inmiddels al contact gehad met de DB? Ben benieuwd wat ze zeggen ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:47

heb alleen gemaild, ik ga zo kijken of de kipjes nog buiten zijn. Ik verwacht morgen een mail, zo niet, dan bel ik even om te kijken wat ze ervan vinden en wat ze eraan kunnen doen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:54

Tja DB bellen heeft weinig zin denk ik persoonlijk...

Daarnaast wat is er nu erg aan je eigen kippen slachten? Als mn moeder er niet op tegen was hadden mn vader en ik allang een paar kipjes geslacht hoor.

Ja ze zitten in een klein hokje, met voer (zover je kunt beoordelen vanuit je raam) wat niet helemaal gezond is. Dus? Wat is het probleem? Die kippen zijn met 2 dagen dood. Je kunt je dierenliefde ook overdrijven meid :)

Als je het echt zo erg vindt dan stap je toch (samen met je moeder) op die mensen af. Je hebt je mond hier ook groot genoeg om voor jezelf op te komen dus lijkt mij dat je dat dan ook kan bij je buren (uiteraard wel netjes)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:00

xxMaxx schreef:
heb alleen gemaild, ik ga zo kijken of de kipjes nog buiten zijn. Ik verwacht morgen een mail, zo niet, dan bel ik even om te kijken wat ze ervan vinden en wat ze eraan kunnen doen

Ik zou the A-team ook even bellen, die zijn veel daadkrachtiger.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:14

MarcoBorsato schreef:
xxMaxx schreef:

Ik zou the A-team ook even bellen, die zijn veel daadkrachtiger.

Wat wil jij nou bereiken met je nutteloze berichten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:16

Neem het niet te serieus, ik zit je een beetje te dollen. Ik snap gewoon niet zo goed wat jij wil bereiken met je acties, iedereen hier vertelt je hoe het werkt en jij trekt je eigen plan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:17

laaat allemaal maar zitten, wat jullie ook zeggen op dit moment, ik bel de db toch. Of het nou nutteloos is of niet dat maak ik zelf uit :) Ik bel om te vragen of dit kan en als ze voor dit niet deze kant op komen, dan is het jammer.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:18

MarcoBorsato schreef:
Neem het niet te serieus, ik zit je een beetje te dollen. Ik snap gewoon niet zo goed wat jij wil bereiken met je acties, iedereen hier vertelt je hoe het werkt en jij trekt je eigen plan.

Ik wil kijken wat ik kan doen voor deze kippen, kan ik niks doen, dan vind ik het erg jammer maar ik heb iets geprobeerd

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:19

Ik denk dat de kipjes morgen al in de pan liggen............ Als je toch bezig bent, wil je dan ook meteen aan de DB vertellen dat er in megakippenstallen ook nog duizenden zo zitten... Kunnen ze daar ook nog effe naar toe! 8)7

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:21

Mareng schreef:
Ik denk dat de kipjes morgen al in de pan liggen............ Als je toch bezig bent, wil je dan ook meteen aan de DB vertellen dat er in megakippenstallen ook nog duizenden zo zitten... Kunen ze daar ook nog effe naar toe! 8)7

Ja zal ik zeker doen hoor

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:22

heb je wel eens gezien in wat voor hok het kipje leeft waar jou vlees en eieren vandaan komen>? misschien kan je je beter daar eens druk om gaan maken....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:29

Mjay schreef:
heb je wel eens gezien in wat voor hok het kipje leeft waar jou vlees en eieren vandaan komen>? misschien kan je je beter daar eens druk om gaan maken....

Ik eet geen bio vlees. :n ik eet uberhaupt bijna geen vlees, als ik vlees eet is het van de biologische slager :j alles is bijna biologisch hier in dit huis! Als er iets biologisch te verkrijgen is, dan kan je het hier vinden

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:34

Als het allemaal zoo erg was had je gelijk aan de deur moeten staan! En niet nog een dag afwachten en dus volgens jou de dieren extra laten lijden! Beetje jammer!

Maar ik denk ook dat ze weldra in de pan zullen belanden!