enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:50

hanny_jelke schreef:
de hond heeft nooit naar onze zoontje gegromt. als hij genoeg van milan had ging hij in de bench liggen want dat was voor hem een plekje waar onze zoontje niet mocht komen van ons.
maar nu heeft hij niet gegromt en niet geprobeert weg te lopen.
we roepen ons kind meteen naar ons toe als hij achter de hond aan ging lopen.
we willen de hond niet opsluiten als de onze zoon wakkker is.
dit zal juist jarloezie op weken.
onze hond heeft een bench maar die staat altijd open.
nu moet hij vast blijven en compeseer ik dit tot we iets vinden door veel en lang met ham te wandel zodat hij wel zijn benen kan strekken. maar een idialle oplossing vind ik het niet :n

het spijt me ts, maar dit sterkt mijn mening dat je deze hond beter in kan slapen dan.
je geeft aan dat hij niet waarschuwde en niet weg liep, als je dit weet, betekent dus dat hij uit het niets je zoon bijna dood beet, sorry maar zo'n hond zou je niet bij andere mogen plaatsen, mijn vader is ooit door zo'n hond uit het niets gegrepen, later bleek dat het beest een hersen tumor had, hij heeft mijn vader wel helemaal opengereten.........

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:00

hanny_jelke schreef:
Vandaag werd ik gebeld op mijn werk,
door mijn man.
de hond heeft onze zoontje gebeten.
ik ben naar huis gegaan (was toch net klaar)
meteen door naar de huisartsen post en daarna naar de tandarts.
hij is goed gegrepen, een diepe snee onder het oog die gelukkig wel teggen elkaar zit.
een gat in de wang door de lip en 3 tanden kwijt.
er zal echt wel iets gebeurt zijn, hij zal echt wel een aan leiding gehad hebben.
maar het ging zo snel dat mijn man het niet heeft kunnen zien.
mijn vertrouwen in mij maat en mijn vriend is weg.
ik kan ze zo niet samen houden en me kind gaat toch echt voor me hond.
en dus heb ik hem op marktplaats gezet. hij hoeft niet meteen weg en ik wil zekker weten (voor zover dat kan) dat hij een goed huisje krijgt.
een plekje zonder kinderen.
want hij is echt een schatje.
en ook werkte hij graag voor me.
mijn maatje moet het huis verlaten. |(
en dit doe ik met pijn aan me hart maar ben zwanger van een tweede.
die is nog kwetsbaarder (omdat die nog kleiner is in het begin)
voorlopig krijg ik het toch druk genoeg met de zwangerschap en de nieuwe baby.
voorlopig blijf ik zonder hond zitten.

een discussie over dat hij een spuitje moet of dat me zoontje ook echt wel iets gedaan heeft. me zoon zal heus niet onschuldig zijn maar na dit kan ik hem niet meer vertrouwen. en een spuitje wil ik niet want ik weet dat hij in een huis zonder kids een prima leven kan hebben

Je man heeft het niet kunnen zien zo snel?? Waar was hij dan?
Hij heeft dus niet gezien wat je zoontje misschien gedaan heeft.

Ik vind het een raar verhaal.
Wij hebben al 20 jaar duitse herders en kinderen.
Toen de kinderen net geboren waren hebben we de honden er ook bij gehad om ze te laten kennismaken.
Na al die jaren kan ik zeggen dat mijn honden nog nooit naar een kind uitgehaald hebben.

hanny_jelke

Re: enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 17:06

mijn man was op hooguit 1 meter van ze vandaan.
en nee hij heeft niet gezien wat milan deed.
maar vergeet niet dat kinderen heel stiekem kunnen doen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:07

Waarom bel je zijn fokker niet en leg je hun het probleem voor. Misschien neemt hij de hond terug of kan je helpen een geschikte plek voor hem te vinden. Ik ken vele duitse herderfokkers die zonder problemen de hond terug nemen hoor.Of idd. plaats hem op de site van de herplaats herders,dan komt hij bij een liefhebber van het ras terecht en die worden gecheckt. Wel zo fair tov. de hond. Alles beter dan op mrktplts,daar hoor je toch vaak dat er wat aparte mensen kunnen reageren. Ik hoop echt dat je deze tip,die trouwens al eerder gegeven is incl. de link,ter harte neemt.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 17:09

ik neem de tip zeker ten harte.
het is op dit moment voor ons heel moeilijk. we zijn echt gek op hem.
maar gunnen hem het besten.
de fokker is al ingelicht. hij heeft op dit moment geen ruimte voor hem.
maar houd zijn oren en ogen open voor me

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:11

Hele goede beslissing, al is het vast heel moeilijk.
Zulke verhalen zijn de reden dat ik van mijn toekomstige man geen hond mag :o .

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:14

Veel sterkte met je besluit! Misschien kun je er een gedragskundige naar laten kijken en hem laten testen om te kijken of hij niet aggressief is en geplaatst kan worden?

Kan alleen zeggen dat ik ook op de leeftijd van 2 ben gebeten door onze herdershond die een getrainde politiehond was en ook al eens mensen had gered (oa een kind van 4 uit de sloot).
Ik zat in de zandbak te spelen en de hond heeft me zo in het gezicht gegrepen (littekens heb ik nog) Deze hond is direct afgemaakt. Heb er wel een trauma aan over gehouden. Toen ik 13 was hebben we pas weer een hond gekregen, een pup en ik heb uren boven op zolder gezeten. Heel langzaam ben ik er gewend aan geraakt. (was een stabij)
Inmiddels heb ik zelf een hond (kruising dalmaat) en ook 2 kleine kinderen. De kinderen zijn nooit alleen bij de hond en ik ben heel voorzichtig met de kinderen dicht bij de hond. Als ze te druk doen, gaat de hond in de mand, dan doe ik de keukendeur dicht en heeft zij rust.
Voor herders ben ik nog steeds bang en ik houd niet van honden die bij me opspringen of bij de kinderen, ben heel voorzichtig!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:22

Vreselijk dat dit gebeurd is. Hopelijk geneest het goed en houdt hij geen hele lelijke littekens over. Laat de tandarts ook goed de ontwikkeling van zijn blijvende gebit in de gaten houden, bij verlies van tanden op jonge leeftijd kunnen er soms 'vreemde' dingen gebeuren in zijn mond.
Ik hoop dat je een goed adres voor je hond vindt en dat hij niet de rest van zijn leven alleen in een kennel hoeft te zitten als waakhond.
Ik hoop wel dat dit een les is voor anderen, laat een dergelijk jong kind nooit en te nimmer alleen met een hond. Al is het een Chihuahua of ander klein ras, het blijft een dier wat zich kàn verdedigen wanneer er iets gebeurt. Zo'n jong kind heeft nog geen besef van goed/fout.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:26

leonie1984 schreef:
Misschien heb je nog iets aan deze website, herplaatsingssite voor duitse herders.

http://barto2.home.xs4all.nl/Index2.htm

Als de fokker er nu geen ruimte voor heeft kan natuurlijk,maar iig. al fijn dat hij meedenkt voor je. Maar deze link is ook een hele goede optie hoor en daar zou ik hem echt aanbieden als je besluit afstand te doen van de hond.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:28

Ik ben niet van mening dat deze hond een spuitje moet krijgen, ook al zijn er hier sommige mensen die het wel vinden. Ik wil TS alleen sterkte wensen met het herplaatsen van haar hond.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 17:34

gabyfedde schreef:
Vreselijk dat dit gebeurd is. Hopelijk geneest het goed en houdt hij geen hele lelijke littekens over. Laat de tandarts ook goed de ontwikkeling van zijn blijvende gebit in de gaten houden, bij verlies van tanden op jonge leeftijd kunnen er soms 'vreemde' dingen gebeuren in zijn mond.
Ik hoop dat je een goed adres voor je hond vindt en dat hij niet de rest van zijn leven alleen in een kennel hoeft te zitten als waakhond.
Ik hoop wel dat dit een les is voor anderen, laat een dergelijk jong kind nooit en te nimmer alleen met een hond. Al is het een Chihuahua of ander klein ras, het blijft een dier wat zich kàn verdedigen wanneer er iets gebeurt. Zo'n jong kind heeft nog geen besef van goed/fout.

milan is ook nooit een seconde alleen geweest met de hond.
hij moest zelfs altijd mee naar de wc want dan kun je hem in de gaten houden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:37

Alleen snap ik iets nietTS.
In het topic over gevaarlijke honden zeg je zelf dat als ze gevaar zijn een spuitje moeten krijgen :? .
Nu heeft jou hond jou kind behoorlijk toegetakeld en ga je hem de straat op sturen.
Je schrijft zelf dat de hond niet gromde of niks en zo toehapte.
Ik vind je niet slim bezig. :n

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:40

Naar verhaal... Je hebt een foto waar jouw hond samen met je kind op de bank zit... Persoonlijk vind ik dit al niet goed! Hond zijn plek is op de grond en kind op de bank. Jouw hond is zodoende niet de laagste in het roedel(gezin) en daar beginnen de problemem vaak mee helaas...

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:48

Jouw advertentie op Marktplaats is uitermate vreemd.... Beller is sneller, hoezo? En dan wat wazige fotos erbij.... Ik zou er even goed de tijd voor nemen en een goede en ervaren baas voor zoeken!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:58

unicumW schreef:
vind dit ook een beetje een rare post..
jou hond jou verantwoordelijkheid.. als dat dier al een jaar agressie vertoonde was het toch beter geweest om hem elf weg te brengen!! dan was dit nu ook niet meer gebeurd..
maar hey.. zo denk ik

je moet niet oordelen als je de situatie niet kent, ik vertel iets zeer beknopt....
deze hond is naar een opvang gegaan speciaal voor deze type honden,met mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan, is getraind en op hun voorwaarden herplaatst...
hun voorwaarden was dat de muilkorf om moest blijven en deze nieuwe bazen hebben zich daar niet aan gehouden......
en ik heb mijn verantwoordelijkheid afgegeven op het moment dat ik een bepaald bedrag neer legde en een contract tekende ;)

Marcella schreef:
Plaatsings voorwaarden is een max. bedrag van 350 euro. Prijs marktplaats lig daar ruim boven.

Hopelijk lukt het om een goede nieuwe baas te vinden. ;)

begrijp ik hieruit dat er meer dan 350 euro voor de hond wordt gevraagd :? is het niet zo dat je blij moet zijn als hij uberhaupt ergens geplaatst wordt? Ik heb zelfs moeten betalen........

Mareng schreef:
Naar verhaal... Je hebt een foto waar jouw hond samen met je kind op de bank zit... Persoonlijk vind ik dit al niet goed! Hond zijn plek is op de grond en kind op de bank. Jouw hond is zodoende niet de laagste in het roedel(gezin) en daar beginnen de problemem vaak mee helaas...

dit is wel waar......al heeft ts daar niks meer aan want het leed is al geleden

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:59

Ojajoh schreef:
unicumW schreef:
vind dit ook een beetje een rare post..
jou hond jou verantwoordelijkheid.. als dat dier al een jaar agressie vertoonde was het toch beter geweest om hem elf weg te brengen!! dan was dit nu ook niet meer gebeurd..
maar hey.. zo denk ik

je moet niet oordelen als je de situatie niet kent, ik vertel iets zeer beknopt....
deze hond is naar een opvang gegaan speciaal voor deze type honden,met mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan, is getraind en op hun voorwaarden herplaatst...
hun voorwaarden was dat de muilkorf om moest blijven en deze nieuwe bazen hebben zich daar niet aan gehouden......
en ik heb mijn verantwoordelijkheid afgegeven op het moment dat ik een bepaald bedrag neer legde en een contract tekende ;)

Marcella schreef:
Plaatsings voorwaarden is een max. bedrag van 350 euro. Prijs marktplaats lig daar ruim boven.

Hopelijk lukt het om een goede nieuwe baas te vinden. ;)

begrijp ik hieruit dat er meer dan 350 euro voor de hond wordt gevraagd :? is het niet zo dat je blij moet zijn als hij uberhaupt ergens geplaatst wordt? Ik heb zelfs moeten betalen........

Mareng schreef:

dit is wel waar......al heeft ts daar niks meer aan want het leed is al geleden

Op Marktplaats vraagt ze 600 euro.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:04

Mareng schreef:
Op Marktplaats vraagt ze 600 euro.....

sorry maar dat vind ik ronduit belachelijk

tegenwoordig mag je blij zijn als je hem gratis bij een goed huis kwijt kan....

ts, waarom vraag je er zoveel geld voor? naar wat ik begreep is de hond ook al 5? waarom niet gratis bij een echt goed tehuis?
bij dat bedrag, en toch op MP, krijg ik een vervelende bijsmaak

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:06

hanny_jelke schreef:
mijn man was op hooguit 1 meter van ze vandaan.
en nee hij heeft niet gezien wat milan deed.
maar vergeet niet dat kinderen heel stiekem kunnen doen.

Maar hij weet wel dat de hond niet gewaarschuwd heeft..Knap hoor! Je man was blijkbaar niet oplettend genoeg.

Ik hoop voor de hond (prachtig beest trouwens) dat hij goed terecht komt.

Edit: 600 euro? :oo Dat ga je er nooit voor krijgen, ik zou hem zelf naar een asiel brengen. Ik heb zelf voor mijn Duitse Herder 750 euro betaalt toen hij 8 weken was.. Je mag blij wezen als je hem voor niks weg kan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:10

aan de ene kant vind ik dat hij een spuitje moet krijgen...
straks is er een dode.
aan de andere kant zal d'r wel echt iets raars zijn gebeurt.... en misschien kan de hond er helemaal niks aan doen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:15

Vind het ook jammer dat hij zo duur is. En jammer van de slechte kwaliteit foto. Wil je verkopen zorg dan voor goede foto's dit is alleen maar promotie voor je hond om te verkopen.

Ga even voorzichtig toch een balletje opgooien hier in huis. :o
Laatst bijgewerkt door Marcella op 13-08-11 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:15

600 euro voor een valse hond? Dacht dat TS in het belang van de hond een nieuw baasje zoekt. Maar met die prijs ..... krijg ik toch een ander gevoel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:16

hanny_jelke schreef:
dat is inderdaat een oplossing.
maar wel voor tijdelijk.
ik wil hem niet met een muilkorf laten lopen.
bij een nieuw huisje is hij echt better af dan

Je wilt m gewoon kwijt, je kan ook gewoon een muilkorf omdoen, als je kind naar bed is het afdoen, dus zo erg zielig is t niet. Je bent toch erg aan je hond gehecht en t gaat je aan t hart dat je m weg doet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-08-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:17

Ik schrik er sowieso al van dat hij op marktplaats gezet word en niet via de link die al meerdere keren aangegeven word. Begin het erg tegenstrijdig te vinden allemaal en krijg er een nare smaak van in mijn mond,bah!

Je zegt dat je zo gek op hem bent,waarom dan op mrktplts en niet op de herdersite,daar worden de toekomstige baasjes ook gecheckt.

Neem anders contact op met mensen van deze vereniging,daar zitten de ECHTE duitse herderkenners.
http://www.duitseherder.nl/

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:22

slimmerik schreef:
600 euro voor een valse hond? Dacht dat TS in het belang van de hond een nieuw baasje zoekt. Maar met die prijs ..... krijg ik toch een ander gevoel.

idd ik sla ook ff achterover.....beetje raar verhaal.
wel sterkte met de kleine.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:31

TS is deze hond trouwens nog maar heel kort in je bezit? Omdat je op 30 mei schrijft dat je hond herplaatst is?

Dan zou het betekenen dat deze hond mogelijk al een hele geschiedenis heeft dus....