wij hebben die altijd in de groene kliko zitten
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoli schreef:Ja het weer is er weer prachtig voor, regenbui en daarna fikse zon... lekker vochtig en warm/broeierig weer dus...
Nog wel even een opmerking als ex-paraveterinair:
De maden komen niet alleen voor bij zieke dieren of dieren met een vieze vacht, vieze hokken, etc...
Ik heb in 4 jaar tijd al meerdere malen totaal gezonde dieren gezien die toch maden kregen...
Deze dieren hadden geen vieze vacht, geen wondjes of iets dergelijks... dus let goed op!
geerke schreef:bij schapen kun je een spuitbus tegen vliegen gebruiken ,met permetrine erin....dan vallen ze er dood af.
Ik weet niet of je dat bij konijnen kunt gebruiken.
Heb de stalbaas gehaald en hebben zo'n stuk of 15 eruit gehaald
Daarna wat pure jodium erop, verwijderde krengen verzopen en verbrand.
Kitten84 schreef:Zo, kom net terug van stal en blij toe dat ik gegaan was.
Heb zelf stuk of 5 maden eraf gepakt, maar bij de lies zat een nog diepere wonde, met een compleet nestHeb de stalbaas gehaald en hebben zo'n stuk of 15 eruit gehaald
Daarna wat pure jodium erop, verwijderde krengen verzopen en verbrand.
Mijn schaapje is verder happy en ze heeft zin aan eten. Heb ze lekker handje brok gegeven en wat kuil.
Maar man oh man, wat een vuile beesten. En ze moeten allemaal mijn schaap hebben...zijn Friese Melkschapen gevoeliger of zo?
hanny_jelke schreef:veersche schreef:Dat hebben wij twee jaar geleden aan onze haan gehad, arm beest. Was van onderen al helemaal opgevreten.... Meteen kop eraf en in het bos gedumpt ivm de vreselijke lucht (die luuuuuuuuucht!!!!!)
dit meen je niet serieus neem ik maar even aan,
hoe respecht loos naar je dieren toe.