KVV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: KVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:28

ja hoor kan prima :)

Berdien

Re: KVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:27

Onze hond krijgt ook alleen nog maar Smuldier, de complete variant dan natuurlijk. Ze doet het daar hartstikke goed op. Geen vieze bergen poep meer, energieke hond die kerngezond is. Ze krijgt 2x per dag een portie. Eerder kreeg ze 1x per dag. Toen gaf ze geregeld gal over. De maag wordt zuurder van vers, en als je dan heel lang met een zure, lage maag rondloopt.. da's niet lekker. Dus nu 's ochtends een portie en aan het eind van de middag weer. Ze heeft nooit meer overgegeven :)

Mams verdeelt zo'n pakje in 2 of 3 'plakken' en bewaart dat dan in een afgesloten bakje in de koelkast. Als het nog te koud is gaat het even in de magnetron.
Moest het laatst ook aan de hond voeren, heb er boven staan kokhalzen. Ben al geen fan van vlees (vegetariër) maar dit.. gadverdegadver. Maar goed, hond doet het er goed op dus moet het maar :+

De katten weigeren het overigens te eten. Die eten hun brokjes en af en toe een muis/vogel, maar KVV? :n Da's vies, volgens hen :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:23

Ik las ergens op de eerste pagina dat je bij voorkeur biologisch vlees zou geven, je zou ook eens kunnen kijken naar Darf, al hun varianten zijn biologisch en best betaalbaar als je het vergelijkt met andere bio-KVV.

Ik voer nu sinds enkele weken Carnibest na voornamelijk Smuldier te hebben gevoerd, voornamelijk vanwege de ontiegelijke hoeveelheid plastic afval die je bij Smuldier hebt. Als het goed is stap ik binnenkort over naar Darf, heb je nog weer minder afval èn bio vlees, èn het is wat goedkoper dan Carnibest. We hebben hier overigens ook barf-dagjes en krijgt ze regelmatig dingetjes mee als groenten, yoghurt/biogarde en ei.