Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ninx schreef:Wilawander schreef:En wat voor testen ondergaan deze honden voor ze naar NL komen? en wat zijn de kosten daarvan?
Ik heb heel wat meer betaald dan de bedragen die hier genoemd worden en had het er graag voor over.
Er zijn slechte stichtingen.... en het is zaak kritisch te zijn/ blijven.
Ik denk echter dat SOS Strays, waar mijn vandaan komt... prima werk doet.
Lees op hun site eens na hoe de procedure in zijn werk gaat.... dan ben je al een stuk verder qua info.
Vanzelfsprekend is er genoeg markt voor rashonden.... iedereen wil pupjes... Maar voor een graatmagere bottenzak zonder poot of 1 oog komen niet zoveel mensen. Wees blij dat ook daar nog een thuis voor is...
Citaat:Ook moeten alle honden gezond zijn. De honden ondergaan allen een bloedtest voor ze op transport gepland worden. Alléén de honden die een goede bloedtest hebben en seronegatief getest zijn op leishmaniosis (een zuiderse ziekte gebracht door een soort mug– zie info bij ‘medisch’) zullen in aanmerking komen om naar hier te komen. Verder natuurlijk zijn er de beschikbare opvangplaatsen waar rekening mee gehouden moet worden. Iedere hond die naar hier komt, heeft een plaats in een opvanggezin dat klaar staat bij aankomst om hem te verwelkomen.
Wilawander schreef:En wat voor testen ondergaan deze honden voor ze naar NL komen? en wat zijn de kosten daarvan?
Wilawander schreef:Het gaat mij voornamelijk om de gezondheid van deze dieren en het gevaar dat ze zijn voor de honden in NL. Sinds dat het schijnbaar hip is om honden uit bv. spangje te halen zie je gewoon een stijging van bijvoorbeeld de tekenziektes. Borreliose, Babbesiose, Ehrlichiose. Deze waren daarvoor uiterst zeldzaam. Mijn reu heeft Borreliose, nooit in het buitenland geweest. De dierenarts waar ik voor werk, werkt veel samen met een lab voor tekenziektes en die geven dit zelfde ook aan. Om zo maar even een voorbeeld te noemen.
Verder hebben we meerdere spanjaarden als patient en is echt ongeloofelijk wat die allemaal mankeren. Die mensen zijn allemaal zerr overtuigend in hun "eens maar nooit weer"
Brainless schreef:@Wilawander
Onze oude hond had tekenziekte... opgelopen op vakantie in Spanje.
Hoeveel mensen nemen hun hond (en zelfs kat/konijn/vogel) mee op vakantie?
dejavu schreef:Sorry, Wilawander, maar ik vind jouw uitspraken net zo uit de lucht als dat er altijd groepen zijn die roepen dat praktisch alle Duitse herders HD hebben en alle ellendige aandoeningen die je je maar kunt voorstellen. Dat soort mensen vind jij toch ook irritant? Ik snap niet dat je het vervolgens wel oké vindt om hier dan maar jouw generaliserende ervaringen te spuien.
Wilawander schreef:Ja, dat mag, maar ik kan het me zo maar even voorstellen dat het ook erg irritant is als je een Duitse herder hebt (of meerdejavu schreef:Sorry, Wilawander, maar ik vind jouw uitspraken net zo uit de lucht als dat er altijd groepen zijn die roepen dat praktisch alle Duitse herders HD hebben en alle ellendige aandoeningen die je je maar kunt voorstellen. Dat soort mensen vind jij toch ook irritant? Ik snap niet dat je het vervolgens wel oké vindt om hier dan maar jouw generaliserende ervaringen te spuien.
eeh ik heb het hier over ervaringen uit de praktijk die ik heb meegemaakt en iedereen mag zijn mening uiten of dat nu over HD is of hierover. Een discussie moet kunnen daar gaat het toch om? Ik kat niemand af, niemand kat mij af behalve jij nu dus snap ik niet zo goed.
) en dat er dan een select groepje zijn mening gaat geven op basis van zijn ervaringen m.b.t. HD bij herders. Eerlijk gezegd vind ik dat gewoon jammer, gewoon omdat er hier erg veel mensen reageren die ontzettend veel positieve ervaringen hebben met buitenlandse honden.
Ik snap dan jouw posts gewoon niet zo omdat je punt nu wel duidelijk is dat het jouw keuze niet zou zijn.
dierenfan schreef:Dus waarom geen buitenlanders? Puur om de ziekten die ze mee brengen (zo zijn er nu in NL ook al teken die erlichia bij hebben dus onze honden kunnen het nu ook krijgen, meegenomen door buitelanders zeer waarschijnlijk en dat hoeven dan geen honden te zijn dat snap ik ook wel). En hun karakters.
Die honden zijn geboren als straathonden. Hebben ze niet het stevige karakter om op straat te overleven dan gaan ze daar dood dat is heel makkelijk. Ze moeten dus heel goed voor zichzelf op kunnen komen en zelf kunnen jagen en vangen.
Zo loopt er al zeker een jaar in provincie Zeeland een buitenlander los die men niet gevangen krijgt. Echter de sporadische keren dat de hond gezien wordt ziet hij er geweldig goed uit. http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... EN_eo.html nog een teefje ook maar hopen dat ze geholpen is......
dierenfan schreef:Las al op een ander forum dat men een buitenlander in wil laten slapen omdat hij zijn voerbak verdediggde tegenover een andere hond. Waar is iedereen mee bezig????
VogeltjeM schreef:dierenfan schreef:Dus waarom geen buitenlanders? Puur om de ziekten die ze mee brengen (zo zijn er nu in NL ook al teken die erlichia bij hebben dus onze honden kunnen het nu ook krijgen, meegenomen door buitelanders zeer waarschijnlijk en dat hoeven dan geen honden te zijn dat snap ik ook wel). En hun karakters.
Die honden zijn geboren als straathonden. Hebben ze niet het stevige karakter om op straat te overleven dan gaan ze daar dood dat is heel makkelijk. Ze moeten dus heel goed voor zichzelf op kunnen komen en zelf kunnen jagen en vangen.
Zo loopt er al zeker een jaar in provincie Zeeland een buitenlander los die men niet gevangen krijgt. Echter de sporadische keren dat de hond gezien wordt ziet hij er geweldig goed uit. http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... EN_eo.html nog een teefje ook maar hopen dat ze geholpen is......
Het stereotype 'buitenlander' waar jij het nu over hebt, bestaat niet. Er worden zoveel verschillende honden naar hier gehaald. Je kunt ze niet allemaal over één kam scheren. Die van mij komt toch echt uit een dodingsasiel, maar doet letterlijk nog geen vlieg kwaad. Ze is ook ontzettend zacht en flauw. Verhef je stem en ze ligt bij wijzen van spreken op haar rug. Ze heeft een jachtinstinct, maar haar instinct om bij het baasje te blijven is groter. En zo ken ik nog veel meer honden uit het buitenland die zo zijn. Ik vind dit argument dus niet opgaan.dierenfan schreef:Las al op een ander forum dat men een buitenlander in wil laten slapen omdat hij zijn voerbak verdediggde tegenover een andere hond. Waar is iedereen mee bezig????
Ja, dat is zeker erg, maar dat heeft volgens mij geen ruk te maken met dat het een buitenlander is. Die mensen zijn schandalig bezig, maar dat had net zo goed de chihuahua van die erkende fokker kunnen gebeuren natuurlijk, als ze die hadden gehad.
Verder snap ik je punt wel.
Ninx schreef:Lees dit eens Dierenfan, ook wat goed nieuws:
http://www.sos-strays.nl/happy_archief/ ... #overzicht
Als je hier doorheen bladert, een archief van jaaaaaaaaren... zie je hoe succesvol adoptie kan zijn. En ook hoe de inkomsten de situatie in het thuisland aanzienlijk kunnen verbeteren....
dejavu schreef:Wilawander schreef:
Ja, dat mag, maar ik kan het me zo maar even voorstellen dat het ook erg irritant is als je een Duitse herder hebt (of meer) en dat er dan een select groepje zijn mening gaat geven op basis van zijn ervaringen m.b.t. HD bij herders. Eerlijk gezegd vind ik dat gewoon jammer, gewoon omdat er hier erg veel mensen reageren die ontzettend veel positieve ervaringen hebben met buitenlandse honden.
Ik snap dan jouw posts gewoon niet zo omdat je punt nu wel duidelijk is dat het jouw keuze niet zou zijn.
En dat er steeds meer tekenziektes in Nederlands voorkomen is zeker niet te wijten aan de buitenlandse honden.
ah ik mag dus niks zeggen omdat ik een andere mening heb? Ik heb niks erop tegen dat mensen wat tegen duitse herders hebben, dat is hun mening en die mogen ze net zo zeer zeggen, als ik dat hier mag. Daar is een discussieforum voor. Of mag je hier alleen reageren als je het eens was? want dat wist ik niet
Wilawander schreef:En wat voor testen ondergaan deze honden voor ze naar NL komen? en wat zijn de kosten daarvan?
Wilawander schreef:Maar de ziekte wordt wel verder versprijd door de teken in NL. Hond die besmet is heeft een teek die eraf valt, eitjes legt en zo een hele kudde besmette teken voort brengt. enz.
Honden die teken meebrengen enz.
Wilawander schreef:Maar de ziekte wordt wel verder versprijd door de teken in NL. Hond die besmet is heeft een teek die eraf valt, eitjes legt en zo een hele kudde besmette teken voort brengt. enz.
Wilawander schreef:J
Ik ga even rekenenen:
2 x enten in afstand van 4 weken om dor de douane te komen. 2 x 60 euro= 120 euro.
Ontwormen en ontvlooien. mag je toch zeker wel 30 euro voor rekenen.
Dan heb je nog 80 euro over voor de castratie wat IMO nooit mogelijk is zelfs niet voor een kleintje.
Heb alles nu goedkoop gerekend en dan moeten ze getest worden?
Sorry maar dan komt 500 euro aan medische onkosten eerst. Dus ik geloof hier helemaal niks van en dan blijkt in de praktijk ook heel vaak. Helaas worden die dingen vaak verzwegen.