Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wilawander schreef:Wil je lastige katten kwijt? neem een buis waar ze krap door kunnen, smeer deze in met een goedje wat goed vlekt maar niet schadelijk is voor het dier en leg in de buis wat lekkers. Gegarandeert dan mensen hun katten gaan binnen houden.
lifaya schreef:Het verschil is dat een hond sowieso koste wat kost buiten komt. Als je een kat binnen moet houden blijft een kat binnen, dat is ook het banketstaaf. heb ik al eerder uitgelegt, grotedeel van de katten wil niet aan een lijntje lopen, kan je wel zeggen dat ze het moeten leren, maar geloof me, een kat die gewent is aan buiten kan niet aan een lijntje lopen, die worden agressief. Zo zit het met mijn kat in elk geval. Mijn poes is het wel gewent door haar medische toestant, maar echt leuk vind ze het niet
quera schreef:Twiggy dan moet je wel mensen hebben die er naar luisteren.
Wilawander schreef:Wil je lastige katten kwijt? neem een buis waar ze krap door kunnen, smeer deze in met een goedje wat goed vlekt maar niet schadelijk is voor het dier en leg in de buis wat lekkers. Gegarandeert dan mensen hun katten gaan binnen houden.
.Twiggy2008 schreef:Nogmaals, San, ik vind het heerlijk voor honden als ze lekker los kunnen rennen in de natuur, maar wel onder een zekere begeleiding, ja. Tenzij je woont met veel natuur om je heen, maar hier op straat, lijkt mij niet zo handig.
Wendy_Komen schreef:lifaya schreef:Het verschil is dat een hond sowieso koste wat kost buiten komt. Als je een kat binnen moet houden blijft een kat binnen, dat is ook het banketstaaf. heb ik al eerder uitgelegt, grotedeel van de katten wil niet aan een lijntje lopen, kan je wel zeggen dat ze het moeten leren, maar geloof me, een kat die gewent is aan buiten kan niet aan een lijntje lopen, die worden agressief. Zo zit het met mijn kat in elk geval. Mijn poes is het wel gewent door haar medische toestant, maar echt leuk vind ze het niet
En geen tuin/balkon tot je beschikking??? Hoeveel moeite is het om die zodanig af te zetten dat ze wel buiten komen, maar verders geen kwaad kunnen...
Maar ik heb geen zin in mezelf verantwoorden, de enige kat die buitenkomt is de kater en die blijft altijd lekker op het muurtje pitten en is NIEMAND tot last. Ook geen vogels etc
Twiggy2008 schreef:quera schreef:Twiggy dan moet je wel mensen hebben die er naar luisteren.
Tuurlijk. Ik ben in elk geval heel blij dat mijn kat geliefd is in de buurt en zich nog redelijk braaf gedraagt voor een kat.![]()
Ik vind het ook verschrikkelijk als een kat vogeltjes e.d. opvreet, want ik ben dol op vogels. Mijn tuin hangt vol met vogelvoer in netjes. Ondanks mijn tuinkat. Gaat prima, maar ik heb het geluk dat mijn kat niet zo'n jager is.
dus katten zijn ook niet het verkeer tot last. Wij hebben ook eigenlijk best wel een kattenstraat, incl onze eigen katten denk ik een stuk of 12 in ons kleine straatje en 2 honden (1 golden ritriever en 1 labrador). Het gaat hier echt perfect, ook met de kippen in de straat, geen 1 van de katten is daar ooit langsgekomen, ze hebben zelf ook een kat
. Hier lopen zo'n vijf, soms zes katten rond.
. Maar hier is het gewoon geen doen. _San87_ schreef:Ik woon in een woonwijk dicht aan de grote straat.. Hier lopen zo'n vijf, soms zes katten rond.
Als de buurt het toelaat, zoals in jullie geval Lifaya en Twiggy, is dat prima.. Maar hier is het gewoon geen doen.
Twiggy2008 schreef:_San87_ schreef:Ik woon in een woonwijk dicht aan de grote straat.. Hier lopen zo'n vijf, soms zes katten rond.
Als de buurt het toelaat, zoals in jullie geval Lifaya en Twiggy, is dat prima.. Maar hier is het gewoon geen doen.
Dan snap ik dat het vervelend is, San, echt! Maar je zegt dat je geen huisdieren meer hebt. Waar heb je nu dan zo'n last van?
Gewoon even uit interesse, hoor, mijn vraag.
.valine schreef:Even over dat je windhonden niet kunt afleren om niet te gaan jagen... Mijn buurvrouwtje heeft al haar hele leven windhonden en geen van haar honden jagen zonder het daar bijbehorende commando.
Ze lopen bij haar ook altijd los, dus ik vraag me af hoe je aan deze wijsheid komt?
_San87_ schreef:Van andermans katten in mijn tuin? Dat heb ik toch al gezegd.
Ik tel de vissen in de vijver niet als huisdieren, though.
Twiggy2008 schreef:_San87_ schreef:Van andermans katten in mijn tuin? Dat heb ik toch al gezegd.
Ik tel de vissen in de vijver niet als huisdieren, though.
Oh, ik ging er van uit dat je ook geen vissen meer had.![]()
Sorry, hahaha..... Ik had echt meer last van reigers destijds. Heb mijn vissen aan een vriendin gegeven, die een beter verborgen vijvertje heeft. Vijver moest er toch uit, toen onze dochter kwam. Die vriendin heeft twee buitenkatten en die vangen ook geen vis. Jij hebt echt pech met die kat(ten) daar.
. Twiggy2008 schreef:Wilawander schreef:Wil je lastige katten kwijt? neem een buis waar ze krap door kunnen, smeer deze in met een goedje wat goed vlekt maar niet schadelijk is voor het dier en leg in de buis wat lekkers. Gegarandeert dan mensen hun katten gaan binnen houden.
Ik denk eerder dat ik jou aan zal geven bij de politie.![]()
Wat is er mis met eerst eens komen praten, als jij al last zou hebben van mijn kat?
Mariska_28 schreef:Ik zeg ook niet dat je windhonden niets kunt leren? Ik zeg dat als ze iets zien, de drang er achter aan te gaan meestal groter is dan naar de baas te luisteren. Zelfs mijn Airedale is soms net buiten het terug-roep-gebied waardoor hij hem peert.. en nee die rent niet achter paarden aan, springt niet tegen kinderen op etc etc.. Maar hij zou dat dus niet mogen omdat hij mogelijk iemand of iets tot last is?
Maar merk wel dat mijn idee klopt.. Veel mensen vinden loslopende, jagende katten normaal, maar een hond moet luisteren en altijd onder appél zijn. Dat lukt me zelfs niet met zijn super luisterende Airedale..
Neej schreef:[***] schreef:Zo lang jij je hond niet gebruikt voor de JACHT, ben je niet aan het JAGEN.
En dat is volgens mij niet waar, want een loslopende hond die vogeltjes in het weiland laat opvliegen mag al niet. Zie ook het verhaal van Letsdunit. Mijn hond doet, als ik 'm laat gaan, heel goed waar ie voor gefokt is, namelijk het opstoten van vleugelwild. Zet Ollie in een veld met kauwen en hij zorgt er heel secuur voor dat ze allemaal de lucht in gaan. Dat heet verstoring van flora en fauna, en bij mijn allerbeste weten, mag dat dus niet.
Overigens mag je hier in Nederland nog wel jagen hoor, met de hond. Maar niet overal en niet altijd en op elk wild en ook alleen maar als je een vergunning hebt..
Tis een lastige kwestie want katten zijn er inderdaad voor ongediertebestrijding, maar een hond die enigszins onschuldig een fazant opjaagt en 'm verder met rust laat of een kat die bij bossen mussen mee naar huis neemt (mussen zijn gemerkt als 'gevoelig' op de rode lijst, mede door toenemende roof door katten) maakt imo wel verschil. Een hondeneigenaar is wel veel makkelijker aan te spreken op het gedrag van zijn hond, dan een katteneigenaar op zijn kat. Dat zal ook wel meehelpen
Voor de wet is er niet echt een verschil tussen een ongelukje en doelbewust je hond laten jagen, maar die wet is niet in het leven geroepen vanwege ongelukjes maar vanwege het gebruik van honden voor de jacht.