ooit gebeten door een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente_

Re: ooit gebeten door een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:13

2x door dezelfde border collie. Wist al dat die een kronkel in zijn kop had, ben er ook niet bang van.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:13

Even fotootjes spammen van mijn lieve Lobbes (jaja dat is zijn naam en die doet hij eer aan, Lob is zo'n 70-75 cm hoog):
Afbeelding
Afbeelding
Met mijn eerste paard die ik vorig jaar helaas heb laten inslapen:
Afbeelding
Hij is op stal geboren. We kennen hem echt van dag 1. Mams was de waakhond van stal (2 dagen geleden helaas ingeslapen).
Hij heeft dus ook meteen het respect naar paarden toe meegekregen. Op het strand gaat hij er niet achteraan, maar gaat hij rustig liggen tot ze voorbij zijn :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:25

Ja, een paar jaar geleden door een mechelse herder.
Ik wou mijn york beschermen omdat hij em op wou vreten, til mn hond op en draai me om toen had ie mij te pakken.
Gelukkig alleen een flinke blauwe plek en 4 tand afdrukken erin...

Sindsdien ben ik angstig geworden voor alle grote rassen die ik voor het eerst tegen kom...ze ruiken geloof ik mijn angst....

enkele weken geleden, de bordouw dog van de boven buren zit aan de lange lijn vast op het speelveld.
Alle kids konden er alles mee, en de boven buur zegt nog hij doet echt niks....
Ik mezelf bij elkaar geraapt, loop op hem af met gestrekte hand omlaag, zeg nog nou die is wel groot, en op dat moment...ontblote tanden en een heeeeeeeel harde gemene grom......Nou de bovenbuur schrok nog harder dan ikke, gelukkig zat hij vast aan een touw!

( Waarom hij dat nu deed bij mij??? Geen idee, er liepen wel tientallen kids om hem heen te gillen en spelen)
Nou vanaf nu wil ik niet eens meer een vreemde hond aanhalen/aaien!
Als er ergens 1 losloopt ga ik er echt met een boog omheen brrrrrrrrrr.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:26

ja.. als je zo op onze hond af zou komen zou hij je ook afweren..
dieren merken dat je ze eng vindt, daar reageren sommigen naar
als je op mijn paard gaat zitten en denkt ''die luistert niet'' dan doet ie dat ook niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:29

Naaltje schreef:
als je op mijn paard gaat zitten en denkt ''die luistert niet'' dan doet ie dat ook niet ;)

Als mijn Berner merkt dat mensen bang zijn, schuivelt hij heel voorzichtig op hun af en doet zijn kop omlaag.
En als hij bij die persoon is gaat hij rustig op de grond liggen en wacht net zolang totdat hij geaait word.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:33

love_western schreef:
Naaltje schreef:

Als mijn Berner merkt dat mensen bang zijn, schuivelt hij heel voorzichtig op hun af en doet zijn kop omlaag.
En als hij bij die persoon is gaat hij rustig op de grond liggen en wacht net zolang totdat hij geaait word.

onze schnauz zal gewoon niet naar je toe gaan, en als jij met zo'n energie wel naar hem gaat als hij niet weg kan zal hij laten weten dat hij dat niet wil ;)
hij zal niet op je af vliegen en je pakken, maar dat deed die bordeauxdog toch ook niet. Hij waarschuwde dat hij er niet van gediend was zo :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:36

@ Naaltje: Precies, denk dat veel honden op die manier reageren. Komt puur door de energie en je houding. Dat is net als dat je stil moet staan bij honden die blaffend op je afkomen rennen. Juist neit weggaan lopen, dan gaan ze juist achter je aan. Stilstaan, groot maken en vooral niet aankijken. Dan kan het baasje de hond ook rustig pakken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:38

niet wegrennen heb ik al heel vroeg geleerd.. ik was 6 en schrok van de duitse dog van mijn vader zijn baas... ''Deurk'' (durrek) Beest vond mij maar wat leuk toen ik wegrende en sprong zo op mijn schouders, ik plat op m'n snuit op de grond, en de hond mij uitdagen voor een volgend spelletje..
tot zover wegrennen voor een hond >;)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:40

seresta schreef:
vraagje hoe voelden juli je op het moment dat je wert aangevallen? waren juli bang?

Ik ben ook flink te grazen genomen een hele tijd terug.. Wát een klotebeest was dat zeg.. Heb hem wel zo hard getrapt.. Bang niet wel schrok ik op dat moment flink.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:43

seresta schreef:
vraagje hoe voelden juli je op het moment dat je wert aangevallen? waren juli bang?

bij de ries was ik boos.. heel boos :o
en daarna geschrokken :+
heb hem 5 minuten lang een muilkorfsnuitje om gedaan, in de tussentijd mijn vader gebeld omdat ik alleen thuis was.. In die 5 minuten de hond geobserveerd en bedacht dat hij er nog aardig ongevaarlijk uit zag :+ snuitje af en naar de huisarts :))

Bij die kleine was ik banger, maar die zat echt in een soort angstaanval.. vind hem nogsteeds niet helemaal jofel omdat ik het toen slecht zag aankomen.. Vandaar dat we elkaar maar negeren, en hij komt de laatste tijd al afentoe naar me toe voor een aai :))

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:47

Ik merkte pas dat ik gebeten was nadat ik die doggen van mijn hond had afgeslagen en dat ze ook echt weg waren. Toen had ik eerst de hond helemaal gecontroleerd, daarna zag ik het pas :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:50

Ik ben 2 keer gebeten. 1 keer door een rottweiler en 1 keer door een onbekende hond bij de DA. Hond was aangevallen door een hond de dag ervoor (echt veel hechtingen ect etc) en was echt helemaal in de war. Ik liep door de wachtruimte heen en toen vloog die naar mijn hand die langs mijn lijf hing :(:) Eigenaars helemaal over de rooie, maar ik had echt alleen maar een krasje op mijn hand... Beestje is waarschijnlijk geschrokken en vloog naar hetgeen toe wat hij zag bewegen denk ik... Ik was toen ook echt super rustig :o
De rottweiler was een ander verhaal. Beest had een giga dominantieprobleem en dat is uiteindelijk ook zijn dood geworden :(:) Voor dat beest was ik overigens daarna wel bang, maar dat was de hond opzich. Onze beide buren hebben ook rottweilers en dat vind ik echt tophonden!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:53

Naaltje schreef:

Precies, de honden weten/voelen/ruiken dat ik ze eng vind....Durf dan ook niet bv mijn houding te veranderen, loop wel een blokje om.

Honden die ik niet ken en die gewoon niet op me springen, maar rustig blijven staan laat ik wel aan me ruiken, en soms aai ik ze dan wel als het baasje ernaast staat.

Met paarden heb ik hetzelfde!!
Ik ben nieuw op de manege en ken veel paarden nog niet.
Als ik dan in een box moet die vreemd is, dan huiver ik...fout hoor!
Als ik dan met bibbers op het paard zit, dan duurt het 15 min voor ik kan ontspannen en dat merk ik wel aan het paard.( Zo van zie je wel, hij rent echt niet zomaar in galop weg)
Nouja galop durf ik nog steeds niet na 2x in een les eraf te zijn gevallen, dus ik doe lekker rustig aan en concentreer me op ontspanning, plezier maken.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:02

ik ben door mijn eigen jackje gebeten, eigenlijk alleen als ze ruzie heeft en ik ertussen kom omdat ik vind dat ze te heftig en overdreven reageert. De eerste keer een hoektandje in mijn duimmuis, sindsdien lanceer ik haar genadeloos met mijn schoen, met als gevolg dat mijn schoen ook wel eens per ongeluk mishandeld is := :+ ben wel iets terughoudend hierdoor in het tussenkomen er ruzie in huis is; de andere is wat groter, daarvan heb ik liever geen kaakjes om mijn hand :+

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:48

Door een husky mix,cane corso, rottweiler, bouvier,mechelaar, stel leonbergers en genoeg poedersuiker. Heb stage gelopen in een dierenasiel en werk graag met honden :+

heb zelf momenteel een bouver x rottweiler <3

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:50

Ik ben ooit wel eens gebeten door een grote langharige witte hond, ik weet niet welks ras, ik heb ook niks tegen dat ras maar wel tegen die hond, hij scheen meer mensen gebeten te hebben en was alles behalve lief.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:51

ik ben vroeger een keertje gebeten door een rottweiler in mn kuit het was niet erg alleen wat tandafdrukken en ik heb niks tegen rotweillers hoor het zijn nog steeds schatjes

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:56

Ik ben door een leonberger in mijn borst gebeten, had ik eindelijk eens een cup D was het maar aan 1 kant....snif

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:17

Ik had eigenlijk geen tijd om wat te denken. Het gaat zo vlug, dan kun je echt niet gaan nadenken, van wat ga ik voelen. Want als ik kan denken, gebeurt me dit niet. :D De meest gevaarlijke hond kruipt bij mij op schoot. Ik heb geen angst dus voor honden. Wat niet wegneemt dat ik ze altijd even wil bekijken om zeker te weten dat ze te vertrouwen zijn. Een vreemde hond blijft een vreemde hond.

Dat is toch net als met katten? Hoe meer je ze haat, hoe liever ze bij je op schoot gaat zitten...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:18

Toen ik heel klein was door een iniminie vuilnisbakkie.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:23

ik ben als kind wel eens gebeten door de Briard bij een vriendinnetje thuis.. ik ben daarna altijd wel op mn hoede geweest voor dit ras. Ik heb het zowiezo niet echt op grote honden, heb ik toch wel respect voor hoor. ik zal ook nooooit zomaar een vreemde hond aanhalen of bij op mn knieën gaan zitten wat ik sommige mensen wel zie doen. Ik leer ook mn kinderen dat ze niet aan alle honden mogen komen, altijd eerst de eigenaar vragen.
Nu hebben we op de nieuwe pensionstalling waar ik sta ook een briard, en dat is toch zo'n lief beest, dat heeft me toch wel een beetje over mijn 'angst' voor het ras heen geholpen.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:24

zelf nog nooit gebeten geweest door een hond.
Wel mijn hond dat dat al twee keer iemand gebeten heeft.
Maar was wel hun eigen schult.
eerste x zat ze in de veranda en voor ze binnen kwamen ware ze altijd op het raam aan het tikken om haar zot te maken eens ze binnen kwamen was het hang hang hang hang ze was toen maar een paar maand oud.
tweede x liep ze buiten los en kwam er iemand ongewenst op ons stuk vanachter (is open vanachter bij ons loopt weg langs) endan ook maar hang hang hang. Eens ze op de weg blijven doet ze nix maar als ze al meer dan 5 meter op ons stuk zijn en ze kent de mensen niet dan is het lopen.

Het gaat hier om een Border collie van bijna 3 jaar nu.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:28

Laatst ben ik flink gebeten door ee bearded collie, toen ik hem mee had met de uitlaatservices. En vandaag greep hij me weer bijna, maar jammer voor hem dat hij niet mij te pakken had maar het ijzeren deurtje van de bus. Had hij even last van zijn tanden :). Hij bleek vorige week ook zijn eigenaar te hebben gepakt. Maar of ik een hekel heb gekregen aan het ras, nee ik ben nogal collie verslaafd.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:32

Ik ben gebeten door mijn eigen hond.. Een kruising Amerikaanse bulldog, maar dit was helemaal mijn eigen fout.

Mijn zoontje is als 1,5 jarige gebeten door de herder van mijn ouders, jochie liep nog niet zo stabiel, ik was aan het eten koken, hond ligt midden in de keuken, ik draai me om en zie dat m'n zoontje naar de hond keuvelt en zal erheen lopen om hem er weg te halen (hond lag te slapen), maar net voor ik er ben verliest mijn zoontje zijn evenwicht en valt op de hond, hond haalt van schrik uit..

En geen hekel of angst voor de kruising Am. bull of herder hoor, vind beide honden nog even lief :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:34

Ben als klein meisje (jaar of 6/7) door een Bouvier gebeten (en ook nog wel in mn kont!). Heb nu niet echt een hekel aan bouviers, maar ben wel oplettend. Mijn neef heeft nou ook een Bouvier van bijna een jaar en die vind ik op zich wel een beetje eng, omdat hij nog zo wild en speels is. dan komt het wel weer even naar boven.
Ben niet bang voor honden op zich, heb zelf 2 lieverds.