Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Naaltje schreef:ja.. als je zo op onze hond af zou komen zou hij je ook afweren..
dieren merken dat je ze eng vindt, daar reageren sommigen naar
als je op mijn paard gaat zitten en denkt ''die luistert niet'' dan doet ie dat ook niet
love_western schreef:Naaltje schreef:ja.. als je zo op onze hond af zou komen zou hij je ook afweren..
als je op mijn paard gaat zitten en denkt ''die luistert niet'' dan doet ie dat ook niet
Als mijn Berner merkt dat mensen bang zijn, schuivelt hij heel voorzichtig op hun af en doet zijn kop omlaag.
En als hij bij die persoon is gaat hij rustig op de grond liggen en wacht net zolang totdat hij geaait word.

seresta schreef:vraagje hoe voelden juli je op het moment dat je wert aangevallen? waren juli bang?

snuitje af en naar de huisarts 
Eigenaars helemaal over de rooie, maar ik had echt alleen maar een krasje op mijn hand... Beestje is waarschijnlijk geschrokken en vloog naar hetgeen toe wat hij zag bewegen denk ik... Ik was toen ook echt super rustig
Voor dat beest was ik overigens daarna wel bang, maar dat was de hond opzich. Onze beide buren hebben ook rottweilers en dat vind ik echt tophonden! Naaltje schreef:ja.. als je zo op onze hond af zou komen zou hij je ook afweren..
ben wel iets terughoudend hierdoor in het tussenkomen er ruzie in huis is; de andere is wat groter, daarvan heb ik liever geen kaakjes om mijn hand

De meest gevaarlijke hond kruipt bij mij op schoot. Ik heb geen angst dus voor honden. Wat niet wegneemt dat ik ze altijd even wil bekijken om zeker te weten dat ze te vertrouwen zijn. Een vreemde hond blijft een vreemde hond.
. Hij bleek vorige week ook zijn eigenaar te hebben gepakt. Maar of ik een hekel heb gekregen aan het ras, nee ik ben nogal collie verslaafd.