Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xsenny schreef:mijn mening is gewoon als er 1 zo voorval voordoet gelijk muilkorfen .
dn speel je in iedergeval op save.
en hilde bij ons in de flat vroeger hadden ze een stafford ,
die heeft een klein hondje doodgebeten.
en nog geen 3 maanden later lag er een kind [van een vriend van mij ] verminkt in het ziekenhuis.
2e voorbeeld mijn hond een pitbull is aangevallen door een stafford .
voor die tijd was de hond goed met andere honden en kinderen .
maar na dat hij dus is aangevallen en zijn neus bijna kwijt was .
is hij gemeen tegen andere honden gaan doen [reden dat die aangevallen is en er een gevecht is ontstaan]/.
een paar weken later viel hij een kind aan gelukkig greep ik hem net op tijd aan de riem .
anders had ik de gevolgen niet willen zien.
terwijl hij altijd voor die tijd gek op kinderen was .
toen ik zwanger was heb ik hem naar me vader gedaan / .
hij heeft eigen terein er komen geen mensen en andere honden .
als me vader met hem weg gaat draagt ie een muilkorf .
eerst begon het ook alleen tegen andere honden dat sloeg op ten duur over naar kinderen .
ik vindt gewoon als een hond afwijkend gedrag vertoont muilkorven .
of afmaken in het ergste geval [dit gebeurt soms niet voor niets ]
Wendy_Komen schreef:Maar vraag me toch af met de "honden horen geen pups te grijpen" waar de scheiding ligt. Dit was in onze ogen een pup, maar het liep, eet zelfstandig en wordt enkel nog groter. Is de pup die ze "niet horen te grijpen" niet eerder een pup van 2/3 weken oud??
Hhilde schreef:tjoppie schreef:zoveel onzin heb ik nog niet bij elkaar gelezen op bokt. Volwassen honden welke puppies doodbijten zijn gestoord, gedragsgestoord, ongeacht het ras. Is niet recht te praten met de uitleg dat het een vechthond is, want dat heeft er niks mee te maken. En het is zeker zo dat als ze eenmaal pakken/vechten de drempel steeds lager word.
Nou, jij praat anders ook een flinke portie onzin. De drempel wordt helemaal niet lager, net zo'n onzin dat 'Als ze eenmaal bloed geproefd hebben, dán!!'. Stafford is dus (heb ik net geleerd) ook helemaal geen vechthond. En volwassen honden die puppies doodbijten zijn ook niet gestoord of gedragsgestoord.
lampenkap schreef:Nee honden horen pups te tolereren tot ze een maand of 8/9 oud zijn.
Hhilde schreef:lampenkap schreef:Nee honden horen pups te tolereren tot ze een maand of 8/9 oud zijn.
Een van de honden die ik uitlaat (een JR) tolereert ook geen pups hoor en ze heeft gèèn kronkel in de kop of iets dergelijks. Sommige mensen hebben toch ook niks met kinderen? Dat kunnen honden ook hebben met pups.

Hhilde schreef:Een van de honden die ik uitlaat (een JR) tolereert ook geen pups hoor en ze heeft gèèn kronkel in de kop of iets dergelijks. Sommige mensen hebben toch ook niks met kinderen? Dat kunnen honden ook hebben met pups.

Martine_R schreef:...mensen met gezond hondenverstand: misschien beter om nìet meer te reageren. Want het lijkt wel of sommige mensen in dit topic iets te zeggen denken te hebben over hondengedrag omdat ze er ooit een keer een geaaid hebben...
trisca schreef:de eigenaren wat moeilijk te "hendelen" was.
tjoppie schreef:op het moment dat die sommige mensen die niks met kinderen hebben deze kinderen gaan vermoorden dan zijn ze toch ook gek?
bigone schreef:een hond die eenmaal bloed heeft geproefd, nooit meer te vertrouwen is.
trisca schreef:dank je wel voor alle reacties.
Ik vind het ergens jammer dat ik me zelf niet verdiept heb in het ras, anders was het zover niet gekomen.
Het anders spelen was mij ook al opgevallen, daar kwamen mijn onderbuikgevoelens vandaan denk ik.
Ze heeft de pup niet opgetilt, dat doet ze expres al niet.
De pup is niet in de buurt geweest van de etensbak.
De staffort is als pup bij schoonfamilie gekomen en gecastreerd omdat hij ook tegen de eigenaren wat moeilijk te "hendelen" was.
Ik heb zelf besloten dat:
- de hond niet meer bij mij op het erf komt
- mijn kinderen niet bij hun in huis komen
- als schoonouders op de hond passen ze niet ook op mijn kids kunnen passen
Helaas kende ik de hond niet goed genoeg en als ik een hond koop lees ik me altijd verschikkelijk in over het ras. Ookal ben ik nog steeds van mening dat de pupycode zelfs voor dit ras zou moeten gelden begint mij nu het gevoel op te spelen dat mijn andere honden misschien weleens de dans zouden kunnen hebben ontsprongen. De oude Westy van mij zou echt ook zo gedood kunnen worden door die hond als ik het zo lees...
We kunnen natuurlijk nu nooit meer kijken of de pup misschien niet helemaal goed was omdat ze het diertje maar ruim een week gehad heeft. Het was een heel vrolijke ondernemende pup die ze in de tijd dat ze haar had al bijna zinlijk had. Het diertje is helemaal nagekeken door de DA. Mijn gevoel bij de hond was niet goed, bij de pup wel (voor hoeverre je van je gevoel uit mag gaan)
Hhilde schreef:xsenny schreef:mijn mening is gewoon als er 1 zo voorval voordoet gelijk muilkorfen .
dn speel je in iedergeval op save.
en hilde bij ons in de flat vroeger hadden ze een stafford ,
die heeft een klein hondje doodgebeten.
en nog geen 3 maanden later lag er een kind [van een vriend van mij ] verminkt in het ziekenhuis.
2e voorbeeld mijn hond een pitbull is aangevallen door een stafford .
voor die tijd was de hond goed met andere honden en kinderen .
maar na dat hij dus is aangevallen en zijn neus bijna kwijt was .
is hij gemeen tegen andere honden gaan doen [reden dat die aangevallen is en er een gevecht is ontstaan]/.
een paar weken later viel hij een kind aan gelukkig greep ik hem net op tijd aan de riem .
anders had ik de gevolgen niet willen zien.
terwijl hij altijd voor die tijd gek op kinderen was .
toen ik zwanger was heb ik hem naar me vader gedaan / .
hij heeft eigen terein er komen geen mensen en andere honden .
als me vader met hem weg gaat draagt ie een muilkorf .
eerst begon het ook alleen tegen andere honden dat sloeg op ten duur over naar kinderen .
ik vindt gewoon als een hond afwijkend gedrag vertoont muilkorven .
of afmaken in het ergste geval [dit gebeurt soms niet voor niets ]
En, ik welke mate heb je begeleiding gegeven aan deze honden?
Martine_R schreef:...mensen met gezond hondenverstand: misschien beter om nìet meer te reageren. Want het lijkt wel of sommige mensen in dit topic iets te zeggen denken te hebben over hondengedrag omdat ze er ooit een keer een geaaid hebben...
@Trisca: Lijkt me een verstandige beslissing, dat je je kinderen en honden er niet meer in de buurt laat komen.
) trisca schreef:Martine_R schreef:...mensen met gezond hondenverstand: misschien beter om nìet meer te reageren. Want het lijkt wel of sommige mensen in dit topic iets te zeggen denken te hebben over hondengedrag omdat ze er ooit een keer een geaaid hebben...
@Trisca: Lijkt me een verstandige beslissing, dat je je kinderen en honden er niet meer in de buurt laat komen.
Je bedoelt zeker die hond? Verder hebben mijn honden er geen problemen mee als leerlingen hun hond meenemen en ik ook niet. Maar nu zie ik dat ik dit soort honden dus wel zou moeten discrimineren en niet meer toe moet laten? Deze hond zeker niet meer maar het hele ras niet meer? (hou niet zo van het discrimineren op soort)

trisca schreef:Martine_R schreef:...mensen met gezond hondenverstand: misschien beter om nìet meer te reageren. Want het lijkt wel of sommige mensen in dit topic iets te zeggen denken te hebben over hondengedrag omdat ze er ooit een keer een geaaid hebben...
Je bedoelt zeker die hond? Verder hebben mijn honden er geen problemen mee als leerlingen hun hond meenemen en ik ook niet. Maar nu zie ik dat ik dit soort honden dus wel zou moeten discrimineren en niet meer toe moet laten? Deze hond zeker niet meer maar het hele ras niet meer? (hou niet zo van het discrimineren op soort)
liberty22 schreef:zulke dikke kolder , uberhaubt hoort er geen kind van onder de 8 alleen bij een hond te zijn maar dat hondagressie omslaat in mensagressie is gewoon dikke onzin
. Ik zou het inderdaad zo doen: de hond nooit meer bij jullie en je kinderen niet meer in aanraking met de hond laten komen. Als jij zegt dat je niet wilt dat die hond naar je schoonouders komt als jouw kinderen daar zijn of dat je kinderen niet komen als de hond er is moeten ze dat respecteren vind ik en zich daar aan houden.