lieniminnie schreef:anneliesdj schreef:Persoonlijk (dat is dus mijn mening) voer ik dan net zo lief Aldi-voer, zit hetzelfde in en is 20x goedkoper.
Als je eens goed leest op de zakken wat erin zit geloof ik nooit dat dat het beste kan zijn wat je kunt voeren en als je wat beter googled kun je heel veel negatieve verhalen vinden over de grote merken.
Nee echt, als je 't graag goed wilt doen voer dan wat een kat in het wild ook eet; vlees.
Dit is nogal een grote opvatting.. Aldi en royal canin is een WERELD van verschil..
op de achterkant van de verpakking staat vaak dat er in de kip variant minimaal 4% kip zit, dat betekent dat er meerdere soorten vlees in zit, waarvan minimaal 4% kip. (er zijn verschillende regeltjes over wat er in moet zitten en hoe je het op de verpakking zet, 'met kip..' betekent dus 4 tot 14% kip.
Aldi zijn goedkope grondstoffen en afval vlees. Er zitten ontzettend veel koolhydraten in (suikers) en kleurstoffen.
Op de verpakking staat alleen een analyse van wat er in zit, er is niet af te lezen of de voeding wel of niet goed is van de verpakking.
van Royal canin weet ik het niet zeker, maar Hill's gebruikt geen afvalvlees, ze gebruiken eiwitten die aansluiten op de behoeftes en essetiële voedingsstoffen van de kat. Ze gebruiken eiwitten met hoge biologische waarde en een hoge verteerbaarheid.
Dat betekent dat bijna alles van het eiwit opgenomen word en gebruikt wordt door het lichaam. Dit betekent minder ontlasting en minder honger.
Daarbij voegt Royal canin vetzuren toe die de gezondheid bevorderen en bij voeding voor senioren bijvoorbeeld stofjes die het slijten van het kraakbeen remmen.
huismerkvoeders gebruiken de goedkoopste grondstoffen om het goedkoop te houden. royal canin en andere premium voeders doen dat niet en zijn dus duurder.
Maar omdat ze hoogwaardige voedingsstoffen gebruiken heeft de kat er veel meer aan. Huismerkvoeding kan je vergelijken met Mcdonalds, Premium voeding met een uitgebalanceerde gezonde maaltijd.
Alleen al het eerste stukje wat je aanhaalt: met kip betekend 4% kip? En de andere 96% dan??
Met 2 muisklikken op google heb je hele artikelen die jouw verhaal tegenspreken, afvalvlees is een breed begrip en bij RC betaal je het grootste deel voor de verpakking (de merknaam dus).
Koop trouwens wel paar goede krabpalen/planken anders gebruiken ze je meubilair..zeker als ze een gekke kwartiertje krijgen en je hele huis doorsjezen met zijn tweetjes

)