Ik heb vandaag geprobeerd om de halsband om te draaien, zodat het ringetje boven zit. Hij had een tennisbal in de bek, maar werd zo stil. Dat ik geleidelijk me hand terug heb gehaald en er mee gestopt ben. Even netjes laten zitten en toen verder met de dagelijkse dingen.
Ik weet niet of ik wel aan een tuigje wil. Ik zie zoveel mensen met een tuigje, waar de hond nog meer van gaat trekken of omdat ze bang zijn dat de hond pijn krijgt aan hun 'tere nekje' door de riem.
Kan zo'n hond hem dan ook 24 uur per dag aan houden en ook meerder dagen achter elkaar?. Ik ga bij deze hond namelijk niet elke dag aan zijn lichaam zitten. Dat heeft hij 4 jaar niet hoeven doen en dan nu elke dag. Dan weet ik zeker dat het snel voorbij is met me arm en het vertrouwen.
@Sassy: Ik heb alles een terug gespoeld en ik vond niet dat mijn hond naar hem uitviel, maar die andere dat deed. Nauw dan zegt mijn hond ook gewoon hap, omdat de ander dat ook doet.
De kous was er ook snel af na iets van 3 seconden en die van mij liep netjes mee. Keek niet om, bleef niet staan, dreigde niet, niks. Dat is waarom ik denk dat die van mij niet begon.
Misschien zie ik het ook compleet verkeerd...
@Salsaentango: Wij hebben ook zo'n riem en dat hebben we na een week al geprobeerd. Maar je wil niet weten wat voor een hond je dan hebt. Helemaal anders, niet te beschrijven. Hij kijkt je aan met vuur in zijn ogen, hij loopt helemaal van je af op 2 meter afstand. En dat was elke keer zo tot hij uit eindelijk een keer aanvalt. Dat voel je gewoon. Er hangt dan een hele andere energie in de lucht en ik ben niet zweverig. Maar het lijkt alsof de hele wereld stil word als hij aan de riem loopt.