kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:32

Ik heb het net opgezocht en kreeg bijv. ook een site waar het op staat:

"Behalve dat je bij een rashond redelijk kunt inschatten met wat voor een hond je te maken krijgt, kent een rashond ook zijn nadelen. Zo is een rashond zeker duurder in aanschaf dan een rasloze hond. Maar met de gezondheid is het soms slechter gesteld. Veel hondenrassen kennen erfelijke aandoeningen zoals (ernstige) heup, knie of elleboogproblemen, epilepsie en oogziekten. Over het algemeen leven niet-rashonden langer dan vergelijkbare rashonden."

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:35

Marloes__ schreef:
joytje333 schreef:
Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.

Waar haal je die onzin nou weer vandaan?

Hoeft geen onzin te zijn hoor :) Honden waarvan je écht niet kan zien wat er nou precies allemaal door heen zit, zijn vaak wat gezonder omdat daar de erfelijke problemen weinig tot niet voorkomen.
Ja, je moet geen kruising nemen die verdachte veel op een labrador lijkt, of een chi, of wat dan ook. Maar honden die niet meer herleidbaar zijn, kunnen zeker gezonder zijn dan de echte rashond.

Maar TS, zoals een hoop hier al hebben gezegd, wacht nog een jaartje of wat :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:36

dat is niet helemaal waar, je hebt inderdaad doorgefokte honden (labrador, cavelier king charles, showherders etc) maar er zijn ook honden die kerngezond zijn! en je kan altijd pech hebben natuurlijk door een slechte hond te kopen. maar bij een goede fokker die zijn honden test op afwijkingen gebeurd dat niet vaak. je bent alleen dan natuurlijk wel meer geld kwijt.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:41

Ik heb er nog over gepraat met me ouders en die zeggen dat als al me huisdieren dood zijn (2ratten, 2 hamsters, konijn en cavia) dat ik dan een hond mag als ik 70 euro mee betaal. De rest wilde ze zelf betalen.
Dus jeeee ik mag een hond. :D

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:43

nou gefeliciteerd! ga een goed hondenboek/encyclopedie kopen en lekker lezen, daar steek je een hele boel van op en dan komt het vast helemaal goed!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:43

Wanneer een hond van ras A met HD een hond dekt van ras B. Dan krijg je een kruizing met kans op HD.. dus zegt idd niet altijd wat.
Een hond kost tijd en geld.
En je moet er heel zeker van zijn dat JIJ die verantwoordelijkheid dragen kan en dat het niet een opwelling is die in de herfst toch niet zo leuk blijkt te zijn omdat het dagen achteréén regent en lang donker is en jij voordat je naar school moet met je hond moet lopen (en flink moet lopen omdat ie het anders niet redt tot jij weer terug bent).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:45

Nogmaals vind ik het raar dat een kind moet gaan betalen voor de hond. Het is iets waar het hele gezin achter moet staan. Het uitlaten moet niet op de schouders van kinderen rusten.(als ze het doen prima)
Denk dat je broertjes echt te jong zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:46

joytje333 schreef:
Ik heb er nog over gepraat met me ouders en die zeggen dat als al me huisdieren dood zijn (2ratten, 2 hamsters, konijn en cavia) dat ik dan een hond mag als ik 70 euro mee betaal. De rest wilde ze zelf betalen.

Welja... jeej, als m'n dieren dood zijn.. :')
Ik heb 5 konijntjes gehad. De oudste is 13 geworden.. weet niet hoe oud jouw konijntje nu is?

Vind het een flinke bijdrage van jouw kant!

Wat voor soort hond willen je ouders?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:50

joytje333 schreef:
vivana schreef:
Nu mijn mening..;
Afgezien van je ouders,koop je een pup zal die echter véél uitgelaten moeten worden puur voor de zindelijkheids training.
Ik heb 2 honden;tervuerense Herder (10maanden) Jack Russel(inmiddels,5jr)
Beide worden 3x per dag uitgelaten en heel af en toe een extraatje als ik er tijd voor heb en het weer zit mee.(laatste wandeling geschiedt om 23.00u)
Zijn beide zindelijk.(kunnen de gehele dag water aan)..
Mijn vorige Tervueren deed 3mnd met 15kg brok van €25,00.....
Zij en ook mijn honden nu zijn gewoon gezond ,dwz geen allergieen.
Dan komen de jaarlijkse entingen €23,00 (bij mij dan) jaarlijkse honden belasting is bijna €80,00.
En zo nu en dan een ontworminkje en in de zomer enkel pipetje voor vlooien en teken.Zo nu en dan een koekje snoepje kauwstaafje (maar dat is het geld niet kun je ook kopen met aanbiedingen)..
Speeltjes en kussen oid (heb ook 2 benchen,daar zijn beide honden op getraint).
Overdag zitten ze beide buiten en kunnen ze samen wat spelen.

1 pluspuntje in Delft heb je geen hondenbelasting.
Had ik idd al opgezocht maar er staat dat dat er niet is.
Naast mijn huis is een uitlaatveldje( 10 stappen en je bent er)
En als ik hem dan 5 keer uitlaat per dag waarvan 1 keer 2 uur en 2 keer een half uur en dan 2 keer nog 10 min tot kwartier.
Is het dan genoeg?
Oh die labrador en golden retriever vind ik dus leuk maar een wat kleiner hondje (middelmatig) vind ik ook heel leuk.
Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.
Als ik een hondje neem laat ik hem eerst testen door mijn eigen dierenarts of hij gebreken heeft.
Als we een puppy krijgen dan vind ik het helemaal niet erg om zo vaak naar buiten te gaan.

waar zie jij een golden retriever? op de foto's die ik plaatste was het allebei een labrador, 1e als pup en de 2e als 2 jarige...daar is ie nog wat aan de slungelige, dunne kant, maar ondertussen mooi breed en vol geworden...

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:56

waar zie jij een golden retriever? op de foto's die ik plaatste was het allebei een labrador, 1e als pup en de 2e als 2 jarige...daar is ie nog wat aan de slungelige, dunne kant, maar ondertussen mooi breed en vol geworden...[/quote]

Ik had het niet echt over jou 2 Labradors maar gewoon dat ik een Golden retriever en Labrador leuk vind maar dat ik een wat kleiner hondje ook leuk vind.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:59

joytje333 schreef:
lammie2701 schreef:
waar zie jij een golden retriever? op de foto's die ik plaatste was het allebei een labrador, 1e als pup en de 2e als 2 jarige...daar is ie nog wat aan de slungelige, dunne kant, maar ondertussen mooi breed en vol geworden...

Ik had het niet echt over jou 2 Labradors maar gewoon dat ik een Golden retriever en Labrador leuk vind maar dat ik een wat kleiner hondje ook leuk vind.

ooh ok...ik dacht al...want ik had maar van 1 hond 2 foto's geplaatst...

maar eh vraagje: hoe oud zijn je konijn en andere dieren?

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:02

IMJ schreef:
joytje333 schreef:

Welja... jeej, als m'n dieren dood zijn.. :')
Ik heb 5 konijntjes gehad. De oudste is 13 geworden.. weet niet hoe oud jouw konijntje nu is?

Vind het een flinke bijdrage van jouw kant!

Wat voor soort hond willen je ouders?

Ik ben niet blij als mijn lieve diertjes dood zijn maar gewoon dat ik toch een hond mag.
Het kwam een beetje harteloos over ja :j
Maargoed mijn konijn is al 15, maar het gaat niet zo goed met haar (ze is aan het niesen)
Ratjes zijn 2 jaar en mijn ene hamster is al 3 jaar Best oud voor hamster m'n vorige hamsters zijn allemaal 2 geworden.
Me konijn is trouwens ook heel oud!
Mijn cavia wordt geopereerd, hij had een hele rare bobbel bij z'n buikje.
Hij is ook al heel oud. Weet niet precies hoe oud.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:13

Dan zijn al je diertjes wel op leeftijd iig!
Ga je goed inlezen en ga evt is een kijkje nemen in het asiel! Je mag daar soms ook met honden wandelen (misschien onder begeleiding van 1 van je ouders?)
Misschien vind je er daardoor wel 1 waarmee het heel erg klikt!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:16

Sorry, misschien geheel onterecht, maar ik krijg een ontzettend naar gevoel van dit hele verhaal...

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:17

Marloes__ schreef:
Sorry, misschien geheel onterecht, maar ik krijg een ontzettend naar gevoel van dit hele verhaal...

waarom?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:25

Sorry maar ik ben het met Marloes eens.. eerst wil je n paard kopen, dan een hond? En dan moeten eerst alle andere dieren dood zijn?
Normaal reageer ik nooit op dit soort topics, maar nu kan ik het toch niet laten.
Neem a.u.b. geen hond en ook geen paard. Straks als je 15/16 bent wil je uitgaan, met je vriendje zijn enz.enz. Als je die tijd achter de rug hebt en je wilt nog steeds graag een hond (een paard van mijn part) ga er dan nog eens over nadenken.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:32

Def schreef:
Sorry maar ik ben het met Marloes eens.. eerst wil je n paard kopen, dan een hond? En dan moeten eerst alle andere dieren dood zijn?
Normaal reageer ik nooit op dit soort topics, maar nu kan ik het toch niet laten.
Neem a.u.b. geen hond en ook geen paard. Straks als je 15/16 bent wil je uitgaan, met je vriendje zijn enz.enz. Als je die tijd achter de rug hebt en je wilt nog steeds graag een hond (een paard van mijn part) ga er dan nog eens over nadenken.

Nou ik kan heel goed voor de hond zorgen en een paard laat ik maar achterwegen dat is idd te veel tijd.
Nu mag ik een hond van m'n moeder en er is een heel aardig gezin een straat verderop waar hij dan naartoe mag als me moeder werk, ze gaat na de vakantie een dag minder werken.
We hebben aan de dierenarts gevraagd of het verstandig zou zijn als we een labrador zouden kopen en toe zei hij dat het wel zou kunnen maar hij had een Labrador die binnenkort een nestje zou krijgen: Labrador x Golden retriever.
Dus als die 8 weken zijn gaan we hem al ophalen.
Op marktplaats heb ik al gekeken voor spullen enzo.
Echt zo leuk, ik kan niet wachten.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:40

Ik vind het steeds zotter worden. Dus over 8 weken moeten cavia, hamsters, ratten, konijn wel allemaal dood zijn en anders?? Gaat het hondje alsnog niet door?
En het paard is in 1 dag van de baan, en het verzorgpaard waar je het ook over had? Want dan heb je natuurlijk wel minder tijd voor de hond...

Bovendien snap ik nog steeds niet of je nou een flat of tuin hebt, of de hond mee gaat naar je vader aangezien je hem wel noemt met uitlaten... En als je op een flat woont moet de pup dan tig keer per dag de trap op en af?

Sorry hoor, maar je komt niet echt betrouwbaar over om een huisdier aan te schaffen met al je impulsieve topics... :n

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:48

joytje333 schreef:
Marloes__ schreef:

waarom?

Omdat het een impulsief besluit is.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:52

joytje333 schreef:
Def schreef:

Nou ik kan heel goed voor de hond zorgen en een paard laat ik maar achterwegen dat is idd te veel tijd.
Nu mag ik een hond van m'n moeder en er is een heel aardig gezin een straat verderop waar hij dan naartoe mag als me moeder werk, ze gaat na de vakantie een dag minder werken.
We hebben aan de dierenarts gevraagd of het verstandig zou zijn als we een labrador zouden kopen en toe zei hij dat het wel zou kunnen maar hij had een Labrador die binnenkort een nestje zou krijgen: Labrador x Golden retriever.
Dus als die 8 weken zijn gaan we hem al ophalen.
Op marktplaats heb ik al gekeken voor spullen enzo.
Echt zo leuk, ik kan niet wachten.

Dit vind ik wel heel mooi.
Je hebt dus in 1 avond oppas geregeld, je ouders zo gek gekregen om er mee akkoord te gaan (en gezien er staat ouderS, ga ik er van uit dat jij jou vader en moeder hebt gesproken welke gescheiden zijn en niet meer bij elkaar wonen en afzonderlijk beslissingen maken van elkaar) en je bent al bij de dierenarts geweest om te vragen of je goed voor een hond kan zorgen en alvast een pup besproken? En owja, tevens wil je moeder een dag minder gaan werken voor de hond. Hulde! Ik dacht dat ik veel kon doen op een dag, maar dit slaat alles!

Ook erg toevallig dat al jou dieren op hoge leeftijd zijn en allemaal ziek zwak en misselijk zijn, ik zeg niet dat het niet kan, maar dat er wel veel toevalligheden zijn.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:53

[/quote]Omdat het een impulsief besluit is.[/quote]

ik heb hele slechte woordkennis maar wat is impulsief

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:29

impulsief is dat het in je opkomt en BAM je moet en wilt het meteen. zo snel mogelijk.
uit het niets ineens zo snel mogelijk een hond willen dus.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:45

joytje333 schreef:
ik heb hele slechte woordkennis maar wat is impulsief

Eergister wilde je een paard, toen een verzorgpaard, toen een hond en een dag later is alles geregeld en krijg je over 8 weken een pup.
Dat is impulsief.

Het zou beter zijn om even rustig na te denken over wat je nu precies wilt, want misschien wil je morgen wel een alpaca hebben...

(ik snap nu overigens wel hoe je aan een kat, konijn, cavia, hamsters, ratten en wat was het nog meer komt). :\

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:55

Dan is het toch niet eens jouw konijn? Je nijn is ouder dan jij zelf bent...

Verder snap ik niet zo goed dat dit topic 5 pagina's heeft moeten worden...zo een meiske haalt zich toch ook dingen in haar hoofd (en ik herken het, maar bij mij ging het op die leeftijd over goudvissen...) hoort ook wel bij de pubertijd, en het idee krijgen dat je volwassen aan het worden bent (maar dat dus nog lang neit bent als je zo over dieren denkt) Het zijn toch echt de ouders die hierin horen te beslissen, en zolang zij hier niet meelezen, of om tips vragen, denk ik niet dat het nut heeft om TS adviezen te geven... die worden toch in de wind geslagen.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:06

ik heb 2 chihuahua`s,
gaan 3x per dag ver lopen zeker 3kwatier-1uur ( als het de laaste ronde zelfs niet langer is )
ook gaan ze elke dag mee naar de zaak,
zijn zelde alleen.
als ik ergens heen ga waar hun niet naartoe mogen gaan ze mee in een hondenbuggy ( dan mag het opeens wel :P )
verder betaal ik rond de 2euro per dag aan eten.
en waar je HEEEEEEEL goed over na moet denken,.
wat als je hond wat krijgt, dat kost veel hoor!!
ben in 2weken tijd rond de €800,- armer geworden ivm ziekte van mn puppy wat onderzocht moest worden ect.
ik heb ze nu ook verzekerd, €15,- p.maand per hond, ideaal!