Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes__ schreef:joytje333 schreef:Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.
Waar haal je die onzin nou weer vandaan?
joytje333 schreef:Ik heb er nog over gepraat met me ouders en die zeggen dat als al me huisdieren dood zijn (2ratten, 2 hamsters, konijn en cavia) dat ik dan een hond mag als ik 70 euro mee betaal. De rest wilde ze zelf betalen.
Dus jeeee ik mag een hond.
joytje333 schreef:vivana schreef:Nu mijn mening..;
Afgezien van je ouders,koop je een pup zal die echter véél uitgelaten moeten worden puur voor de zindelijkheids training.
Ik heb 2 honden;tervuerense Herder (10maanden) Jack Russel(inmiddels,5jr)
Beide worden 3x per dag uitgelaten en heel af en toe een extraatje als ik er tijd voor heb en het weer zit mee.(laatste wandeling geschiedt om 23.00u)
Zijn beide zindelijk.(kunnen de gehele dag water aan)..
Mijn vorige Tervueren deed 3mnd met 15kg brok van €25,00.....
Zij en ook mijn honden nu zijn gewoon gezond ,dwz geen allergieen.
Dan komen de jaarlijkse entingen €23,00 (bij mij dan) jaarlijkse honden belasting is bijna €80,00.
En zo nu en dan een ontworminkje en in de zomer enkel pipetje voor vlooien en teken.Zo nu en dan een koekje snoepje kauwstaafje (maar dat is het geld niet kun je ook kopen met aanbiedingen)..
Speeltjes en kussen oid (heb ook 2 benchen,daar zijn beide honden op getraint).
Overdag zitten ze beide buiten en kunnen ze samen wat spelen.
1 pluspuntje in Delft heb je geen hondenbelasting.
Had ik idd al opgezocht maar er staat dat dat er niet is.
Naast mijn huis is een uitlaatveldje( 10 stappen en je bent er)
En als ik hem dan 5 keer uitlaat per dag waarvan 1 keer 2 uur en 2 keer een half uur en dan 2 keer nog 10 min tot kwartier.
Is het dan genoeg?
Oh die labrador en golden retriever vind ik dus leuk maar een wat kleiner hondje (middelmatig) vind ik ook heel leuk.
Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.
Als ik een hondje neem laat ik hem eerst testen door mijn eigen dierenarts of hij gebreken heeft.
Als we een puppy krijgen dan vind ik het helemaal niet erg om zo vaak naar buiten te gaan.
joytje333 schreef:lammie2701 schreef:waar zie jij een golden retriever? op de foto's die ik plaatste was het allebei een labrador, 1e als pup en de 2e als 2 jarige...daar is ie nog wat aan de slungelige, dunne kant, maar ondertussen mooi breed en vol geworden...
Ik had het niet echt over jou 2 Labradors maar gewoon dat ik een Golden retriever en Labrador leuk vind maar dat ik een wat kleiner hondje ook leuk vind.
IMJ schreef:joytje333 schreef:Ik heb er nog over gepraat met me ouders en die zeggen dat als al me huisdieren dood zijn (2ratten, 2 hamsters, konijn en cavia) dat ik dan een hond mag als ik 70 euro mee betaal. De rest wilde ze zelf betalen.
Dus jeeee ik mag een hond.
Welja... jeej, als m'n dieren dood zijn..![]()
Ik heb 5 konijntjes gehad. De oudste is 13 geworden.. weet niet hoe oud jouw konijntje nu is?
Vind het een flinke bijdrage van jouw kant!
Wat voor soort hond willen je ouders?
Def schreef:Sorry maar ik ben het met Marloes eens.. eerst wil je n paard kopen, dan een hond? En dan moeten eerst alle andere dieren dood zijn?
Normaal reageer ik nooit op dit soort topics, maar nu kan ik het toch niet laten.
Neem a.u.b. geen hond en ook geen paard. Straks als je 15/16 bent wil je uitgaan, met je vriendje zijn enz.enz. Als je die tijd achter de rug hebt en je wilt nog steeds graag een hond (een paard van mijn part) ga er dan nog eens over nadenken.
joytje333 schreef:Def schreef:Sorry maar ik ben het met Marloes eens.. eerst wil je n paard kopen, dan een hond? En dan moeten eerst alle andere dieren dood zijn?
Normaal reageer ik nooit op dit soort topics, maar nu kan ik het toch niet laten.
Neem a.u.b. geen hond en ook geen paard. Straks als je 15/16 bent wil je uitgaan, met je vriendje zijn enz.enz. Als je die tijd achter de rug hebt en je wilt nog steeds graag een hond (een paard van mijn part) ga er dan nog eens over nadenken.
Nou ik kan heel goed voor de hond zorgen en een paard laat ik maar achterwegen dat is idd te veel tijd.
Nu mag ik een hond van m'n moeder en er is een heel aardig gezin een straat verderop waar hij dan naartoe mag als me moeder werk, ze gaat na de vakantie een dag minder werken.
We hebben aan de dierenarts gevraagd of het verstandig zou zijn als we een labrador zouden kopen en toe zei hij dat het wel zou kunnen maar hij had een Labrador die binnenkort een nestje zou krijgen: Labrador x Golden retriever.
Dus als die 8 weken zijn gaan we hem al ophalen.
Op marktplaats heb ik al gekeken voor spullen enzo.
Echt zo leuk, ik kan niet wachten.
joytje333 schreef:ik heb hele slechte woordkennis maar wat is impulsief