zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:07

Goh zeg wat een enorm nare situatie....allereerst wil ik je zeggen dat 't er niets mee te maken heeft dat je kinderen te jong zouden zijn (ik vind 7 en 10 al best een leeftijd) en verder is het gewoon een ongeluk wat in een klein hoekje zit. Wij hebben vroeger ook ooit 's een kitten gehad en daar gebeurde hetzelfde mee, alleen was 't de buurman die erop stond; hij deed een stap naar achter, kitten schiet plotseling achter hem langs, affijn, rug gebroken, is gelukkig toen goed gekomen....

Sterkte met het vertellen aan je kinderen....heb je je overleden kitten nu thuis? Heb vorige week nl een van onze poezen in moeten laten slapen en eenmaal thuis hebben we hem geaaid en samen begraven, werdt uiteindelijk een mooi afscheid. In mijn ogen pak je het supergoed aan, hoe verdrietig ook, denk dat je kinderen best heel blij zijn met je nieuwe kitten, veel geluk en plezier met deze...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:12

Goed gehandeld TS......niks meer over te zeggen. Sterkte vanmiddag....zal even goed lastig worden.

IMJ

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:14

Nou, je kinderen te klein, ik weet het niet hoor.
Wij hebben ons hele leven diertjes gehad. Ooit waren ze ookj allemaal jong. Tis echt een heel vervelend ongeluk.

Leuk voor de kinderen dat je een nieuw katje hebt gehaald. Zal het verdriet waarschijnlijk wat overstemmen.
En ik denk niet dat dit weer zo snel gebeuren zal.

Sterkte met vertellen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:15

Thuis nog even aaien is trouwens wel een goede! Heb ik ook kunnen doen met onze hond destijds, die was toen nog maar net overleden en was nog warm enz. Ik heb er iig nooit iets aan overgehouden (al zal het voor je zoontje wel een stuk moeilijker zijn natuurlijk!). Mn ouders hebben me (nadat ze hadden opgebiecht dat ze hem in hadden laten slapen) heel goed uitgelegd hoe en waarom :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:17

Wat een nare gebeurtenis.
Kind zal hier idd nog lang zichzelf schuldig over voelen.
Maar een ongeluk met een te kleine kitten zit in een klein hoekje.
triest dat dit ongeluk meteen fataal is voor het arme kleine ding.

Wees nu wel verstandig, en maak een kamer/ ren voor de kitten waar de kinderen alleen onder toezicht bij de kitten kunnen. Een zo'n jonge kitten kan nog niet los lopen in een huis met drukke kinderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:22

Vreselijk wat er gebeurd is...!
Zou alleen zelf niet direct een nieuw kitten hebben gehaald.. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik de overledene 'vervang'.. Voor je kinderen voelt het misschien niet zo, maar het is voor hen ook goed om te leren met rouw om te gaan. Maar je weet zelf natuurlijk wat het beste is :)

Overigens, deze geeft wel informatie die ik goed herken. Waarmee ik niet wil zeggen dat TS geen katten op kan voeden, of niet goed heeft gehandeld door het kitten mee te nemen, maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn (we hebben er zelf eentje van 6-8 weken, die totaal geen omgangsvormen kent met mensen of andere katten, is langs de weg gevonden, hij komt uit het asiel). Daarnaast snap ik heel goed dat je zo'n kitten weg wilt halen maar je houdt wel het handelen van de boer in stand...

Nogmaals TS, ik ben ervan overtuigd dat jij handelt op de manier die goed voor jullie is. :) Ik wens je heel veel succes met je kinderen, het nieuwe kitten, en met je eigen rouwproces natuurlijk :(:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:04

Het hangt er vanaf of ze betaald voor de kittens of niet (en indien ze betaald, of dat enkel de onkosten van het chippen/enten/ontwormen is)

Heel veel sterkte. Het blijft lastig om een dier te verliezen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:12

Oh wat sneu dat de verwondingen toch te erg waren.
Ik hoop dat je je dag een beetje goed doorkomt. Oh wat heb ik het met je te doen. Het is zo moeilijk, vooral als kinderen zoveel verdriet hebben. Ik hoop dat het andere poesje toch een beetje liefde aan ze kan geven zodat het de pijn verzacht.
En op de manier hoe of wat vertellen aan kinderen ligt echt heel erg aan de kinderen zelf denk ik. De een zou het makkelijker accepteren als het dier ingeslapen is, de ander zou er meer vrede mee hebben als het zelf overleden zou zijn. Maar hoe je het ook wend of keert het is en blijft een rot situatie. Heel veel sterkte vandaag.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:23

Meid, laat je niets aanpraten, ik vind dat je het super doet om die diertjes op te vangen! En je kinderen te klein, kom op zeg, hoe vaak ik niet bijna plat lig door dat grut wat voor je voeten loopt! Heel heel erg sneu dat het zo met de eerste kitten heeft moeten lopen, maar ik verwacht dat broer een superhuis heeft gekregen.
Veel plezier met het grut, en succes met de kinderen, maar die zullen er best wel snel overheen zijn nu je al een ander beestje hebt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:52

Jammer dat er zoveel commentaar op komt :o Ik vind dat de TS heel erg goed heeft gehandeld :j Heel erg sneu voor de kinderen dat het poesje nu dood is maar het is wel beter zo en ik denk dat je dit echt wel goed uit kunt leggen naar je kinderen toe, eventueel idd een tekening laten maken en een bruggetje maken naar het nieuwe poesje.

Over een te jonge kitten.......... tja wat de TS beschrijft was bij die van ons ook zo. Als ik haar niet had weggehaald daar was ze ook doodgegaan dus wat doe je dan? Dan neem je de kitten mee van de boerderij en zorg je er thuis voor :j Met die van ons helemaal goed gekomen en nee ze kan niet goed met mensen en andere katten (wel met honden en konijnen trouwens :+ ) maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
Het enige wat die van ons er aan over heeft gehouden is dat ze heel erg aan mij hangt en wat onzeker is :j Maar het is echt een schat van een kat :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:59

geef de ts nog lekker een trap na.
die voelt zich nog niet rot genoeg, kinderachtige hyena's dat jullie zijn.
beetje het leed van iemand anders verergeren.
jullie kennen de situatie noch de ts niet.
wie zegt dat haar kinderen lompe monsters zijn?

bij mij wonen aan de ene kant kinderen met gilles de la tourette lijkt wel, terwijl aan de andere kant zulke ontzetten lieve en brave kinderen wonen die van diezelfde leeftijd zijn.

ts, ik wens je heel veel sterkte.
vind het top wat je voor het katje hebt gedaan en ik hoop dat je zoontje eroverheen komt :)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:03

Wat verschrikkelijk voor je zoontje dat dit gebeurd is. Natuurlijk ook voor je
andere kind, maar wat zal hij een schuldgevoel hebben zeg. Zulke ongelukjes kunnen gebeuren.
Goed van je dat je de zorg van een jong kitten op je neemt! Hier ook hetzelfde, op een boerderij
wordt er vaak gewoon zelf niet goed voor gezorgd als de meoder ze in de steek laat!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:03

minikatje schreef:
geef de ts nog lekker een trap na.
die voelt zich nog niet rot genoeg, kinderachtige hyena's dat jullie zijn.
beetje het leed van iemand anders verergeren.
jullie kennen de situatie noch de ts niet.
wie zegt dat haar kinderen lompe monsters zijn?

bij mij wonen aan de ene kant kinderen met gilles de la tourette lijkt wel, terwijl aan de andere kant zulke ontzetten lieve en brave kinderen wonen die van diezelfde leeftijd zijn.

ts, ik wens je heel veel sterkte.
vind het top wat je voor het katje hebt gedaan en ik hoop dat je zoontje eroverheen komt :)

:j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:09

hopelijk verzacht het nieuwe katje het verdriet een beetje :(:)
Een situatie op een boerderij(in dit geval)is verre van ideaal voor kittens...hoe eerder ze daar weg zijn des te beter.
Sterkte met je kinderen en het katje!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:07

Jammer dat het zo fout gegaan is, maar ik hoop dat door het nieuwe poesje je zoontje zich niet al te schuldig voelt. Het is allemaal heel vervelend maar het kan iedereen overkomen.

Veel plezier met jullie nieuwe kitten en hopelijk mag die de komende 18 jaar lekker bij jullie blijven!!!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:16

heb net even je topic doorgelezen, pff wat een stom ongeluk! kan altijd gebeuren maar het blijft ontzettend naar!
vind dat je een goede keuze hebt gemaakt, hopelijk verzacht het nieuwe katje het verdriet van je kinderen een beetje.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:21

Ach gut wat ontzettend zielig en triest :(:) . Kan me heel goed voorstellen dat je kinderen heel verdrietig zullen zijn en hopelijk
verzacht het de pijn een beetje als ze het nieuwe katje zien.
Veel sterkte met het slechte nieuws te vertellen aan je kinderen!

Xanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:57

ik heb net het hele topic doorgelezen, pff wat een verschrikkelijk ongeluk. Hopelijk zijn de kids niet al te veel van slag.

Ik vind dat je super hebt gehandeld!! Jammer dat er andere zijn die daar niet zo overdenken....

sterkte!!!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:15

Was al bang voor hersenletsel, maar dat had ik al getypt.

Benieuwd hoe je kindjes op het verlies van de oude kitten reageren en hoe ze op de nieuwe reageren.

Moeilijk om hier als mams mee om te gaan als je in een 8baan van emoties zit tesamen met je kindjes.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 17:34

de kinderen kwamen thuis van school , en zagen al onmiddelijk dat dit een ander kitten was, wel dezelfde kleur, maar zonder wit oog.....
ik heb besloten om ze heel eerlijk te vertellen dat ik naar de dierenarts ben gegaan, en dat die het kitten heeft onderzocht en erachter kwam dat het in zijn hersentjes niet goed was, en dat hij zelfs als hij een klein beetje beter zou worden dat hij dan gehandicapt zou zijn.(wij wonen naast zwaar gehandicapten dus dat snapten ze heel goed) en dat we daarom met de dierenarts hebben besloten om het kitten een spuitje te geven.
ook heb ik verteld dat dit kitten de grote broer is van de vorige, en dat vonden ze best bijzonder.
we hebben afgesproken om dit weekend van klei zelf een mooi bloembakje te maken en dat mogen ze schilderen en dan zetten we daar een mooi plantje in ter nagedachtenis aan het kitten, ik heb uitgelegd dat in de tuin begraven geen goed idee is, ivm de hond.(die het kitten misschien wel weer opgraafd?)
mn zoontje heeft het er nog erg moeilijk mee, ik blijf hem vertellen dat het echt een ongelukje was, en dat het mij ook had kunnen overkomen, maar hij heeft het er echt zwaar mee, ik heb hem vanmiddag dan ook thuis gelaten van school, hij had nauwelijks geslapen , en heeft hier met het nieuwe kitten op de bank gelegen.
het nieuwe kitten is overigens van een heel ander kaliber.....hij blaast en grauwt flink tegen de hond, en blaast af en toe ook tegen ons, maar wanneer hij eenmaal bij je zit ontspant hij langzaamaan, dus ik verwacht dat t wel goed zal komen, hij zal ook tijd nodig hebben om te wennen aan de nieuwe situatie.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:39

Vind dat je het netjes hebt opgelost TS. Denk dat iedereen die op het poesje was gaan staan het er erg moeilijk mee had, of ze nou kind zijn of volwassen. Dat moet slijten...
Bloembakje helpt vast!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:41

Ach jee, dat is schrikken voor je kinderen en met name voor je zoon.
Ik vind ook dat je het heel goed hebt opgelost zo, een soort van afscheidsritueel in de vorm van iets knutselen/maken voor het overleden kitten werkt vaak erg goed. En het is voor hen denk ik ook wel troostend dat je een nieuw kitten mee hebt genomen om de leegte te vullen.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:45

dat is schrikken!

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:46

Mas schreef:
Ach jee, dat is schrikken voor je kinderen en met name voor je zoon.
Ik vind ook dat je het heel goed hebt opgelost zo, een soort van afscheidsritueel in de vorm van iets knutselen/maken voor het overleden kitten werkt vaak erg goed. En het is voor hen denk ik ook wel troostend dat je een nieuw kitten mee hebt genomen om de leegte te vullen.

En hier ben ik het helemaal mee eens.
Sterkte!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:48

Wat een afgrijselijk ongeluk zeg, vooral voor je zoontje :(:) .

Ik vind dat je het naar alle partijen goed hebt opgelost, mijn complimenten TS. En veel sterkte nog met het verwerken (en het verwerkingsproces van je zoontje).