Ik neem deze discussie niet meer serieus.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sancha schreef:Ik geef het opPrima hoor als je zo denkt dat jouw 'feiten' de juiste zijn, maar in mijn ogen zijn ze dat zeer zeker niet.
Succes
Het zijn namelijk gewoon feiten. Dat ze niet in jouw straatje passen, dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Misschien zou je echter de feiten eens kunnen bekijken 
Het is niet voor niks dat er ook ziektes zijn rondom het vers vlees. All meat syndroom, wel eens van gehoord?
. Nikki__ schreef:Sancha schreef:Ach, als je kijkt naar het gestel van een hond, dat is niet het gestel van een onmivoor. Maar van een carnivoor. Zo simpel is het. Wil je lekker groenten voeren, neem een konijn.
Als dat niet genoeg feit voor je is weet ik het niet meer
En de feiten die ik al eerder verteld heb gaan dan ineens niet meer op?
Maar zal ze nog even voor je neerzetten...
Wat is een omnivoor? Een alleseter oftewel een dier dat zowel plantaardig als dierlijk voedsel kan eten om te overleven.
En weet je wat....? Een hond kan overleven zonder dierlijk voedsel.
En dan is er nog een feitje: Een overwegend carnivoor dier dat ten minste 5% plantaardig voedsel eet of een overwegend herbivoor dier dat ten minste 5% dierlijk voedsel eet noemt men omnivoor.
En tada, ook dat geld voor de hond
Een konijn is geen omnivoor, maar een herbivoor, geen vergelijking met de hond dus

Nikki__ schreef:@Phormicola; vers vlees is niet altijd beter dan een goede brokHet is niet voor niks dat er ook ziektes zijn rondom het vers vlees. All meat syndroom, wel eens van gehoord?
Marloes__ schreef:Nikki__ schreef:En de feiten die ik al eerder verteld heb gaan dan ineens niet meer op?
Maar zal ze nog even voor je neerzetten...
Wat is een omnivoor? Een alleseter oftewel een dier dat zowel plantaardig als dierlijk voedsel kan eten om te overleven.
En weet je wat....? Een hond kan overleven zonder dierlijk voedsel.
En dan is er nog een feitje: Een overwegend carnivoor dier dat ten minste 5% plantaardig voedsel eet of een overwegend herbivoor dier dat ten minste 5% dierlijk voedsel eet noemt men omnivoor.
En tada, ook dat geld voor de hond
Een konijn is geen omnivoor, maar een herbivoor, geen vergelijking met de hond dus
Een hond is van nature geen omnivoor, maar een carnivoor. Een hond is deels omnivoor geworden door de mens...
Hoeveel feiten wil je lezen voordat je iets gaat geloven? Maar meid, blijf vooral je eigen ding doen, en denken wat je zelf wil 

phormicola schreef:jaha, want vroeger dachten honden "Mmmmmm wat een lekkere graanhalm! Dat ga ik eten."
Ik denk dat een hond best wat groenten aankan, maar dat ie gemaakt is om granen te eten.....ik lig in een deuk
rixtb schreef:Is het niet gewoon:
Waar de hond het goed op doet, is goed voor hem?
en bij de 1 zal dat leven op vers vlees zijn, en bij de ander biologisch of vegetarisch.
Niet alle honden zijn hetzelfde, dus wat voor de een baat, kan voor de ander schaden.
Trennie schreef:dat is wel heel vaag: heb ik eens gehoord.
Ik geloof niet dat er vegetariers zijn die dit doen.
Dat zijn juist mensen die erg over dingen nadenken, weloverwogen keuzes maken en zeker wat betreft het welzijn van dieren.
Oa daarom eten ze geen vlees.
En dat van Paul de Leeuw geloof ik ook niet.
Ik denk niet dat hij zich een publieksschandaal op de nek wil halen, met een hond die verwaarloosd wordt.
Want dat is het dan he?
Ik vind dit maar een raar topic eerlijk gezegd...
Misschien gewoon eerst logisch nadenken?
En in haar brok zit ook groente
Vandaar. (En zelf eet ik geen vlees omdat ik het niet zo noodzakelijk vind om het te eten dat ik veel geld aan bio wil uitgeven) Marloes__ schreef:shilady schreef:Ik vind er niks ergs aan
ik heb vd week ook overwogen om mn hond vegetarische honden brokken te gaan voeren omdat ze ontzettend gauw loopt te krabbelen bij gewone brokken ik heb al heel veel geprobeert en vind dit dus een optie die mij wel de moeite waard lijkt.
Ik heb nu brokken gekocht waar vis in zit en heel weinig granen van eukanuba speciaal voor honden die huid problemen hebben enzo ik hoop dat het aanslaat .
Ik heb er alles voor over om mijn hond jeukvrij te krijgen
Alles voor over? Gooi dan die brokken in de prullenbak en ga rauw vlees voeren.
Even ontopic verder, maar iemand die van zijn hond een vegetariër maakt is in mijn ogen écht niet wijs. Neem dan geen hond maar een konijn ofzo. Een hond heeft het gebit én het maag-darm stelsel van een carnivoor en hoort dus te leven van prooidieren. En ja, natuurlijk beweren vegetariërs dat honden prima gezond kunnen leven op een vegetarisch dieet. Maar ja, de hondenbrokken fabrikant beweert immers hetzelfde...
En ja, ik ben zelf vegetarisch. Maar ik heb honden omdat ík het een verrijking vind van mijn leven, dus zal ik het moeten accepteren dat ik 2 vleeseters in huis heb. Ja, ik zou biologisch vlees kunnen voeren, maar dat vind ik te duur.
Magrathea schreef:De hond van mijn vriend vind kaas, komkommer, tomaat en meer van dat soort dingen ook lekker. Dus die krijgt ze ook, als we daar restjes van hebben. (Tomaat/komkommer zit toch niks in..)Maar verder gewoon brok en daar doet ze het prima opEn in haar brok zit ook groente
![]()
Denk dat het vooral te maken heeft met wat je hond gewend is. Als jij je hond al jaren vers vlees voert en je geeft hem ineens brokken, ja dat zal zijn verteringsstelsel niet zo leuk vinden... En omgekeerd geld hetzelfde
Ben zelf vegetariër, maar wil dolgraag een hond. En die zou ik dan denk ik eten uit de biologische winkel geven..
Ik ben namelijk niet per se tegen het eten van vlees, maar tegen de manier waarop het verkregen word. En ik vertrouw de biologische winkel welVandaar. (En zelf eet ik geen vlees omdat ik het niet zo noodzakelijk vind om het te eten dat ik veel geld aan bio wil uitgeven)