Zijn mensen helemaal gek geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:54

het is idd dat TS er niet achteraan kon rennen en dat mensen dat ook duidelijk konden zien.
Kwestie van overmacht op het moment. TS oefent enorm veel met haar hondje met gehoorzaamheid en loslopen. Gaat helaas niet zo gemakkelijk ( klein kreng Kyra hihi :+ ) En als de hond dan opgewonden is wordt het natuurlijk nog moeilijker.

Mensen hadden bv kunnen helpen of iig vragen of ze mochten ingrijpen/of de hond iets deed dan toekijken

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:58

Tja Ik ken het wel. Onze hond rent ook altijd blaffend achter fietsers aan. Echt heel vervelend, zowel voor ons als de fietsers. Ook hij heeft nog nooit gebeten, maar ja dat weten die mensen niet natuurlijk. Wij zouden af en toe juist willen dat die mensen hem eens een flinks schop zouden geven, misschien leert hij het dan nog eens af.

Dus ja ik kan me wel voorstellen dat die mensen dat deden, zou het zelf ook niet prettig vinden als een hond blaffend op me af komt rennen, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor jou een vervelend gezicht is geweest om te zien dat je hond getrapt wordt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:59

slimmerik schreef:
Als een blaffende hond te raken is met schoppen ..... is hij in principe al te dichtbij. Zou kolder zijn om af te wachten of ie wel of niet bijt. Enig idee wat er allemaal moet/kan gebeuren als je gebeten bent? Tetanusspuit, hechten van de wond.... evt nabehandeling plastische chirurg.....

Ik wacht iig niet tot ze bijten :n

paniekzaaier, je kan op straat ook worden aangereden, maar dat gebeurt je niet zo snel, door te trappen lok je eerder juist een reactie uit, gewoon negeren en de meeste honden zullen weer doorlopen

Phylos

Re: Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:00

Tja wat Miepie zegt is ook weer waar...als je een hond een flinke schop geeft kan hij uit angst/schrik natuurlijk ook bijten...Bij die van ons werkt negeren opzich ook wel, hij stopt vanzelf, maar vervelend is het wel

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:02

Ik had laatst 2 koters die mijn hond aan het slaan waren met stokken. En mijn hond is een mini jackrussel tiepje dat echt heel onschuldig is, en zo ziet hij er ook uit.
Sinds dien kan ik hem niet meer los laten, omdat hij soms zomaar in paniek wegrent.

Dus sommigen zijn echt niet goed nee.. :(
Laatst bijgewerkt door Pentax op 15-06-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:02

@Miepie77: ga eens op de eerste hulp navraag doen zou ik zeggen. Mijn honden zullen of hebben nooit gebeten. Toch heb ik er alle begrip voor dat als ze iemand te na komen die bang is, dat die ze een rotschop verkoopt.

Ik moet mijn hond(en) zowel aangelijnd als los onder volledig appèl hebben.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:08

Hey,

Ik heb net in je topic hardloopster gereageerd, misschien heb je nog wat aan de tip! (om je hond los te kunnen trainen)
Groetjes Emily

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:09

nathalie_v schreef:
Vanmiddag ging ik m'n hond uit laten en Kyra schoot uit de lijn. (de musketonhaak brak af.... :( )
Nu bleef ze goed bij mij in de buurt en wachten op het moment om haar te pakken.
Toen kwam er natuurlijk een fiets aan, ze vloog er achter aan en begon te blaffen (bijten zal ze niet doen (ik zeg nooit nooit ;) ).
Die vrouw die trapte tegen Kyra aan en fietste door, Hierdoor reageerde ze niet heftiger en rende echt een flink stik achter die vrouw aan. Die vrouw gaf flinke trappen.. :(
Vervolgens vloog Kyra richting 2 mannen en blafte daar. Die 2 'helden' trapte ook richting haar (gelukkig niet raak) en waar aan 't vloeken en tieren tegen haar.
De 'helden' stonden daar en konden haar pakken, dit deden ze niet.
Vervolgens stonden er redelijk wat mensen aapjes te kijken! (ik loop met een kruk en loop dus niet heel makkelijk maar niemand bedenkt om te komen helpen..)

Is het heel normaal dat je schopt tegen honden als vreemde?

(even stoom af blazen...)

Absoluut! Ik heb laatst een hond een klap met de zweep gegeven toen een hond dit bij mij en mijn paard deed! En hard. Een hond hoort zeker niet dreigend over te komen en de eigenaar kan wel zeggen hij doet niks, maar de acties van de hond matchen daar dan zeker niet mee. Dus inderdaad, liever die hond een schop of klap geven als hij/zij dreigd iets te gaan doen dan gebeten worden!

En daarbij komt, een musketon breekt alleen af als gevolg van slijtage, dus dat betekent dat het materiaal niet op tijd vervangen is en daarmee is het ook de schuld van de eigenaar zelf.

Opvoeding doet heel veel met een hond, ik kan je verzekeren dat onze hond nooit zoiets zou doen en dat is puur het gevolg van een zware opvoeding, want broertjes en zusjes van de hond deden het bijvoorbeeld wel. (Kruizing stabij x cocker spaniel)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:23

Zoals al eerder gezegd, bende moraalridders.

Kruizing stabij-cocker spaniel? Was mama losgebroken?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:33

Een hond moet idd gewoon onder appèl staan, kan dat niet los dan moeten ze maar aangelijnd blijven.
Onze hond had het in het begin ook moeilijk om 'hier' of 'kant' te leren. Ze kwam wel maar op haar dooie gemakje ondertusen nog alles besnuffelend en ze keek absoluut niet uit of ze fietsers of voetgangers hinderde. Fietsers moesten dus soms wel eens vloekend remmen omdat mevrouw niet op tijd opzij ging (stond ik daar ijverig te roepen). Heel simpel opgelost: men neme hond en men neme fiets, gaan fietsen met de hond dus. Ook bij mij zwabberde ze irritant rond m'n fiets, alleen had ze de pech dat ik niet remde (reed uiteraard niet aan dusdanige snelheid dat we beiden met botbreuken op de grond zouden liggen). Na 2 keer 'aanrijden' snapte ze maar al te goed dat ze voor fietsers uit de weg moest gaan. Combineer dat met een commando et voila, een (loslopende) hond die mooi op kant gaat als dat gevraagd wordt. Uiteindelijk had ze daar zelfs geen commado meer voor nodig. Ze zag een fietser/voetganger/passant. Kwam zonder vragen aan de voet of ging mooi op kant zitten. Liet fietser passeren en vervolgde vervolgens haar weg.

Nu begrijp ik ook wel dat TS er niet veel aan kon doen vermits het haakje afbrak, de hond nog in de opvoedingsfase zit en ze met krukken liep maar ik vind de reactie van die mensen ook begrijpelijk. Niet iedereen kan 'lezen' of die hond wel of niet kwaad wil of ze zijn er simpelweg niet van gediend dat een hond ongevraagd rond hen komt hangen.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:36

Ik vind dat veiligheid voor alles gaat, dus dat er best een rotschop verkocht mag worden, maar 1tje is genoeg. En niet iedereen kan zijn hond door iemand anders uit laten laten, als hij op krukken loopt.
Dus ik snap die mensen wel, maar TS ook.
Dit was gewoon een ongelukje, wie had nou kunnen verwachten dat die riem losschoot, net die paar weken dat ts op krukken liep?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:44

Yvet_90 schreef:
En daarbij komt, een musketon breekt alleen af als gevolg van slijtage, dus dat betekent dat het materiaal niet op tijd vervangen is en daarmee is het ook de schuld van de eigenaar zelf.

Lekker snuggere opmerking, hoe lang vind jij dan dat een riem mee mag gaan? Ik heb een goede riem van hunter waarmee dit geintje gebeurde na 1 jaar niet intensief gebruik (hond sprong uit de auto terwijl de riem nog vast zat terwijl ik dacht dat hij los was), met mijn riem van de markt die ik al 3 jaar heb is nog nooit wat mis gegaan en ziet er goed uit...

Dat is echt zo'n dooddoener...aan het tuig te zien waarmee TS de hond op de foto heeft gezet (pagina's terug) ziet het er niet uit alsof dat niet in orde is.

Als een hond op je af komt dan werkt 9 van de 10 keer verbaal reageren goed. Ik snap heel goed dat als jij als fietser / hardloper langs komt en je hebt al tig keer een hond in je kuiten gehad dat je lelijk reageert en dat je een trappende beweging maakt. Daar vind ik niks mis mee en persoonlijk kan je dat mensen ook niet kwalijk nemen omdat ze op dat moment impulsief handelen. Dat ik weet hoe te handelen als zo'n gek beest op je af komt betekend nog niet dat de rest van NL dat ook weet. Mensen reageren dan instinctmatig om een dier weg te krijgen....en geef ze eens ongelijk.

Je hond zal hier echt niet van te lijden hebben hoor, zeker niet als hij meen vol bravoure op mensen af te kunnen stuiven, dan werkt soms juist een stevige correctie goed. Een hond hoeft andere mensen niet leuk te vinden, zolang hij jou als baar maar leuk vindt.

En yvet...zeg nooit nooit, ik heb de meest brave honden in bepaalde situaties echt uit hun plaat zien gaan, zeker als daar een andere hond bij komt die de boel even opzweept.

Kortom, vervelende situatie en vervelende samenloop van omstandigheden

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:46

nathalie_v schreef:
Vanmiddag ging ik m'n hond uit laten en Kyra schoot uit de lijn. (de musketonhaak brak af.... :( )
Nu bleef ze goed bij mij in de buurt en wachten op het moment om haar te pakken.
Toen kwam er natuurlijk een fiets aan, ze vloog er achter aan en begon te blaffen (bijten zal ze niet doen (ik zeg nooit nooit ;) ).
Die vrouw die trapte tegen Kyra aan en fietste door, Hierdoor reageerde ze niet heftiger en rende echt een flink stik achter die vrouw aan. Die vrouw gaf flinke trappen.. :(
Vervolgens vloog Kyra richting 2 mannen en blafte daar. Die 2 'helden' trapte ook richting haar (gelukkig niet raak) en waar aan 't vloeken en tieren tegen haar.
De 'helden' stonden daar en konden haar pakken, dit deden ze niet.
Vervolgens stonden er redelijk wat mensen aapjes te kijken! (ik loop met een kruk en loop dus niet heel makkelijk maar niemand bedenkt om te komen helpen..)

Is het heel normaal dat je schopt tegen honden als vreemde?

(even stoom af blazen...)

Om te beginnen.. Ik loop momenteel ook op krukken en mijn honden kunnen dit ook doen (blaffen alsof ze het menen maar heel klein hartje hebben en bijten echt niet want ze zijn gewoon bang).
Maar.. ik snap het wel. Die mensen weten natuurlijk niet dat jou hond niks doet en als iemand nou bang is voor honden (net zoals ik bijv. bang ben voor spinnen)..
Een vriend vna mij is echt heel bang voor honden.. en ik kan me dat niet voorstellen maar die gaat ook vreemde dingen doen als ze er wel zijn terwijl ze bijv. niet eens blaffen

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:47

Mijn hond probeert dit wel eens met kitesurfers bij ons op het strand. Is een verhaal aan vooraf
gegaan, dus ik weet wel waar het vandaan komt, maar goed...
De eerste die hem een rotschop durft te verkopen krijgt van mij een biertje. Ik zou willen dat iemand
dat eens deed op zo'n moment!

En van mij had jouw hond ook een trap gekregen, ik wacht niet af of hij wel of niet gaat bijten.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:47

luve_rozes schreef:
Zoals al eerder gezegd, bende moraalridders.

Kruizing stabij-cocker spaniel? Was mama losgebroken?

Compleet offtopic: Je noemt iedereen moraalridders en daarna komt er een opmerking die aangeeft dat een kruising altijd een opesnestje is en anders heeeeeeel dom. Hoezo moraalridder?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:49

Miepie77 schreef:
slimmerik schreef:
Als een blaffende hond te raken is met schoppen ..... is hij in principe al te dichtbij. Zou kolder zijn om af te wachten of ie wel of niet bijt. Enig idee wat er allemaal moet/kan gebeuren als je gebeten bent? Tetanusspuit, hechten van de wond.... evt nabehandeling plastische chirurg.....

Ik wacht iig niet tot ze bijten :n

paniekzaaier, je kan op straat ook worden aangereden, maar dat gebeurt je niet zo snel, door te trappen lok je eerder juist een reactie uit, gewoon negeren en de meeste honden zullen weer doorlopen

Agree!
_O- Ben al vaak gebeten maar heb nog nooit moeten laten hechten en al zeker geen plastische chirurgie moeten laten doen :') Overdrijven is een vak _O-
Tetanus is geloof ik 10 jaar werkzaam dus je moet niet na elk wissewasje een nieuwe prik :? En dan nog, goh wat een ramp een prik :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:51

SaskiaKa schreef:
Mijn hond probeert dit wel eens met kitesurfers bij ons op het strand. Is een verhaal aan vooraf
gegaan, dus ik weet wel waar het vandaan komt, maar goed...
De eerste die hem een rotschop durft te verkopen krijgt van mij een biertje. Ik zou willen dat iemand
dat eens deed op zo'n moment!

En van mij had jouw hond ook een trap gekregen, ik wacht niet af of hij wel of niet gaat bijten.

Inderdaad.. mijn buren weten ervan dat ze een hele harde : FOEI mogen geven. Dit is voor mijn honden imo ook genoeg en dan keren ze wel terug naar mij..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:51

Kitty84 schreef:
Als een hond op je af komt dan werkt 9 van de 10 keer verbaal reageren goed. Ik snap heel goed dat als jij als fietser / hardloper langs komt en je hebt al tig keer een hond in je kuiten gehad dat je lelijk reageert en dat je een trappende beweging maakt. Daar vind ik niks mis mee en persoonlijk kan je dat mensen ook niet kwalijk nemen omdat ze op dat moment impulsief handelen. Dat ik weet hoe te handelen als zo'n gek beest op je af komt betekend nog niet dat de rest van NL dat ook weet. Mensen reageren dan instinctmatig om een dier weg te krijgen....en geef ze eens ongelijk.

Je hond zal hier echt niet van te lijden hebben hoor, zeker niet als hij meen vol bravoure op mensen af te kunnen stuiven, dan werkt soms juist een stevige correctie goed. Een hond hoeft andere mensen niet leuk te vinden, zolang hij jou als baar maar leuk vindt.

En yvet...zeg nooit nooit, ik heb de meest brave honden in bepaalde situaties echt uit hun plaat zien gaan, zeker als daar een andere hond bij komt die de boel even opzweept.

Kortom, vervelende situatie en vervelende samenloop van omstandigheden

Helemaal mee eens. Niet iedereen is een hondenliefhebber of weet met zo'n situatie om te gaan. De mensen die zullen schoppen oid zijn dan ook hoogstwaarschijnlijk mensen die op dat moment angst ondervinden. Ik kan best begrijpen dat iemand uit schrik of angst een schop geeft als het dreigende dier niet weg gaat na wat waarschuwingen.

Ik ben gek op honden en zou nooit schoppen (zit niet in mn aard), maar mn hart gaat wel even 10x harder slaan als er een hond blaffend op me af komt rennen. Als ik op de fiets zit en dit gebeurd (enkele malen geprobeerd) echt niet dat ik dan rustig doorfiets of denk goh laat ik eens omdraaien en naar zn baasje toe fietsen :roll: enige wat dan door mij heen gaat is snel wegwezen straks bijt ie. En ja ik heb ook een keer gehad dat in zo'n situatie hond probeerde te bijten na het blaffen.

Dan kan ts wel zeggen dat het een uitdagende blaf was en niet dreigend, maar jij kent je dier, anderen niet. Enige wat zij zien is een agressief tonende hond die blaffend op hun af komt en zoals bij de fietser achter haar aan blijft rennen en blaffen.

Hoe weten zij nou dat ze niet bijt? Ze proberen zichzelf alleen maar te verdedigen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:59

Een hond die op mij af komt, een keer blaft en dan weer verder scheurt moet dat lekker doen. Maar een hond die op mij (fietsend, lopend, rijdend) af komt en om mij heen blijft blaffen en zich niet weg laten sturen/niet luistert naar de eigenaar, die kan daar op den duur wel de consequenties van gaan ondervinden ja. Ligt ook geheel aan de manier waarop de hond blaft, maar ik laat me niet zomaar wegjagen door een hond.
Hond van de buren is ook zo'n mormel, dat is een gevalletje 'sneller dan hem zijn' anders hangt die wél in je broek. Die heeft dus al een keer (welgemikt) mijn maatje 41 tegen z'n bakkes aangehad. Kom nou, als ik gewoon langs fiets wil ik niet lastig gevallen worden door een hond.

Ik zal nooit zomaar een hond een schop verkopen en ik pik het ook niet als mensen dat bij onze hond wel doen. Maar een hond die blijft aanhouden, dreigen, blaffen en dergelijke? Hoe was het gezegd ook maar weer? Wie niet horen wil...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:19

Jeetje wat zul je geschrokken zijn en je machteloos gevoeld hebben op dat moment.
Ongelukken zitten altijd in een klein hoekje.
En je hond wel of niet onder appèl hebben, het blijven dieren denk ik dan.
Maar ik kan me voorstellen dat die andere mensen óók geschrokken zijn en van daaruit gereageerd hebben.
Hoe dan ook een vervelende situatie, voor alle betrokkenen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:21

Ik heb niet het topic doorgelezen. Ga dat zo doen.

Maar trappen ; Het kon mijn reactie geweest zijn. En vrij terecht imo. Ik bedoel, een hond die op je af rent? Ik zou me doodschrikken en trappen is de meest logische reactie. Ik had, hoe lomp het ook zou klinken, je hond ook een trap gegeven. Raak of niet. En als ie raak zou zijn geweest... := Oeeeh..

Je zou maar gegrepen worden....
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 15-06-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:21

Als een hond op een manier op mij af rent die ik als dreigend ervaar en hij wekt de indruk dat hij gaat bijten dan kan hij ook een trap krijgen. Heb geen zin in een bezoek aan de eerste hulp of kleerscheuren. Zal best dat ''hij toch niks doet'' maar als buitenstaander weet je dat niet en moet je jezelf beschermen.. Maar ik kan me voorstellen dat je ervan schrok.

Ben totaal geen agressief persoon hoor, ben ook een echte dierenliefhebber, maar ik laat me niet te grazen nemen door een kuitenbijter. :+

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:22

Die mensen zijn niet gek geworden, die reageren normaal. Jij hoort je hond aan de lijn te houden, jammer dan dat die lijn breekt, is jou probleem waar mensen lastig mee worden gevallen. Een hond die op mij af komt rennen en ook nog gaat blaffen kan zeker een schop of iets dergelijks in zijn richting krijgen, en als deze dan te dicht bij loopt is die schop inderdaad raak.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:38

Ik heb je begintekst gelezen niet te pagina's. Maar ik had het echt niet gepikt als iemand mijn hond schopt, slaat etc.
Dan had ik een gat in de lucht gesprongen van boosheid. Dat is toch belachelijk. Ik heb zelf 2 amerikaanse bullen. Die echt luisteren.
Maar soms zijn hebben ze hun buitjes, en dan rennen ze wel weg. En dan denk ik van k*t. Éen was het zelf zo dat ze mijn hond hadden geschopt.
En hadden geroept ; 'hou die ter*ng hond bij je. Ja er staat toch echt losloop gebied voor honden.
Ik heb aardig wat terug lopen schelden, want dat moeten ze echt niet bij mijn honden doen. Ik ga hun ook niet schoppen.
Of hun honden als ze die hebben. Een hond heeft ook gevoelens, wel een hoge pijngrens.

Ik weet sommige mensen hebben geen hondenervaring of wel maar geen liefhebber, en weten niet wat ze moeten doen in zo'n situatie.
Maar een hond kan op verschillende manier blaffen. Goed aardig of niet, de mensen die er toevallig langs lopen of fietsen, weten niet
hoe je hond is. Ts het is wel echt klote voor je hond, want ik vind zelf schoppen onder mishandeling thuis horen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:44

Ik vind het best logisch dat die vrouw een schop heeft gegeven. Misschien is ze wel heel bang voor honden en zij wist niet dat de hond verder niks zou doen.

Ik heb trouwens ook wel eens een hond een schop gegeven. Hier vlakbij is een losloop veldje. Daar komen wel eens mensen met een valse hond. Dan doen ze hem een muilkorf om zodat ie niet kan bijten en volgens hun mag hij dan wel los.
Maar hij heeft nu al 2x mijn hond aangevallen, zelfs met die muilkorf om is ie angstaanjagend.
Die mensen waren toen ook erg boos dat ik hun hond een schop gaf: hij droeg immers een muilkorf!