Kitty84 schreef:Als een hond op je af komt dan werkt 9 van de 10 keer verbaal reageren goed. Ik snap heel goed dat als jij als fietser / hardloper langs komt en je hebt al tig keer een hond in je kuiten gehad dat je lelijk reageert en dat je een trappende beweging maakt. Daar vind ik niks mis mee en persoonlijk kan je dat mensen ook niet kwalijk nemen omdat ze op dat moment impulsief handelen. Dat ik weet hoe te handelen als zo'n gek beest op je af komt betekend nog niet dat de rest van NL dat ook weet. Mensen reageren dan instinctmatig om een dier weg te krijgen....en geef ze eens ongelijk.
Je hond zal hier echt niet van te lijden hebben hoor, zeker niet als hij meen vol bravoure op mensen af te kunnen stuiven, dan werkt soms juist een stevige correctie goed. Een hond hoeft andere mensen niet leuk te vinden, zolang hij jou als baar maar leuk vindt.
En yvet...zeg nooit nooit, ik heb de meest brave honden in bepaalde situaties echt uit hun plaat zien gaan, zeker als daar een andere hond bij komt die de boel even opzweept.
Kortom, vervelende situatie en vervelende samenloop van omstandigheden
Helemaal mee eens. Niet iedereen is een hondenliefhebber of weet met zo'n situatie om te gaan. De mensen die zullen schoppen oid zijn dan ook hoogstwaarschijnlijk mensen die op dat moment angst ondervinden. Ik kan best begrijpen dat iemand uit schrik of angst een schop geeft als het dreigende dier niet weg gaat na wat waarschuwingen.
Ik ben gek op honden en zou nooit schoppen (zit niet in mn aard), maar mn hart gaat wel even 10x harder slaan als er een hond blaffend op me af komt rennen. Als ik op de fiets zit en dit gebeurd (enkele malen geprobeerd) echt niet dat ik dan rustig doorfiets of denk goh laat ik eens omdraaien en naar zn baasje toe fietsen
enige wat dan door mij heen gaat is snel wegwezen straks bijt ie. En ja ik heb ook een keer gehad dat in zo'n situatie hond probeerde te bijten na het blaffen.
Dan kan ts wel zeggen dat het een uitdagende blaf was en niet dreigend, maar jij kent je dier, anderen niet. Enige wat zij zien is een agressief tonende hond die blaffend op hun af komt en zoals bij de fietser achter haar aan blijft rennen en blaffen.
Hoe weten zij nou dat ze niet bijt? Ze proberen zichzelf alleen maar te verdedigen.