Onze hond is erg ziek :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: Onze hond is erg ziek :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:16

hè jeetje wat rot! Wat een gedoe! de arme hond :(:)

hebben jullie al een soort behandeling voor de grasallergie?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:34

lieniminnie schreef:

Nee eigenlijk niet, we kunnen natuurlijk eerst een allergietest doen, om te kijken of het daadwerkelijk een gras-allergie is. Maar daar zijn we heilig van overtuigd, en z'n test kost natuurlijk ook best veel geld. Maar hij heeft er vooral last van in de lente en zomer. En dan zoveel mogelijk (hoog) gras vermeiden. Ookal is dat soms best moeilijk, t blijft een hond :(:).
Nu het herfst is, is ook heel ze vacht genezen en heeft hij nergens last van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:24

Wat vervelend zeg! :(:)
Ik hoop dat 'ie er snel bovenop komt :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:48

Je zou accupunctuur kunnen proberen!! Een golden bij ons uit de buurt heeft er heel erg last van (grasallergie) en doet het waanzinnig goed nu!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:03

briitje schreef:
lieniminnie schreef:

Nee eigenlijk niet, we kunnen natuurlijk eerst een allergietest doen, om te kijken of het daadwerkelijk een gras-allergie is. Maar daar zijn we heilig van overtuigd, en z'n test kost natuurlijk ook best veel geld. Maar hij heeft er vooral last van in de lente en zomer. En dan zoveel mogelijk (hoog) gras vermeiden. Ookal is dat soms best moeilijk, t blijft een hond :(:).
Nu het herfst is, is ook heel ze vacht genezen en heeft hij nergens last van :+

Informeer toch is naar atopica :j speciale voeding hadden jullie al toch?
Je kan bij de dierenarts wel voeding krijgen die de huid echt ondersteund bij herstellen en dit soort allergieën.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 00:12

Citaat:
Informeer toch is naar atopica :j speciale voeding hadden jullie al toch?
Je kan bij de dierenarts wel voeding krijgen die de huid echt ondersteund bij herstellen en dit soort allergieën.

Hij zat op vers voer, maar ondertussen niet meer ivm die alvleesklier. Heb me dierenarts er nooit over gehoord, maar kan van de zomer er eens over informeren. Echter ben ik bang dat het niet te betalen is.. aangezien het natuurlijk een grote eter is :Y)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:17

Dat is zo, maar vers voer is toch ok niet heel goedkoop? En was je niet over gegaan op vers voer op aanraden van het vorige topic?

Misschien is het een idee om is bij een andere dierenarts langs te gaan wat die ervan zegt. Opzich zal hij ook niet veel kunnen met de allergie, maar de voeding kan wel wat goeds doen :j

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 00:22

lieniminnie schreef:
Dat is zo, maar vers voer is toch ok niet heel goedkoop? En was je niet over gegaan op vers voer op aanraden van het vorige topic?

Misschien is het een idee om is bij een andere dierenarts langs te gaan wat die ervan zegt. Opzich zal hij ook niet veel kunnen met de allergie, maar de voeding kan wel wat goeds doen :j

In eerste instantie zijn we over gegaan op vers voer, omdat we niet wisten wat voor allergie die had. Naderhand (toen die dus al op het voer zat en er geen verbetering in zat) kwamen we er achter dat het een gras - allergie was. Ik was toen inderdaad overgegaan op aanraden ja. Ik vind vers voer wel mee vallen, 36 kl = 18 euro. Ik heb nu brokken voor hem wat licht verteerbaar is, en daar betaal je voor 10 kl dacht ik 70 euro voor :7. En we zullen tegen de tijd dat het weer op begint te spelen, zeker kijken of we inderdaad misschien iets met voer kunnen doen. Alle beetjes helpen :D

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:24

Ben bang dat t voer wel zou overeenkomen met zo'n prijs ja.. maar dan is het natuurlijk wel tegelijkertijd een soort medicatie.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 00:25

lieniminnie schreef:
Ben bang dat t voer wel zou overeenkomen met zo'n prijs ja.. maar dan is het natuurlijk wel tegelijkertijd een soort medicatie.

bedoel je 18 euro of 70 euro :o ? Ben bang voor het laaste :+

Edit: het was geloof ik 18 kl en 36 euro. ben even in de war :z

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:30

Haha, dat lijkt mij ook logischer :o
ja de laatste helaas.. Maar hoeveel kg voer eet hij per dag?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 00:33

lieniminnie schreef:
Haha, dat lijkt mij ook logischer :o
ja de laatste helaas.. Maar hoeveel kg voer eet hij per dag?

Nou toch wel +- 1 kg per dag.. Het is financieel niet haalbaar om hem dat vast te geven. Begrijp me niet verkeerd, want heb alles voor hem over hoor. Maar het moet wel haalbaar zijn.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:45

Nee dat snap ik heel goed hoor :j Maar goed, informeer er is naar, er is ook speciale voeding voor de duitse dog, die hebben ze zo samengesteld dat hij uit zo weinig mogelijk brok zo veel mogelijk energie haalt zeg maar.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:46

Duck heeft ook een vers vlees voeding voor honden met alvleesklier problemen. ;)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:55

Het gaat nu om voeding voor de gras allergie, die zijn huid ondersteunen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:12

Klopt .:P Gelukkig gaat het al beter met meneer!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:47

Weer even een update. Laaste keer was die natuurlijk ALWEER niet lekker. Is toen weer opgeknapt. Maar de laaste 2 weken ging het weer niet helemaal lekker.. trillen, uitvallen naar andere (eigen honden oa), heel erg veel afgevallen.. hij woog ongeveer 63 kg en vorige week was dat ineens nog maar 53 kg, haren overeind, lusteloos, drinkt niet enz. Dus weer een bloedtest gedaan.. Vandaag de uitslag en we hebben goed nieuws en slecht nieuws. Goede: het is godzijdank niet ze alvleesklier Slechte: we weten nog niet wat het is. De DA ging even ze lichaam na, en bij het drukken op zn rug, reageerde die niet fijn. Nu even de komende dagen op pijnstillers, kijken of er dan vooruit gang is.. Zoniet weer bloedtest op heel zn lichaam..

Pffoee.. wat heeft die hond (en wij!) een hoop ellende.. :(

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:51

Jeetje wat een pech zeg! :(:) Ik ben benieuwd wat eruit komt, arme hond is wel steeds ziek!
En jullie inderdaad ook! :\ Hadden jullie hem verzekerd?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 09:45

lieniminnie schreef:
Jeetje wat een pech zeg! :(:) Ik ben benieuwd wat eruit komt, arme hond is wel steeds ziek!
En jullie inderdaad ook! :\ Hadden jullie hem verzekerd?

Eerst niet, dus meeste kosten zijn al betaald. maar ondertussen wel. Dacht eerst dat t niet nodig zou zijn, maar wel dus. :(
De DA zat ondertussen ook een beetje met zn handen int haar.. Er kunnen uiteraard allerlei testen gedaan kunnen worden, maar we wachten heel even af hoe die op de medicijnen reageerd..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 21:53

Tot nu toe geen verbetering, morgen word Bink helemaal door de mangel gehaald.. Me moeder denkt zelfs aan kanker.. (duimennnnnn!)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:42

Gelukkig is hij inmiddels verzekerd!

man, wat een pech.. is het idee om een second opinion te doen bij een andere dierenarts?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:09

lieniminnie schreef:

man, wat een pech.. is het idee om een second opinion te doen bij een andere dierenarts?

Ik heb het volste vertrouwen in mijn DA, dus na mijn inzien is dat niet nodig. Wel zijn we net terug en is er weer een bloedtest gedaan.. alle waardes waren prima in orde. Toen is Bink op de foto gegaan, niet gelijk wat te zien.. maar toen de DA ging voelen aan zn buik, reageerde die erop.. Dus hij gaat zometeen onder het mes, met de hoop dat ze wat kunnen vinden.. Heel misschien toch ze alvleesklier, ondanks dat ze waardes goed waren.. Ik hoop dat ze niks ernstigs aantreffen, want zowel moeten we afscheid nemen van ons kindje |( |(

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:47

briitje schreef:
lieniminnie schreef:

Ik heb het volste vertrouwen in mijn DA, dus na mijn inzien is dat niet nodig. Wel zijn we net terug en is er weer een bloedtest gedaan.. alle waardes waren prima in orde. Toen is Bink op de foto gegaan, niet gelijk wat te zien.. maar toen de DA ging voelen aan zn buik, reageerde die erop.. Dus hij gaat zometeen onder het mes, met de hoop dat ze wat kunnen vinden.. Heel misschien toch ze alvleesklier, ondanks dat ze waardes goed waren.. Ik hoop dat ze niks ernstigs aantreffen, want zowel moeten we afscheid nemen van ons kindje |( |(

Ik snap het niet helemaal, het is niet mogelijk om nu al alle uitslagen van een bloedonderzoek te hebben, dat duurt gewoon een paar dagen of is het niet opgestuurd en zijn alleen de standaard dingen die ze in de kliniek kunnen doen na gekeken?

Spannend hoor, laten we er maar het beste van hopen. :(:)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:28

Tenzij ze een uiitgebreid laboratorium hebben?
op mijn oude stage konden ze ook praktisch alles zelf.

Spannend hoor, zo'n operatie! hoop heel erg dat hij het haalt!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:53

Er zijn 2 bloedonderzoeken gedaan. De 1 van ze alvleesklier is opgestuurd en de andere van ze bloedwaardes deed die zelf. Hy is net geopereerd en tis zijn lever die niet in orde is.. Diee gaan ze nu opsturen voor een biopsie. Hy mag iig gelukkig mee :D