hebben jullie al een soort behandeling voor de grasallergie?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

lieniminnie schreef:hè jeetje wat rot! Wat een gedoe! de arme hond
.

briitje schreef:lieniminnie schreef:hè jeetje wat rot! Wat een gedoe! de arme hond
Nee eigenlijk niet, we kunnen natuurlijk eerst een allergietest doen, om te kijken of het daadwerkelijk een gras-allergie is. Maar daar zijn we heilig van overtuigd, en z'n test kost natuurlijk ook best veel geld. Maar hij heeft er vooral last van in de lente en zomer. En dan zoveel mogelijk (hoog) gras vermeiden. Ookal is dat soms best moeilijk, t blijft een hond.
Nu het herfst is, is ook heel ze vacht genezen en heeft hij nergens last van
speciale voeding hadden jullie al toch?Citaat:Informeer toch is naar atopicaspeciale voeding hadden jullie al toch?
Je kan bij de dierenarts wel voeding krijgen die de huid echt ondersteund bij herstellen en dit soort allergieën.
lieniminnie schreef:Dat is zo, maar vers voer is toch ok niet heel goedkoop? En was je niet over gegaan op vers voer op aanraden van het vorige topic?
Misschien is het een idee om is bij een andere dierenarts langs te gaan wat die ervan zegt. Opzich zal hij ook niet veel kunnen met de allergie, maar de voeding kan wel wat goeds doen
. En we zullen tegen de tijd dat het weer op begint te spelen, zeker kijken of we inderdaad misschien iets met voer kunnen doen. Alle beetjes helpen

Maar goed, informeer er is naar, er is ook speciale voeding voor de duitse dog, die hebben ze zo samengesteld dat hij uit zo weinig mogelijk brok zo veel mogelijk energie haalt zeg maar.
Gelukkig gaat het al beter met meneer!
Ik ben benieuwd wat eruit komt, arme hond is wel steeds ziek!
Hadden jullie hem verzekerd? lieniminnie schreef:Jeetje wat een pech zeg!Ik ben benieuwd wat eruit komt, arme hond is wel steeds ziek!
En jullie inderdaad ook!Hadden jullie hem verzekerd?
lieniminnie schreef:Gelukkig is hij inmiddels verzekerd!
man, wat een pech.. is het idee om een second opinion te doen bij een andere dierenarts?
briitje schreef:lieniminnie schreef:Gelukkig is hij inmiddels verzekerd!
man, wat een pech.. is het idee om een second opinion te doen bij een andere dierenarts?
Ik heb het volste vertrouwen in mijn DA, dus na mijn inzien is dat niet nodig. Wel zijn we net terug en is er weer een bloedtest gedaan.. alle waardes waren prima in orde. Toen is Bink op de foto gegaan, niet gelijk wat te zien.. maar toen de DA ging voelen aan zn buik, reageerde die erop.. Dus hij gaat zometeen onder het mes, met de hoop dat ze wat kunnen vinden.. Heel misschien toch ze alvleesklier, ondanks dat ze waardes goed waren.. Ik hoop dat ze niks ernstigs aantreffen, want zowel moeten we afscheid nemen van ons kindje![]()