De sperwer heeft hier toen we hier net woonden vastgezeten in het gaas dat onze tuin omheind. Ik kwam net van cursus met onze puberende bull, waar ik het al aangekaart dat ik steeds dode merels zonder ogen in de tuin vond en onze Lola dus verdacht. Want Lola kwam steeds met die dode vogels aanzetten. Enfin, ik hoor een boel vleugelgeklapper en een merel helemaal uit zijn stekker gaan. Dus hup hond naar binnen gedaan en gaan kijken. Toen vond ik de sperwer met zijn klauw door het gaas, doordat hij zijn klauw niet samentrok kon hij/zij dus niet loskomen. Snel naar binnen gerend en een handdoek opgehaald, doe over de sperwers kop gedaan en toen met een stokje aan de klauw gekieteld, hij/zij greep het stokje en zo kon ik de klauw door het gaas halen. Sperwer was nog helemaal goed gezond en heb ik snel weer losgelaten.
Wat moet dat dier een hekel aan mijn hond hebben gehad, elke keer als ie een merel ving, pakte Lola de merel af en bracht die heel trots naar mij toe.
lovelanga
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-11 13:21
haha wat grappig, maar inderdaad strontvervelend voor die sperwer, die ziet z`n eten weer gaan hoor
Ja, het was ook echt even een "dingetje" . Ik dacht echt dat onze hond ze had gevangen. En het waren met name vrouwtjes. Ik was al bang dat ze ze van het nest afplukte. En aan de andere kant kon ik het me helemaal niet voorstellen dat ze zoiets deed, want onze kippen doet ze ook niets aan en de duiven in de tuin kunnen gewoon om haar heen scharrelen als ze ergens ligt te dutten. Dat boeit haar allemaal niets. Dus ik begreep er geen fluit van.
Ook vroeg ik me af hoe ze dan alleen de ogen eruit kon eten. Ik bedoel, heb je kop van een Bullmastiff wel eens gezien??? Die is nou niet echt klein. Nou ja, uiteindelijk heeft het mysterie zich opgelost anders zou ik me nu nog afvragen hoe die dikke bull vogels kan vangen.
lovelanga
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-11 13:28
dat lijkt me inderdaad knap van zo`n hond om alleen de ogen er uit te eten tand inprikken ofzo en dan eruit halen nee inderdaad dat lijkt me onwaarschijnlijk, maargoed het mysterie is opgelost