Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lisa_H schreef:Nikki__ schreef:Fijn dat het met de GL beter gaat.
Vindt het alleen erg onverstandig dat je de GL erop hebt gehangen zonder deskundig advies.
Zo mag je met een GL niet direct wandelen. De hond moet de GL eerst leuk gaan vinden, om continu schuren te voorkomen.
Daarnaast mag je NOOIT met de GL corrigeren (dus aan de GL trekken). Hiermee kan je een hoop kapot maken in de nek en hals.
Heb je geoefend voordat je er mee bent gaan wandelen?
Als ik hem corrigeer gebruik ik de riem die vast zit aan het tuig en niet die aan de gentle leader zit, en ik heb er ook nog niet echt mee gewandeld. Ja een rondje op het terrein omdat ik eerst wilde zien hoe hij erop zou reageren, hij vond het eerst wat raar maar na een paar minuten kwam hij erachter dat trekken niet echt lekker is dus liep hij al veel rustiger en vond hij het wel prima. Daarna ben ik in de polder gaan lopen, alleen toen hij een kat zag wilde hij erachter aan maar toen heb ik eigenlijk automatisch de riem los gelaten die aan de gentle leader zat en heb ik de riem aan het tuig gebruikt om hem terug bij me te trekken. Maar ik zal eens kijken of ik iemand in de buurt kan vinden om me te helpen met de gentle leader.
Wilawander schreef:Mijn laatste examen die ik heb gelopen kreeg ik als commentaar, zeer vrolijke hond die zeer enthousiast volgt
Marloes__ schreef:Wilawander schreef:Mijn laatste examen die ik heb gelopen kreeg ik als commentaar, zeer vrolijke hond die zeer enthousiast volgt
Een hondenschool die zo'n prikband toestaat? Walgelijk, in my opinion... En sorry, maar ik geloof ook echt geen drol van dat onderzoek. Ik train al mijn honden met een normale halsband, door middel van een positieve beloning. Ik vraag me af waarom al die hulpmiddelen zo nodig zijn. Netjes volgen aan de riem is naar mijn idee de basis van een net opgevoede hond.
.
Dorienn schreef:nog een goede die bij onze hond geholpen heeft:
Je houdt je riem in de linkerhand op een vaste lengte en de hand blijft ook waar hij is. Zodra hond trekt, ga jij stilstaan en pas als de hond vanzelf voor de druk wijkt (naar achter) en weer bij jou komt, vraag je even zijn aandacht terug en vertrek je weer. In het begin kan het wel zijn dat je lang moet stilstaan, maar als je het correct doet en net op tijd stilstaat dan heeft de hond het vlug door. Het gevolg is dat je hond, als hij perongeluk weer in de lijn gaat hangen, zijn pas verminderd om de druk te ontlopen. Want druk is stilstaan (en dat vindt onze hond verschrikkelijk). Geen risico op een beschadigde luchtpijp zo
)