onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Re: onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:48

heel soms laat hij het lopen uit enthousiasme...maar nu laat hij het gewoon lopen..en vaak zelfs een korte tijd nadat hij uitgelaten is !!

overigens net het runningegg en een spelletje voor hem besteld...ben benieuwd.
we hebben net een aantal koekjes verstopt en hem laten zoeken dat vond hij geweldig...
ik ga vanaf nu iedere dag wat tijd voor hem vrij maken om te spelen en dat doe ik als de kleine ligt te slapen zodat ik alle aandacht aan hem kan geven.
als hij straks weer beter is kan hij weer lekker mee naar de paarden dat scheelt ook een hele hoop ...dat vindt hij geweldig...
ook nog bezig met een honden school om een passende training voor hem te zoeken.

dus iedereen alvast bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb mogen ontvangen... :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:49

TS, weet je zeker dat het cerefal is? Want zelfs Fidin (oline repertorium) kent dit geneesmiddel niet... Google kom ik ook niet ver mee...

Net als een aantal andere bokkers vindt ik ook dat de hond veel te lang in de bench zit. Sowieso snap ik niet helemaal waarom hij er in moet? Want draadkooien houden niet de besmetting van mijt tegen hoor.
En als de hond buiten in aanraking mag komen met jullie, snap ik eigenlijk niet waarom hij dan overdag nog in de bench moet.

Kijk anders eens bij de witte boeken markt oid. Je hebt echt onwijs veel boekje waarin leuke oefeningen met de hond staan. Hier kan je je dochtertje trouwens ook bij betrekken.

En inderdaad, zodra de mijt over is, ga lekker met hem naar de hondenschool. Dat is niet alleen goed voor de hond, maar ook voor de binding tussen jou en de hond.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:53

Nikki__ schreef:
TS, weet je zeker dat het cerefal is? Want zelfs Fidin (oline repertorium) kent dit geneesmiddel niet... Google kom ik ook niet ver mee...

Net als een aantal andere bokkers vindt ik ook dat de hond veel te lang in de bench zit. Sowieso snap ik niet helemaal waarom hij er in moet? Want draadkooien houden niet de besmetting van mijt tegen hoor.
En als de hond buiten in aanraking mag komen met jullie, snap ik eigenlijk niet waarom hij dan overdag nog in de bench moet.

Kijk anders eens bij de witte boeken markt oid. Je hebt echt onwijs veel boekje waarin leuke oefeningen met de hond staan. Hier kan je je dochtertje trouwens ook bij betrekken.

En inderdaad, zodra de mijt over is, ga lekker met hem naar de hondenschool. Dat is niet alleen goed voor de hond, maar ook voor de binding tussen jou en de hond.

heb de medicijnen voor me liggen het is een antibiotica...er zit verder geen beschrijving bij dus kan er ook niet uit opmaken wat het precies allemaal in houdt.
wij moeten alles verder goed schoonhouden en na iedere aanraking onze handen goed wassen...
dus de hele dag door zijn we aan het wassen en druk bezig met de hygiene...
het vervelende is dat mijt zit in hoog gras en wij omringd zijn door hoog gras dus alles bij ons in de tuin houden we kort.
ik vond het zielig dat hij zoveel in de bench moest zitten dus heb zelf besloten om hem eruit te laten met de kans op besmetting maar dat valt op te lossen niet....

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:55

manfredie schreef:
heel soms laat hij het lopen uit enthousiasme...maar nu laat hij het gewoon lopen..en vaak zelfs een korte tijd nadat hij uitgelaten is !!

Negeren hiervan geeft de grootste kans op dat het verdwijnt.

Medische oorzaken moeten natuurlijk wel uitgesloten worden. Maar ook als het medisch is, kan het niet kwaad vanuit gedragsmatige optiek dat je dit negeert, want als het medisch is kan de hond er immers niets aan doen en is straffen en/of mopperen ook zinloos.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:57

Nikki__ schreef:
-

TS zal wel ceFARAL bedoelen. dit heeft de mijne ook ooit eens gehad.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 13:00

er staat echt ceferal op het doosje...zal is vragen aan de da wat het precies allemaal in houdt...

we zijn nu weer een paar snoepjes aan het verstoppen om hem te laten zoeken...en een plezier dat hij heeft is gewoon genieten als je hem bezig ziet...
het kwijl loopt met stralen langs zijn bek...:D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:05

kanniet schreef:
Als ik in jouw profiel kijk en lees wat jij allemaal doet...werken, kind, paard en véél andere hobby's. Helaas lees ik niet dat de hond een van jouw hobby's is. Ik denk dat je het best een ander baasje voor hem kan zoeken. Hij is jong en kan zich best aanpassen. Kijk dan wel voor een baas die veel thuis is, alle tijd voor hem heeft én die ook nog aan hem besteed.

Zo denk ik er ook over, weer niet goed over nagedacht voordat je een hond neemt, die hebben net zo veel aandacht nodig als een kind, zeker als het nog jong is. Sterker nog een pup kan heel lastig zijn, afhankelijk van het karakter.

Waarom zoek je geen hondenschool op, dan leer je en doe je ervaring op. Lekker makkelijk nu ie groot is moet ie weg. Zoals zo vaak gebeurd met de honden. Ik denk eerder dat ie niet goed is opgevoed en niet genoeg aandacht krijgt. Ga gelijk hulp zoeken die er verstand van heeft dan is je hond des te sneller geholpen en heb je er plezier van. Maar dat neemt niet weg dat je het nog steeds voldoende aandacht moet geven en er tijd in moet steken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:10

manfredie schreef:
er staat echt ceferal op het doosje...zal is vragen aan de da wat het precies allemaal in houdt...

Is het een orgineel medicijndoosje waar cerefal op staat of gewoon een standaard witte waar de dierenarts zelf de naam van het medicijn op schrijft/typt?? (met wellicht de nodige spelfouten).
ceferal komt nergens in voor en ceFAral is juist een penciline kuur die bij huidklachten en jeuk gegeven wordt. denk dus dat het toch ceFAral is. wat staat er voor naam achterop de pillen strips??

cefaral heeft niet als bijwerking veel plassen. alleen misselijkheid, braken en sloomheid.
heeft je hond misschien bij de dierenarts ook nog een injectie gehad??
meestal krijgen ze ook nog een injectie met corticosteroïden en die heeft wel als bijwerking dat ze veel gaan drinken en veel moeten plassen.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:11

Is het misschien een idee om in de tuin een lijn te spannen zodat hij lekker buiten kan liggen/rondlopen, hoef je er ook niet de hele tijd bij te zijn. Evt. in het begin het blaffen/herrie maken corrigeren met zo'n kettinkje die je in de dierenwinkel kan kopen (bij onze hond is alleen rammelen genoeg, evt tegen de kont aangooien als ze maar door blijven gaan) werkt bij ons heel goed omdat je er geen persoonlijk contact bij maakt. Hierdoor associeert hij het kettinkje niet met jou waardoor hij het hoogst waarschijnlijk ook niet doet als jij er niet bij bent.

Verder kregen wij als vuist regel van de hondenschool, dat je de leeftijd van je hond in het aantal maanden keer 5 moet doen, die tijd is de tijd die je iedere wandelen (dus vier keer per dag) moet lopen. Voorbeeldje: Onze hond is 9 maanden, 9x5=45 dus wij lopen 4 keer op een dag 45 min. Verder hebben wij haar toen ze nog jonger was om het uur/2 uur buiten even laten plassen. Moet zeggen dat wij haar met 14 weken hebben gehad en ze toen niks gewend was behalve buiten in de velden rennen met tig andere honden.

Wat wij zelf ontzettend leuk vinden om te doen met onze hond (die ook een drukte makertje is, maar vooral alles super leuk vindt waardoor ze alles wat ze leert vergeet) is clickertraining. Moet je maar eens op googelen, 3 min. clickeren staat gelijk aan een kwartier wandelen (overigens gaat het clickeren niet van je wandeltijd af!), hierdoor moeten ze ook in het koppie lekker werken maar het werkt ook erg ontspannend.

Maar een hond kost inderdaad een hoop tijd en inspanning, wij hebben ook vaak gehad dat we het even niet meer zagen zitten. Op zulke momenten vonden wij het erg fijn dat we op een hondenschool zaten, gewoon omdat eigenlijk bijna alle hondeneigenaren met hetzelfde probleem zitten, haha.

Veel succes ermee!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:18

manfredie schreef:

we zijn nu weer een paar snoepjes aan het verstoppen om hem te laten zoeken...en een plezier dat hij heeft is gewoon genieten als je hem bezig ziet...
het kwijl loopt met stralen langs zijn bek...:D

Haha het wordt nu wel heel ingewikkeld hoor :D Cerefal, ceferal? Welke bedoel je nou? :D
Heeft hij bij de DA ook nog een prik gehad?

En is het geen idee om hem met goed weer aan een grondpen in de tuin te leggen (aan een lange lijn?). Dan kan hij in ieder geval niet weg, maar kan zich wel bewegen.
Je bent zeker goed opweg! Je zou er eventueel nog over nu kunnen denken om later met hem apporteren te gaan doen oid?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:01

in mijn reaktie zit een foutje. cerefal komt nergens in voor. (i.p.v. ceferal). cefEral is hetzelfde als cefAral.
al die namen :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:05

Tieme schreef:
in mijn reaktie zit een foutje. cerefal komt nergens in voor. (i.p.v. ceferal). cefEral is hetzelfde als cefAral.
al die namen :+

Jawel hoor, TS zelf :D

Citaat:
@ de rest...mijn hond krijgt momenteel cerefal tabletten en wordt 2x per week gewassen malaseb shampoo. op dit moment is hij heerlijk in de tuin aan het spelen. gisteren hebben we met zijn alleen een poosje in de tuin zitten spelen..ook de kleine heeft hem uitgedaagd.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:06

Xjosee schreef:
Verder kregen wij als vuist regel van de hondenschool, dat je de leeftijd van je hond in het aantal maanden keer 5 moet doen, die tijd is de tijd die je iedere wandelen (dus vier keer per dag) moet lopen.

Ik hoop dat deze regel alleen voor puppen geld en niet voor volwassen honden? :P
mijn hond is 4 jaar. 4jaar is 48 maanden. 48x5=240min. oftewel, 4 uur. dan ben ik zo'n 20 uur per dag aan de wandel met de hond :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:09

Die geldt inderdaad voor jonge honden. Volgens mij is dat schema een opbouw tot ongeveer een jaar oud.
Vooral handig voor mensen die denken dat je met een pup rustig een uur kan gaan wandelen.
Is ook niet wat je per wandeling moet wandelen, meer wat je per wandeling maximaal achter elkaar mag wandelen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:09

sorry dames last van splaakgeblek... :D
het is ceferal en het is een wit doosje van de da zelf. er staat antibiotica bij.
hij heeft geen injectie gehad verder....

@ ragdollcat we hebben er van te voren heel goed over nagedacht om een hond aan te schaffen en deze samen met de kleine op te laten groeien....dat we misschien niet goed hebben nagedacht over wat voor soort hond staat buiten kijf.
we hebben overwogen om er een ander huis voor te zoeken maar dat noem ik zelf niet de oplossing.
ik heb gevraagd om tips en niet om commentaar...dus ajb wees een beetje aardig!!! of is dat misschien teveel gevraagd.
we zijn er wel degelijk mee aan de slag gegaan met een aantal dingen en ik ben ook al bezig met een hondenschool om te kijken naar een passende training!!
verder ga ik het topic nog helemaal rustig op mijn gemak doorlezen en alle tips en ideeen op een rij zetten...

de hond heeft zich vandaag netjes gedragen en we zijn er zeker al meer mee bezig dan ooit...!!!

iris17Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:48

Ik zie dat er al iemand een antwoord heeft gegeven op de vraag waar je een RunningEgg kan kopen (heb hem zelf ook bij zooplus besteld) en ik zie dat je hem al besteld hebt, super dat je wat doet met alle tips +:)+
Als jouw hond net zoveel plezier beleeft aan de RunningEgg als die van mij dan komt het helemaal goed.
En snoepjes of speeltjes verstoppen vinden ze echt een feest!

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:55

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:44

dames zag vanochtend tot mijn verbazing op de uitdruk strip staan CEFARAL dus diegene die het in het systeem heeft in gebracht is een beetje blond geweest denk ik...:D ik overigens ook hoor want ik keek niet verder dan mijn neus lang is O:)

vandaag naar het bos geweest anderhalf uur gewandeld...kleine opgehaald, hond opgehaald en ingeladen..in mijn enthousiasme alleen vergeten de hond een plasje te laten doen dus dat gebeurde in de achterbak :o dacht al wat hoor nu...hond heeft genoten en alleen maar los gelopen, kleine vond het ook geweldig...dus ik kon ook genieten...ben alleen afgebrand nu...met een kinderwagen over zand paden is toch net ff te veel van het goeie... ;)
bij thuiskomst nog even wat snoepjes voor hem verstopt...en nu uit rusten...met een heerlijke bak koffie :9k

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:53

Leer de hond de buggy duwen. :D

Je bent goed bezig zeg! :j

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:57

een fietser kwam ook al met het idee ...buggy aan de hond vast maken worst voor houden en trekken maar :D hahahaha

ik doe me best...maandag wordt in elk geval een bosdag...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:13

Super om te horen dat je er ook meteen wat mee bent gaan doen!

Buggy trekken klinkt misschien een beetje stom, maar het is echt een heel goed idee! Tuigje aan de hond, riem aan de buggy en trekken maar! (Weet niet hoeveel je kind weegt, anders kun je hem misschien een beetje helpen.

Maar de hond heeft een taak, die ook écht belangrijk is! (De baas ontlasten :) )

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:21

top van je, plezier voor 3

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:58

hond ligt heerlijk voor pampus in de achtertuin...dacht alleen wel dat zijn hele blaas inmiddels wel leeg was gelopen in het bos er zijn ook zoveel van die mooie bomen...hij liet het net lopen in de tuin...we komen er wel...;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:48

Ik zou toch dan een keer laten kijken naar zn blaas. Lijkt me toch niet normaal.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:59

Ik zou inderdaad ook zijn blaas eens na laten kijken. Misschien heeft hij slechte controle over z'n blaas of zijn de spieren wat slap waardoor hij er geen controle over heeft en het eruit loopt?