Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dus die meoten we vervangen...en een beter touwtrek speeltje kopen 
) daarna een grote lieve berner sennenhond die midden op het pad stond en haar wel leuk vond, hij kwam ook heel lief op haar af, maar zij verstijfde meteen weer , ik heb al corrigerend langs die hond gelopen, maar ze kreeg de kans niet uit te vallen. ik kon iedere keer het fixeren verbreken al begon ze meteen weer na de correctie, maar dat ik haar uberhaubt kon laten stoppen staren was al heel wat. haar haren stonden ook helemaal overeind toen we erlangs waren gelopen.

) en ik kijk ook graag zijn show. 
) blijkbaar logeerde, die stond in de bench ernaast. ik kon hem helaas niet meenemen, ik heb al m'n aandacht nodig voor layla en daarbij was het veeeel te ver lopen voor die kleine pootjes. dus hij bleef thuis.
). ik zette de kleine op de koffietafel ( die was het dichtstbij) en greep layla in de zijkant van haar nek. nu was het over. de schrok en piepte even, maar ik bleef kalm en legde haar weer terug waar we begonnen waren. tijdens de hele oefening had ze lopen hijgen en slaan met haar staart en nu pas kalmeerde ze echt en bleef ze rustig liggen. ik kon de kleine in zijn bench doen zonder dat layla opstond of opgewonden raakte. en daarna kon ik layla rustig de bench in sturen.

) 

op zondag reageerde ze er al nauwelijks op terwijl we er vlak langs liepen! ook heeft ze een keer gekeken naar een hond aan de overkant en toen gewoon weer weggekeken, ik was heel trots op haar.