hilleke1980 schreef:Ik heb momenteel een nestje van 6 weken( + moeder) oud liggen(en nee niet zelf gefokt, maar opvang vanuit het asiel) en no way dat die al weg gaan, ze eten pas sinds deze week zelfstandig, beginnen net zindelijk te worden en zich wat zelfstandiger te redden in huis. Maaar hebben hun mama nog erg hard nodig hoor! Die zoeken ze op als ze ergens van schrikken, die leert ze juist dat ze niet hoeven te schrikken van de tv of deurbel, die leert ze hoe ze zichzelf schoon moeten houden enzo
Daarbij zie je nu ook goed hoe ze elkaar opvoeden wanneer ze aan het spelen zijn... zodra er eentje te hardhandig is, protesteert zus of broer wel....
Het asiel heeft de regel dat ze na de eerste enting op 9 weken pas geplaatst mogen worden en dan het liefst samen met een ander kitten of bij een andere volwassen kat, om de opvoeding bij de nieuwe baasjes voort te zetten.... en daar ga ik dus helemaal in mee
inderdaad, wat ik idd ook al eerder zei, de kittens voeden elkaar ook op, ze leren grenzen kennen en aangeven, en voor bepaalde dingen niet bang te zijn, of mischien juist wel