Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ragebol1977 schreef:Wilde hondjes zijn er al jaren niet meer. Behalve de zwervers in het buitenland. En die worden overigens niet oud hoor.
Ik weet niet of wij mensen ons teveel bemoeit hebben met de gang van zaken in het dierenrijk. Het kan ook niet anders omdat de hele maatschappij zo veranderd is. Het is niet meer mogelijk om honden zomaar te laten lopen zonder dat ze platgereden worden. Het is ook niet mogelijk om ze hun eigen kostje bij elkaar te laten scharrelen aangezien er niks is om op te jagen.
Dus die discussie lijkt me vrij nutteloos.
Ik durf te wedden dat als je het zou gaan doen er snel een soort hond ontwikkeld die uitkijkt op de weg! I'm sure! vanitymay schreef:Als de de voorwaarden bekijkt die ene gemiddelde rasvereniging stelt, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen ervoor kiezen om met hun hond buiten die rasverenigingen om te fokken.
Pluttersput schreef:Precies, de medaille heeft 2 kantenEn wat denk je van mensen die de pup kopen, pup wordt groot, de lol gaat ervanaf, hond naar het asiel, nieuwe pup wordt gehaald
Gebeurt ook met regelmaat..
En het ergste zijn nog de 'hype' honden. En dan voornamelijk de grotere rassen, tijd geleden de dalmaten, nu de amstaffs enzo. Mensen weten niet goed waar ze aan beginnen, vinden het vaak stoere honden, en dan moeten ze weg omdat ze te lomp zijn, te groot worden, niet zo met anderen op kunnen schieten als men graag wil..

Mindfields schreef:Wat is er nou voor nodig dat mensen stoppen met het lukraak nestjes fokken? Hoeveel hou je van dieren als je hier niet over nadenkt voor je je hondje laat dekken? Waarom wordt er alleen naar het eigen geluk gekeken en niet nagedacht over al die talloze honden die in het asiel terecht komen omdat er gewoon een overschot is aan honden? De asiels maken zich grote zorgen, alles zit al overvol en de zomer is nog niet eens begonnen...
BraveSpots schreef:love_western schreef:Heb topic niet doorgelezen.
Maar het zal al heel veel helpen als mensen geen dieren uit het buitenland weghalen
Gaan die kant weer op? Lekker broodfokpuppies kopen en fokken in het wilde weg maar het asiel overschot is natuurlijk(!) de schuld de buitenlandse honden.
BraveSpots schreef:love_western schreef:Heb topic niet doorgelezen.
Maar het zal al heel veel helpen als mensen geen dieren uit het buitenland weghalen
Gaan die kant weer op? Lekker broodfokpuppies kopen en fokken in het wilde weg maar het asiel overschot is natuurlijk(!) de schuld de buitenlandse honden.

mariska32 schreef:En als ze niet naar Nederland gehaald worden lopen ze daar op straat. Ik zie je punt niet zo. Dit is grenzenpolitiek.BraveSpots schreef:Gaan die kant weer op? Lekker broodfokpuppies kopen en fokken in het wilde weg maar het asiel overschot is natuurlijk(!) de schuld de buitenlandse honden.
maar elke uit het buitenland gehaalde hond is wel een hond meer in het asiel die blijft zitten.......
verder licht voor mij de waarheid ergens in het midden,niet zwart/wit dus.
mariska32 schreef:fojoe schreef:en waar moeten al die gedumpte honden dan heen als er geen asiels meer zijn?
het bos heeft veel bomen....![]()
natuurlijk moeten asiels blijven bestaan,zonder word het helemaal drama.
kijk wat er is gebeurd met het slachtverbod op paarden.
worden nu uitgehongerd,gedumpt of afgeschoten.