Huidallergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: Huidallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:34

Heel irritand is het ja :j :(:) Waar woon je in de buurt?

Vervelend dat de dierenarts zo vaag is, de prednison is dus wel lekker voor de hond, in ieder geval even geen jeuk.
Juist omdat de klachten zo vaag zijn lijkt mij de allergie test een uitkomst, maar begrijp heel goed dat dat nu even te veel geld is.
Wat je zou kunne proberen is hem voorlopig niet in grasgebieden uitlaten.. Of inderdaad op de korte gemaaid gazonnetjes.

Weet je toevallig inmiddels wat voor voer je moeder kocht? voordat je op vlees overging?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 22:42

lieniminnie schreef:
Heel irritand is het ja :j :(:) Waar woon je in de buurt?

Vervelend dat de dierenarts zo vaag is, de prednison is dus wel lekker voor de hond, in ieder geval even geen jeuk.
Juist omdat de klachten zo vaag zijn lijkt mij de allergie test een uitkomst, maar begrijp heel goed dat dat nu even te veel geld is.
Wat je zou kunne proberen is hem voorlopig niet in grasgebieden uitlaten.. Of inderdaad op de korte gemaaid gazonnetjes.

Weet je toevallig inmiddels wat voor voer je moeder kocht? voordat je op vlees overging?

De pred helpt alleen als hij geen uitbarsting heeft, dus nu, nu die weer helemaal onder de vlekken zit, heeft het geen nut, dan moet eerst de dosering verdubbelt worden, voordat het enigzins beter word. Ik wil best een allergie test doen (ben nu ookal genoeg geld kwijt), maar ben bang dat het zo zonde van me geld is (aangezien ook de DA het afraadde), omdat de uitkomst niet altijd de oplossing is, als je me begrijpt.

Hij kreeg lam en rijst hyperallogeen premium brokken, voordat hij op vlees overging.

En het is toch zeer moeilijk om hoog gras te vermeiden hier in de buurt, maar kan enigzins me best doen. Maar aangezien ik alleen maar in de buurt woon met hooggras, zie ik het somber in. Me moeder dacht eerst ook dat het kon liggen aan het water waarin hij zwom. Ik ga altijd wel 1 a 2 x pw met hem zwemmen, maarja lijkt me niet logisch dat het hier aan kan liggen, toch :+ ?

Iig bedankt dat je er zoveel energie insteekt *\o/* Overigens woon ik in Rotterdam

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:49

Hij stond al op hypoallergeen dieet!?? hoelang? en van welk merk?
sorry voor al de vragen, maar ze zijn belangrijk :Y)

Het zou kunnen, maar dan zou het iets vies moeten zijn wat in het water zit, chemicaliën ofzo.. drinkt ie eruit?

Opzich is het logisch dat wanner de jeuk verhoogd is, de prednison verhoogd moet worden, maar het werkt niet optimaal op deze manier nee, kan me helemaal voorstellen dat je zo tegen de allergietest aankijkt, want als er inderdaad gras uitkomt, dan weet je het en is dat het ook eigenlijk..

Rotterdam ken ik geen dierenklinieken, dus daar kan ik helaas niks over zeggen dan haha.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 22:53

lieniminnie schreef:
Hij stond al op hypoallergeen dieet!?? hoelang? en van welk merk?
sorry voor al de vragen, maar ze zijn belangrijk :Y)

Het zou kunnen, maar dan zou het iets vies moeten zijn wat in het water zit, chemicaliën ofzo.. drinkt ie eruit?

Opzich is het logisch dat wanner de jeuk verhoogd is, de prednison verhoogd moet worden, maar het werkt niet optimaal op deze manier nee, kan me helemaal voorstellen dat je zo tegen de allergietest aankijkt, want als er inderdaad gras uitkomt, dan weet je het en is dat het ook eigenlijk..

Rotterdam ken ik geen dierenklinieken, dus daar kan ik helaas niks over zeggen dan haha.

Ja daar stond die al op, maar maakte geen verschil. Het merk was van Brouwer (niet bekend, denk ik), Hij drinkt niet uit het water, maar zwemt er wel in en pakt dan ook stokken, waardoor er toch water binnen komt. Daarom wil ik dus geen allergie test doen, aangezien het zo goed als zeker is, dat het gras is. Aangezien mn moeder vroeger een hond had met zo goed als de zelfde problemen.

(hoop nadenken en meedenken van jullie, kwamen we daar achter hoor. Niet dat je denkt, waarom open je dan een topic), maar het gaat me er vooral om.. WAT doen we er nu aan ? :o

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:05

Brouwer, heb m gegoogeld, ik ken het merk niet. Lijkt me wel goede voeding,maar er staat bij 'op basis van Lam en rijst'
Ik ben bang dat er dus meerdere eiwitbronnen in verwerkt zitten.. In goedkope voedingen zitten altijd meerdere eiwitbronnen, om de voeding goedkoop te houden, het is maar net wat er op het moment goedkoop is te krijgen zeg maar.

Daardoor is het dus een groot dilemma om uit te zoeken waar het dier nou presies allergisch voor zou zijn als het een voedingsallergie zou zijn.
Nou geloof ik dat Brouwer een merk is dat daar niet oplet, op wat het goedkoopst is, maar de voeding is voor dieren met aanleg tot voedings allergie. (hieruit maak ik op dat ze het aantal eiwit bronnen wel beperkt houden en dat ze goede kwaliteit gebruiken)

Wat je zou kunnen doen is opzoeken op de verpakking of er inderdaad meerdere eiwit/vleesbronnen in zitten naast de lam, en welke soort vlees je nu voert.
Of een voeding proberen die je alleen bij de dierenarts kan krijgen; Hills of Royal canin. Zij hebben een voeding ontwikkeld waarbij de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze het immuunsysteem ze niet herkent als eiwit.

Volg je me nog? :p

Ik snap de gedachte van het topic hoor :j ik vraag je al die dingen om wat meer inzicht te krijgen in het probleem en je te kunnen helpen, vind ik leuk :)

Vind het wel opvallend dat hij weer veel meer last heeft nu, nu je van voer ben gewisseld.. Je kwam daarvoor ook op het grasveld toch?
Aan het water zal het niet liggen, dan was de hond echt ziek..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 23:22

lieniminnie schreef:
Brouwer, heb m gegoogeld, ik ken het merk niet. Lijkt me wel goede voeding,maar er staat bij 'op basis van Lam en rijst'
Ik ben bang dat er dus meerdere eiwitbronnen in verwerkt zitten.. In goedkope voedingen zitten altijd meerdere eiwitbronnen, om de voeding goedkoop te houden, het is maar net wat er op het moment goedkoop is te krijgen zeg maar.

Daardoor is het dus een groot dilemma om uit te zoeken waar het dier nou presies allergisch voor zou zijn als het een voedingsallergie zou zijn.
Nou geloof ik dat Brouwer een merk is dat daar niet oplet, op wat het goedkoopst is, maar de voeding is voor dieren met aanleg tot voedings allergie. (hieruit maak ik op dat ze het aantal eiwit bronnen wel beperkt houden en dat ze goede kwaliteit gebruiken)

Wat je zou kunnen doen is opzoeken op de verpakking of er inderdaad meerdere eiwit/vleesbronnen in zitten naast de lam, en welke soort vlees je nu voert.
Of een voeding proberen die je alleen bij de dierenarts kan krijgen; Hills of Royal canin. Zij hebben een voeding ontwikkeld waarbij de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze het immuunsysteem ze niet herkent als eiwit.

Volg je me nog? :p

Ik snap de gedachte van het topic hoor :j ik vraag je al die dingen om wat meer inzicht te krijgen in het probleem en je te kunnen helpen, vind ik leuk :)

Vind het wel opvallend dat hij weer veel meer last heeft nu, nu je van voer ben gewisseld.. Je kwam daarvoor ook op het grasveld toch?
Aan het water zal het niet liggen, dan was de hond echt ziek..

Ik volg je nog half.. :P

Hij krijgt nu voer wat van 50 % lam is gemaakt en 50 % eend (op aanraden van de verkoper en aangezien het vlees niet werd verkocht met 100 % eend), nu zat er natuurlijk in de brokken ookal lam. Zou dit een probleem kunenn zijn? (hoop liever op een voedingsallergie natuurlijk). Gelijk even gekeken voor de eiwitten, er staat op 'ruwe eiwitten 24,0%' en van het vlees staat er alleen 'dierelijke bijproducten'. Ik stap liever niet over op brokken nu, aangezien ik 1. een hele voorraad aan vlees heb en 2. er nog geen 1 week op zit. Zo kan ik dit dan zowizo uitstellen, mocht het wel of (helaas!) niet helpen.

Zowizo fijn dat je me wilt helpen (iedereen trouwens hoor). Het is niet dat hij er meer last van heeft, met kvv hoor. Deze uitbarstingen heeft die vaker gehad, helaas wel minimaal 2 x pm. Daarvoor kwam ik idd ook gewoon op grasvelden, maar de uitbarsting met vlekken kwam niet gelijk een uur daarna, maar meestal 1 dag. Dus was het altijd moeilijk te koppelen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:34

Hahaha gelukkig!
Presies, die dierlijke bijproducten weet je dus niet wat het is.. :Y)
De klachten van een voedingallergie zouden ook constant moeten zijn, en de kans is klein dat de hond juist voor de eend allergisch zou zijn. Goed, dan is dat eigenlijk zo goed als uitgesloten. sorry voor al het naslag werk ;) haha

Wel pech dat je moeder al eerder een hond heeft gehad met dit probleem trouwens! Hoe werd die hond behandelt?
Als ik jou was zou ik de dierenarts opbellen en even uitleggen dat de prednison wel helpt, maar nu hij dus echt weer een aanval heeft het niet veel doet. Kijken wat zij daarop zeggen, en even vertellen over het grasveld...
Mijn advies zou nu zijn even niet naar dat grasveld gaan.. KVV even aanhouden, sowieso zonde om dat allemaal weg te gooien :P

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:44

ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen, dus misschien dubbelen info. maar kvv moet je inderdaad even volhouden om te zien of het resultaat heeft. ik heb verhalen gelezen van honden waarvan de klachter eerst erger werden en daarna verdwenen, dus schrik daar niet van.

heel veel succes, hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 23:46

lieniminnie schreef:
Hahaha gelukkig!
Presies, die dierlijke bijproducten weet je dus niet wat het is.. :Y)
De klachten van een voedingallergie zouden ook constant moeten zijn, en de kans is klein dat de hond juist voor de eend allergisch zou zijn. Goed, dan is dat eigenlijk zo goed als uitgesloten. sorry voor al het naslag werk ;) haha

Wel pech dat je moeder al eerder een hond heeft gehad met dit probleem trouwens! Hoe werd die hond behandelt?
Als ik jou was zou ik de dierenarts opbellen en even uitleggen dat de prednison wel helpt, maar nu hij dus echt weer een aanval heeft het niet veel doet. Kijken wat zij daarop zeggen, en even vertellen over het grasveld...
Mijn advies zou nu zijn even niet naar dat grasveld gaan.. KVV even aanhouden, sowieso zonde om dat allemaal weg te gooien :P

Die hond werd behandeld, met grasvelden vermeiden, homiopatisch geneesmiddel (naam onbekend, was 30 jaar geleden). Ja ik kan de DA wel opbellen, maar dan krijgt hij voor de 3e of 4e x antibiotica, dat schiet niet op. me moeder wil hem nu alleen op gras laten testen, maar dit gebeurd ook niet gelijk morgen natuurlijk. We houden nu zowizo kvv aan, en proberen maar grasvelden te vermeiden, hoe moeilijk het ook is. En we smeren op de uitslag hydroderm (zal ff foto maken morgen).

Helaas is dus een voedingsallergie uitgesloten, als ik jou nu dus snap? }:0

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:06

Ja voor zover ik het kan/mag zeggen, maar honden met voedingsallergie hebben vaak rondom de kop heel veel korstjes van het krabben, en reageren heel veel opvoeding. De jeuk is ook constant omdat ze constant in aanraking zijn met de bron die een reactie opwekt zeg maar..
Helaas.. hoewel dat ook écht geen pretje is, je moet zo goed opletten dat hij niks eet..

Homiopathische middeltjes kunnen wel helpen hierbij, weer antibiotica lijkt mij ook niet echt bevordelijk nee :\
Nou, klinkt als een goed plan voor nu, kijk even hoe dit gaat en wie weet dan de allergietest doen.. Er is wel ook een dieetvoeding die goed is voor de huid, maar daar weet ik zo even niet veel over, die wordt nog wel is gegeven met een hond met zo'n allergie..

super dat jullie er zo je best voor doen! Tis zo'n rotprobleem!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:21

Hoe gaat het er nu mee?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:54

Wendy_Komen schreef:
Hoe gaat het er nu mee?

Ja wat zal ik zeggen, de uitbarstings vlekken zijn gelukkig weg, maar zn huid ziet er nog steeds baggerslecht uit! Heel veel kale plekken. Wat er echt niet uitziet overigens :7.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 16:53

Omdat mn hond erg ziek is geworden, moeten we stoppen met de kvv, niet dat het daardoor komt.

als je misschien dit leest, snap je het wat beter Hond ernstig ziek

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:39

Hoe is het met je hondje??

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 16:45

lieniminnie schreef:
Hoe is het met je hondje??

uhm.... hij zit zoals ik al eeder zei niet meer op de kvv, omdat meneer een onstoken alvleesklier heeft, moet hij lichtverteerbaar voer. Dus dat vlees, was alles behalve lichtverteerbaar. Dus konden we al gauw weer van af stappen :Y). Hij heeft nog steeds heel veel last van kale plekken, waar ook tot nu toe geen haar op groeit. Hij heeft gelukkig geen jeuk uitbarsting meer gehad, maar dit komt (misschien) omdat we hoog gras vermeiden.

Verder is die ook van de prednison af, omdat dit niet samen kon met zn pijnstillers voor zn alvleesklier. Maar al met al, gaat het wel goed met hem, hahaha. :+

Bedankt voor je intresse :o

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:03

Gelukkig gaat het wel wat beter! Wel een mooie timing om die ontsteking te krijgen! Weten ze hoe hij eraan is gekomen??

Ik kwam op mijn stage het middel Atopica tegen, speciaal voor zo'n aandoening als jou hond heeft. Er zijn dus wel een aantal middeltjes die goed kunnen werken.. MAar ik weet niet precies hoe je dat krijgt, of je dan eerst wel zo'n allergie test moet doen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:05

Het is al een lange tijd geleden dat ik gereageerd heb. Nu het weer lekker weer word, begint alle ellende weer. Meneer heeft nu al rode plekken/uitslag. Dus hij mag weer aan de prednison. Nog mensen met tips tegen een gras allergie?