Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:02

pfff bokken zijn hartstikke lief en leuk! :) ik heb in janua.ri ook 2 bokjes van de slacht gered mama. Een fokker die geitjes fokte en tsja bokjes kunnen ze niks me dus huppa na de slacht. Ik vond ze zo aandoenelijk dat de 2 broertjes bij mij kwamen 1 week oud. In het tuinhuisje een stalletje in elkaar gezet en een rennetje buiten gemaakt en zo hebben de broertjes 2,5 bij mij gewoond met de fles gevoerd uitgelaten aan een riempje super lief!! Nu wonen ze bij mensen met 2 kinderen op een super grote boerderij waar ze een heerlijk weiland hebben ze zijn inmiddels gecastreerd en nog steeds ontzettend lief en schattig en ze willen nog steeds op schootl hihi! Hopelijk haalt iemand hem snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:14

En ze waren bij Jou ook helemaal niet lastig of zo :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:19

MiniBoots schreef:
VivaLaVida schreef:
Jawel hoor, aan de slacht :D

Verdien je vast een hoop op :') Had hem dan bij de geboort een spuitje geven.
Beest eerst hoop geven en nu moet hij maar naar de slacht :(:)

ik betwijfel zeer of een dier kan hopen op die manier. :+
desalniettemin snap ik ook niet goed waarom je fokt voor de slacht. :+ Ik geloof nl niet dat geitenvlees zo populair is bij ons... :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:24

nee...volgens mij is alleen bij islamiten geitenvlees populair....het is ook niet lekker,het smaakt zoals een geit ruikt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:25

dan vat ik het niet, ma goed, de geit beseft t toch niet meer als ie eenmaal het hoekje om is.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:26

hmm.. als ik al die berichten zo lees is dat wel typisch bokt. maargoed, ik hoop ontzettend dat het beestje iemand vind die een bokje wilt.. zou er zelf niet mee kunnen leven.. een stal eigenaar die dit soort beslissingen maakt. hoe normaal het waarschijnlijk ook is. heb je ook gezocht buiten bokt? (puur uit interesse en nieuwsgierigheid).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:38

Colway schreef:
MamboBeach schreef:
Ik kan hem wel kwijt maar ik woon niet vlakbij!

dan pak je toch een auto?

quote]
Is goed! Kom jij hem brengen?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:48

MiniBoots schreef:
VivaLaVida schreef:
Jawel hoor, aan de slacht :D

Verdien je vast een hoop op :') Had hem dan bij de geboort een spuitje geven.
Beest eerst hoop geven en nu moet hij maar naar de slacht :(:)

das nou een opmerking van niks tenzij je vegentariër bent :P .. anders vind ik deze reactie heeeeel erg ongepast ..

zou wel willen maar helaas, geen tijd, plek en aandacht voor .. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:50

Je verdient op de slacht meer dan hem een spuitje te laten geven lijkt mij..... dat kost alleen maar geld offee...... :? snap die reactie ook totaal niet maargoed.
Ben nu aan het pb-en met iemand, maar morgenvroeg word hij weggebracht dus hoop dat we nog wat kunnen regelen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:51

VivaLaVida schreef:
Je verdient op de slacht meer dan hem een spuitje te laten geven lijkt mij..... dat kost alleen maar geld offee...... :? snap die reactie ook totaal niet maargoed.
Ben nu aan het pb-en met iemand, maar morgenvroeg word hij weggebracht dus hoop dat we nog wat kunnen regelen.

Als het niet gaat lukken reageer dan even op mijn berichtje... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:54

Ayasha schreef:
ik betwijfel zeer of een dier kan hopen op die manier. :+
desalniettemin snap ik ook niet goed waarom je fokt voor de slacht. :+ Ik geloof nl niet dat geitenvlees zo populair is bij ons... :)

niet bij iedereen maar het word steeds meer gegeten!
en alleen bokjes gaan naar de slacht :P
yinnar ik ga zoeken naar jouw bericht! ben nog niet bijgelezen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:02

Veel succes met het vinden van een plekje.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:04

Weet waar je aan begint met een bok :=
Wij hebben een bok thuis staan voor het dekken van de geiten. Hij stinkt en je moet oppassen voor hem als je bij hem in de wei loopt :')

Ts, ik vind het super dat je dit voor het bokje probeert te regelen, ik hoop dat hij een mooi plekje krijgt en anders heb je je best gedaan.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:11

Gina schreef:
Weet waar je aan begint met een bok :=
Wij hebben een bok thuis staan voor het dekken van de geiten. Hij stinkt en je moet oppassen voor hem als je bij hem in de wei loopt :')

Ts, ik vind het super dat je dit voor het bokje probeert te regelen, ik hoop dat hij een mooi plekje krijgt en anders heb je je best gedaan.

Die bij ons op stal was ook zo'n ontzettende stinkende relnicht. Een tijd terug is ie gecastreerd en ondanks dat het wel een aantal maanden duurde stinkt ie inmiddels echt helemaal niet meer, loopt lekker los tussen de paarden en ramt zo goed als nergens meer tegenaan.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:12

@Niezel, de bok van ons is voor het dekken, dus castreren is geen optie. Hij stinkt trouwens een bepaalde periode echt heel erg :=

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:21

Die van ons heeft nooit gedekt, overigens ook nooit geprobeerd één van de shetlanders te dekken. Hij was wél poepvervelend met rammen en stinken maar sinds het castreren is er niets meer aan de hand. Ik heb niet het idee dat hij soortgenoten mist, hij vermaakt zich heerlijk met de paarden in de wei, dan weer spelend en dan weer grazend, weet waar zijn stal is, staat 's nachts bij een oude pony in, loopt niet weg, wat dat betreft niets mee aan de hand.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:30

bokken piesen in hun sik(net als herten)...daarom stinken ze.
Als ze jong gecastreerd worden,voordat de hormonen op gang komen, is er niets aan de hand en heb je er een heel leuk dier aan!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:33

geerke schreef:

Misschien een domme :o? vraag maar hoe doen ze dat? Sik zit voor en zijn piep ergens onder de buik toch? Kijkt hij hoe hij plast? :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:36

Yinnar schreef:
geerke schreef:

Misschien een domme :o? vraag maar hoe doen ze dat? Sik zit voor en zijn piep ergens onder de buik toch? Kijkt hij hoe hij plast? :+

hun kop naar beneden,en piesen maar met een flinke jonge mannen straal :D
De plas zit op dat moment vol met hormonen...dat is niet continue zo.
Zo ruiken vrouwtjes van verre de 'stink' bok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:38

Ja, geweldig...... ontsnappingskoning, ontsnapt altijd, sloopt alle omheiningen die je maar bedenken kunt, steelt ieder ogenblik het voer, sloopt je moestuin, je gazon, loopt de tuin kapot, loopt de paarden te stangen, en vreet de rozen op die je al een jaar of 4 zorgvuldig aan het kweken bent, maar het is een oh zo leuk dier......

Nou, ik hoef hem niet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:40

geerke schreef:

Weer wat geleerd. Ik dacht al zoiets. Dat doen ze dus alleen in de periode als ze willen dekken?
Kan je dat voorkomen door op tijd te castreren?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:41

Yamcha schreef:
Ja, geweldig...... ontsnappingskoning, ontsnapt altijd, sloopt alle omheiningen die je maar bedenken kunt, steelt ieder ogenblik het voer, sloopt je moestuin, je gazon, loopt de tuin kapot, loopt de paarden te stangen, en vreet de rozen op die je al een jaar of 4 zorgvuldig aan het kweken bent, maar het is een oh zo leuk dier......

Nou, ik hoef hem niet.

Hoe vaak ga je dat nog zeggen? We weten nu wel dat jij hem niet wilt hebben, iemand anders misschien wel.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:43

Yamcha schreef:

Nou, ik hoef hem niet.

Klopt helemaal. Die geiten van m'n vader en oom slopen alles, ontsnappen overal.
De geiten die wij met de fles opgevoed hebben zijn nog wel het vervelends.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:44

Yinnar schreef:
geerke schreef:

Weer wat geleerd. Ik dacht al zoiets. Dat doen ze dus alleen in de periode als ze willen dekken?
Kan je dat voorkomen door op tijd te castreren?

ja :j
Ik heb zelf een sanen(schrijf je dat zo?) geit gehad...Pinda...een geweldig dier!
Geiten (en bokken)zijn gewoon heel leuk...maar wat Yamcha schrijft is wel waar :o
Mijn pinda is 17 jaar geworden....(en het is dat ik 1200 km verderop woon anders had ik het kleintje opgehaalt)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:45

Ik hoop dat Lambert nog een plekje krijgt! :j Heb hem een aantal keer 'ontmoet' en het is een geweldig lief beestje. <3