Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:36

rocymax schreef:
Leuke verhalen allemaal weer :)
xTesske, 5 jaar is niet echt oud voor een goudvis, ik heb er één gehad die 25 jaar werd :D , ik weet eigenlijk ook niet precies wat normaal is hoor voor een goudvis :)

wooooww 25! ik wist niet dat die zo oud konden worden :')

maaikemuis

Re: Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:50

Vorige zomer 2 cavia's bij de fokker vandaan gehaalt, maar deze bleken helemaal niet met elkaar op te kunnen schieten. De ene werd erg lastiggevallen en trok zich terug en er ontstonden vechtpartijtjes waarbij de niet dominante caaf doodsbang gillend in een hoekje zat. Uiteindelijk heb ik besloten om de dominante caaf weg te doen en bij de opvang een ruil te maken. Uiteindelijk heb ik Pluis de keuze laten maken voor een nieuw vriendinnetje en ze is thuisgekomen met Mevrouw de Bruin. Deze twee zijn zo lief met elkaar en hoop dan ook dat deze twee dames ook 7 jaar worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:53

Onze 1e kat was een zwerfkatje, die hebben we ergens opgehaald,
onze 2e kat zat in een huis van een vrouw met 60(!) katten met 2 kattenbakken, de kattenpis liep langs de muren.. echt zó vies.
Onze hond hebben we bij de fokker vandaan (ook overleden aan ouderdom), en de 2 konijnen (óók overleden) komen van een collega van mn ouders,
Mijn vissen heb ik van mn achternicht. (die leven nog wel :) )

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:07

Mijn hondje komt van een boerderij, heb haar wel rechtstreeks uit het nest :)

Mijn eerste kater Joey komt uit het asiel, stond op de nominatie om de volgende dag een spuitje te krijgen omdat hij zo vals was etc. maar hij sprong op mn schoot toen ik de ren in kwam, en hij is lekker met me mee gegaan en is de liefste kat die ik me kan wensen. voor iedereen, mens en dier.

Mijn tweede kater Moortje vond ik 1 week nadat ik de andere uit het asiel haalde.. mijn hondje sprong in een vijver in het bos en kwam met een plastic zak naar me toe waar 5 kittens inzaten, waarvan er 1 nog piepte..
3 weken oud, stinkend en smerig.
Hij mocht, als hij het zou overleven blijven, en zo ben ik aan mijn terrorist <3 gekomen!

Tumtum, de eerste hamster wilden ze loslaten op de parkeerplaats van de winkel omdat hij vals was en niemand hem wilde, dus die heb ik gekidnapt.

Hammie Molly komt ook uit een winkel waar ze het mannetje niet meer wilde ( zo kom ik wel gratis aan mn hammies.. haha! )

Hammie Benjamin komt van een fokker

Gerbil Meeko komt van Marktplaats, die wilden ze in het bos loslaten..
Gerbil Finn komt van de fokker. :)

En die vlieg die nu op mijn scherm zit komt van buiten denk ik. :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:09

En die vlieg die nu op mijn scherm zit komt van buiten denk ik.
:') :')

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:21

Nou ik ging dus hondjes uitlaten voor een mevrouw die dit zelf niet meer zo goed kon. Uiteindeljk is zij overleden en vanwege al het geregel enzo wat de kinderen natuurlijk hadden wilde mijn mijn moeder wel een weekje op 1 vd 2 honden passen. Na een weekje belde ze op dat ze de hond kwamen halen en toen heeft mijn moeder met hun afgesproken dat ze het nog even wilde aanzien en toen ging het zo goed dat we d'r mochten houden.

Denk achteraf nog steeds dat dit echt een match made in heaven is. Ze was al 8 toen dit gebeurde en ze heeft absoluut geen gemakkelijk karakter, ik denk niet dat ze zo gauw weer een baasje gevonden hadden voor haar.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:23

rocymax schreef:
En die vlieg die nu op mijn scherm zit komt van buiten denk ik.
:') :')

_O-

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:24

Mijn eerste konijnen uit de dierenwinkel, de hond bij een fokster en mijn jongste konijn overgenomen van iemand uit de straat die hem niet meer wilde.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:27

1 Van mijn konijnen komt (heel slecht, maar ik wist toen nog niet beter) uit de dierenwinkel.
Ik ging eigelijk voor een cavia, maar toen zat er een heel eenzaam knap konijntje met blauwe oogjes.
Tja die kon ik echt niet laten zitten. Inmiddels is ze bijna 10 jaar bij mij. Bijna 2 jaar geleden is haar maatje gestorven (dat was een dochter van Francien) en toen heb ik besloten om er een ouder konijn bij te zetten omdat Francien ook al 8 was. Toen heb ik de opvang gebeld en het oudste konijn was 10. Dus heb ik die opgehaald. Hij word al weer bijna 12.
Mijn ratten komen ook uit de opvang. Er zaten een paar nestjes en deze waren al 5 maanden dus ik vond dat die jonkies wel een leuk tehuisje zouden vinden, maar de oudjes blijven meestal zitten. Toen heb ik er ook nog 1 bijgekregen van een jaar omdat ze die niet gekoppeld kregen aan andere ratten. Helaas is zij in januari overleden.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:33

Romeo (kat) van een advertentie bij de supermarkt samen met zijn zusje Julia
Julia is helaas overleden maar Romio is er nog steeds en al bijna 20 jaar en kern gezond
Tjipke (Hond, Friese Stabij) van een boerderij via een Nederlandse stichting die bemiddeld in nederlandse honden
Honden die of oud zijn of waar de eigenaren niet goed meer voor kunnen zorgen
Deze honden blijven zolang het mogelijk is bij de eigenaren thuis
Mijn vorige Stabij kwam van dezelfde stichting
Deze was in beslag genomen samen met nog vijf andere honden
Beau mocht helaas maar 8 jaar worden
Gelijk met Beau had ik een Stabij kruizing Bennie ook via die Stichting
Bennie was al een jaar of 12 toe hij bij mij kwam wonen en is een jaar of 18 geworden
Via de stichting ben ik toen aan Sammie gekomen
Een Toller x Stabij van toen 3 jaar zwaar vermagerd en niet gesocialiceerd
Sammie wordt straks al weer 8 jaar en een grotere knuffel beer kan ik me niet wensen
De wereld is één groot feest voor hem
Dan heb ik Jayney mijn Tinker nog die heb ik op Marktplaats gevonden en gaat ook nooit meer weg

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:59

Ik was 7 jaar oud toen ons andere hondje was gestorven. En wou ik natuurlijk weer een nieuw hondje. Mijn moeder had het de heletijd geheim gehouden. Uit eidenlijk zei ze dat ze met een vriendin boodschappen ging doen. maar ging ze naar een hondje kijken. Wat is helemaal niet wist.
Had ze hem toch mee genomen! Ik wist dat toen nog helemaal niks vanaf. Toen kwamen ze 's avonds terug en hondje in de bench gezet en laten wennen.
Maar toen ging ze 's nachts allemaal zitten piepen en blaffen. Dus liep ik naar ons mam toe. En vroeg wat er aan de hand was beneden. Toen zei ze dat ik wel eventjes mocht gaan kijken. En daar zat dan mijn nieuwe pup! Had ik toch wel een paar traantjes gelaten hoor :(:)
Ze is nu al weer 7 jaar bij ons.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:02

Quinc, ahh wat lief van je mams <3

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:04

Ja haha dacht ik ook! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:49

ik heb mijn 2 cavia's uit de dierenwinkel(nu ik dit allemaal lees wil ik dat ik naar een asiel was gegaan)
mijn 1e konijn was een ongewenst nestje van een vriendin, en de 2e is daaruit voortgekomen

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:56

ziezo heb ik uit het asiel
tj heb ik van me huisgenoot over genomen
en me twee konijnen die ik had uit de dierenwinkel

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:03

Ik heb veel dieren gehad. Ik nummer ze wel even..

5 vogels gehad, nog 1tje over. 1 & 2 van een fokker. Nummer 3 van een vriendin gekregen voor mijn b-day (omdat er eentje was weggevlogen), ook van een fokker. Nummer 4 & 5 & 6 uit de dierenwinkel. 4 hamsters gehad, 2 van een vriendin gekregen en 2 uit de dierenwinkel. 1 konijn (die heb ik nog :) ), via marktplaats. 1 hond (die is er ook nog :) ), via marktplaats, hond komt van een boerderij (was toen 3 jaar) had een koe lastig gevallen tijdens het kalveren, dus moest weg. O, en ik had trouwens nog een baby katje gevonden in Griekenland.. mocht ik eerst meenemen, hij volgende me overal :* , maar pa bedacht zich en wou geen kat. Anders had ik dus een katje uit Griekenland. :)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:00

Mijn Schotse Collie komt uit Duitsland via MP anders zou ze afgemaakt worden en onze kleine vuilnisbak is een herplaatser via Bokt.nl

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:03

Weer allemaal leuke verhalen over dieren, fijn toch dat er veel dieren van de dood gered worden :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:08

kat: van vrienden van men zus haar ex. De eigenaar was overleden en de katjes zochten een thuis! Ik was helemaal vertederd toen ik voor het eerst het katje zag!

hond: komt van het asiel. Ik werkte vroeger naast een asiel. Ik hoorde die altijd blaffen. En dan voor de zomer had ik men arm gebroken en had (heb ik nog steeds) veel tijd. En dan ben ik naar het asiel gaan kijken en daar zat ze! Ik werd enorm gewaarschuwd dat ze een moeilijk karakter had enzo, maar ze is het braafste dier dat je je maar kan inbeelden!

De dieren maken men leven echt heel veel rijker! Ik zou niet meer zonder kunnen

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:08

Eh onze ene kat, Mabel, heeft mijn moeder gekregen van een gezin. Ze is kraamverzorgster en ze kwam bij een gezin dat op dezelfde tijd dat de vrouw beviel een nestje kittens gekregen, als afscheidscadeau mocht mijn moeder een kitten uitzoeken. En ze koos toen voor onze Mabel omdat ze daar een klik mee voelde, natuurlijk was ze nog maar 1 week oud toen mijn moeder klaar was met kramen bij dat gezin dus moesten we nog 8 weken wachten tot we haar konden ophalen. Maar nu woont ze alweer 3 jaartjes bij ons :D

Friso, onze andere kat, hebben we er meer bij genomen omdat Mabel niet zo knuffelig is. We wilden graag een knuffel kat maar Mabel houd er niet van om op schoot te kruipen, ze vind het wel heerlijk om aangehaald te worden maar echt knuffelen houd ze niet van. Onze overbuurvrouw had een kitten gehaald bij een familie hier in de stad en haar kitten was enorm lief en knuffelig, volgens de overbuurvrouw had de vrouw waar ze haar kitten vandaan had nog kittens over dus heeft mijn moeder de vrouw gebeld en we hadden geluk. Er had iemand afgezegd en er was nog een oranje katertje over, we wilden heel graag een oranje dus mijn moeder is er meteen heen gereden en heeft hem meegenomen naar hier. Hij woont nu iets minder dan een jaar bij ons.

Friso is helemaal het tegenovergestelde van Mabel. Hij wil niets liever dan de hele dag op schoot liggen en lekker met je kroelen, echt een enorme lieverd is het en ook wel mijn lievelingetje. Maar Mabel is natuurlijk ook een schat en met beide katten kan ik enorm goed knuffelen, alleen moet je dat met beide op hun eigen manier doen :) .

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:48

Ik blijf het interessant vinden hoe jullie aan je huisdieren gekomen zijn.
Dus jullie hebben twee tegenovergestelde katten, Lisa :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:04

Ik heb een paard (fries), hond (australian shep.) en 2 katten.

Paard
:
Ik reed al 2 jaar paard bij een man die haflingersfokte.. Mijn ouders waren niet zo in paarden geintresseerd en gingen alleen mee als de veulentjes geboren werden of even snel komen kijken een keer.
Tot op een dag ik van mijn moeder mee moest naar een veulentje kijken van een collega van haar. Dat was een fries veulentje: Syb.
Syb was een deugniet. Maar ik vond friezen helemaal niks aan. Zijn moeder was een echte dikke ouderwetse fries. Zo snel als dikke stront door een trechter.
Dus nee het was niet het paard wat ik graag wou hebben... Op een geven moment gingen we wel 4 keer in de week kijken bij Syb. En ik werd telkens meer verliefd op de deugniet. Tot ik op een gegeven moment vroeg of we hem gingen kopen. "Nee dat gaat niet!" was wat ik telkens te horen kreeg.. maar toch maar elke week weer 4 keer gaan.. werd er gek van.
Tot ik jarig was. Op stal kwam en uit de schuur gehinnik hoorde.. ik denk "Huh dat is niet de shetlander" kom ik de stal in staat daar een mooi zwart fries veulentje met een lint om zijn nekje :) Juist Syb.
Inmiddels is hij 6 en heb ik hem dus al weer 6 jaar. Zelf zadelmak gemaakt en hij is alles behalve lui en dik. Het is een sportiefe fries met veel temprament. Menig KWPN-er schrikt er van de streken en vuur wat hij kan spuwen.

Hond:
Mijn moeder had een Australian Shepherd: Flair. Ik nam geleidelijk mijn moeders gehoorzaamheid met Flair over. Maar Flair was als puppy door mijn moeder opgeleid. Dus luisterde ze wel heel goed. Maar echt 'mijn' hond was het niet. Zo kwam ik tot de conclusie dat ik een eigen hondje wou. Weer een Australian...
Mijn moeder zei toen: "Ik vind het goed als je hem zelf betaald"
Nu kosten puppies uit goede nesten al gauw 2000 euro. Dus mijn moeder dacht slim te zijn want dit kon ik nooit betalen :Y)
Toen kwam er een vriendin van de hondensport (die ook aussies heeft voorbij) aan wie ik dolbij vertelde dat ik een puppy mocht. Maar dat ik nog niet wist hoe ik dehond ging aanschaffen. Onderhoud ging wel maar de 2000 euro had ik simpel weg niet.
Toen vertelde zij mij dat ze een fokster kende dat nog een plekje zocht voor een 1 jarig hondje. De hond mocht gratis weg als hun 2 nestjes ermee mochten fokken en per pup die ze doorverkochten kreeg ik dan ook 100 euro.
Zo gezegd zo gedaan.. ik naar huis tegen mijn moeder verteld dat ik een hond had geregeld. Foto's kreeg ik toegestuurd. Verliefd was ik zeker <3! En zijn we wezen kijken. We mochten haar niet gelijk meenemen maar moesten eerst een week er over nadenken. Echter wist ik het op de terugweg in de auto al .. ik moest en zou Mambo hebben :)...
Zo gezegd zo gedaan.. een week later lag Mambo bij mij in de auto op weg naar mijn huis :) en ben nog steeds verliefd op haar. Het is helemaal mijn hondje.. <3

Katten:
Mijn oma had 1 kat die aan kwam lopen. Deze deed toen heel zielig maar vrat tegelijkertijd al het eten op. Deze hebben we toen Smeagol genoemd (naar LOTR) en een kat die van de achterbuurvrouw over was komen waaien, dit was Bob.
Als mijn oma op vakantie ging vroeg ze altijd aan mij of ik de katten eten wou geven (ik was toen 16) wat ik dolgraag wou. Niet omdat ik katten leuk vond maar meer omdat ik dan de snoepvoorraad kon plunderen..
Eigenlijk had ik een hekel aan katten..
2 jaar geleden werd er bij mijn oma maagkanker geconstateerd.. waaraan ze een jaar geleden is overleden... het laatste wat ze tegen mij zeig was terwijl ze zwaar aan de morfine lag voordat ze euthenasie pleegde: "Je zorgt wel goed voor me kattten he want ik hou je in de gaten vanaf daarboven.. <<) "
Zo gezegd zo gedaan.. ik 2 katten rijker.. eerst wou mijn tante ze nog persee hebben maar ik heb ze gewoon geclaimd.. want ik had het mijn oma beloofd.
Dus ik ben helemaal geen katten mens.. maar deze 2 schatjes gaan nooit meer weg.. word al bang als Bob een nacht te lang wegblijft buiten..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:05

Wow dikke post :=

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:07

Mijn ene hond komt uit het asiel, de andere van een fokker. De volgende hond gaat ook weer uit het asiel komen, want ik vind het altijd zo sneu voor die beestjes die daar zitten. Maar ik kan ze nu eenmaal niet allemaal redden, dus ik houd het voorlopig bij twee :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 22:08

Wat zal je een goede band hebben met je dieren :) Susy
Bromfiets, het is al fijn als twee een heerlijk huis hebben :j