Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:24

Oh TS, wat verschrikkelijk voor je!! :(:) :(:) Gelukkig dat je toch naar de DA hebt kunnen gaan. Heel veel sterkte meis :(:) :(:)

koda

Re: Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:22

Sterkte, en niet teveel aantrekken van de reacties hier, je hebt je best gedaan.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:06

Heel veel sterkte ermee meissie, je hebt gedaan wat je kon!! Heel goed dat je aan de bel hebt getrokken. :)

:(:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:16

@ diablo: als de ouders niet willen, is het een ander verhaal. Tenminste, dan zou ik het doorschuiven op de ouders. Maar daar werd in de OP niets van geschreven. Nergens heeft TS aangegeven dat ze een aantal dagen geleden al aan de bel heeft getrokken bij haar ouders en dat die gezegd hebben dat ze niet naar een DA mag. Dus daar zijn mijn reacties ook niet op gebaseerd.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:59

Toch ook wel tof dat je de moeite neemt om de TS sterkte te wensen, die zit te type dat ze moet huilen door alle reacties op dit topic... En ik denk ook niet dat TS had bedacht, voor ze dit topic opende, dat e alle, maar dan ook alle info weg moest typen, omdat er anders een rel zou ontstaan. Die was namelijk bezig met haar nijn, en niet met de rest van de wereld. best logisch ook...

Bij deze, TS, veel sterkte. Het is hier inderdaad niet duidelijk hoe het hele verhaal is, en ik snap dat je dat nu ook niet meer wilt vertellen na alle reacties. Hoe oud is je nijn geworden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:09

GamblersCup schreef:
@ diablo: als de ouders niet willen, is het een ander verhaal. Tenminste, dan zou ik het doorschuiven op de ouders. Maar daar werd in de OP niets van geschreven. Nergens heeft TS aangegeven dat ze een aantal dagen geleden al aan de bel heeft getrokken bij haar ouders en dat die gezegd hebben dat ze niet naar een DA mag. Dus daar zijn mijn reacties ook niet op gebaseerd.

Het is een kind van 14. Wellicht, omdat je helemaal niet van kids houdt, dat je niet weet hoe kinderen in elkaar steken, maar die vertellen een verhaal wel eens half en half, niet helemaal tot in detail.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:15

En dat een gemiddeld mens van 14 nog geen verantwoordelijkheid kán dragen omdat zij daar de hersencapaciteit nog niet voor hebben... ook al zou je dat wel verwachten.
Maar goed, waarschijnlijk zelf nooit jong geweest ;)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:27

Waarom kinderen zo snel 'volwassen' is dus ook omdat het van ze word verwacht. Je kan het niet van ze verwachten en dan krijg je te volwassen kinderen. Ts heeft haar best gedaan en dat mag ook gezegt worden, dat zeg je er niet bij. Alleen maar wat ze had moeten doen. Ze heeft het bij voorbaat al verkeerd gedaan in jou ogen. Ik doel dit trouwens op gamblerscup.

Heel vervelend hoe er gereageerd is. Kinderen van veertien izjn hartstikke kwetsbaar en gevoelig. Ik weet dat heel goed want ik was ook 14 twee jaar geleden. Je best doen is niet voldoende op bokt, heel jammer.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:45

Ongelooflijk, de reacties hier verbazen me weer! Wat een inlevingsvermogen... #)

Supersneu dat je konijn is overleden TS, en jij weet zélf dat je er voor je konijn bent geweest op het eind. Je komt juist over als een meisje dat heel betrokken is bij haar huisdier. Niet schuldig gaan voelen idd. :(:) Sterkte!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:49

Diablo schreef:
Het is een kind van 14. Wellicht, omdat je helemaal niet van kids houdt, dat je niet weet hoe kinderen in elkaar steken, maar die vertellen een verhaal wel eens half en half, niet helemaal tot in detail.

Nee hoor, genoeg kids van 14 hier. Dat ik niets om kinderen geef wil niet zeggen dat ik ze ook nooit om me heen heb. Sterker nog, elke dag, meer kids dan jij er thuis hebt lopen. Een ouder zou dan, als er "iets" met konijn is, moeten gaan kijken. Zelfs die meiden van 10 komen naar ons toe met "pony loopt zo raar" of "ik heb een wondje gevonden". Ik weet dat ze na kunnen denken en dat ze in staat zijn te bedenken dat als er iets niet klopt aan hun dier, ze aan de bel moeten trekken. Bij wie dan ook.

Weet je, ik ga geen rekening houden met tere zieltjes en ach wat sielugh. Want dat konijn heeft daar geen boodschap aan, die komt in handen van iemand en is daar afhankelijk van. Dierenleed word er niet minder door dat eigenaar 14 is ipv 34. En dat is het enige waar het mij om gaat. Ik ga verder mijn standpunt niet verdedigen hier, nergens voor nodig. Ik praat geen kindertaal en dat dat niet in goede aarde valt, naja, ieder zijn ding. Ik hoop alleen dat mensen eerder aan de bel gaan trekken als er iets aan de hand is.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:56

Uiteraard klopt dat dat het dierenleed er niet minder van wordt, maar het is wel een stukje sociale vaardigheden, dat je weet hoe je op een persoon kan reageren gezien leeftijd en persoon, stukje inlevingsvermogen in de mens wat je ook moet kunnen hebben. Als je die moeite neemt, kun je iemand van 14 leren hoe je in zo een situatie kunt handelen, ipv dat je iemand alleen maar afschrikt en zich rot laat voelen. Doorgaans is het nu met pubers nl ook zo dat, zodra het hen heet wordt onder de voeten, en het moeilijk wordt, ze denken 'laat maar'. Je kunt hen dan beter wat tegemoed komen, dat gaat het konijn ook ten goede...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:57

Ts

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje!

Trek je voor al niks van andere aan!
Niemand is perfect en weet altijd precies hoe en wat!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:45

Ik zit met verbazing te kijken dat de discussie nog weer verder gaat.. tser heeft haar konijntje verloren en zit denk ik nog steeds niet te wachten op verwijten.
Ik ben nogmaals van mening dat de tser het op dit moment al zwaar genoeg heeft en zich ondanks de beschuldigingen toch al heel rot voelt.
Kunnen we nu aub rekening houden met de gevoelens van anderen en vooral van kinderen?
Kinderen met schuldgevoelens reageren heel anders dan volwassenen...
Tser?? hoe gaat het nu met je?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:02

GamblersCup schreef:
Diablo schreef:

Nee hoor, genoeg kids van 14 hier. Dat ik niets om kinderen geef wil niet zeggen dat ik ze ook nooit om me heen heb. Sterker nog, elke dag, meer kids dan jij er thuis hebt lopen. Een ouder zou dan, als er "iets" met konijn is, moeten gaan kijken. Zelfs die meiden van 10 komen naar ons toe met "pony loopt zo raar" of "ik heb een wondje gevonden". Ik weet dat ze na kunnen denken en dat ze in staat zijn te bedenken dat als er iets niet klopt aan hun dier, ze aan de bel moeten trekken. Bij wie dan ook.

Weet je, ik ga geen rekening houden met tere zieltjes en ach wat sielugh. Want dat konijn heeft daar geen boodschap aan, die komt in handen van iemand en is daar afhankelijk van. Dierenleed word er niet minder door dat eigenaar 14 is ipv 34. En dat is het enige waar het mij om gaat. Ik ga verder mijn standpunt niet verdedigen hier, nergens voor nodig. Ik praat geen kindertaal en dat dat niet in goede aarde valt, naja, ieder zijn ding. Ik hoop alleen dat mensen eerder aan de bel gaan trekken als er iets aan de hand is.

Je kunt wel 100 kinderen hebben rondlopen, als je je niet voor ze interesseert en je probeert in te leven, zul je niets van ze leren.

Wie zegt dat TS niet aan de bel heeft getrokken bij haar ouders? Dat weet je niet, je hebt hier echt te snel geoordeeld.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:53

Zo, Gamblerscup je mag toch op z'n minst wel ts sterkte wensen?
Trouwens denk niet als ze een paar dagen eerder geweest was dat die kanker dan ineens wel te genezen was ;)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:05

Ts: Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje! Y;(

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:49

Ts sterkte met het verlies van je lieve nijn!

Jeetje GamblersCub wat maak jij er een drama van zeg .. Je kunt niet ieder kind van die leeftijd over 1 kam scheren omdat nou toevallig die kinderen die jij kent het wel doen.. Neem dan contact op met die ouders ofzo als je het er zo moeilijk mee hebt.. Het meiske zit te huilen achter haar computer en jij gaat nog even door.. Goed bezig..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:34

Ik word echt misselijk van sommige reacties hier.. Open lekker een nieuw topic ipv hier te gaan reageren.

Ts; :(:) Kanker is een rotziekte, mn hondje er 1,5 week terug ook aan verloren. Heel erg veel sterkte met het verlies van je lieve konijntje. Mn pb-box staat open mocht je t van je af willen tikken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:29

amyz schreef:
Ik word echt misselijk van sommige reacties hier.. Open lekker een nieuw topic ipv hier te gaan reageren.
.

Moderatoropmerking:
En daarmee heb je exact omschreven wat ik hier wil gaan zeggen, echter in iets geheel andere bewoording. Prima om een nieuw topic te openen over de te verwachting verantwoording die een 'kind' voor een dier moet nemen, maar ondertussen is het hier niet meer op zijn plaats.