Pas op!! Levensgevaarlijke vechthond!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:11

wat een schatje,hier zit echt geen kwaad in,en ook al zou het een pitbull zijn,dan kunnen ze toch heel lief zijn .kijk maar eens naar ceasar van de hondenfluisteraar,die heeft schatten van pitbulls,heel veel plezier met deze lieve hond.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:40

whitneyvdw schreef:
wat een schatje,hier zit echt geen kwaad in,en ook al zou het een pitbull zijn,dan kunnen ze toch heel lief zijn .kijk maar eens naar ceasar van de hondenfluisteraar,die heeft schatten van pitbulls,heel veel plezier met deze lieve hond.

*Rent gillend rondjes door heel bokt*
Cesar is een man die gevoel heeft voor die honden, je moet er maar net mee om kunnen gaan!

Inney schreef:
Nou daar ben ik het niet mee eens. Onze hond had toch aardig last van zijn hormoontjes in zijn puberteit :=
En we hebben de opvoeding naar mijn mening toch wel goed gedaan hoor ;)
Puberteit is puberteit,

Als ik voorgaande berichten in andere topics over honden van jou bekijk, weet ik zeker dat jij prima kunt opvoeden. Alleen ik geloof gewoon niet zo in puberteit bij honden.

Macs

Re: Pas op!! Levensgevaarlijke vechthond!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:41

Dat je er niet in geloofd betekend niet dat het niet bestaat. Hoeze een pikverlenger? Waarom is een hondenforum een betrouwbare bron dan? Dat zijn vaak ook mensen die denken het beter te weten en verhalen aan elkaar praten.
Jij zegt dat honden niet puberen, maar wel dat ze rond hun 3e agressief worden.. :? Dan zou dus niemand zijn hond normaal kunnen uitlaten op zijn 3e? :+
Een ras heeft bepaalde kenmerken, hun energie, waar ze goed in zijn, hoeveel beweging ze nodig hebben etc, maar het zijn allemaal honden. Pitbull, jackrussel of poedel, je kunt ze allemaal opvoeden hoe je wilt.
Elk dier heeft een puberteit, of heb je nog nooit op een 4/5 jarig paard gereden?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:51

Ik heb het niet over honden in het algemeen wanneer ik zeg dat ze rond hun derde agressief worden. Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo worden. Ik zeg ook niet dat ze niet puberen. Ik zeg ook niet dat niemand zijn hond normaal uit kan laten wanneer deze agressief is. Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat ze niet bestaan. Eigenlijk zou ik niet op jouw absurd verdraaide post moeten ingaan, maar laat ik eens gek doen. Je kunt er niet omheen dat honden als staffords een bepaald soort mensen aantrekken (waar ik dus niet mee zeg dat het alleen maar dat soort mensen zijn die die honden hebben), een bepaald soort mensen die hun pikkie willen verlengen met hun stoere 'steffert' of 'xxl pitbull'. Ik heb nog noooooit dat soort mensen met een beagle of poedel zien rondlopen. Vind je dat niet apart? Ik kom toch geregeld op shows en andere hondenevenementen. Daarbij komt dat ik inderdaad jonge paarden doorrijd, maar zó heftig is die pubertijd ook niet hoor. Je moet alleen wat consequenter rijden.

Zou je voortaan goed kunnen lezen en daarop je post baseren en dan reageren?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:59

Hhilde schreef:
Je kunt er niet omheen dat honden als staffords een bepaald soort mensen aantrekken (waar ik dus niet mee zeg dat het alleen maar dat soort mensen zijn die die honden hebben), een bepaald soort mensen die hun pikkie willen verlengen met hun stoere 'steffert' of 'xxl pitbull'. Ik heb nog noooooit dat soort mensen met een beagle of poedel zien rondlopen. Vind je dat niet apart? Ik kom toch geregeld op shows en andere hondenevenementen.

Degene die dit ontkent is niet goed wijs :'). Helaas is het de waarheid dat bepaalde mensen een stafford willen als 'statussymbool'. Uiteraard zijn het de honden die hieronder lijden...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:06

Hhilde schreef:
Ik heb het niet over honden in het algemeen wanneer ik zeg dat ze rond hun derde agressief worden. Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo worden. Ik zeg ook niet dat ze niet puberen. Ik zeg ook niet dat niemand zijn hond normaal uit kan laten wanneer deze agressief is. Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat ze niet bestaan. Eigenlijk zou ik niet op jouw absurd verdraaide post moeten ingaan, maar laat ik eens gek doen. Je kunt er niet omheen dat honden als staffords een bepaald soort mensen aantrekken (waar ik dus niet mee zeg dat het alleen maar dat soort mensen zijn die die honden hebben), een bepaald soort mensen die hun pikkie willen verlengen met hun stoere 'steffert' of 'xxl pitbull'. Ik heb nog noooooit dat soort mensen met een beagle of poedel zien rondlopen. Vind je dat niet apart? Ik kom toch geregeld op shows en andere hondenevenementen. Daarbij komt dat ik inderdaad jonge paarden doorrijd, maar zó heftig is die pubertijd ook niet hoor. Je moet alleen wat consequenter rijden.

Zou je voortaan goed kunnen lezen en daarop je post baseren en dan reageren?

Tja ik heb het gewoon zo opgevat. ;)
Ik vind nu wel dat je deels gelijk heb hoor. Maar veel oudere mensen zie je ook met Boomertjes lopen. Wil niet zeggen dat ze daar altijd geschikt voor zijn.
Ik heb een stafford met ambull kruising. Omdat ik dol ben op hun karakter en ik het prachtige honden vind. Zeker niet voor een status want ik probeer juist een ander beeld bij deze honden te krijgen bij mensen. Ik heb ook 2 ambullen en regelmatig naar shows geweest en daar lopen inderdaad aparte -kijk mij ik ben stoer-types rond.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:44

Marloes__ schreef:
Hhilde schreef:
Je kunt er niet omheen dat honden als staffords een bepaald soort mensen aantrekken (waar ik dus niet mee zeg dat het alleen maar dat soort mensen zijn die die honden hebben), een bepaald soort mensen die hun pikkie willen verlengen met hun stoere 'steffert' of 'xxl pitbull'. Ik heb nog noooooit dat soort mensen met een beagle of poedel zien rondlopen. Vind je dat niet apart? Ik kom toch geregeld op shows en andere hondenevenementen.

Degene die dit ontkent is niet goed wijs :'). Helaas is het de waarheid dat bepaalde mensen een stafford willen als 'statussymbool'. Uiteraard zijn het de honden die hieronder lijden...

Dat mag ook wel iets netters verteld worden Marloes_
Want dit zal namelijk ook betekenen dat mijn vriend niet goed wijs is. Nou kan je wel vertellen dat daar geen steekje los zit en hij heeft ook altijd Staffords of type Pitbull. Maar loopt net zo gemakkelijk met mijn herder of de oude honden van zijn ouders (oude opvang honden van groot naar klein).

Uiteraard zijn er mensen die die honden hebben als status symbool, maar dat komt net zo goed voor bij andere rassen.

Bij deze honden ligt ook heel erg veel aan de opvoeding (net zoals bij veel andere honden). En bij alle honden kan ineens een knop omgaan. Het verschil is ook dat wanneer het mis gaat het vaak breed uitgemeten wordt in het nieuws, want ja het is weer 'zo'n hond'. En ja als het mis gaat richten die nou eenmaal meer schade aan. Maar hoeveel honden van andere rassen zijn wel niet vals/zeer onbetrouwbaar?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:08

Talsha schreef:
Marloes__ schreef:

Dat mag ook wel iets netters verteld worden Marloes_
Want dit zal namelijk ook betekenen dat mijn vriend niet goed wijs is. Nou kan je wel vertellen dat daar geen steekje los zit en hij heeft ook altijd Staffords of type Pitbull. Maar loopt net zo gemakkelijk met mijn herder of de oude honden van zijn ouders (oude opvang honden van groot naar klein).

Uiteraard zijn er mensen die die honden hebben als status symbool, maar dat komt net zo goed voor bij andere rassen.

Bij deze honden ligt ook heel erg veel aan de opvoeding (net zoals bij veel andere honden). En bij alle honden kan ineens een knop omgaan. Het verschil is ook dat wanneer het mis gaat het vaak breed uitgemeten wordt in het nieuws, want ja het is weer 'zo'n hond'. En ja als het mis gaat richten die nou eenmaal meer schade aan. Maar hoeveel honden van andere rassen zijn wel niet vals/zeer onbetrouwbaar?

Ach ja, het is maar net hoe letterlijk jij het opvat ;). Ik vind het gewoon naief om dit te ontkennen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:21

Hallo, houden jullie een anders ITP ff gezellig? :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:24

jesito schreef:
Paintlinger schreef:
Dat zeg ik ook toch?
Maar ik wil alleen aangeven dat ze, áls ze doorslaan, ook heel veel schade aanrichten.
'Steekje los' in iderdaad een beetje verkeerd verwoord.......hij heeft gewoon geleerd dat áls er een conflict is, hij meteen voor zijn leven moet vechten.
En dat doet hij dus ook.

Ik laat hem sowieso niet bij andere honden.
Met mijn eigen hond ging het altijd nog redelijk goed, maar dat doen we dus ook niet meer.
Aangelijnd daarintegen is het een schaapje.

Meestal zijn het blutsen van honden, maar deze honden worden over het algemeen nog al eens aangeschaft door de verkeerde mensen die er een bepaalde status mee uit wil drukken.
Ze kopen er een uit een of andere broodfok zonder papier en met vaak dus al een niet zo'n mooi begin.
Dan worden ze niet opgevoed en juist vaak opgehitst en dan kunnen ze het arme dier zelf niet meer baas en waar belanden ze dan?
Juist!!!! Tot hij bij de volgende gek komt die hem voor een appel en ei van mp vist.
Kijk maar eens op verkoopsites en asiels hoeveel van deze honden daarop staan, gewoon zonde.
Dit is gewoon geen hond voor een beginner of je moet van je zelf weten dat je conseqeunt bent.

Dit is trouwens niet persoonlijk naar jouw toe bedoelt maar mijn frustratie in het algemeen. :o

Ik heb ABSOLUUT donna niet gekocht omdat ik stoer wil doen, of iets uit wil stralen ofzo kom op zeg!!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:26

Ik vraag wel een slotje aan, want sommige reacties hier van ik hoop jou niet tegen te komen vind ik echt beledigend!! Ik werk en train hard met mijn hond, houd haar sociaal en zou haar niet zomaar los laten waar het druk is omdat ik WEET wat er kan gebeuren. IMO is dit ras een GEWELDIGE hond in de handen van verantwoordelijke mensen, die er de tijd en energie insteken.

Het is jammer dat mensen achterlijke discussies moeten voeren op iemand die een leuke ITP opent, en ik plaats dus ook geen fotos meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:32

lees er aub overheen elma!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:34

Als je maar in gedachten houdt dat opvoeding niet alles is. Vele Pitjes kunnen op latere leeftijd niet meer met andere honden, opgevoed of niet. Het is nu eenmaal een feit dat een heel groot deel op volwassen leeftijd hondagressie ontwikkeld, in sommige gevallen ook in de eigen roedel.
Een jachthond zal het jagen ook amper afleren, het zit er nu eenmaal in.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:35

Sancha schreef:
Als je maar in gedachten houdt dat opvoeding niet alles is. Vele Pitjes kunnen op latere leeftijd niet meer met andere honden, opgevoed of niet. Het is nu eenmaal een feit dat een heel groot deel op volwassen leeftijd hondagressie ontwikkeld, in sommige gevallen ook in de eigen roedel.
Een jachthond zal het jagen ook amper afleren, het zit er nu eenmaal in.

Ik ben me ervan bewust ja. maar op deze manier hoeft het niet meer.
Ik heb een slotje gevraagd en verder komt het wel goed ;)
En buiten dat, het is geen pitbull het is een AMERIKAANSE BULLDOG

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:37

Citaat:
Het is als grapje bedoelt :P Zit pitbull in, en dat spreek veel (zeg maar gerust heel veel) mensen niet zo aan.. Het is dus een grapje omdat het tegendeel waar is ;)

Hierdoor dus.

Als je je ervan bewust bent is het geen probleem toch?

Ik heb een 4mnd oud Pitje (kruising met van alles en nog wat), dat ook wellicht later gescheiden moet worden van de andere honden. Tja, so be it, kan er weinig aan veranderen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:39

Sancha schreef:
Citaat:
Het is als grapje bedoelt :P Zit pitbull in, en dat spreek veel (zeg maar gerust heel veel) mensen niet zo aan.. Het is dus een grapje omdat het tegendeel waar is ;)

Hierdoor dus.

Als je je ervan bewust bent is het geen probleem toch?

Ik heb een 4mnd oud Pitje (kruising met van alles en nog wat), dat ook wellicht later gescheiden moet worden van de andere honden. Tja, so be it, kan er weinig aan veranderen.

Dat weet ik.(pitbull achtige, omdat haar vader niet helemaal zuiver is was beter verwoord) ik heb me echt wel vediept in het ras, ga er op een verantwoordelijke manier mee om, ik ben absoluut niet iemand die iets uit wil stralen, en op die manier wens ik ook niet afgeschilderd te worden om niks. Ik ben er klaar mee.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:42

@ iedereen die wel normaal kon doen en niet om even een relletje te maken kwam of wel iets kon onderbouwen: hartstikke bedankt voor jullie reacties <3

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:42

je moet er eigenlijk maar gewoon aan wennen en je schouders ophalen ;) Dat is het imago dat gratis bij deze honden meekomt, en dat weet je als je eraan begint ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:43

Ach Elma wat jammer van je leuke topic. Meiden hadden jullie deze discussie niet op een eigen topicje kunnen houden?? Het is toch niet leuk dat een BB ITP gesloten moet worden door tegenstrijdige meningen en discussies.
Ieder heeft de hond die ie zelf leuk vind, en als het jullie troost, hier in Salou heeft een oudere man een pitbull en als je die tegenkomt en met hem praat gaat hij op zijn rug liggen om geaaid te worden, de pitbull dan he ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:45

Sancha schreef:
je moet er eigenlijk maar gewoon aan wennen en je schouders ophalen ;) Dat is het imago dat gratis bij deze honden meekomt, en dat weet je als je eraan begint ;)

Dat weet ik, en daar kijk ik ook doorheen sancha, maar ik heb duidelijk gezegd meerdere xen dat ik geen ITP open om een discussie over pitjes te voeren, dan zijn er toch weer mensen die het nodig vinden zon discussie te voeren, IMO is dat gewoon bewust iemands itp verneuken om even te rellen, en op die manier plaats ik dus geen fotos meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:46

rocymax schreef:
Ach Elma wat jammer van je leuke topic. Meiden hadden jullie deze discussie niet op een eigen topicje kunnen houden?? Het is toch niet leuk dat een BB ITP gesloten moet worden door tegenstrijdige meningen en discussies.
Ieder heeft de hond die ie zelf leuk vind, en als het jullie troost, hier in Salou heeft een oudere man een pitbull en als je die tegenkomt en met hem praat gaat hij op zijn rug liggen om geaaid te worden, de pitbull dan he ;)

voor jonge vrouwen wl die man vast ook wel op zn rug liggen ;)
Verder eens met je post.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:48

Als ik jou was zou ik er ook gewoon overheen lezen :j je hebt een harstikke leuke hond en sommige mensen op bokt willen het vaak gewoon beter weten

Niet van aan trekken dus :oo

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:48

Elma_ schreef:
Ik vraag wel een slotje aan, want sommige reacties hier van ik hoop jou niet tegen te komen vind ik echt beledigend!! Ik werk en train hard met mijn hond, houd haar sociaal en zou haar niet zomaar los laten waar het druk is omdat ik WEET wat er kan gebeuren. IMO is dit ras een GEWELDIGE hond in de handen van verantwoordelijke mensen, die er de tijd en energie insteken.

Het is jammer dat mensen achterlijke discussies moeten voeren op iemand die een leuke ITP opent, en ik plaats dus ook geen fotos meer.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:49

F_Orumster schreef:
rocymax schreef:

voor jonge vrouwen wl die man vast ook wel op zn rug liggen ;)
Verder eens met je post.

:')

Elma, negeer die berichtjes gewoon

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:52

Volgens mij Elma_ ben jij 'gevaarlijker' dan je hond. ;)
Leuk beestje, veel plezier er van!