Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:00

je krijgt pb

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:00

Jij hebt een goede slapeloze nacht gehad lees ik wel. Je hebt veel bedacht en mogelijkheden naar boven gehaald. Ik hoop dat er iets tussen zit wat jou gaat verlossen van die boete en zoals je zegt: mocht het zo zijn, is het nog belachelijk hoog! :wow:

Wel fijn dat zoiemand als Juliette86 je een beetje mee opweg kan helpen! :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:06

@juliette86 : daar vfreesde ik al voor toen ik zag dat de nummers het zelfde waren.
maar laat het er niet bij zitten en al krijg ik ongelijk dan heb ik iniedergeval gevochten voor me gelijk.
en meschien is het verstandig ook de media er bij tehalen.
dan kan even heel nederland zijn mening geven.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:07

sorry als ik soms iets door draaf maar wil gewoon alle opties bekijken.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:08

Ik zal het even in simpel nederlands neerzetten hier....want de moeilijke woorden vliegen je om de oren op internet :D

Hanny heeft mij dus een kopie gestuurd,en heel toevallig heb ik hier een bekeuring liggen van het CIJB(manlief reed 5 km te hard :( )
hij lijkt echt te zijn of knap vervalst,alleen verzenddatum staat 14 mei,dat vind ik knap,dat moet het nog worden nl.

Maar Hanny het is een voorstel staat er,als je het er niet mee eens bent,dan moet je niet betalen dan wordt het doorgegeven aan openbaar ministerie en officier van justitie besluit dan of deze zaak voorkomt.Lijkt mij heel sterk in dit geval...
Maar goed er zullen genoeg mensen betalen en dan hebben hun weer geld zou ik zeggen. O:)
Het komt ook niet naar de dierenbescherming.

Maar een opsporingsambtenaar van de db schijnt recht te hebben om deze bekeuringen uit te schrijven,dus wie weet heeft die mevrouw wel een kennis...Dit kan nooit van 1 keer een tik zijn.
En als je al bekend zou staan als een dierenmishandelaar,dus eerdere waarschuwingen etc,krijg je ook geen voorstel maar gelijk een boete.
Dit gaat dus echt nergens over :n

Dus dit verhaal riekt aan alle kanten.

NIET!!!!! betalen en wie weet hoor je er nooit meer iets van........

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:11

bedankt sandra je bent weer eens top.
ik heb juist moeite met die moeilijke worden.
maar goed betalen ga ik zeer zeker niet.
ze kunnen me wat.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:15

Fijn dat Sandra er ook naar heeft gekeken :j

Heb je zelf verder al contact gehad met een rechtswinkel of je rechtsbijstandsverzekering, of heb ik daar overheen gekeken?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:16

moet even wachten tot manlief thuis is en dan ga ik de rechts winkel om advies vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:18

sandra3235 schreef:
Hanny heeft mij dus een kopie gestuurd,en heel toevallig heb ik hier een bekeuring liggen van het CIJB(manlief reed 5 km te hard :( )
hij lijkt echt te zijn of knap vervalst,alleen verzenddatum staat 14 mei,dat vind ik knap,dat moet het nog worden nl.

Het komt vanuit overheidsinstanties wel vaker voor dat brieven met een datum in de toekomst worden verstuurd. De belastingdienst doet dit ook. Dan ligt de dagtekening 2 of 3 dagen in de toekomst. Hiermee bouwen ze een veiligheidsmarge in ivm vertraging bij TNT, weekend of feestdagen. Bezwaartermijnen gaan namelijk in vanaf de dagtekening en zo kan niemand bezwaar maken dat hij bezwaartermijn heeft verloren door vertraging in de post.

Als het rekeningnummer op de acceptgiro overeenkomt met die op de site van het CJIB dan is de boete gegarandeerd echt. Elke betaling komt dan op die rekening terecht en kan niet stiekum tussentijds worden doorgesluisd. Criminelen openen een rekeningnummer (wat dus ook echt ergens bij een bank wordt aangehouden) op een naam die verdacht veel lijkt op die van een bestaand bedrijf of instantie. Op die manier leiden ze mensen om de tuin want die denken aan de juiste te betalen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:18

hanny_jelke schreef:
bedankt.
heb vanacht liggen denken.
en besloten het op een recht zaak uit te laten draaien.
ik zoek een advocaat.
en ga met hem overleggen.
en ben van plan de links van meerdere links op een klad blok te zetten.
deze in een usb zetten en die dan even in de rechtzaal laten zienn en lezen.
want een hoop mensen komen er makelijk van af.
ook hoop ik er achter te komen welke agenten er bij mij zijn langs geweest.
en wil hu als getuigen in roepen.
om te vragen hoe hard politie honden soms worden aan gepakt. (want ja 1 van hen heeft mij verteld ook met politie honden te lopen)
ben ook van plan aan de rechter en de jurry te vragen of hun een hond hebben en wat hun doen om de hond te strafen.
en zal ook eens kijken of ik opnamens op van de training van politie honden sport kan krijgen.
dan zullen ze in iederegeval zien dat mijn hond het echt wel goed heeft.

Ik zou er geen andere verhalen bijhalen. Wel is het goed om nog eens een gesprek met die 2 agenten aan te gaan, maar dat zal je advocaat wel aangeven. Het is zeker een goed idee om er een advocaat bij te halen, want het is, naar mijn mening, erg vreemd dat je een boete is aangezegd op basis van getuigenverklaringen... Normaal mag je alleen pv's uitschrijven op overtredingen op heterdaad... erg vaag...
Even om mijn eigen nieuwsgierigheid te beantwoorden; staat er op de beschikking ook duidelijk aangegeven waarvoor je bekeurd bent (dus artikelnummer)? ik meende nl. dat mishandeling bij dieren niet bestaat in de nederlandse wetgeving, maar dat dat onder vernieling wordt gegooid en je eigen spullen kan je niet vernielen....Dan zijn er nog wel een paar artikelen in 1 vd besluiten die iets zeggen over het verplichten van voer, water onderdak en de manier van aan de ketting leggen, maar dat is hier niet van toepassing.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:23

even uit de brief over genomen.

omschrijving strafbaar feit: dierenkwelling: overige gedragingen (mishandeling hond)
feit geconsateerd door: landel.insp.dierenbesch.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:25

JuliaMaria schreef:
Ik vind het wel bizar dat jullie TS meteen op haar woord geloven.. Praktisch iedereen die een boete krijgt is het er niet mee eens, en zegt dat het wel mee viel.

Niet dat ik haar niet geloof, maar om er meteen vanuit te gaan dat zij in haar recht staat vind ik ook nogal onzinnig...

Je kunt het natuurlijk aanvechten, maar als er daadwerkelijk meerdere getuigen zijn die beweren dat jij de hond met een riem klappen hebt verkocht dan kun je het waarschijnlijk schudden ben ik bang.... Succes ermee!

Ben dus niet de enige die zo denkt.., klinkt wellicht onaardig, maar ik geloof niet in 'zomaar' boetes

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:26

hanny_jelke schreef:
even uit de brief over genomen.

omschrijving strafbaar feit: dierenkwelling: overige gedragingen (mishandeling hond)
feit geconsateerd door: landel.insp.dierenbesch.

en het artikelnummer??

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:28

proses verbaal nummer neem ik aan?

151220101700

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:31

hanny_jelke schreef:
proses verbaal nummer neem ik aan?

151220101700

nee, ik bedoel het artikelnummer die je overtreden hebt. Dus bijv. zoiets als overtreding van; artikel 3:4 lid 1 van de gezondheids en welzijnswet voor dieren

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:32

Als ik jou was, ging ik met die brief even langs bij een politiebureau. Daar kunnen ze je zo vertellen wat de eventuele consequenties zijn van niet betalen, of hoe je dit kan aanvechten.

Als ik zo je verhaal lees en ik ga er even vanuit dat dat waar is (heb geen getuigen gehoord immers) dan voel ik een sepot aankomen. Strafbaar feit kan immers niet aangetoond worden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:32

kaatjemuts schreef:
Even om mijn eigen nieuwsgierigheid te beantwoorden; staat er op de beschikking ook duidelijk aangegeven waarvoor je bekeurd bent (dus artikelnummer)? ik meende nl. dat mishandeling bij dieren niet bestaat in de nederlandse wetgeving, maar dat dat onder vernieling wordt gegooid en je eigen spullen kan je niet vernielen....

Artikel 36 GEZONDHEIDS- EN WELZIJNSWET VOOR DIEREN (Gwwd)

1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:34

Albert schreef:
kaatjemuts schreef:
Even om mijn eigen nieuwsgierigheid te beantwoorden; staat er op de beschikking ook duidelijk aangegeven waarvoor je bekeurd bent (dus artikelnummer)? ik meende nl. dat mishandeling bij dieren niet bestaat in de nederlandse wetgeving, maar dat dat onder vernieling wordt gegooid en je eigen spullen kan je niet vernielen....

1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

Dat artikel kan je dus nooit bewijzen, omdat TS aan kan geven dat ze een redelijk doel had, namelijk de hond corrigeren.

Een strafbaar feit moet voldoen aan alle bestanddelen van het betreffende artikel. Dus: Zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel ontoelaatbaar - bij een dier - pijn of letsel - gezondheid of welzijn dier benadelen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:36

ik kan geen artiekel nummer vinden

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:40

Snadrem schreef:
Dat artikel kan je dus nooit bewijzen, omdat TS aan kan geven dat ze een redelijk doel had, namelijk de hond corrigeren.

Een trekkende hond kan echt op andere manieren worden gecorrigeerd.
Politie erbij halen heeft geen enkele zin, zij zijn er niet bij geweest toen het incident zelf plaatsvond en hebben de boete ook niet uitgeschreven.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:42

Snadrem schreef:
Albert schreef:

Een strafbaar feit moet voldoen aan alle bestanddelen van het betreffende artikel. Dus: Zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel ontoelaatbaar - bij een dier - pijn of letsel - gezondheid of welzijn dier benadelen.

Dat bedoelde ik ja, thanx!
Tja, neigt naar een zorgartikel, idd erg moeilijk te bewijzen en wordt in de rechtzaal vaak onbewezen geacht. Dit vanwege de vage omschrijving, je moet wel erg zeker van je zaak zijn als handhaver om dit op te leggen én officiele aangiftes hebben om je zaak te onderbouwen, anders wordt je zaak onderuit gehaald bij de rechter...
Conclusie; als dit artikel gebruikt is, altijd bezwaar maken ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:47

Albert schreef:
Snadrem schreef:

Politie erbij halen heeft geen enkele zin, zij zijn er niet bij geweest toen het incident zelf plaatsvond en hebben de boete ook niet uitgeschreven.

Maar dat is toch raar dan? De enige die er bij was, is de boze mevrouw. Dus als die een klacht indient, krijg je zomaar een boete? Lekker dan.....

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:48

Diablo schreef:
Albert schreef:

Maar dat is toch raar dan? De enige die er bij was, is de boze mevrouw. Dus als die een klacht indient, krijg je zomaar een boete? Lekker dan.....

volgens mij kan dat ook niet. die vrouw moet dan een officiele aangifte hebben gedaan...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:49

Maar dan nog....als iemand aangifte doet, kan de tegenpartij toch niet zomaar, zonder enig bewijs, een boete van 500 euro krijgen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:50

Ik vind dat je als eigenaar echt wel zelf mag beslissen hoe je je hond mag corrigeren. de ene doet het door te schreeuwen, de andere doet het door water te sprayen en de ander doet het door een duw/tik in de zij te geven. Als het effect heeft, en het echt alleen maar als doel heeft om te corrigeren, vind ik niet dat iemand het recht heeft om te zeggen dat dat mishandeling is :+ Ik snap ook niet waarom die vrouw niet naar de TS toe is gegaan en gevraagd waarom ze haar hond mishandelde ( :') ) want dan kon de TS zelf haar woord doen en uitleggen dat ze dit deed omdat de hond de buggy uit enthousiasme omver trok en dat dit ernstige gevolgen kan hebben voor je kind waardoor je het wel af moet straffen want de volgende keer zal er misschien wel meer schade bij komen kijken voor het kind.