Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sandra3235 schreef:Hanny heeft mij dus een kopie gestuurd,en heel toevallig heb ik hier een bekeuring liggen van het CIJB(manlief reed 5 km te hard)
hij lijkt echt te zijn of knap vervalst,alleen verzenddatum staat 14 mei,dat vind ik knap,dat moet het nog worden nl.
hanny_jelke schreef:bedankt.
heb vanacht liggen denken.
en besloten het op een recht zaak uit te laten draaien.
ik zoek een advocaat.
en ga met hem overleggen.
en ben van plan de links van meerdere links op een klad blok te zetten.
deze in een usb zetten en die dan even in de rechtzaal laten zienn en lezen.
want een hoop mensen komen er makelijk van af.
ook hoop ik er achter te komen welke agenten er bij mij zijn langs geweest.
en wil hu als getuigen in roepen.
om te vragen hoe hard politie honden soms worden aan gepakt. (want ja 1 van hen heeft mij verteld ook met politie honden te lopen)
ben ook van plan aan de rechter en de jurry te vragen of hun een hond hebben en wat hun doen om de hond te strafen.
en zal ook eens kijken of ik opnamens op van de training van politie honden sport kan krijgen.
dan zullen ze in iederegeval zien dat mijn hond het echt wel goed heeft.
JuliaMaria schreef:Ik vind het wel bizar dat jullie TS meteen op haar woord geloven.. Praktisch iedereen die een boete krijgt is het er niet mee eens, en zegt dat het wel mee viel.
Niet dat ik haar niet geloof, maar om er meteen vanuit te gaan dat zij in haar recht staat vind ik ook nogal onzinnig...
Je kunt het natuurlijk aanvechten, maar als er daadwerkelijk meerdere getuigen zijn die beweren dat jij de hond met een riem klappen hebt verkocht dan kun je het waarschijnlijk schudden ben ik bang.... Succes ermee!
kaatjemuts schreef:Even om mijn eigen nieuwsgierigheid te beantwoorden; staat er op de beschikking ook duidelijk aangegeven waarvoor je bekeurd bent (dus artikelnummer)? ik meende nl. dat mishandeling bij dieren niet bestaat in de nederlandse wetgeving, maar dat dat onder vernieling wordt gegooid en je eigen spullen kan je niet vernielen....
Albert schreef:kaatjemuts schreef:Even om mijn eigen nieuwsgierigheid te beantwoorden; staat er op de beschikking ook duidelijk aangegeven waarvoor je bekeurd bent (dus artikelnummer)? ik meende nl. dat mishandeling bij dieren niet bestaat in de nederlandse wetgeving, maar dat dat onder vernieling wordt gegooid en je eigen spullen kan je niet vernielen....
Artikel 36 GEZONDHEIDS- EN WELZIJNSWET VOOR DIEREN (Gwwd)
1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.
Snadrem schreef:Dat artikel kan je dus nooit bewijzen, omdat TS aan kan geven dat ze een redelijk doel had, namelijk de hond corrigeren.
Snadrem schreef:Albert schreef:Artikel 36 GEZONDHEIDS- EN WELZIJNSWET VOOR DIEREN (Gwwd)
1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.
Dat artikel kan je dus nooit bewijzen, omdat TS aan kan geven dat ze een redelijk doel had, namelijk de hond corrigeren.
Een strafbaar feit moet voldoen aan alle bestanddelen van het betreffende artikel. Dus: Zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel ontoelaatbaar - bij een dier - pijn of letsel - gezondheid of welzijn dier benadelen.
Albert schreef:Snadrem schreef:Dat artikel kan je dus nooit bewijzen, omdat TS aan kan geven dat ze een redelijk doel had, namelijk de hond corrigeren.
Een trekkende hond kan echt op andere manieren worden gecorrigeerd.
Politie erbij halen heeft geen enkele zin, zij zijn er niet bij geweest toen het incident zelf plaatsvond en hebben de boete ook niet uitgeschreven.
Diablo schreef:Albert schreef:Een trekkende hond kan echt op andere manieren worden gecorrigeerd.
Politie erbij halen heeft geen enkele zin, zij zijn er niet bij geweest toen het incident zelf plaatsvond en hebben de boete ook niet uitgeschreven.
Maar dat is toch raar dan? De enige die er bij was, is de boze mevrouw. Dus als die een klacht indient, krijg je zomaar een boete? Lekker dan.....