Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mika11 schreef:Ik lees ook een paar keer dat je een hond uit het asiel kunt nemen, omdat die hond dan in ieder geval beter af is.
Maar besef wel dat een groot deel van de honden daar juist zit omdat ze niet alleen kunnen zijn!
Allemaal mensen die graag een hond wilden maar waar het eigenlijk niet kon.
En daar terecht zijn gekomen vanwege sloopgedrag/blaffen etc.
Dan moet je er echt heel veel tijd insteken om dat aan te leren bij een hond.
Maar als je al 40 uur werkt allebei is dat eigenlijk onbegonnen werk.
Goede tips zijn: twee honden
Uitlaatservice elke dag: dan wandelen ze een uur 's middags en zijn daarna echt wel moe.
Miracle_ schreef:Dat andere mensen het doen in je appartement, wil niet zeggen dat jij het ook moet doen.
???
wat doen in een appartement???
Miracle_ schreef:mickydo schreef:Mijn hond is ook heel gelukkig in mijn appertementVind een woning met tuin niet echt een verplichting tegenover je hond als je hem genoeg andere mogelijkheden bied.
Ik vraag me af welke mogelijkheden jij dan bedoeld?
daffodil schreef:Met een uitlaatservice kun je onderhand nog wel een baan erbij nemen hoor, jemig zeg dat zijn toch best forse bedragen!!! Bij ons inde buurt kun je een abonnement nemen en als je m dan vijf dagen in de week laat uitlaten, kost dat 9,50 per keer, das dus 47,50 per week en dat houdt in dat je per maand al gauw een dikke 200 piek kwijt bent! Das best een forse kostenpost hoor!
Marloes__ schreef:Mijn vriend en ik werken ook beiden 36 uur, maar aangezien wij beiden onregelmatig werken komt het zelden voor dat onze 2 honden een volledige werkdag alleen zitten. Buiten dat krijgen de honden hier erg veel beweging en gaan we 1 avond in de week naar de hondenschool. Persoonlijk ben ik er ook geen voorstander van om een hond te nemen wanneer je 40 uur werkt. Een hond kiest namelijk niet voor jou, en dus vind ik het een egoistische keuze. Er bestaat geen hond die je zoveel alleen kunt laten, elke hond verdient de aandacht en tijd die hij nodig heeft.
En ja, natuurlijk liggen mijn honden ook te slapen wanneer ik er niet ben. Maar geef nou eerlijk toe, wat hebben ze anders te doen?