Een hond bij een 40urige werkweek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Re: Een hond bij een 40urige werkweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:28

Ik werk 36uur en mijn aanstaande 40. Wij hebben nu voor de 2de keer een herplaatser. 's ochtends loop ik ongeveer 3 kwartier en tussen de middag wordt ze uitgelaten. 's avonds lopen we ook weer een heel eind. Ze kan helaas niet mee naar stal ivm de hond daar. De dagen dat ik rijd gaat ze naar mijn moeder en zus en dan halen we haar weer op. De dagen dat ik niet rijd en dus alleen uitmest en binnen zet dan gaat ze ook mee. We lopen dan eerst door een park en halverweg de stal dan schop ik mijn vriend en de hond eruit zij lopen dan nog een stuk en dan zet ik de paarden op stal.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:28

Zoefff schreef:
Miracle_ schreef:
Dat andere mensen het doen in je appartement, wil niet zeggen dat jij het ook moet doen. ;)

???

wat doen in een appartement???

Een hond nemen.... :)*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:34

Ik heb ook een leen hond, ben er net nog geweest! Mijn ouders zijn er niet dus ga ik even kijken, even spelen ed en een lange wandeling. Word daar blij van en de hond ook! Als mijn ouders langer weg zijn of mijn vader ligt in het ziekenhuis dan ga ik ook altijd langs! Zo heb ik toch een beetje een hond zonder ook de "lasten" te hebben ;)
Misschien is er bij de ts in de omgeving om wel iemand die af en toe een oppas voor de hond nodig heeft?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:44

mika11 schreef:
Ik lees ook een paar keer dat je een hond uit het asiel kunt nemen, omdat die hond dan in ieder geval beter af is.
Maar besef wel dat een groot deel van de honden daar juist zit omdat ze niet alleen kunnen zijn!
Allemaal mensen die graag een hond wilden maar waar het eigenlijk niet kon.
En daar terecht zijn gekomen vanwege sloopgedrag/blaffen etc.
Dan moet je er echt heel veel tijd insteken om dat aan te leren bij een hond.
Maar als je al 40 uur werkt allebei is dat eigenlijk onbegonnen werk.

Goede tips zijn: twee honden
Uitlaatservice elke dag: dan wandelen ze een uur 's middags en zijn daarna echt wel moe.

als je dan perse een hond wilt is een uitlaatservice inderdaad wel een uitkomst, kom ze regelmatig tegen en die honden rennen heerlijk een uurtje door het bos

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:36

Miracle_ schreef:
Dat andere mensen het doen in je appartement, wil niet zeggen dat jij het ook moet doen. ;)

???

wat doen in een appartement???

Een hond nemen.... :)*[/quote]

oke, ik heb nergens gelezen dat ze in een appartement woont. Maar wel dat ze een hond wil als ze gaat verhuizen naar een woning met grote tuin, vandaar dat ik deze opmerking niet snapte.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:59

Mijn hond is ook heel gelukkig in mijn appertement ;) Vind een woning met tuin niet echt een verplichting tegenover je hond als je hem genoeg andere mogelijkheden bied.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:06

Met een uitlaatservice kun je onderhand nog wel een baan erbij nemen hoor, jemig zeg dat zijn toch best forse bedragen!!! Bij ons inde buurt kun je een abonnement nemen en als je m dan vijf dagen in de week laat uitlaten, kost dat 9,50 per keer, das dus 47,50 per week en dat houdt in dat je per maand al gauw een dikke 200 piek kwijt bent! Das best een forse kostenpost hoor!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:43

Kan je net zo goed een dag minder gaan werken...is voor je hond ook leuker! :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:02

Dat bedoel ik of net als ik geen dagen van 8 uur maken maar dagen van 6 uur........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:50

mickydo schreef:
Mijn hond is ook heel gelukkig in mijn appertement ;) Vind een woning met tuin niet echt een verplichting tegenover je hond als je hem genoeg andere mogelijkheden bied.

Ik vraag me af welke mogelijkheden jij dan bedoeld? :)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:56

Miracle_ schreef:
mickydo schreef:

Ik vraag me af welke mogelijkheden jij dan bedoeld? :)

Mijn hond komt gemiddeld 5 uur per dag buiten wandelen , spelen , rennen en zwemmen. en trainen natuurlijk al is dat vaak ook spelenderwijs
In huis komt hij ook aan zijn trekken , spelen , zoekspelletjes en rust .
Dus heb niet het idee dat mijn hond niet aan zijn trekken komt, zowel kwa energie als emotioneel omdat er geen tuin is

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:01

Wij werken ook allebei fulltime en onze hond is de hele dag alleen.
hij heeft een mooi hokje en kan de hele dag in onze ruime tuin lopen.
Maar volgens mij ligt hij bij slecht weer de hele dag in zijn hokje en als het mooi weer is ergens lekker in het zonnetje.
Ik zou het eens moeten checken met een camera of zo, maar ik heb sterk het idee dat het zo is.
Hij vind het echt niet erg hoor de hele dag alleen, voorral omdat hij verder altijd bij ons in huis is, ik durf hem wel te bestempelen als een gelukkige hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:33

Geen hond nemen bij 40 uur werken. Dat is een egoistische keuze en heeft niets met 'liefde voor een hond' te maken. Iemand anders zei het al, 's avonds en in het weekend ben je ook nogal eens de deur uit. Denk aan verjaardagen, feestjes, uitgaan, dagjes weg, uitslapen, boodschappen...

Veel te eenzaam.

Wacht totdat je minder gaat werken, en denk er dan nog eens goed over na.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 06:54

Mijn vriend en ik werken ook beiden 36 uur, maar aangezien wij beiden onregelmatig werken komt het zelden voor dat onze 2 honden een volledige werkdag alleen zitten. Buiten dat krijgen de honden hier erg veel beweging en gaan we 1 avond in de week naar de hondenschool. Persoonlijk ben ik er ook geen voorstander van om een hond te nemen wanneer je 40 uur werkt. Een hond kiest namelijk niet voor jou, en dus vind ik het een egoistische keuze. Er bestaat geen hond die je zoveel alleen kunt laten, elke hond verdient de aandacht en tijd die hij nodig heeft.

En ja, natuurlijk liggen mijn honden ook te slapen wanneer ik er niet ben. Maar geef nou eerlijk toe, wat hebben ze anders te doen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:09

Ik zou het ook absoluut niet doen :n
wij willen ook heel erg graag een hond maar doen dit niet vanwege ons werk en dan werken wij een stuk minder dan jullie. Hier zou de hond 3 dagen alleen moeten zijn (ik ben op donderdag vrij en mijn vriend op vrijdag) en dat vind ik al teveel....
Je zou het dan echt goed moeten uitzoeken met een uitlaat service of iemand in de buurt die overdag graag iets met de hond gaat doen.... Maar om nou te zeggen, wij willen graag een hond dus we doen het, vind ik best egoïstisch. Je kiest dan puur voor je eigen plezier maar kijkt niet wat de hond er aan gaat hebben...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:14

daffodil schreef:
Met een uitlaatservice kun je onderhand nog wel een baan erbij nemen hoor, jemig zeg dat zijn toch best forse bedragen!!! Bij ons inde buurt kun je een abonnement nemen en als je m dan vijf dagen in de week laat uitlaten, kost dat 9,50 per keer, das dus 47,50 per week en dat houdt in dat je per maand al gauw een dikke 200 piek kwijt bent! Das best een forse kostenpost hoor!

Nou ik betaal ongeveer 350 euro in de maand voor 2 honden voor 4 dagen in de week en ik ben juist een dag minder gaan werken. Maar ik heb een duidelijke keus gemaakt voor de honden en ik wil niet dat ze langer dan 4 uur alleen zitten. Gevolg is dat we geen paard kunnen houden, maar dat vind ik geen probleem. Mijn honden zijn echt alles voor mij, andere zijn het kwijt aan stalling, wij aan opvang. Nou moet ik wel zeggen dat ik door ziekte aan haar kant 1 dag in de week voor de uitlaatservices ben gaan werken, maar dat vinden me hondjes prima.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:18

Marloes__ schreef:
Mijn vriend en ik werken ook beiden 36 uur, maar aangezien wij beiden onregelmatig werken komt het zelden voor dat onze 2 honden een volledige werkdag alleen zitten. Buiten dat krijgen de honden hier erg veel beweging en gaan we 1 avond in de week naar de hondenschool. Persoonlijk ben ik er ook geen voorstander van om een hond te nemen wanneer je 40 uur werkt. Een hond kiest namelijk niet voor jou, en dus vind ik het een egoistische keuze. Er bestaat geen hond die je zoveel alleen kunt laten, elke hond verdient de aandacht en tijd die hij nodig heeft.

En ja, natuurlijk liggen mijn honden ook te slapen wanneer ik er niet ben. Maar geef nou eerlijk toe, wat hebben ze anders te doen?

Mijn honden liggen amper te slapen als ik thuis ben, die zijn of met zijn tweeen aan het spelen en het ravotten, of ze zijn alleen aan het spelen met hun speelgoed. Daarnaast lopen ze heel erg veel in het bos, dus het is n iet dat ze hum energie buiten niet kwijt kunnen. We hebben gewoon 2 hele actieve honden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:40

Ik denk dat je wel een of twee honden kunt nemen.
De meeste honden hebben geen behoefte aan overdreven veel beweging, ze hebben ook geestelijke uitdaging nodig.
Veel mensen geven hun honden juist teveel beweging om ze maar moe te maken. Waarom moeten ze persé moe zijn?
Het is toch de bedoeling dat een hond tevreden is? Hoe meer beweging ze krijgen hoe beter de conditie wordt en je steeds meer moet doen om ze 'moe' te krijgen.
Je rijdt toch ook niet zo lang met je paard tot 'ie moe is? Natuurlijk moeten ze wel beweging krijgen en een goede basisconditie hebben, maar iedere dag uren wandelen is ook wat overdreven.

Iemand die de hond in de middag uitlaat zou wel heel prettig zijn voor de hond. En 's avonds voldoende aandacht en uitdaging kunnen geven.

Onze hond werd tussen de middag uitgelaten, 's avonds deden we oefeningen met hem of gingen nog met hem fietsen. In het weekend lekker wandelen in het bos en mee naar stal. Hij was een tevreden hond. Ik werk 32 uur en mijn man 40, hij werd natuurlijk 's morgens en 's avonds ook nog door ons uitgelaten. En hij sliep 's nachts boven in zijn mand naast het bed, zodat hij wel bij ons 'in het nest' was. Hij hoefde niet alleen beneden te blijven zoals ook nog veel gebeurt, dan is een hond ook van zijn roedel gescheiden, die snapt echt niet dat je boven bent, voor hem ben je weg...

In het wild slapen wolven/wilde honden ook heel veel. Ze gaan jagen, eten hun buik vol en gaan dan slapen. Ze spelen tussendoor misschien ook nog wat, maar gaan pas weer jagen (=bewegen) als ze weer voedsel moeten hebben. Heel veel bewegen doen ze dus ook niet.

Ik denk dat sommige honden een beter leven hebben bij mensen die er over nagedacht hebben en werken dan bij mensen die wel thuis zijn maar waar de hond bijvoorbeeld de hele dag in de keuken opgesloten zit en geen aandacht krijgt. En dan misschien nog in de tuin komt om zijn behoefte te mogen doen.