Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:00

Frances schreef:
Sancha, jammer dat je nu ook geen antwoord geeft op mijn vraag.
De hond moet dus op de slaapkamer? of heb je ook iets tegen mensen die ze in de huiskamer houden?
En een mens is geen roedel...

Mijn honden kunnen op de slaapkamer, behalve een want die ligt in een bench. Eentje ligt er altijd op de bank in de slaapkamer, en de andere 3 in de bijkeuken, met de deur open.

Connie

Sancha schreef:
Ik vind het niet kunnen hoe jullie die honden houden, echt niet.

Jullie vinden ze kennelijk niet wegkwijnen, maar ik kan je garanderen zodra deze honden een normaal gezinsleven krijgen een stuk opknappen! Een hond is en blijft een roedeldier.

Ik kan je garanderen van niet :) Jij kent mijn hond niet, ze heeft eens 1 nachtje in de garage moeten slapen en werd helemaal gek. Doen we haar nooit meer aan.

Er word ook wel erg aanvallend richting TS en anderen gereageerd. Laat jullie toch niet zo gaan, TS stelt een vraag, helemaal geen gekke ook, en wordt ontzettend aangevallen. Een beetje fatsoenlijker mag ook wel.. :n

Thirty

xmarlies96 schreef:
Sancha schreef:
Ik vind het niet kunnen hoe jullie die honden houden, echt niet.

Jullie vinden ze kennelijk niet wegkwijnen, maar ik kan je garanderen zodra deze honden een normaal gezinsleven krijgen een stuk opknappen! Een hond is en blijft een roedeldier.

Misschien jou hond jah, een hond kan ook prima buiten een paard is ook een kudde dier en sommigen staan ook alleen. Nou daar word niks van gezegd.. En ik weet dat een hond geen paard is maar een dier is een dier. (Ik reageer niet meer op mensen die dingen zeggen dat het dierenbeul zielig is enz.)

Dus als de buurman in de sloot springt, spring jij hem achterna?

Kosta

Jullie hebben kennelijk liever dat je een grote hond op een flatje houdt, want ja dan is hij onderdeel van het gezin en gelukkig dat die beestjes zijn |o . Kijk dat vind ik te zielig voor woorden.

Maar ik vind wel TS dat als je een hond buiten wilt houden, je de juiste soort hond moet nemen en ze moeten wel gewoon bij je gezin betrokken worden, maar dat kan prima zonder ze in huis te houden hoor.

Collie2008

Citaat:
en ik vind sommige reacties een beetje overtrokken, dat een hond niet alleen kan zijn en zo...

Een hond KAN wel alleen zijn, maar een hond HOORT niet alleen te zijn. Je kan een hond leren aan zoiets te wennen, maar je kan een hond niet leren zijn roedelinstinct te verwerpen. Een hond hoort niet solitair te leven. De enige honden die solitair zouden leven zijn zieke honden.

Citaat:

Dat is het wel, je bent leider van zijn gedomesticeerde 'roedel'

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:01

Kosta schreef:
Jullie hebben kennelijk liever dat je een grote hond op een flatje houdt, want ja dan is hij onderdeel van het gezin en gelukkig dat die beestjes zijn |o . Kijk dat vind ik te zielig voor woorden.

Maar ik vind wel TS dat als je een hond buiten wilt houden, je de juiste soort hond moet nemen en ze moeten wel gewoon bij je gezin betrokken worden, maar dat kan prima zonder ze in huis te houden hoor.

Wat een zwart-wit reactie zeg, kom op :')

De juiste soort hond? Een hond is een hond, wit, zwart, groot, klein, oud of jong

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:02

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag Sancha... Ik vroeg wat jij vind van mensen die de hond in de huiskamer houden, omdat die ook niet bij hun "roedel" zijn..

Ik vind het wel knap dat wij zogenaamd niet weten dat onze hond gelukkig is, maar jullie wel :')

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:02

Elin_ schreef:
Weetje ? Neem dn maaar lekker je hond.
Lekker alleen zonder verwarming en dekens PRIMA! Lekker koud en alleen ,maarja maakt niet uit! Het is toch een speelmaatje dus wanneer ie niet meer 100 is kun je ze vervangen :Y)

Maaar kom dan niet met een topic : Mijn hondje kwijnt weg ,want dat gaat zowieso gebeuren.
En veel hondjes geven het niet toe en laten het niet zien dus sommige mensen kunnen wel zeggen: ''Ja die van mij is wel gewoon gelukkig''

En achja... anders stop je hem toch lekker in een kleine bench binnen? Want dan kan ie niet bij de kat.

Snap uberhoud niet waarom mensen een hond in een BENCH stoppen :n

Hij krijgt wel verwarming dekens en het is geisoleerd koud krijgt ie het zeker niet hoor.
Een bench is zieliger dan een buitenhok.
En ik reageer niet meer op reacties zoals deze. Dat is toch jou mening maar je hoeft me niet zo aan te vallen hoor.

Collie2008

Citaat:
maar dat kan prima zonder ze in huis te houden hoor.

mee eens, maar laat ze dan 24/7 buiten en mét soortgenoten

Wiwabalia

xmarlies96 schreef:
Ik weet toch ook wel dat een hond geen paard is ik zou eens zeggen gedraag jij je eens. Jij valt mij aan. Je had ook niet kunnen reageren.

Maar ik reageer dus wel, aangezien ik me wil mengen in deze discussie. Waarom neem je het dan als voorbeeld? Want je was het aan het vergelijken...

Thirty

Kosta schreef:

Nah, wie zegt dat dan weer? Bovendien, mijn reus kun je prima op een flat houden, want hij slaapt het liefst de hele dag.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:03

Ik zou dan gaan voor twee hondjes, dan hebben ze in ieder geval elkaar om gezelschap te houden, en voor de warmte! Eén zou ik niet doen hoor...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:04

Frances schreef:
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag Sancha... Ik vroeg wat jij vind van mensen die de hond in de huiskamer houden, omdat die ook niet bij hun "roedel" zijn..

Ik vind het wel knap dat wij zogenaamd niet weten dat onze hond gelukkig is, maar jullie wel :')

Ben dan geen Sancha, maar even een antwoord....Een hond in de huiskamer lijkt me prima, mits het beest de gelegenheid heeft om de anderen op te zoeken (hond of mens) geldt ook voor overdag.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:04

Frances schreef:

Och jee, je vroeg of mijn honden in de slaapkamer sliepen.

Huiskamer prima. Zoals ik al veel te vaak nu in deze 5 pagina's heb gezegd, gaat het om het temperatuur verschil, helemaal in de winter. En alleen buiten is geen doen, aangezien een hond een roedeldier is. Dan minstens twee. En dan nog steeds lange dagelijkse wandelingen, en dat zie ik TS niet voor aan.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:05

xmarlies96 schreef:
Elin_ schreef:
Weetje ? Neem dn maaar lekker je hond.
Lekker alleen zonder verwarming en dekens PRIMA! Lekker koud en alleen ,maarja maakt niet uit! Het is toch een speelmaatje dus wanneer ie niet meer 100 is kun je ze vervangen :Y)

Maaar kom dan niet met een topic : Mijn hondje kwijnt weg ,want dat gaat zowieso gebeuren.
En veel hondjes geven het niet toe en laten het niet zien dus sommige mensen kunnen wel zeggen: ''Ja die van mij is wel gewoon gelukkig''

En achja... anders stop je hem toch lekker in een kleine bench binnen? Want dan kan ie niet bij de kat.

Snap uberhoud niet waarom mensen een hond in een BENCH stoppen :n

Hij krijgt wel verwarming dekens en het is geisoleerd koud krijgt ie het zeker niet hoor.
Een bench is zieliger dan een buitenhok.
En ik reageer niet meer op reacties zoals deze. Dat is toch jou mening maar je hoeft me niet zo aan te vallen hoor.

Het is allebei sneu en geen enkel hondenras (om het ontopic te houden) is voor jullie situatie geschikt.
Straks kan die hond door de allergie helemaal niet meer buiten zijn hok .

Maar je staat voor niets open ondanks dat iedereen het eerst rustig probeerde ,maarja jij wilde en wil het hoe je het wilt.
Dus waarom open je een toppic dan?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:06

Nou ik wil niet weten hoeveel mensen 1 hond in de huiskamer houden snachts die niet bij hun op de slaapkamer kunnen komen. Dat kan dan ook écht niet hoor :')

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:06

Kom op zeg.. Het is een hond geen mens.. Zo'n dier hoort zelf warm te kunnen houden bij min 10. En al helemaal als die een redelijk geisoleerd hokje krijgt met een dekentje er in zie ik echt geen problemen. Ik zou inderdaad wel oppassen als je hem overdag naar binnen en savonds naar buiten dat je rekening houd met de tempratuur verschillen, maar ik denk dat de TS daar al op genoeg is gewezen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:07

Sancha schreef:
Frances schreef:
Sancha, jammer dat je nu ook geen antwoord geeft op mijn vraag.
De hond moet dus op de slaapkamer? of heb je ook iets tegen mensen die ze in de huiskamer houden?

Mijn honden kunnen op de slaapkamer, behalve een want die ligt in een bench. Eentje ligt er altijd op de bank in de slaapkamer, en de andere 3 in de bijkeuken, met de deur open.

Hier staat toch echt of jij iets tegen mensen hebt die ze in de huiskamer houden :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:07

Frances schreef:
Nou ik wil niet weten hoeveel mensen 1 hond in de huiskamer houden snachts die niet bij hun op de slaapkamer kunnen komen. Dat kan dan ook écht niet hoor :')

Het is niet optimaal denk ik en als je voor een hond/paard kiest wil je zoveel mogelijk optimaal zij toch?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:09

1 hond is niet zielig bijna iedereen die ik ken heeft maar 1 hond de hond krijgt toch aandacht van mij enz.. Hij gaat zich heus niet alleen voelen. En 2 honden gaat ook niet altijd goed hoor. Als je vanaf pup af aan, aanleerd alleen te zijn zonder andere hond erbij kan dat prima gaan. Als je een oudere hond neemt die altijd met z'n tweeen zijn geweest gaat ie wegkwijnen en dood van eenzaamheid maar als die elke dag de hele dag door aandacht krijgt gaat dat heus wel goed. Hij gaat ook gewoon mee op vakantie. Dus hoeft niemand anders hem te verzorgen dat ie nog langer alleen zit want dat willen we ook echt niet, snappen de mensen die me net zo aanvielen me ook een beetje? IK probeer hier tegen niemand brutaal te doen maar als mensen zo reageren ga je gewoon brutaal doen dat doet ieder mens niemand laat het toch overzich heen lopen of wel? Mensen heb een beetje begrip ervoor je mag heus wel je mening hebben dat snap ik ook wel, maar ga me niet aanvallen over dat ik het niet moet doen want dat beslis ik zelf wel. Want niemand weet hoe groot mijn tuin is en hoe groot het buitenhok word hij komt absoluut niet in de wind heeft dekens, verwarming, isolering, speeltjes, kan naar buiten lopen, eten en drinken alles tot z'n beschikking en overdag alle aandacht die hij nodig heeft. Word ook elke dag uitgelaten en mag als die wil altijd in tuin rondrennen want dat wil makkelijk want we hebben een grote tuin. Een hond in een flat dat is pas écht zielig.
Laatst bijgewerkt door Marls op 06-05-11 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:09

Colway schreef:
Frances schreef:

Het is niet optimaal denk ik en als je voor een hond/paard kiest wil je zoveel mogelijk optimaal zij toch?

Dat dus.

En ja een hond kan zich normaliter prima warm houden met -10, maar ....*zucht wat vermoeiend dit zo ondertussen*...

Een hond kan niet overdag in de 20 graden binnen zitten en 's nachts in de vrieskou en nattigheid buiten! Snap dat.

Bovendien, een hond alleen is niets waard. Wees dan eerlijk en neem dan geen hond.

Wiwabalia

Mijn hond zou naar boven kunnen lopen maar ze doet het niet. Daarbij is traplopen erg slecht voor mijn hond want dan krijgt ze last van haar heupen (dit is ook bekend bij het ras, zeker als ze ouder worden).

Frances

Natuurlijk wil je zoveel mogelijk optimaal, maar dat wil niet zeggen dat een hond niet gelukkig kan zijn als die snachts alleen is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:10

Wat is in hemelsnaam een normaal gezinsleven, dat is voor kinderen niet voor honden! Honden kunnen prima in de buitenlucht sterker nog omdat de thermo neutrale zone veel lager ligt als die van een mens zullen de meeste honden zich buiten fijner voelen op hele extreme weersomstandigeheden na. In het voorstel van de Ts is de hond helemaal niet zo lang alleen. Er zijn echt heel veel gezonde honden zonder daar veel stress van te ondervinden 's nachts alleen!!!

Het enige waar de Ts mee moet uitkijken is het temperatuursverschil. Maar zolang je met extreem weer een kacheltje hebt en de hond tochtvrij op een kussen kan liggen valt dat echt wel binnen de perken te houden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:11

xmarlies96 schreef:
1 hond is niet zielig bijna iedereen die ik ken heeft maar 1 hond de hond krijgt toch aandacht van mij enz.. Hij gaat zich heus niet alleen voelen. En 2 honden gaat ook niet altijd goed hoor. Als je vanaf pup af aan, aanleerd alleen te zijn zonder andere hond erbij kan dat prima gaan. Als je een oudere hond neemt die altijd met z'n tweeen zijn geweest gaat ie wegkwijnen en dood van eenzaamheid maar als die elke dag de hele dag door aandacht krijgt gaat dat heus wel goed. Hij gaat ook gewoon mee op vakantie. Dus hoeft niemand anders hem te verzorgen dat ie nog langer alleen zit want dat willen we ook echt niet, snappen de mensen die me net zo aanvielen me ook een beetje? IK probeer hier tegen niemand brutaal te doen maar als mensen zo reageren ga je gewoon brutaal doen dat doet ieder mens niemand laat het toch overzich heen lopen of wel? Mensen heb een beetje begrip ervoor je mag heus wel je mening hebben dat snap ik ook wel, maar ga me niet aanvallen over dat ik het niet moet doen want dat beslis ik zelf wel. Want niemand weet hoe groot mijn tuin is en hoe groot het buitenhok word hij komt absoluut niet in de wind heeft dekens, verwarming, isolering, speeltjes, kan naar buiten lopen, eten en drinken alles tot z'n beschikking en overdag alle aandacht die hij nodig heeft. Word ook elke dag uitgelaten en mag als die wil altijd in tuin rondrennen want dat wil makkelijk want we hebben een grote tuin. Een hond in een flat dat is pas écht zielig.

Ik heb je allang gevraagd hoe groot je tuin was.

Een hond alleen is WEL sneu. Een hond is een roedeldier. Verdiep je eens in het wezen 'hond' en kom dan nog maar eens terug.