Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimmie261 schreef:unamie schreef:Wolven (daar stammen honden toch vanaf?) slapen trouwens ook in een hol en die is ook niet groot
maar die kunnen daar wel uit,dat wat anders als bewust opsluiten....
maudenmarc schreef:@ Gentlegiant, idd hij doet niet meer als laten zien dat hij de baas is.
kimmie261 schreef:secricible ,zindelijk maken gaat hier heel makkelijk,pupje slaapt op bed,dus je word wakker als zij wakker worden,dan is het meteen optillen (niet zelf laten lopen dus) en buiten zetten...en daarna weer terug het bed in..eigenlijk zijn de nachten echt zo simpel,overdags gebeuren er meer ongelukjes omdat ze dan meer wakker zijn en veel rondlopen en spelen.
unamie schreef:kimmie261 schreef:secricible ,zindelijk maken gaat hier heel makkelijk,pupje slaapt op bed,dus je word wakker als zij wakker worden,dan is het meteen optillen (niet zelf laten lopen dus) en buiten zetten...en daarna weer terug het bed in..eigenlijk zijn de nachten echt zo simpel,overdags gebeuren er meer ongelukjes omdat ze dan meer wakker zijn en veel rondlopen en spelen.
Sommige mensen hebben hun nachtrust nodig omdat ze een baan hebben
secricible schreef:Hoeft ook niet fulltime te zijn, maar ik ben bijvoorbeeld op dit moment regelmatig enkele uurtjes op school te vinden i.v.m. een project. Mag zelf mijn tijd indelen en ben nooit langer dan 5 uur weg en ook vaak thuis. Om maar een voorbeeld te noemen. Ander voorbeeld kan iemand zijn die parttime werkt.
Maar was gewoon benieuwd, omdat mensen een bench 's nachts wel goed vinden, maar overdag niet. Persoonlijk vind ik een bench 's nachts voor veel honden geen toegevoegde waarden hebben, omdat ze toch slapen en neit zullen slopen..
MirandaNH: dan moet je toch beter lezen. Ze geeft aan overdag meestal thuis te zijn, en als ze neit thuis is gaat de hond dan in de gang. 's nachts gaat de hond in de bench.

maikeltje schreef:shilady schreef:Tja ik merk wel dat de bech iets vd laatste jaren is
Een bech is vooral bedoelt voor het baasje! Zodat de pup of hond niet in huis poept of plas of dingen sloopt als baasje weg is. Dat is nou het idee vd bench vind het niks met opvoeding of iets te maken heeft.
wij hebben de bech eventjes gebruikt voor onze kitten zodat hij rustig met de hond kennis kon maken en de hond niet gelijk de mogelijkheid had om erop te springen.
Mijn moeder heeft vroeger toen ze onze 1ste hond kocht 16jr geleden nooit een bech gebruikt volgesmij had je dat toen ook nog niet echt...
Nee, toen werd er een stukkie afgezet in bijkeuken of schuur of stal, zelfde idee dus
unamie schreef:kimmie261 schreef:secricible ,zindelijk maken gaat hier heel makkelijk,pupje slaapt op bed,dus je word wakker als zij wakker worden,dan is het meteen optillen (niet zelf laten lopen dus) en buiten zetten...en daarna weer terug het bed in..eigenlijk zijn de nachten echt zo simpel,overdags gebeuren er meer ongelukjes omdat ze dan meer wakker zijn en veel rondlopen en spelen.
Sommige mensen hebben hun nachtrust nodig omdat ze een baan hebben
maudenmarc schreef:Kooitje maken:p Je hoeft het ook niet te snappen maar het is gewoon niet zo dat
het perse een slechte methode is. Maar jou honden slapen dus nooit beneden?
Ik ben de dochter van een echte hondenman is hart en nieren hij sport met zijn honden (KNPV) misschien dat ik hierin anders ben opgevoed>

maudenmarc schreef:Kooitje maken:p Je hoeft het ook niet te snappen maar het is gewoon niet zo dat
het perse een slechte methode is. Maar jou honden slapen dus nooit beneden?
Ik ben de dochter van een echte hondenman is hart en nieren hij sport met zijn honden (KNPV) misschien dat ik hierin anders ben opgevoed>
Huismijt uit mijn dekbed gaat net, hond zonder huismijt gaat ook prima, maar de combinatie gaat echt niet lukken, dan ga ik de hele nacht (en dag erna) ziek zijn.
Ondanks dat onze mening redelijk verschillend is, blijft de discussie redelijk open. Vaak eindigt de discussie in moddergooien en dichte deuren.
tja, hier dan nimmer nooit niet, dan zit je toch snel aan een ruimte waar je zelf niet te vinden bent. Onze volwassen teef slaapt in de mand naast de bench, alleen is de pup dan niet. newmom schreef:hier ook een bench voor de jonge herder,
dat is haar plekje en vind ze heerlijk, onze andere hond ligt in een mand en beide staan in de hal.
de herder zou nu wel eventueel los kunnen wanneer ze alleen moet blijven maar ze ligt zo graag in die bench (ondanks andere alternatief een kussen in de kamer) dat ik haar er maar in laat.
soms wanneer ik echt een tijdje wegga doe ik t deurtje dicht, maar verder staat ie altijd open.
ik vind het belachelijk dat mensen hun hond een een bench zetten,
t dier begint te piepen en te janken en raakt dan in paniek.. vervolgens word de hond er weer uitgehaald en is de bench de boosdoener... uhhuh.. ooit van benchtraining gehoord mensen??!!...
MightyMike schreef:@ Froukje1993: Wie zegt dat wanneer je een pup in de bench doet, je er 's nachts niet uit gaat om je pup zijn behoefte te laten doen buiten? Dat heeft toch niets met een bench of een andere ruimte waar je pup moet slapen te maken? Onze bench heeft geen automatische wc erin hoor, dus ook wij laten onze kerel er 's nachts uit?!