De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:45

Toen was er ook de bench hoor. Vrijwel iedereen had zijn hond in een bench liggen, uitvinding van de eeuw zeg maar. En die adviezen over de bench heel klein maken zodat de pup sneller zindelijk zou worden, stammen ook uit die tijd.
Maar net als op paardengebied is er op hondengebied ook het een en ander aan het veranderen, gelukkig maar.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:45

kimmie261 schreef:
unamie schreef:
Wolven (daar stammen honden toch vanaf?) slapen trouwens ook in een hol en die is ook niet groot :+

maar die kunnen daar wel uit,dat wat anders als bewust opsluiten....

Bewust opsluiten met het doel het dier op te voeden is niets verkeerd aan vind ik
s'nachts slaap ik en ga ik geen honden opvoeden :D
Een dier opsluiten omdat je er geen tijd voor hebt is weer iets anders..
Hier lopen onze honder (border) collie's de hele dag buiten en hebben ze veel vrijheid
Omdat ze als pup (tijdelijk) af en toe in een bench zitten mag ik dus volgens jou eigenlijk geen honden houden
Tenzij ik ze in bed neem :+
Laatst bijgewerkt door unamie op 03-05-11 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:46

maudenmarc schreef:
@ Gentlegiant, idd hij doet niet meer als laten zien dat hij de baas is.

Ik vind het zelf een erg fijne methode moet ik zeggen
Althans natuurlijk vind ik ook veel dingen onzin
Kijk die lopende band snap ik nog steeds het nut niet van in ga gewoon wandelen met je hond of onder neem iets ga naar een honden veldje what ever

Maar er zijn ook veel dingen die ik zeer positief vind

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:46

secricible ,zindelijk maken gaat hier heel makkelijk,pupje slaapt op bed,dus je word wakker als zij wakker worden,dan is het meteen optillen (niet zelf laten lopen dus) en buiten zetten...en daarna weer terug het bed in..eigenlijk zijn de nachten echt zo simpel,overdags gebeuren er meer ongelukjes omdat ze dan meer wakker zijn en veel rondlopen en spelen.

maar hoe je het moet doen als je een pupje ergens alleen neerlegt,echt geen idee,nooit zo gedaan en zla het ook nooit zo gaan doen...

maudenmarc,ik heb nu zo'n 30 jaar honden en 30 jaar geleden bestonden er naar mijn weten geen kooitjes?? weet niet hoe jullie dat dan 40 jaar geleden deden??

en nee ik wil het niet eens snappen,pupjes in klein gemaakte benches...echt.... |( |( |(

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:48

kimmie261 schreef:
secricible ,zindelijk maken gaat hier heel makkelijk,pupje slaapt op bed,dus je word wakker als zij wakker worden,dan is het meteen optillen (niet zelf laten lopen dus) en buiten zetten...en daarna weer terug het bed in..eigenlijk zijn de nachten echt zo simpel,overdags gebeuren er meer ongelukjes omdat ze dan meer wakker zijn en veel rondlopen en spelen.

Sommige mensen hebben hun nachtrust nodig omdat ze een baan hebben :+

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:48

hier ook een bench voor de jonge herder,
dat is haar plekje en vind ze heerlijk, onze andere hond ligt in een mand en beide staan in de hal.
de herder zou nu wel eventueel los kunnen wanneer ze alleen moet blijven maar ze ligt zo graag in die bench (ondanks andere alternatief een kussen in de kamer) dat ik haar er maar in laat.
soms wanneer ik echt een tijdje wegga doe ik t deurtje dicht, maar verder staat ie altijd open.

ik vind het belachelijk dat mensen hun hond een een bench zetten,
t dier begint te piepen en te janken en raakt dan in paniek.. vervolgens word de hond er weer uitgehaald en is de bench de boosdoener... uhhuh.. ooit van benchtraining gehoord mensen??!!...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:49

unamie schreef:
kimmie261 schreef:

:D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:50

Of je nou een baan hebt of niet, de eerste nachten zal je er toch uitmoeten om de pup buiten te zetten. Dat weet je trouwens als je aan een hond begint.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:50

secricible schreef:
Hoeft ook niet fulltime te zijn, maar ik ben bijvoorbeeld op dit moment regelmatig enkele uurtjes op school te vinden i.v.m. een project. Mag zelf mijn tijd indelen en ben nooit langer dan 5 uur weg en ook vaak thuis. Om maar een voorbeeld te noemen. Ander voorbeeld kan iemand zijn die parttime werkt.
Maar was gewoon benieuwd, omdat mensen een bench 's nachts wel goed vinden, maar overdag niet. Persoonlijk vind ik een bench 's nachts voor veel honden geen toegevoegde waarden hebben, omdat ze toch slapen en neit zullen slopen..

MirandaNH: dan moet je toch beter lezen. Ze geeft aan overdag meestal thuis te zijn, en als ze neit thuis is gaat de hond dan in de gang. 's nachts gaat de hond in de bench.

Oh ja dan zou dat best kunnen hoor. Ik heb gewoon een maximum aan het aantal uren. En 8 uur per dag (plus reistijd, verjaardagen, boodschappen enz enz) vind ik gewoon veel te veel.

Eentje van mij zit er 's nachts in de bench (en een half uurtje na elke maaltijd) omdat hij anders zichzelf en de andere honden geen rust gunt. Veel te energiek (en ja, hij krijgt meer dan voldoende beweging maar hij is nu een maand of 4), en is er eentje van het doorgaan totdat hij erbij neervalt.
Daarom 's nachts verplicht rust in de tent.

@Unamie: hoe wil je een pup opvoeden als je gewoon werkt? Dat is vragen om problemen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:51

Kooitje maken:p Je hoeft het ook niet te snappen maar het is gewoon niet zo dat
het perse een slechte methode is. Maar jou honden slapen dus nooit beneden?
Ik ben de dochter van een echte hondenman is hart en nieren hij sport met zijn honden (KNPV) misschien dat ik hierin anders ben opgevoed>

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 22:51

Tja het blijft een moeilijke.

Zoals ik al heb uitgelegt in de beginpost gebruik ik hem nu alleen voor opvangertjes MAAR ik kijk eerst hoe ze het doen zonder bench.
Heb nu 3 opvanghondjes in huis gehad.
1 heeft eerst een tijd los gelopen, tot ik doorkreeg dat hij aan het slopen ging.
Hij is daarna verhuist samen met mijn eigen hond naar de gang ( eigen hond vind dit niet erg ligt het liefste daar) ohja alleen als ik er niet ben he of slaap :P
Daar heeft hij kozijnen en mijn behang opgegeten :')
Tja en toen had ik toch zoiets van dan maar de bench op die momenten, dus s'nachts en als ik even weg ben.
Ik weet van te voren dat dit kan gebeuren met opvangertjes, maar ook ik ben niet heel happy als ze slopen.
Uiteraard probeerde ik het telkens weer zonder bench, of bench open en moet zeggen op een gegeven moment was de bench niet meer nodig.
Al ging meneer er ALTIJD inliggen ook bij zijn nieuwe baasjes ziet hij zijn bench als zijn veilige plek.

De andere 2 waren ukkies van pups net 3 maand oud.
1 sliep direct lekker op het kleed zonder kik te geven, ander jankte flink door.
Tja en dan komt ze toch echt wel op bed hoor :j
Ze gaf kwam me vrolijk begroeten, plante zich naast me en viel in slaap, heb haar de hele nacht niet meer gehoort.

Hopelijk binnenkort mijn eigen pupje weer en ook hiervoor gebruik ik GEEN bench.
Heb het met mijn eigen roedel vroeger altijd goed gered ( behalve dan de verlatingsangst van de rottie) maar die bench is toen ook hooguit een maand gebruikt en per week zat hij er volgens mij hoogstens 2 uur in.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:52

maikeltje schreef:
shilady schreef:
Tja ik merk wel dat de bech iets vd laatste jaren is

Een bech is vooral bedoelt voor het baasje! Zodat de pup of hond niet in huis poept of plas of dingen sloopt als baasje weg is. Dat is nou het idee vd bench vind het niks met opvoeding of iets te maken heeft.

wij hebben de bech eventjes gebruikt voor onze kitten zodat hij rustig met de hond kennis kon maken en de hond niet gelijk de mogelijkheid had om erop te springen.

Mijn moeder heeft vroeger toen ze onze 1ste hond kocht 16jr geleden nooit een bech gebruikt volgesmij had je dat toen ook nog niet echt...

Nee, toen werd er een stukkie afgezet in bijkeuken of schuur of stal, zelfde idee dus ;)

Stuk afzetten in de bijkeuken vind ik anders dan een bech maargoed
merk wel dat de bench populairder is geworden dan 16 jaar terug..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:53

Sancha schreef:
@Unamie: hoe wil je een pup opvoeden als je gewoon werkt? Dat is vragen om problemen.

Eh dus alleen mensen zonder baan mogen een hond houden? :\
tjongejonge er blijven niet meer mensen meer over dan :D
Laatst bijgewerkt door unamie op 03-05-11 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

unamie schreef:
kimmie261 schreef:

?? wij werken ook hoor....,geen idee waar je vandaan haalt dat alle dieren hier zonder werken onderhouden kunnen worden??

maakt dat wat uit dan?puppen slapen meestal hele nachten door??voor die 1 of 2x eruit gaan,tja dat weet je als je een pupje begint,toch?? dat je nachtrust weleens beter geweest zal zijn als in een puppentijd...

en de vraag ceasar milan..ik heb die man 1x op tv gezien,denk 5 jaar geleden en had bewondering voor hem omdat ie een een vechtende hond tussen zijn roedel vechthonden zette...vond dat heel bezonder en knap ook hoe zijn honden luisterde,maar verder,ik ken hem niet,kijk er niet naar en lees zowiezo nooit opvoedboekjes over honden opvoeden,dus geen mening...

Gentlegiant

Ik denk dat er meer mensen zijn de (full)time werken met een hond dan mensen die werkloos zijn?

Wij werken allemaal fulltime maar hond is altijd mee dat is ons voordeel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:55

maudenmarc schreef:
Ik ben de dochter van een echte hondenman is hart en nieren hij sport met zijn honden (KNPV) misschien dat ik hierin anders ben opgevoed>

is dit tegen mij??

wij slapen beneden en alle honden ( 7 stuks) slapen bij ons....dus nee ze slapen niet alleen...nooit

met mijn eerste hond heb ik knpv getraind en ook deze sliep op bed :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:56

Hier ook voor het zindelijk maken geen bench gebruikt :n
De honden slapen gewoon beneden in de keuken.
Wij zijn er gewoon een aantal keer uitgeweest 's nachts om ze buiten te zetten, als je daar niet aan wil beginnen moet je geen honden nemen!
En ze waren hier binnen een week dag en nacht zindelijk, zelfs onze mishandelde hond van ± 8 jaar toen we haar kregen. Het kan dus wel, als je er maar tijd in wil steken.

newmom

maudenmarc schreef:

hier ook, geen dochter van, maar zelf fanatiek in de hondensport, IPO.
er is bij ons geen een persoon op de vereniging wie zijn hond mee naar bed neemt.

Vroeger met mijn eerste hondJE deed ik dat, een kleine ruwharige terrier die amper haren los liet..
nu vele jaren later, een man rijker en twee kids rijker moet ik er echt niet aan denken dat er een hond ook maar boven komt.
ik ben dol op mijn honden, bedoel, de sport moet toch duidelijk aangeven hoe gek ik ermee ben.
maar het blijven wel honden en de boven verdieping is voor de volwassenen en de kinderen, niet de honden, moet er niet aan denken, kids maken zooi zat, ook nog s die haren van de honden in bed, bhah, en de haren van de honden tussen de schone was.. neuj...
niet boven :)

secricible

oke, dat is duidelijk, maar voor mij dus geen optie. Hond in de slaapkamer trek ik simpelweg niet :) Huismijt uit mijn dekbed gaat net, hond zonder huismijt gaat ook prima, maar de combinatie gaat echt niet lukken, dan ga ik de hele nacht (en dag erna) ziek zijn.
Misschien scheelt het ook wel dat wij naast de kamer slapen en dus alles horen wat de hond doet. Het is niet zo dat we gaan slapen, hoofdstuk puppie afsluiten en dan 's ochtends weer beneden komen. Ben er, zeker de eerst tijd, toch wel om de 3uur uit gegan, ondanks dat ik moest werken. Dat is toch wel iets wat je weet als je aan een jonge hond begint...
Als er iets is, hoor ik het ook meteen, en moet zeggen dat ik erg licht sliep toen Sumiko jong was. Soms piepte of blafte ze in haar dromen en dan was ik meteen klaar wakker en kon ik door het ruitje van mijn slaapkamerdeur zo de kamer in kijken wat er mis was met haar (of juist niet).
Heb totdat ze 4 maanden was nog regelmatig 's nachts met haar gelopen, omdat ik dan wakker werd van iets en dan geen rust meer had totdat de hond buiten was geweest. Afgelopen nacht gaf ze een blaf omdat ze iets hoorde in het trappenhuis, dan ben ik dus meteen wakker en ga ik met haar lopen, anders heb ik geen rust meer...
Heb haar ook eigenlijk nooit maar laten gillen in de bench, 1x bij mijn ouders en had daar een heel naar gevoel over. Omdat zij direct goed sliep alleen heb ik altijd het idee gehad "er is iets" als ze 's nachts niet sliep...

Mag ik trouwens zeggen dat ik het prettig discussieren vind met jou :) Ondanks dat onze mening redelijk verschillend is, blijft de discussie redelijk open. Vaak eindigt de discussie in moddergooien en dichte deuren.
Was heel bokt maar zo, dan leer je nog eens iets *\o/*

Bench afsluiten vind ik toch echt anders dan de bench vol leggen met kussens.. Mijn hond kon de volle bench benutten, lag 'nachts vaak op de poot van haar knuffel te sabbelen en lag soms in de mand, soms had ze zichzelf tussen de kussens gewurmd (had ze het vast te warm...) en lag ze op het onderdekentje. De volle bench was tot haar beschikking, als ze had gewild had ze in de hele bench kunnen plassen. Alleen deed ze dat niet op haar kussens (gelukkig, anders hadden we nooit een oplossing gevonden...)

EDIT: jemig, wat gaat dit topic snel zeg, kan nauwelijks reageren :P

Gentlegiant

Ik mag toch hopen dat ze niet allemaal op bed slapen :+

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:58

@ Nikki: Een grote hond laat zich door een traphekje niet tegen houden bijvoorbeeld, we hebben er een gehad die bankstellen wel als ontbijt lustte, en dan? Wat zindelijkheid betreft, alsof je dan snel naar een bench grijpt, ik moet het daar ook uit op ruimen toch? Dat heeft in mijn ogen niet veel te maken met gemak, maar wel een veilige plek om het opvoeden vanuit daar op te kunnen bouwen.

Ik stop mijn hond echt niet in een klein vissekommetje, hij kan er voldoende in bewegen en is veilig wanneer hij er aan moet wennen dat we niet thuis zijn. Iedere ruimte hier heeft bijv een stopcontact op de grond, de vorige reu probeerde echt als jong dier alles..

@ Kimmie, een kennel doe je toch ook de deur bij dicht? Zo klein als de pup hier nu is, is het kennel bij wijze van voor een volwassen hond, ik zie het verschil niet zo. Ook begrijp ik dan niet dat je vind dat slopers niet in de bench zouden moeten terwijl je je eigen slopers het slopen nooit hebt afgeleerd, maar er ook een hokje voor hebt gemaakt. Ik zie het verschil niet met een pup in een bench achter laten. De deur gaat ook dicht, de pup kan rechtop ruim staan, nog een eind lopen in zijn onderkomen etc.

Voor de mensen die slopen niet zo erg vinden en er op rekenen dat er wat kan sneuvelen als je een pup/hond in huis neemt, wat wanneer deze iets te pakken krijgt waar hij zelf last van krijgt? Als moeder van kleine kinderen kan ik je verzekeren dat er overal wel electriciteit/kleine voorwerpen te vinden zijn/aan zitten. De rasssen die wij altijd gehad hebben zijn ondernemend, groot en zetten als kleine donders overal hun tanden in. Ik vind voorkomen ook wel een prettig idee.

Of je een pup nou alleen achterlaat in een bench of een andere ruimte, mijn ervaring is dat ze dan ook janken wanneer ze nog niet gewend zijn alleen te zijn. Op de slaapkamer 8-) tja, hier dan nimmer nooit niet, dan zit je toch snel aan een ruimte waar je zelf niet te vinden bent. Onze volwassen teef slaapt in de mand naast de bench, alleen is de pup dan niet.

MightyMike

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:01

@ Froukje1993: Wie zegt dat wanneer je een pup in de bench doet, je er 's nachts niet uit gaat om je pup zijn behoefte te laten doen buiten? Dat heeft toch niets met een bench of een andere ruimte waar je pup moet slapen te maken? Onze bench heeft geen automatische wc erin hoor, dus ook wij laten onze kerel er 's nachts uit?!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:02

newmom schreef:
hier ook een bench voor de jonge herder,
dat is haar plekje en vind ze heerlijk, onze andere hond ligt in een mand en beide staan in de hal.
de herder zou nu wel eventueel los kunnen wanneer ze alleen moet blijven maar ze ligt zo graag in die bench (ondanks andere alternatief een kussen in de kamer) dat ik haar er maar in laat.
soms wanneer ik echt een tijdje wegga doe ik t deurtje dicht, maar verder staat ie altijd open.

ik vind het belachelijk dat mensen hun hond een een bench zetten,
t dier begint te piepen en te janken en raakt dan in paniek.. vervolgens word de hond er weer uitgehaald en is de bench de boosdoener... uhhuh.. ooit van benchtraining gehoord mensen??!!...

Als mijn hond zich er niet prettig in voelt en dan dus echt een drama gaat maken ga ik hem niet trainen. Uiteindelijk ook niet meer nodig geweest. Misschien m'n broertje ook kamertraining heven omdat hij de boel sloopt: ADHD pddnos en ga maar door. Geen overdreven dingen dus.
Onze hand plaste savonds in huis dus kwam mijn moeder met de bench. Was al tegen. Ik hou niet van beesten zo op sluiten. Toen hij een minuut er in zat met et duurtje dicht begin het drama al. Hij vond het gewoon eng.
Uiteindelijk was het opgelost want nu slaapt hij bij mij en plast hij opeens niet meer in huis. Waarom deed hij het? Omdat hij dan alleen was en niet bij ons kon komen. Hij zat namelijk in de gang.
Al ligt hij alleen op de kamer vind hij het prima. Opgelost!
Hij kan trouwens wel alleen zijn als we er niet zijn en hij is hier nog maar drie maanden. Geen pup

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:03

@ newmom, bij ons ook niet, denk dat je toch wel een kleine flater zou slaan als je bekende dat de hond bij je in bed slaapt.
Verder moet wel iedereen dit voor zich weten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:03

MightyMike schreef:
@ Froukje1993: Wie zegt dat wanneer je een pup in de bench doet, je er 's nachts niet uit gaat om je pup zijn behoefte te laten doen buiten? Dat heeft toch niets met een bench of een andere ruimte waar je pup moet slapen te maken? Onze bench heeft geen automatische wc erin hoor, dus ook wij laten onze kerel er 's nachts uit?!

Maar waarom moet je hem dan in een bench stoppen?? Als je er toch uitgaat om hem naar buiten te laten :?
Sorry, maar dat kan ik echt niet begrijpen.