Helaas ligt mijn leeftijd stukken hoger en nog blijf ik bij mijn standpunt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Raveltje schreef:Was ik nog maar 14 a 15![]()
Helaas ligt mijn leeftijd stukken hoger en nog blijf ik bij mijn standpunt.
meisje2000 schreef:femke je zegt dat zij hulp moet bieden maar de buren zegen da ze dat niet mag beserf jeeigenlijk wel dat als de ts wel hulp bied (dus da) dat zij aangeklaagd kan worden door de buren daarom
Femke schreef:@Mambobeach:
Oh, dus 't is fair om die arme kat te laten sterven, wilde je dát zeggen?
Ten eerste, als je niet op de hoogte bent van regelgeving, doe er dan ook geen uitspraken over.
Als je de zorg van een dier op je hebt genomen (ongeacht of het dier in jouw eigendom is of niet) ben je verplicht om het dier goed te verzorgen en medische hulp te bieden.
En ja, ook de eigenaar, die zelf weigert het dier te verzorgen kan daar op aangesproken worden, dus beide partijen zijn verantwoordelijk.
Waar haal je uit dat ik ze zou aangeven?
Bovendien, het lijkt me niet meer dan normaal om dit soort dingen te melden.
Er is hier een dier dat ontzettend ziek is, zichzelf niet kan helpen, en mogelijk zelfs met ernstige pijn sterft als het niet geholpen wordt.
Dus ja, ik ben er wel over na aan het denken om hier de DB een tip over te geven. Shoot me.
In mijn ogen is er GEEN ENKEL excuus om een dier zo'n hels traject te laten doorlopen, zo lang.
Dat soort verhalen zien we regelmatig terug als "horror" verhalen.
Maar omdat de TS hier MISSCHIEN ook andere belangen heeft is 't ineens niet erg meer?
Kom op... hou een ander voor de gek.
Femke schreef:Oftewel, er is nergens zekerheid of überhaupt een dreiging dat ze het land opzeggen.
TS wil alleen niet "het risico lopen" dat er heel misschien iets zou kúnnen gebeuren.
Meer is er niet. Er staat nergens dat de buren hebben gedreigd om haar van 't land af te schoppen als ze de kat naar de DA brengt. Ze wil alleen de relatie met de buren niet aantasten. That's all.
In mijn ogen niet voldoende om een kat daarvoor te laten sterven.
En ik kan je garanderen dat de DB daar ook zo over denkt
lelijke_heks schreef:er zijn toch ook mensen die hun pasgeboren kinderen in een koffer op zolder zetten....
Chichiba schreef:Ik heb de afgelopen jaren te veel narigheid meegemaakt...en gehoord om er zomaar vanuit te
gaan dat deze mensen anders zijn. Er zijn echt mensen die zo zijn. Daar zal mijn achterdocht
wel vandaan komen.
Fitch schreef:lelijke_heks schreef:er zijn toch ook mensen die hun pasgeboren kinderen in een koffer op zolder zetten....
Ja, en er zijn ook nog veel meer mensen die dat niet doen, gelukkig! Wat is dat nou weer voor bizarre vergelijking? Dat heeft hier helemaal niets mee te maken... Nou ja, zolang je het zelf maar snapt.

Gulpje schreef:Wat ik met mijn lange verhaal eigenlijk wil zeggen is ga alsjeblieft naar de dierenarts! Dit klinkt zeer, zeer ernstig en ik ben heel bang dat het beestje zonder operatie/anti-biotica het niet gaat redden. Succes TS! En de manier waarop je hier wordt neergesabeld vind ik overigens niet eerlijk. De mensen die hier lopen te schreeuwen zouden misschien zelf de kat allang hebben kunnen ophalen en er zélf mee naar een DA gaan!