kat bevalt maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:27

Was ik nog maar 14 a 15 :D

Helaas ligt mijn leeftijd stukken hoger en nog blijf ik bij mijn standpunt.

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:27

Nee, maar kijk.
Jullie kennen de buren niet, wie weet wat ze al allemaal hebben uitgehaald?
En misschien zijn er wel 'schokkende verhalen' maar dat gaat ts echt niet openbaar op bokt zetten hoor, lijkt mij...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:29

handig he als er meerdere mensen meedenken maar je snapt dus wat ik bedoel.
Jij raapt de kat van de weg (berm) brengt hem naar de da en komt vervolgens terug om bij mensen daar in de buurt te vragen of ze ook een kat hebben en of ze die missen.
Dan blijft ts buiten schot en kunnen ze niets tegen haar beginnen want jij legt hun het verhaal uit dat jij de kat hebt gevonden en hem naar de da hebt gebracht omdat het bijna dood was.
Zij weten niet dat jij ts kent en dus hopelijk op deze manier dubbele winst.
KAt naar da (hopen dat hij nog leeft en het overleeft natuurlijk) en ts kan haar bedrijf houden.

Jij hebt er dan wel werk van maar als je dat er voor over hebt is dat helemaal mooi megnomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:30

@Mambobeach:
Oh, dus 't is fair om die arme kat te laten sterven, wilde je dát zeggen? ;)

Ten eerste, als je niet op de hoogte bent van regelgeving, doe er dan ook geen uitspraken over.
Als je de zorg van een dier op je hebt genomen (ongeacht of het dier in jouw eigendom is of niet) ben je verplicht om het dier goed te verzorgen en medische hulp te bieden.

En ja, ook de eigenaar, die zelf weigert het dier te verzorgen kan daar op aangesproken worden, dus beide partijen zijn verantwoordelijk.

Waar haal je uit dat ik ze zou aangeven?
Bovendien, het lijkt me niet meer dan normaal om dit soort dingen te melden.
Er is hier een dier dat ontzettend ziek is, zichzelf niet kan helpen, en mogelijk zelfs met ernstige pijn sterft als het niet geholpen wordt.
Dus ja, ik ben er wel over na aan het denken om hier de DB een tip over te geven. Shoot me.
In mijn ogen is er GEEN ENKEL excuus om een dier zo'n hels traject te laten doorlopen, zo lang.

Dat soort verhalen zien we regelmatig terug als "horror" verhalen.
Maar omdat de TS hier MISSCHIEN ook andere belangen heeft is 't ineens niet erg meer?
Kom op... hou een ander voor de gek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:31

Ken genoeg van zulke buren, die vind je echt niet alleen op het boerenland, helaas ook gewoon in de volksbuurt hier..

Dan nog kies ik ervoor om een poot uit te steken, zeker als er een kitten uit de vulva hangt.. |(

Heb hier al het een en ander voor de kiezen gehad met zulke mensen en ik kies er wel voor om in te grijpen ongeacht concequenties.. We zijn altijd verantwoordelijk voor een dier of het nu van de buurman is of niet, hier dient ingegrepen te worden!
Laatst bijgewerkt door Raveltje op 05-05-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:32

Ik had gewoon aan de buren gevraagd of je haar mocht meenemen naar de DA en dat je desnoods zelf betaal...maar zo ben ik

MamboBeach

Raveltje schreef:
Was ik nog maar 14 a 15 :D

Helaas ligt mijn leeftijd stukken hoger en nog blijf ik bij mijn standpunt.

Het gaat erom dat er gezegd wordt dat haar zus maar 'even' moet komen. Volgens mij weet iedere volwassene wel dat dat niet zomaar even kan.
Dat TS haar paarden wil behouden begrijp ik heel goed hoor!

Dat jij bij je standpunt blijft is toch prima, blijf ik ook! :)

meisje2000

ravelte van jou weten we nou wel dat jij liever je toekomst op het spel zet voor een dier.
Maar er zijn ook mensen die realistisch blijven zoals ts en ik en nog meer met mij en die hun toekomst niet op het spel willen of kunnen zetten voor een kat.
En als ze het wel zou doen dan wat de buren nemen gewoon weer een nieuwe kat en verwaarlozen die ook weer tot ts er weer iets aan moet doen omdat die zelfde buren het vertikken.
Zo blijf jebezig.
De ts kan beter de hulp van nathalie anvaarden en laat nathalie aangifte doen bij de db of de desbetreffende da omdat het een vorm van dierenmishanedling is.
Zo blijft zij tenminste buiten schot

meisje2000

Re: kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:33

femke je zegt dat zij hulp moet bieden maar de buren zegen da ze dat niet mag beserf jeeigenlijk wel dat als de ts wel hulp bied (dus da) dat zij aangeklaagd kan worden door de buren daarom

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:36

meisje2000 schreef:
femke je zegt dat zij hulp moet bieden maar de buren zegen da ze dat niet mag beserf jeeigenlijk wel dat als de ts wel hulp bied (dus da) dat zij aangeklaagd kan worden door de buren daarom

Ik wou me eigenlijk niet in de discussie mengen, maar dit valt wel mee hoor.

Al zou ze aangeklaagd worden (maar dat denk ik niet, de buren gaan denk ik niet naar de rechter om te vertellen dat hun bevallende kat naar de da is bracht omdat ze zelf te beroerd waren het dier te helpen), denk ik niet dat ze gestrafd zou worden voor het helpen van een dier in barensnood.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:36

Femke schreef:
@Mambobeach:
Oh, dus 't is fair om die arme kat te laten sterven, wilde je dát zeggen? ;)

Ten eerste, als je niet op de hoogte bent van regelgeving, doe er dan ook geen uitspraken over.
Als je de zorg van een dier op je hebt genomen (ongeacht of het dier in jouw eigendom is of niet) ben je verplicht om het dier goed te verzorgen en medische hulp te bieden.

En ja, ook de eigenaar, die zelf weigert het dier te verzorgen kan daar op aangesproken worden, dus beide partijen zijn verantwoordelijk.

Waar haal je uit dat ik ze zou aangeven?
Bovendien, het lijkt me niet meer dan normaal om dit soort dingen te melden.
Er is hier een dier dat ontzettend ziek is, zichzelf niet kan helpen, en mogelijk zelfs met ernstige pijn sterft als het niet geholpen wordt.
Dus ja, ik ben er wel over na aan het denken om hier de DB een tip over te geven. Shoot me.
In mijn ogen is er GEEN ENKEL excuus om een dier zo'n hels traject te laten doorlopen, zo lang.

Dat soort verhalen zien we regelmatig terug als "horror" verhalen.
Maar omdat de TS hier MISSCHIEN ook andere belangen heeft is 't ineens niet erg meer?
Kom op... hou een ander voor de gek.

Zozo, kampioen nummer 1 in liegen? Waar zeg ik dat?

Ik mag geen uitspraken doen, en ik ben niet op de hoogte? Ik vind je een beetje vervelend overkomen als ik eerlijk ben. Lekker suggestief bezig! Ken je mij? Weet je wie ik ben dan?

Het was een vraag, of je ze aan wil geven. Ik zou wat willen zeggen maar is niet gepast... :x

Hou jezelf maar voor de gek, hoef je bij mij niet te doen hoor! :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:40

diablo het zal misschien wel meevallen maar het kan wel.
Als ik de verhalen over die mensen hoor zijn ze er gek genoeg voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:45

Hoezo liegen?
Jij stelt dat het niet fair is dat ik mijn mening schrijf over de ts.
En dat suggereert inderdaad dat je de mening van de ts deelt, en dus ook de kat aan z'n lot over zou laten. Dus stel ik de vraag terug; is het dan wel fair tegenover de kat? Ik vind van niet.

Trek het niet zo persoonlijk naar je toe...
Je noemt zelf als een argument dat de kat niet van de ts is. Maar dat argument gaat toch helemaal niet op, als dat niets uitmaakt voor de verantwoordelijkheid.
De DB kijkt gewoon onder wiens zorg het dier valt. Het maakt hun echt niets uit of de kat wel of niet van jezelf is.
Dus het argument dat je gaf dat de kat niet van de ts is, is een loos argument.
Heeft toch geen zin om dat te noemen dan? Of zie ik dat verkeerd....

Die arme poes zit al 6 dagen in de problemen, waarvan de laatste paar waarschijnlijk met ondraaglijke pijnen en inwendige ontstekingen.
Hoog tijd dat er iemand voor het leven van dat arme diertje op komt.
Ipv de ts die alleen maar d'r eigen hachje wil redden zonder dat er überhaupt daadwerkelijk dreigingen van de buren zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-11 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:46

tita schreef:
Ik had gewoon aan de buren gevraagd of je haar mocht meenemen naar de DA en dat je desnoods zelf betaal...maar zo ben ik

Misschien toch even het hele verhaal lezen?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:49

Femke schreef:
Oftewel, er is nergens zekerheid of überhaupt een dreiging dat ze het land opzeggen.
TS wil alleen niet "het risico lopen" dat er heel misschien iets zou kúnnen gebeuren.
Meer is er niet. Er staat nergens dat de buren hebben gedreigd om haar van 't land af te schoppen als ze de kat naar de DA brengt. Ze wil alleen de relatie met de buren niet aantasten. That's all.

In mijn ogen niet voldoende om een kat daarvoor te laten sterven.
En ik kan je garanderen dat de DB daar ook zo over denkt ;)

Helemaal met Femke eens. Inderdaad, het risico dat het heel misschien zou kúnnen gebeuren. In dit topic zeggen mensen al dingen als 'Wil jij dan dat TS haar paarden, bedrijf en huis moet verkopen voor een kat?'. Maar er staat inderdaad NERGENS dat TS gegarandeerd haar huis en eigendommen kwijtraakt als ze het leven van een kat redt. Dit zijn alleen maar haar eigen onzekerheid en paniekerige gedachten tov haar buren. Een hoop drama en onzinnige insinuaties van jullie en TS haar kant dus. >;)

TS het enige wat je hoeft te doen is de dierenambulance te bellen of de kat zelf naar de DA of het asiel brengen. Ik ben geen heilige, maar ik kan wel met een gerust hart zeggen dat ik deze kat gegarandeerd had geholpen, desnoods stiekem. Ik vind het dan ook geen stijl om er gewoon maar bij af te wachten en te kijken naar een wezentje met rottende kittens vanbinnen, die al dagen in een bevalling ligt en wel een enorme pijn moet lijden. Terwijl één beslissing van jou het leven van deze kat zou kunnen redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:51

Precies :j

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:59

Ik heb de afgelopen jaren te veel narigheid meegemaakt...en gehoord om er zomaar vanuit te
gaan dat deze mensen anders zijn. Er zijn echt mensen die zo zijn. Daar zal mijn achterdocht
wel vandaan komen.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:05

waarom niet geloven dat de buren echt zo zijn...? TS kent de buren en wij niet...
er zijn toch ook mensen die hun pasgeboren kinderen in een koffer op zolder zetten....

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:13

lelijke_heks schreef:
er zijn toch ook mensen die hun pasgeboren kinderen in een koffer op zolder zetten....

Ja, en er zijn ook nog veel meer mensen die dat niet doen, gelukkig! Wat is dat nou weer voor bizarre vergelijking? Dat heeft hier helemaal niets mee te maken... Nou ja, zolang je het zelf maar snapt.

Chichiba schreef:
Ik heb de afgelopen jaren te veel narigheid meegemaakt...en gehoord om er zomaar vanuit te
gaan dat deze mensen anders zijn. Er zijn echt mensen die zo zijn. Daar zal mijn achterdocht
wel vandaan komen.

Fair enough, Chichiba, maar wat ik vanuit TS begrijp is dat:

- Haar buren er wellicht vreemde handelswijzen op na houden, maar nergens een link gemaakt hebben tussen een DA bezoek betalen voor de kat en het opzeggen van het weiland. Deze connectie heeft TS dus zelf gecreëerd. Daarnaast begint iemand in dit topic spontaan over dat het huis van TS ook meteen op kan worden gegeven als ze besluit de kat te helpen, terwijl het huis toch niets met de buren te maken heeft (correct me if I'm wrong!). Er staat dus nergens dat dit daadwerkelijk zal gebeuren.

- De kat al permanent bij TS woont. Op het platteland gaat 't soms inderdaad zo dat er ergens een kat aan komt lopen en die daar dan 'woont'. De buren zien de kat dus al nooit meer. Dit zegt TS zelf. TS is dus al volledig verantwoordelijk voor het voedsel, de aandacht en het welbevinden van de kat. Maar als de kat ziek wordt is het ineens haar verantwoordelijkheid niet meer. Dat vind ik krom. Bij mij is ook een kat aan komen lopen die de nodige kosten heeft gemaakt. Tsja, het is mijn verantwoordelijkheid dus ik zorg voor het beestje tot het niet meer gaat. Persoonlijk vind ik dat niet bijzonder, dat vind ik logisch. Ze kan zichzelf niet opereren, huisdieren zijn volledig afhankelijk van degenen die voor ze zorgen. In het geval van deze kat is dat TS. :j

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:17

Fitch schreef:
lelijke_heks schreef:

Ja, en er zijn ook nog veel meer mensen die dat niet doen, gelukkig! Wat is dat nou weer voor bizarre vergelijking? Dat heeft hier helemaal niets mee te maken... Nou ja, zolang je het zelf maar snapt.

mensen doen soms vreemde dingen... dingen die wij ons als "normale mensen" niet kunnen voorstellen... nee ik zou mijn pasgeboren kind niet op zolder kunnen zetten... maar ik zou ook geen kitten tegen de muur kunnen gooien of verdrinken... maar voor andere mensen zijn dat misschien "normale" dingen.... wat ik wil aangeven is, wij kennen de buren niet en we weten dus ook niet waar toe ze in staat zijn...

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:24

er worden hier gewoon ruzie's gemaakt en hele discussie's gehouden over liegen en niet liegen, maar denken jullie dat TS daar wat aan heeft? Nathalie maakte een heel mooi voorstel, ik hoop dat de TS daar op in gaat, dan maar een leugentje maar dat zou beter zijn voor de kat, en ik denk dat jullie moeten stoppen met deze ruzie's en discussie's want daar heeft helemaal niemand wat aan! ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:47

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en wat je dan eigenlijk moet doen: met spoed naar de dierenarts!

Wij hadden een stalpoes, Bertje die we eten gaven en ik was helemaal gek van haar. Begin dit jaar hebben we met de stalgenoten besproken dat Bertje gesteriliseerd moest worden en via-via kwam ik erachter dat er een kliniek in Lelystad is die de kosten voor de operatie vergoed krijgt van de DB. We waren eigenlijk al bang dat ze zwanger was want ze had een vrij dikke buik en was net als de poes van TS erg aanhankelijk bij haar buikje. Dus, poes in de auto en op naar Lelystad. De volgende dag belde ik om te vragen hoe ze was gegaan en toen zei de dierenarts dat we geen week later hadden moeten komen; het beestje had een zeer zware baarmoederontsteking en ze heeft dus alles weggehaald. Toen was ik zo ontzettend verdrietig dat ik haar direct in huis heb genomen maar goed, das een heel ander verhaal.

Wat ik met mijn lange verhaal eigenlijk wil zeggen is ga alsjeblieft naar de dierenarts! Dit klinkt zeer, zeer ernstig en ik ben heel bang dat het beestje zonder operatie/anti-biotica het niet gaat redden. Succes TS! En de manier waarop je hier wordt neergesabeld vind ik overigens niet eerlijk. De mensen die hier lopen te schreeuwen zouden misschien zelf de kat allang hebben kunnen ophalen en er zélf mee naar een DA gaan!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:50

Gulpje schreef:
Wat ik met mijn lange verhaal eigenlijk wil zeggen is ga alsjeblieft naar de dierenarts! Dit klinkt zeer, zeer ernstig en ik ben heel bang dat het beestje zonder operatie/anti-biotica het niet gaat redden. Succes TS! En de manier waarop je hier wordt neergesabeld vind ik overigens niet eerlijk. De mensen die hier lopen te schreeuwen zouden misschien zelf de kat allang hebben kunnen ophalen en er zélf mee naar een DA gaan!

ja dat is hier toch ook voorgesteld?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:51

Door ál die mensen die kritiek hebben? :)

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:53

nee,
daarom zei ik ook in de vorige post dat die discussie's veel te ver gingen, en dat niks oplost.