Geheime opnames proefkonijnen doen stof opwaaien. Schokkend!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:51

Saarenpeewee schreef:
Voor mij zijn een paar dingen heel duidelijk: Als ik moet kiezen tussen een aap en mijn vader, is die keuze niet zo heel moeilijk.. dan gaat die aap eraan. Toch komt er een hele grote MAAR...
Als iedere onderzoeker die een proef met dieren wil doen, nu eens verplicht zou worden om de onderzoeksresultaten openbaar te maken, zou dit enorm veel dierproeven schelen. Te vaak komt het voor dat in laboratoria dezelfde proeven steeds opnieuw gedaan worden.

Waar haal je dit vandaan??????

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:53

Quir schreef:
Saarenpeewee schreef:
Voor mij zijn een paar dingen heel duidelijk: Als ik moet kiezen tussen een aap en mijn vader, is die keuze niet zo heel moeilijk.. dan gaat die aap eraan. Toch komt er een hele grote MAAR...
Als iedere onderzoeker die een proef met dieren wil doen, nu eens verplicht zou worden om de onderzoeksresultaten openbaar te maken, zou dit enorm veel dierproeven schelen. Te vaak komt het voor dat in laboratoria dezelfde proeven steeds opnieuw gedaan worden.

Waar haal je dit vandaan??????

uit boekjes!!!!!

Quir

Re: Geheime opnames proefkonijnen doen stof opwaaien. Schokkend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:54

Jammer dat die "boekjes" niet weten hoe het zit dan. :)

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:57

Als je wil kan ik wel wat dingen opnoemen waarbij duidelijk naar voren is gekomen dat dierproeven geen zin hebben gehad, maar het lijkt mij dat het dan een wellus-nietus spelletje gaat worden

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:00

Quir schreef:
Jammer dat die "boekjes" niet weten hoe het zit dan. :)

Of jij weet niet hoe het zit, bedoel dit niet verkeerd. Maar er worden onnodig onderzoeken gedaan omdat negatieve resultaten niet gepubliseerd worden, maar ze zijn er wel mee bezig om hier verandering in te brengen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:10

Ik zit zelf in het laboratoria wereldje en weet donders goed hoe het zit. }:0

Alle test resultaten (ook negatieve!!!!) worden gewoon gepubliceerd, je moet alleen weten wáár je moet zoeken en de juiste toestemmingen krijgen... Natuurlijk worden "positieve" resultaten duidelijker gepubliceerd dan "negatieve" resultaten. Daarbij, wanneer spreek je over positief en negatief. Wat bij het ene onderzoek negatief is, is bij het andere onderzoek positief.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:17

;( Ze zouden iedereen die er werkt ook in zulke 'klemmen' moeten zetten en dingen op testen... -:(-
Hier is niks positiefs over te zeggen, het beeld zegt meer dan genoeg, en het zal ongetwijfeld ook in NL gebeuren. Bovendien krijgen wij ook buitenlandse producten als makeup...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:18

Ik zit zelf ook in die wereld, maar ik kan je verzekeren dat niet alles gepubliseerd wordt. Heeft niks te maken met het niet kunnen vinden. En dat is een hele kwalijk zaak, dus ik ben heel blij dat ze daar nu hard mee bezig zijn.

even wat anders.
Maar als twee of meer bedrijven bezig zijn met een vaccin op de markt te zetten, dan voeren ze beide gelijkwaardige onderzoeken uit, maar dan gaat het er om wie de snelste is en dus het vaccin mag uitbrengen. En dat is gewoon een geldkwestie en dat over de ruggen van behoorlijk wat dieren.

Maar ik ben tegen dierproeven, maar ik weet dat we zeker nog niet zonder kunnen, maar er is nog wel winst te behalen in vermindering en verfijning.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:30

Quir schreef:
Verschrikkelijk zeg, gelukkig komt dit hier in nederland niet zo voor!

In nederland gebeuren wel andere dingen, zie topic over de kat die maar niet bevalt :(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:44

Kan iemand mij vertellen of de cosmetica (shampoo etc) van de Lidl , Aldi en Kruidvat vrij zijn van dierproeven?

Anders stap ik voortaan naar de Hema want zag dat die wel alles dierproef vrij hebben.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:49

Die zijn ook niet proefdiervrij, het complete product is dan misschien getest, maar alle ingrediënten individueel wel. Dus volledig proefdiervrij is naar mijn mening niet eens mogelijk.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:17

nowornever schreef:
Die zijn ook niet proefdiervrij, het complete product is dan misschien getest, maar alle ingrediënten individueel wel. Dus volledig proefdiervrij is naar mijn mening niet eens mogelijk.

Nou, Kruidvat, DA, Etos, AH, etc hebben wel proefdiervrije artikelen. Hele huismerk als het goed is.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 07:29

Magnummm schreef:
nowornever schreef:

Nou, Kruidvat, DA, Etos, AH, etc hebben wel proefdiervrije artikelen. Hele huismerk als het goed is.

Maar uiteindelijk zijn de ingredienten die ze daarvoor gebruiken wel getest op proefdieren, maar niet het eindproduct. En omdat het eindproduct niet getest is mogen ze erop zetten dat het proefdiervrij is. Maar daar zit dus wel een maar aan.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:07

nowornever schreef:
Magnummm schreef:

Maar uiteindelijk zijn de ingredienten die ze daarvoor gebruiken wel getest op proefdieren, maar niet het eindproduct. En omdat het eindproduct niet getest is mogen ze erop zetten dat het proefdiervrij is. Maar daar zit dus wel een maar aan.

Oke, ik snap wat je bedoeld. Maar zijn die ingrediënten niet al 'eeuwen' geleden getest..? Volgens mij zijn de nieuwe ingrediënten nu wel zo'n beetje allemaal uitgetest.