Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:50

:(:)

sterkte meis, ik weet niet zo goed wat te zeggen, heb helemaal een knoop in m'n maag door je berichtje dat Roc toch redelijk snel slechter wordt...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:35

Een hele dikke knuffel voor jou en Roc :(:)

LecyTinker

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:45

Sterkte... heb niet je hele topic door gelezen, was iets te dicht bij mijn eigen ervaring. Mijn maltezer van 12 overleden en twee weken daarna mijn oud duitse herder van 8. IK heb toen mijn maltezer overleed haar bijna twee dagen opgebaard in de woonkamer gehad zodat de duitser er duidelijk afscheid van kon nemen en de deur van dood rook ( was in de winter, in de zomer is dit natuurlijk niet zo goed mogelijk) In het begin lag hij steeds bij haar, maar op een gegeven moment keek hij er niet meer naar. Ik wist ook niet hoe ik het moest oplossen, was zelf nogal aangedaan. Vooral toen hij kort daarop overleed.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:36

Nog maar eens een knuffel As ... heb zo met je te doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:18

hoe is het nu met hem nu je thuis bent?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:19

Een hele dikke knuffel van mij :(:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:27

Een hond is de hele dag bij je, als je thuiskomt is hij/zij degene die altijd erg blij is.. het heeft een bepaald ritme in je leven en als dat ineens weg is is dat ontzettend moeilijk.

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik vind dat je heel juist aan het handelen bent, je lijkt me iemand die écht door het vuur gaat zolang je hond maar een pijnvrij leven kan en mag leiden.
Wees blij dat je voor hem de keuze kunt maken en voel je absoluut niet schuldig.

Nogmaals veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:29

Heh, wat naar toch om je hond zo achteruit te zien gaan.. :\ Ik ga zeker een tekening voor je maken, duurt alleen nog eventjes als je dat niet erg vindt. Geniet nog even lekker van 'm en een hele dikke knuffel voor Roc! Ook ik vind dat je heel goed handelt, hij mag blij zijn dat jij zijn baasje bent!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 19:26

Lakshmi, een pluizebol zo heeft nog niemand hem ooit genoemd, ja dat is het, ik noem hem altijd haarbal, of lap omdat hij zo groot is, beer, vlinder, en overal luistert hij naar. Hij is zo trouw. dankje voor de knuf <3
Sparretje, ja eens gaat het toch gebeuren maar ik had gehoopt dat ik nog veeeeel langer de tijd had ;(
Dankje Bren <3
Lecytinker, wat erg ;( dus in feite hetzelfde. Was je ODH ziek?? :(:)
MT; dankjewel <3
Greetje je bent een schat <3
JoycexLynn12,dankje voor je compliment, het is wel moeilijk om niet egoistisch te zijn, ik wil hem het liefste altijd bij me houden, maar ik moet aan Roc denken en hij heeft mij zoveel plezier en liefde gegeven dat ik voor hem zou doen wat ik maar kan :)
Loveshadow, je weet niet half hoe blij je me hiermee maakt, geeft niet hoe lang dat duurt, ik ben dolgelukkig dat ik straks een mooie herinnering aan hem heb.Dank je voor het compliment <3
Kimmie,
Toen ik thuiskwam na mijn werk had ik verwacht een apatische hond aan te treffen maar Roc geeft ook niet op. Hij was blij en vrolijk en zodra hij door had dat we weg gingen was hij helemaal door het dolle :) Ik ben met hem naar Huugje geweest, helaas waren er wedstrijden , normaal gesproken vind ik dat erg leuk, maar ik had leuke fotos willen maken van Roc en Huug samen, en omdat er heel veel maneges meededen, stonden alle stallen die normaal leeg zijn vol en ook de paddock voor Huugs stal. Die kon dus niet los. Roc werd trouwens wel besnuffeld door alle ponys die daar liepen.
Nu ben ik weer thuis en ik merk toch wel dat het langzaam achteruit gaat. Hij hijgt nu meer en ik merk ook dat hij de kant waar de tumor zit vermijdt om op te liggen. Toch merk ik aan niets dat hij pijn heeft, ook niet als ik op de tumor druk (zachtjes natuurlijk) Zometeen kijken of hij weer lekker wat wil eten en dan lekker relaxed naast me liggen. Ik hoop dt ik dit weekend de beslissing nog niet hoef te nemen. Ik wil nog zo lang mogelijk van hem genieten :+:
Hier nog even een paar fotos

Afbeelding
Het shetveulentje is erg nieuwsgierig :)

Afbeelding
Zo ligt hij altijd als ik op de bank zit, doe ik even mijn hand naar beneden en gaat hij op zijn rug liggen en begint ie te knorren, of hij komt met zijn koppie op de bank liggen <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:39

Nouz volgde mij op t laatst echt overal, die sprong op dinsdag zelfs op de bank en ging naast mn laptop zitten wachten tot ik weer de kamer in liep :)

Fijn iig dat het nog redelijk gaat en balen dat je hem niet even met Huug hebt kunnen loslaten.. Misschien morgen? :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:10

Ja lief is dat he Amy <3
Ik wil morgen naar een ander gedeelte van het park waar we altijd kwamen, daar heb je heel veel pijnbomen en schaduw en hij had het daar altijd erg naar zijn zin. Als het nog met hem gaat, nu ligt hij lekker te slapen :z
Misschien maandag, Huug deed trouwens wel heel lief naar Roc maar die had het te druk met de ponys :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:07

TS, mijn oud duitse herder had eleboogdysplasie. Mn maltezer is altijd ziek geweest ( tja hondje uit een dierenwinkel, kwam vast van broodfokkers) maar heb altijd hard gestreden met mn DA en hebben haar leven tot , op 1 maand na, 12 jaar weten te rekken op een waardige manier. Maar op een weekend ging het heel mis en had ik geen keuwe behalve haar te laten inslapen. Een week daarna ben ik een beagletje gaan halen. had er lang over nagedacht. en een week na dat ik de beagle pup had, kreeg mn ODH een dwarslaesie, dus had geen keuze. Hij had geen gevoel meer vanaf zijn voorbenen naar achter en met een kapote voorbeen (elleboogdysplasie) bleven er weinig opties meer over. Dat was echt een heel erg heftige tijd. ODH was met mij mee naar australie gegaan en de maltezer had anderhalf jaar met mij in zwitserland gewoont. Dus had een erg intense relatie met ze... Maar ook hun samen hadden een intense relatie. Dus was erg zwaar voor hem die twee weken na haar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:01

Oh, wat verschrikkelijk ;( Ik kan me voorstellen dat je ook door een hel gegaan bent. Het is om wanhopig van te worden als ze zeggen dat er niets meer aan is te doen |( Wat erg voor je meis :(:) :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:56

wat fijn dat ie nog gewoon vrolijk is,en wacht eerst even de uitslag af van het onderzoek,tenzij hij natuurlijk wel heel slecht wordt...

heb je medicijnen voor hem meegekregen??vaak kan je met prednison nog wel wat doen voor honden met kanker...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:40

Wat een lieve foto´s heb je gemaakt As <3 .
Hopelijk voelt hij zich morgen goed zodat jullie naar een van zijn favoriete plekjes onder de pijnbomen kunnen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:46

TS ik wil je veel sterkte wensen.
en ik hoop ook dat je nog even van hem mag genieten.
het is wel een hele mooie hond. :(:)
ik kan niet anders zeggen als geniet van hem nu het nog kan.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:10

rocymax schreef:
Oh, wat verschrikkelijk ;( Ik kan me voorstellen dat je ook door een hel gegaan bent. Het is om wanhopig van te worden als ze zeggen dat er niets meer aan is te doen |( Wat erg voor je meis :(:) :(:)

Wat nog wel eens helpt is om op het internet te zoeken naar medicatie die wel eens zou kunnen helpen en het er met je dierenarts over hebben. Mijn DA heeft vanuit het buitenland medicatie besteld voor mij omdat het in nl niet te krijgen was. Was niet precies het zelfde product als wat mn ODH in australie had gekregen. Dus het werkte niet. Maar hij stond zeker open om dingen te proberen en bestellen en zag het als een leerproces voor hem. Nou kwam er 6 maanden geleden een vertegenwoordiger bij hem om met precies hetzelfde product als wat ik in australie gebruikte en hij belde me gelijk op. HIj zei dat het wel een beetje laat was, maar dat hij nu eindelijk ook dat precies hetzelfde product kon krijgen. Ik heb hem in contact gesteld met mn DA in australie en op die maneir heeft hij er ook weer wat van kunnen opsteken en kan nu iemand anders helpen met dat product omdat hij weet hoe het heeft gewerkt op mijn hond.
Dus wat dat betreft vind ik het internet geweldig. Je kan jezelf heel erg goed op de hoogte stellen van wat je hond heeft en zelf een zoektocht doen. Het enigste wat ik kan zeggen is dat je niet moet opgeven zolang je hond het ook niet doet. Nog maals sterkte meid.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 13:11

Vanmorgen was het weer minnetjes met Roc, ik denk zelf dat dat komt omdat ik de medicijnen 's morgens moet geven en hij is er dan dus echt aan toe. Ik zit mezelf nu echt voor te bereiden op het moment om hem in te laten slapen. Ik merk dat de tumor groter wordt en alhoewel ik niet merk dat hij pijn heeft, wil ik niet te lang wachten, het gaat tóch gebeuren hoe dan ook. Ik heb me de hele week afgevraagd van stel dat de DA een fout maakt en het toch niet zo is, maar ik heb het zelf gezien de fotos en de echo ;( Hij heeft geen schijn van kans.
Kimmie, er hoeft geen onderzoek meer gedaan worden want doordat zijn hele milt vol zit met tumoren en de tumor in zijn hals niet geopereerd kan worden is het de DA al duidelijk geworden dat het kwaadaardig is, en ook al was het goedaardig, het kan niet weggehaald worden. |( Doordat je het woord prednison liet vallen en ik geen prednison meegekregen heb, begon ik heel erg te twijfelen en heb internet afgespeurd naar de werkingen van prednison.Het klonk me allemaal niet fijn in de oren,maar ik wilde echt zeker van mijn zaak zijn en weten waarom de DA geen prednison heeft voorgeschreven dus heb ik hem gebeld. De bijwerkingen van prednison zullen zo slecht voor Roc zijn dat hij nog minder tijd heeft, dus daarom heeft hij alleen pijnstillers voorgeschreven.
Dankje Bren <3 Ja ik ga vanmiddag lekker daar naar toe, het is mooi weer, niet te warm , wel heel veel wind, maar wel aangenaam om buiten te zijn.
Hanny_jelke, dankje voor je compliment en steun <3 Ik probeer idd volop te genieten :)
Lecytinker, Ik heb me suf gezocht op internet naar DAs en weet ik het allemaal om te kijken of Roc ergens baat bij zou kunnen hebben, maar helaas zijn alle vooruitzichten nihil tot niets en ik wil Roc niet als proefkonijn gebruiken in die zin dat hij zich slechter voelt of dat ze zomaar in hem gaan snijden om het toch te proberen. Dan heb ik liever dat hij iets korter bij me is, maar wel nog de laatste paar dagen plezier heeft. :)

edit, schrijffoutje
Laatst bijgewerkt door rocymax op 15-05-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:18

Elke dag kijk ik even in het topic en elke keer als ik weer een update van jou zie staan denk ik, het zal toch niet? En elke keer lees ik toch nog niet. Het eerste wat me dan ontglipt is een pffff gelukkig maar. Ik hoop echt dat er nog een aantal mooie dagen/weken zullen volgen. Probeer, ondanks dat je weet dat het einde nadert toch nog optimaal van hem te genieten. Jij als eigenaar zal het snel genoeg doorhebben wanneer hij zegt, vrouwtje het is goed zo! Bedankt voor alles, maar laat me nu maar gaan.

Veel plezier met het en de wandeling vandaag! Fijn dat het toch niet zo heel erg warm is op het moment :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:27

ik weet nog wel toen mijn dogo lymfeklier kanker had heeft hij juist prednison gekregen om zich fijner te voelen...maar ja,dat zal wel DA afhankelijk en afhankelijk zijn van de vorm kanker misschien...

heca kreeg overigens ook prednison toen haar longen vol kanker zaten (ook uitzaaiingen),en de da zei toen ook,er zijn honden die hierdoor nog heel lang mee kunnen gaan,dus probeer het maar,maar bij heca was het kort daarna ook uitgezaaid naar haar maag waardoor ze niet meer at,en tja een hond laten verhongeren kan gewoon niet...maar pff wat is het toch moeilijk...
;(

en ik dacht dat er nog een biopt was genomen,maar dat was niet zo omdat de uitslag van de echo zo slecht was...sorry was een vergissing van mij....

eet roc nog wel goed?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 13:35

Dankje Talsha voor je lieve berichtje <3 Ik ben bang dat het geen weken meer zullen zijn maar dagen. |( Maar ik probeer zo opgewekt mogelijk te zijn, Roc is heel gevoelig door mijn stemmingen, dus merkt het gelijk als ik in de put zit. Ja ik ga vanmiddag heerlijk met hem naar het park :P

Kimmie261, ja toen ik het woord prednison hoorde dacht ik ook gelijk waarom is het niet voorgeschreven?? Waarschijnlijk is het afhankelijk van het soort kanker en hoe de hond zich op het moment voelt misschien?? Roc eet gelukkig goed, ik zou bijna zeggen dat hij beter eet dan eerst.Bij ons gaat waarschijnlijk echt het probleem worden dat de halstumor groter wordt en dat die de ademhalings buis, ik weet even niet meer hoe het heet in het nederlands, sorry, en het strottenhoofd dicht gaat drukken, ik merk nu wel dat zijn ademhaling iets geagiteerder wordt, net alsof hij heel hard gelopen heeft. De DA heeft ook gezegd dat als er weer dik speeksel uit zijn mond gaat hangen dat Roc dan niet goed kan slikken. Gelukkig is dat nog niet aan de orde. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:41

hij heeft toch maar aan 1 kant een gezwel,dan zou hij ip best een tijdje niet zo'n last ervan hoeven te hebben..

die dogo had aan 2 kanten echt 2 mega schijven zitten en kon daar verder gewoon alles mee,en daar was zeker van gezegd dat die dingen zijn luchtpijp zouden kunnen afsluiten..

ik wil je 1 ding aanraden,geniet egwoon van hem,schrik niet van elk hoestje,kuchje en probeer niet te fixeren op zijn gedrag,zolang hij goed eet,hij nog fit overkomt en geen pijn aangeeft...gewoon lekker genieten van hem..anders worden je laatste dagen zo vol zorgen voor hem...

:(:) oja en geef hem maar weer een dikke knuffel van mij...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 14:45

Zal ik doen Kimmie <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:11

Kan goed hoor, dat ie 's ochtends wat slechter is doordat ie nog geen medicijnen heeft gehad.. Als ik ziek ben, ben ik 's morgens al helemaal een vreselijk wrak :+

Ik heb met Nouz de laatste dagen wel gehuild, logisch ook.. Maar verder toch vooral genoten. Idd, schrik niet van elk kuchje (hoe moeilijk dat ook is), je merkt het écht als hij achteruit gaat. Ik ben ook enorm bang geweest dat ik te lang zou rekken of dat ik iets niet zou merken, maar als het mis gaat dan weet je het op de een of andere manier.. ik heb die nacht dat Nouz slechter werd echt mn ogen uit mn hoofd gehuild omdat ik wist wat er ineens heel dichtbij kwam, maar mn vader zag niet eens schokkend afwijkend gedrag aan haar.. Kun je nagaan.

Geniet lekker, maak mooie foto's, en stop m vol met al het eten wat ie nooit mocht hebben :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:08

Amy, daar ben ik ook zo bang voor dat ik het per ongeluk te lang rek. Ik zou het mezelf niet vergeven als hij pijn zou moeten hebben door mijn schuld. Ik ben nu net terug van de wandeling, heerlijk vond hij het, ik zal zo even kijken of ik nog een paar fotos heb. Het is heel raar maar ik heb net het gevoel alsof hij iets beter lijkt.Hij haalt wel zwaar adem trouwens, en dat is wat de DA ook zei, dat die tumor dingen dicht gaat drukken |(

Afbeelding
Hier viel me pas echt op hoe hij is afgevallen

Afbeelding
Lekker genieten bij het fonteintje :D

Afbeelding
Even uitrusten