Wat is dit? (voorwerp in ontlasting)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Wat is dit? (voorwerp in ontlasting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:06

Dat hoeft niet per see, je weet niet wat de afbraaktijd van die stoffen is, misschien heeft de rat ze ruim voor hij werd afgemaakt wel uitgeplast.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 03:54

Schokkend dit... ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt. Is toch een gevaar voor de volksgezondheid als proefdieren in de buitenwereld belanden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:52

Jee wat een bizarre vondst!
Ik ben erg benieuwd wat er verder mee gedaan wordt. Bij mijn weten mogen labdieren nooit buiten het lab terechtkomen, laat staan als dierenvoeding! Er is dus waarschijnlijk naast een voederleverancier ook een lab in overtreding, er is strenge wet en regelgeving voor.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:02

Mijn man ging vannochtend ook ratten halen in Barneveld (kippenmarkt) heb hem erop gewezen dat hij eerst voelt voordat hij gaat kopen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:31

lees dit nu pas.
wel vreemd allemaal.
die arme rat heeft niet veel geluk gehad en je slang ook niet echt bepaald.
hopelijk heeft ze haar nestje niet hierdoor verworpen.
weet je inmiddels al meer?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:52

onley schreef:
yvanda schreef:
diepvriesratten bij de jumbo?

ja tuurlijk vers verpakt bij de Jumbo :') :o?

Dat staat namelijk in de openingspost ;) Vond het ook al een beetje bizar krijgen, dacht al, wist niet dat je ratten kunt kopen bij de jumbo :')

Maar wat een bizarre vondst zeg! het lijkt mij dat er vast nog wel sporen van die stof in de capsule zitten. Ik zal eens aan een vriendin na vragen of je de inhoudt nog zou kunnen traceren!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:37

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:43

Aan TS:

Zie trouwens op bovenstaande site dat de Europese Commissie zelfs regels heeft opgesteld voor het verhandelen van diepvries muizen/ratten. Wellicht dus een idee om voortaan bij een erkend bedrijf als dit de voederdieren te kopen? Dan weet je in ieder geval zeker dat er geen rotzooi inzit, ze moeten aan strenge eisen voldoen.

Citaat:
De Europese Commissie heeft regels opgesteld voor het verkopen, verhandelen van categorie 2 materiaal. Onder categorie 2 materiaal vallen de diepvriesmuizen en diepvriesratten.

Categorie 2 dieren mogen alleen vanuit de door de Nederlandse overheid erkende bedrijven verkocht worden. Het is dus niet meer mogelijk om vanuit niet erkende bedrijven diepvriesvoedseldieren te verkopen. Deze regel geldt voor de gehele EU.

Wij verkopen uitsluitend categorie 2 materiaal wat komt van bedrijven die een categorie 2 erkenning hebben.Onze diepvriesdieren staan in het proces van kweek tot diepvries onder strenge controle.
Er is sprake van ketenbeheersing met de daarbij geldende eisen. Met behulp van onze handelsdocumenten kunnen wij inzage geven waaruit blijkt dat wij ons categorie 2 materiaal betrekken uit erkende bedrijven.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:51

;( wat een verhaal zeg :o ik heb helaas wel eerde gehoord van dieren uit labo s van oostbloklanden die in (voer)dierenhandel zijn terecht gekomen, echt bizar dat dit kan. Niet zo heel lang geleden was er ook zo n incident van ratten met koepokken virus enzo.... Als je wil ken ik nog wel een adres voor kwaliteitsvolle voederdieren die ook zelf gekweekt zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:21

jeetje ik vind het best bizar al 3 ratten met zo een raar bolletje...maar wat ik dus niet snap eigenlijk aan die labratten enz ik heb laatst filmpje gezien dat die diertjes vergast worden op t eind dus inprincipe zijn het dan gewoon dooie ratten verder lieten ze niet zien wat ermee gedaan werd daarna...

zou t nie kunnen dat iemand achterlangs in een lab die vergaste diertjes in een zak mee naar huis heb genomen??

ik moest in t begin eigenlijk denken aan zo een bolletje vol cocaine :o

maar voor de eigenaresse stomme vraag ik zie dat er zo een soort van pinnetje in zit is je slang niet beschadigd geraakt van binnen??
vind t wel heel erg dat ze dr nest heeft verworpen..
en kan je geen bloed af laten nemen bij je slang om zeker te zijn dat ze geen giftige rotzooi heeft binnen gehad wat misschien een langere termijn werking heb?
en t lijkt mij dat labdieren de rotzooi ook in hun spieren/bloed etc hebben zitten en de slang t alsnog binnen krijgt..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:47

@NathalietjeB we hebben geen idee waar de flesjes op moeten laten onderzoeken
ondertussen hebben we onze vriezer onderste boven gehaald en geen meer gevonden **gelukkig**

Dus NOT ik heb een paar weken terug ook een andere boa een flinke rat gevoerd en deze week het terra uit te hebben gekuist ben ik wederom pomp nummer 4! tegengekomen ECHTER zat hier geen dopje meer op die dus dat pinnetje beschermt en ik ben dus erg blij dat mijn boa er niks aan over heeft gehouden wat we tot nu toe kunnen zien.

Er zijn veel mensen gebeld en gemaild en er gaan extra controlles gemaakt worden op beurzen en ect
er zullen dan ook bijbehoorde papieren moeten worden getoond **helaas voor de aanbieders die naar beurzen gaan**

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:20

Jeetje wat heftig dit allemaal! Nu al helemaal hopen dat boa nummer 2 niks van dat pinnetje over houd! Vind het wel heel goed dat je zoveel actie hebt ondernomen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:13

Ik vind het wel naar voor die beestjes dat ze met zoon voorwerp in hun nek hebben geleeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:43

arme slang :oo laat staan arme rat.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:41

Jeetje, hier is inderdaad een behoorlijk illegaal handeltje onderschept denk ik zo met een behoorlijk gevaar voor de dieren die dit dan weer consumeren.. Heb je dit ook al gemeld bij de VWA (Voedsel en waren autoriteit, www.vwa.nl). Zij zijn de verantwoordelijke op het gebied van voedselveiligheid (mensen) en voederveiligheid (dieren) in Nederland.

Je kunt als particulier ook analyses laten uitvoeren bij diverse laboratoria in NL. Ik weet alleen niet of je ook op medicijnen e.d. kan laten analyseren en waarschijnlijk is dit erg duur. Dit zou ik dus overlaten aan de VWA.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:30

ik heb even alles gelezen... wat gruwelijk zeg! gelukkig heb je je slangen ook niet verloren, ook al is je nest natuurlijk erg genoeg....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:37

Riemke schreef:
Jeetje, hier is inderdaad een behoorlijk illegaal handeltje onderschept denk ik zo met een behoorlijk gevaar voor de dieren die dit dan weer consumeren.. Heb je dit ook al gemeld bij de VWA (Voedsel en waren autoriteit, http://www.vwa.nl). Zij zijn de verantwoordelijke op het gebied van voedselveiligheid (mensen) en voederveiligheid (dieren) in Nederland.

Je kunt als particulier ook analyses laten uitvoeren bij diverse laboratoria in NL. Ik weet alleen niet of je ook op medicijnen e.d. kan laten analyseren en waarschijnlijk is dit erg duur. Dit zou ik dus overlaten aan de VWA.

Met hun hebben we ook gemaild :j
En met de LID enz enz
de bal is aan het rollen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:58

He bah, wat een horrorverhaal.

Ik ben heel benieuwd of er uiteindelijk meer bekend wordt. (Via lid, vwa of wie dan ook) Plaats je in dat geval een up-date hier?

Ben ook erg benieuwd naar wat er in die ampul heeft gezeten. Ik denk dat de kans niet heel groot is dat je erachter komt, behalve als je zelf laat testen.

(via politie, of welke instantie dan ook, krijg je meestal niet alles te horen.)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:16

Jeejtje ik ben geen slangen liefhebber/kenner maar gezond kan het me niet lijken!
Misschien ook handig om de GD een mailtje te sturen, ken wel iemand die daar hoog in functie werkt maar hij zit op de landbouw/vee dus daar heb je dan niet zoveel aan :)
Succes iig!

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:57

jeetje hebben die ratten geen last van dat ding in hun nek? :(:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:26

jeetje,, hier denk je toch eigenlijk niet over na als je je slang een rat voert he ? :? ik denk dat jij voortaan wel 3 keer na denkt voor je voert ;( en laat andere hiervan leren.

succes ;(

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:34

Xdeems ik weet niet of een rat hier last van heeft..

Hier worden alle dieren goed nagekeken voordat er gevoerd word.