Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onley schreef:yvanda schreef:diepvriesratten bij de jumbo?
ja tuurlijk vers verpakt bij de Jumbo![]()
![]()
eempiej schreef:Dat staat namelijk in de openingspostVond het ook al een beetje bizar krijgen, dacht al, wist niet dat je ratten kunt kopen bij de jumbo
Citaat:De Europese Commissie heeft regels opgesteld voor het verkopen, verhandelen van categorie 2 materiaal. Onder categorie 2 materiaal vallen de diepvriesmuizen en diepvriesratten.
Categorie 2 dieren mogen alleen vanuit de door de Nederlandse overheid erkende bedrijven verkocht worden. Het is dus niet meer mogelijk om vanuit niet erkende bedrijven diepvriesvoedseldieren te verkopen. Deze regel geldt voor de gehele EU.
Wij verkopen uitsluitend categorie 2 materiaal wat komt van bedrijven die een categorie 2 erkenning hebben.Onze diepvriesdieren staan in het proces van kweek tot diepvries onder strenge controle.
Er is sprake van ketenbeheersing met de daarbij geldende eisen. Met behulp van onze handelsdocumenten kunnen wij inzage geven waaruit blijkt dat wij ons categorie 2 materiaal betrekken uit erkende bedrijven.
Riemke schreef:Jeetje, hier is inderdaad een behoorlijk illegaal handeltje onderschept denk ik zo met een behoorlijk gevaar voor de dieren die dit dan weer consumeren.. Heb je dit ook al gemeld bij de VWA (Voedsel en waren autoriteit, http://www.vwa.nl). Zij zijn de verantwoordelijke op het gebied van voedselveiligheid (mensen) en voederveiligheid (dieren) in Nederland.
Je kunt als particulier ook analyses laten uitvoeren bij diverse laboratoria in NL. Ik weet alleen niet of je ook op medicijnen e.d. kan laten analyseren en waarschijnlijk is dit erg duur. Dit zou ik dus overlaten aan de VWA.