Arts doodde honden na wens in testament bazin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:51

Maar deze mensen kunnen ook weg vallen en oeps.. je paard in de handel. Heb jij even dat goed geregeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:52

Lieveranders schreef:
In ons geval gaan onze huisdieren naar mijn ouders.

Mijn paard gaat terug naar haar oude eigenaar.

Als ik deze oplossingen niet zou hebben, zou ik het regelen bij een seniorenopvang.

een asiel met een leuker naampje dus?
Hier zeggen ze bij zo'n oogkleppen: Ge moet een kat een kat noemen. :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:53

Lieveranders en wie mag dat betalen, die opvang? Of ben je al je hele leven aan het sparen voor het geval je ouders mochten wegvallen?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:53

Tja dat vind jij, maar daar ben ik het gewoon niet mee eens.. En ik vind het nogal wat om te zeggen dat alle dieren in een asiel het slecht hebben, maar goed dat is weer een andere discussie..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:54

fuego3 schreef:
zoals ik al eerder genoemd heb , hier een bejaard (75jaar) stel in de buurt die een jonge papagaai hebben genomen omdat dat zo gezellig weg kletst.

Al schaf je op je 20e een papegaai aan, dan nog is de kans aanwezig dat hij je overleeft ;)
Als dit stel overlijd is de papegaai nog steeds een jonkie en vind die echt wel een nieuw thuis.

Zo ook met een jonge hond, 5, 6 of 7 jaar is nog best plaatsbaar maar 15?? Ik weet natuurlijk niet om watvoor rassen het gaat maar de gemiddelde hond van 15 leeft al niet meer en met 12 jaar zijn de meesten al op hun laatste graat bezig, beetje artrose, beetje staar, problemen met gebit of spijsvertering, noem het maar op. Als het echt nog superfitte honden zijn is het anders maar als ze al last hebben van allerlei kwaaltjes lijkt me dit een betere oplossing.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:55

luanova schreef:
:j Zoals ik ook al zei, inderdaad verantwoording. Is zelfs schriftelijk vastgelegd dat mijn dieren op basis van leeftijd (hoe jonger, hoe meer) een geldbedrag meekrijgen.
Je kan wel heel royaal iemand een paard of honden nalaten, maar niet iedereen kan de financieen dragen.

Dan ben je nog altijd afhankelijk van de goedwillendheid van iemand om het goed ten uitvoer te brengen. Ik heb het hier wel eens met een notaris over gehad en hij zei dat er veel mee gesjoemeld werd. En waar gaat het geld naartoe als de honden vroegtijdig overlijden?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:56

maikeltje schreef:
Lieveranders en wie mag dat betalen, die opvang? Of ben je al je hele leven aan het sparen voor het geval je ouders mochten wegvallen?

Ja hoor en anders heb ik nog drie andere opties mochten mijn ouders wegvallen.. En ik besef me echt wel dat niet iedereen die opties heeft, maar zoals ik al eerder zei ik vind het gewoon slecht dat er niet eerst naar andere opties is gekeken.. dan heb je tenminste eerst alles geprobeerd voordat je die dieren afmaakt..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:56

Lieveranders schreef:
In ons geval gaan onze huisdieren naar mijn ouders.

Mijn paard gaat terug naar haar oude eigenaar.

Als ik deze oplossingen niet zou hebben, zou ik het regelen bij een seniorenopvang.

Ik mag toch hopen dat jij niet eerder weg valt dan je ouders. Dus wat doe je dan? als je geen ouders meer hebt? Mijn kat mag ook naar m,n ouders, maar ik mag toch hopen dat ik niet eerder ga dan m,n ouders. En uiteraad dat m,n ouders ook oud worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:58

Lieveranders schreef:
Dus als ik overlijd is het prima om in mijn testament te zetten dat mijn paard dan afgemaakt moet worden.. Want tja in deze tijd is het lastig om een wat ouder paard nog kwijt te raken en om haar te verhuizen is ook niet goed voor haar..

JA, realistisch zijn qua vooruitzichten voor dieren die onder jouw verantwoordelijkheid vallen is de plicht van elke eigenaar. Oudere dieren, dieren met een blessure en dieren met gedragsproblemen komen nogal eens in het louche handelscircuit terecht als die verkocht worden. Is dat je verantwoordelijkheid nemen als eigenaar? En dan helemaal met als motivatie dat doodmaken gemeen is?

De keuze om een dier in te laten slapen/slachten is de keerzijde van de medaille als diereneigenaar zijnde. Wil je die verantwoordelijkheid niet, dan moet je er niet voor kiezen om een dier aan te schaffen.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:59

en weet jij of deze dame dat niet gedaan heeft?
Ken jij haar dan persoonlijk?

Evelijn

Dieren leven in het nu die hebben geen besef van wat er morgen komt en hoe oud ze misschien nog zouden kunnen worden. Een spuitje door een dierenarts vind ik nou niet iets om ten strijde te trekken. Ik denk dat de mevrouw en de dierenarts een goede keuze hebben gemaakt en dat de Partij voor de Dieren... dieren eens niet allerlei menselijke eigenschappen moeten toedichten.

Ayasha
Blogger

Lieveranders schreef:
maikeltje schreef:

Ja hoor en anders heb ik nog drie andere opties mochten mijn ouders wegvallen.. En ik besef me echt wel dat niet iedereen die opties heeft, maar zoals ik al eerder zei ik vind het gewoon slecht dat er niet eerst naar andere opties is gekeken.. dan heb je tenminste eerst alles geprobeerd voordat je die dieren afmaakt..

wie zegt dat die vrouw dat niet gedaan heeft en dan met pijn in het hart heeft moeten besluiten dat dit het veiligst was?

Edit: Myrddin zit ook al op die trein zie ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:00

Misschien was er wel naar andere opties gekeken maar was dat niet haalbaar? Daar al aan gedacht? Een oudere heeft over het algemeen niet een hele brede portemonnee, ouders zijn ook niet meer in het land der levenden en broers/ zussen zullen er ook niet (meer) zijn... Dan kan je zeggen 'je kinderen dan' maar misschien had de mevrouw in kwestie geen kinderen of waren er andere redenen dat de kinderen zoiets niet over zouden kunnen nemen (denk aan allergie of iets dergelijks).

Ik vind het heel dapper wat de vrouw heeft gedaan en vooral het uitstrooien vind ik een mooi gebaar. :) Hoe bedoel je 'tot de dood ons scheidt'? Gewoon samen uit, samen thuis maar dan eh.. anders :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:00

luanova schreef:
fuego3 schreef:
ik zeg niet dat jij geen dieren meer mag nemen na je 60e maar IK zou het niet meer doen , ten zij ik net als jij een oplossing achter de hand zou hebben. ik vind alleen dat er in veelal gevallen te weinig over na gedacht word in het leven , je hebt wel verantwoording over een levend wezen.

zoals ik al eerder genoemd heb , hier een bejaard (75jaar) stel in de buurt die een jonge papagaai hebben genomen omdat dat zo gezellig weg kletst.

:j Zoals ik ook al zei, inderdaad verantwoording. Is zelfs schriftelijk vastgelegd dat mijn dieren op basis van leeftijd (hoe jonger, hoe meer) een geldbedrag meekrijgen.
Je kan wel heel royaal iemand een paard of honden nalaten, maar niet iedereen kan de financieen dragen.

Ik kom hier in het bos altijd een oude man met een rollator tegen. Elk jaar wel een nieuw hondje. Hij neemt bewust de kleine stokoude kneusjes uit het asiel, en dan genieten ze nog een tijdje van elkaar. Geweldig vind ik dat.
Hij heeft bij elk verlies weer verdriet, maar neemt zijn verantwoording dat hij zelf misschien ook niet meer zo lang meegaat.

heel mooi idd van de man , dat hij steeds weer een oud hondje neemt , een pracht gebaar naar alle oudere honden die in het asiel zitten. maar met elke leeftijd , leef situatie iod , moet er gewoon steeds weer nagedacht zijn over het hoe en wat met je dieren.
tjah en onmacht loert altijd om het hoekje ,,

een vriendin van me is op 28 jarige leeftijd overleden en haar rotweiler is ook in het asiel terecht gekomen, maar je verwacht ook niet als je gezond en zo jong bent dat je een hart stilstand krijgt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:03

Lieveranders schreef:
maikeltje schreef:

Maar nu trek jij dus de conclusie dat deze vrouw geen andere opties heeft bekeken. En dat is niet eerlijk want je weet het niet. Wat ik wel weet is dat ze, ondanks dat ze zelf op sterven lag, haar verantwoording heeft genomen tov haar dieren.
Soms zijn er geen alternatieven en dan vind ik dit een hele humane keuze. Wie weet waar die beestjes uiteindelijk terecht waren gekomen, waarschijnlijk apart van elkaar. Ze hadden waarschijnlijk sowieso niet meer zo lang gehad en dan nog een eenzame oude dag voor die beestjes en hoogst waarschijnlijk niet meer in een thuissituatie. Ik denk dat ze weggeteerd waren van heimwee en eenzaamheid, dan vind ik de keuze om ze dit te besparen en rustig met elkaar in te laten slapen een hele goede geweest. Ik zou willen dat er meer zulke baasjes waren, meestal is het zo dat er geen knoop wordt doorgehakt omdat de eigenaar geen beslissing wil/kan nemen en gaat zo'n beest op z'n oude dag van hand tot hand. Is dat dan ideaal? Gun je dat zo'n dier?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:03

Als er een jonge gezonde hond bij had gezeten had deze mevrouw heus wel anders gehandeld. Ik heb een hondje van 15 jaar, maar dat is echt een oude opa hihi. Over het algemeen zijn honden van 12 jaar ook niet al te gezond meer. Ik geef de DA groot gelijk.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:04

Nikka schreef:
luanova schreef:

Dan ben je nog altijd afhankelijk van de goedwillendheid van iemand om het goed ten uitvoer te brengen. Ik heb het hier wel eens met een notaris over gehad en hij zei dat er veel mee gesjoemeld werd. En waar gaat het geld naartoe als de honden vroegtijdig overlijden?

Klopt, zijn nogal wat onstructies... 2 bewindvoerders aangesteld die ik voor de volle 100% vertrouw dat zij er op toe zien waar alles heen gaat.
Als de dieren vroegtijdig komen te overlijden, heb ik er geen enkel probleem mee dat diegene die oprecht goed voor mijn diertjes hebben gezorgd het restbedrag mogen houden.
Maar uiteraard zijn dit allemaal mensen dit ik vertrouw. Al is het alleen maar omdat ze een verschrikkelijk goed hart hebben voor dieren...
Laatst bijgewerkt door luanova op 17-04-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:05

luanova schreef:
Klopt, zijn nogal wat onstructies... 2 bewindvoerders aangesteld die ik voor de volle 100% vertrouw dat zij er op toe zien waar alles heen gaat.
Als de dieren vroegtijdig komen te overlijden, heb ik er geen enkel probleem mee dat diegene die oprecht goed voor mijn diertjes hebben gezorgd het restbedrag mogen houden.
Maar uiteraard zijn die allemaal mensen dit ik vertrouw. Al is het alleen maar omdat ze een verschrikkelijk goed hart hebben voor dieren...

Nee maar dat maakt het wel fraudegevoelig. Er gaat zo vaak mis met mensen die worden vertrouwd.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:06

Ik neem aan dat de beestjes eerst in een asiel o.i.d. is opgemomen, toen had men kunnen bekijken hoe ze het anders konden oplossen.. Ik vind het gewoon niet kunnen dat je dat 'zomaar' in je testament kunt zetten en dit wordt nageleefd door een dierenarts.. Want waar trek je dan de grens, als het een jongere hond is kan het dus blijkbaar ook..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:09

Lieveranders schreef:
Ik neem aan dat het beestje eerst in een asiel o.i.d. is opgemomen, toen had men kunnen bekijken hoe ze het anders konden oplossen.. Ik vind het gewoon niet kunnen dat je dat 'zomaar' in je testament kunt zetten en dit wordt nageleefd door een dierenarts.. Want waar trek je dan de grens, als het een jongere hond is kan het dus blijkbaar ook..

Nogmaals, dat het "zomaar" in het testament opgenomen wordt is jouw conclusie. Je was er niet bij en je weet niet welke opties ze allemaal bekeken heeft, je kunt die vrouw dus niet beschuldigen van nalatigheid. Juist niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:10

Lieveranders, wees eens reëel, hoe groot is de kans dat een hond van 12 of een hond van 15 nog door iemand uit een asiel wordt gehaald? Eerlijk is eerlijk, ik zou zelf een hond ouder dan 6 of 7 al niet meer uit het asiel halen, gewoonweg om het feit dat ze gewoon meer mankementen krijgen als ze ouder worden en je geen idee kan hebben wat een kosten hier aan vast komen te zitten. Dat is voor mij en een hele hoop andere mensen al genoeg om te zeggen 'ik "neem" geen oude hond.' ...

Maar misschien moet jij je eigen onderschrift eens opvolgen... Accepteer wat je niet veranderen kunt. De dieren zijn dood, de mevrouw ook. Niks aan te doen. (:

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:10

Ik beschuldig helemaal niemand, het is gewoon mijn mening dat ik vind dat er eerst naar andere opties gekeken moet worden en dat hoeft die vrouw niet perse te zijn. Ik vind het gewoon een rare regelgeving dat zoiets kan..

Lieveranders

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:12

Er staan hier anders genoeg post over mensen die juist een oudere hond nemen om ze een goede oude dag te bezorgen..

En als ik mijn onderschrift opvolg zal ik er dus alles aan doen om eerst alles te proberen wat in mijn macht ligt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:13

Nogmaals, waar heb jij zwart op wit staan dat deze vrouw niet naar andere opties heeft gekeken dan? Neem aan dat jij d'r handje niet vast hebt gehouden in de tijd dat ze de honden had (:

En even lezen.. ik zeg dat IK het persoonlijk niet zou doen, en met mij vele anderen ook niet... Ik heb het dus niet alleen over bokkers maar gewoon over mensen in het algemeen..

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:15

ik vind het raarder dat mensen die niet goed zijn voor hun dieren toch weer dieren kunnen nemen.
ik vind het raar dat er mensen zijn die een ziek of oud dier de deur uit zetten maar het is toch niet raar dat er mensen zijn die zelfs tot na hun dood voor hun dieren zorgen?