Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieveranders schreef:In ons geval gaan onze huisdieren naar mijn ouders.
Mijn paard gaat terug naar haar oude eigenaar.
Als ik deze oplossingen niet zou hebben, zou ik het regelen bij een seniorenopvang.
fuego3 schreef:zoals ik al eerder genoemd heb , hier een bejaard (75jaar) stel in de buurt die een jonge papagaai hebben genomen omdat dat zo gezellig weg kletst.

luanova schreef:Zoals ik ook al zei, inderdaad verantwoording. Is zelfs schriftelijk vastgelegd dat mijn dieren op basis van leeftijd (hoe jonger, hoe meer) een geldbedrag meekrijgen.
Je kan wel heel royaal iemand een paard of honden nalaten, maar niet iedereen kan de financieen dragen.
maikeltje schreef:Lieveranders en wie mag dat betalen, die opvang? Of ben je al je hele leven aan het sparen voor het geval je ouders mochten wegvallen?
Lieveranders schreef:In ons geval gaan onze huisdieren naar mijn ouders.
Mijn paard gaat terug naar haar oude eigenaar.
Als ik deze oplossingen niet zou hebben, zou ik het regelen bij een seniorenopvang.
Lieveranders schreef:Dus als ik overlijd is het prima om in mijn testament te zetten dat mijn paard dan afgemaakt moet worden.. Want tja in deze tijd is het lastig om een wat ouder paard nog kwijt te raken en om haar te verhuizen is ook niet goed voor haar..
Lieveranders schreef:maikeltje schreef:Lieveranders en wie mag dat betalen, die opvang? Of ben je al je hele leven aan het sparen voor het geval je ouders mochten wegvallen?
Ja hoor en anders heb ik nog drie andere opties mochten mijn ouders wegvallen.. En ik besef me echt wel dat niet iedereen die opties heeft, maar zoals ik al eerder zei ik vind het gewoon slecht dat er niet eerst naar andere opties is gekeken.. dan heb je tenminste eerst alles geprobeerd voordat je die dieren afmaakt..
Hoe bedoel je 'tot de dood ons scheidt'? Gewoon samen uit, samen thuis maar dan eh.. anders
luanova schreef:fuego3 schreef:ik zeg niet dat jij geen dieren meer mag nemen na je 60e maar IK zou het niet meer doen , ten zij ik net als jij een oplossing achter de hand zou hebben. ik vind alleen dat er in veelal gevallen te weinig over na gedacht word in het leven , je hebt wel verantwoording over een levend wezen.
zoals ik al eerder genoemd heb , hier een bejaard (75jaar) stel in de buurt die een jonge papagaai hebben genomen omdat dat zo gezellig weg kletst.
Zoals ik ook al zei, inderdaad verantwoording. Is zelfs schriftelijk vastgelegd dat mijn dieren op basis van leeftijd (hoe jonger, hoe meer) een geldbedrag meekrijgen.
Je kan wel heel royaal iemand een paard of honden nalaten, maar niet iedereen kan de financieen dragen.
Ik kom hier in het bos altijd een oude man met een rollator tegen. Elk jaar wel een nieuw hondje. Hij neemt bewust de kleine stokoude kneusjes uit het asiel, en dan genieten ze nog een tijdje van elkaar. Geweldig vind ik dat.
Hij heeft bij elk verlies weer verdriet, maar neemt zijn verantwoording dat hij zelf misschien ook niet meer zo lang meegaat.
Lieveranders schreef:maikeltje schreef:Lieveranders en wie mag dat betalen, die opvang? Of ben je al je hele leven aan het sparen voor het geval je ouders mochten wegvallen?
Ja hoor en anders heb ik nog drie andere opties mochten mijn ouders wegvallen.. En ik besef me echt wel dat niet iedereen die opties heeft, maar zoals ik al eerder zei ik vind het gewoon slecht dat er niet eerst naar andere opties is gekeken.. dan heb je tenminste eerst alles geprobeerd voordat je die dieren afmaakt..
Nikka schreef:luanova schreef:Zoals ik ook al zei, inderdaad verantwoording. Is zelfs schriftelijk vastgelegd dat mijn dieren op basis van leeftijd (hoe jonger, hoe meer) een geldbedrag meekrijgen.
Dan ben je nog altijd afhankelijk van de goedwillendheid van iemand om het goed ten uitvoer te brengen. Ik heb het hier wel eens met een notaris over gehad en hij zei dat er veel mee gesjoemeld werd. En waar gaat het geld naartoe als de honden vroegtijdig overlijden?
luanova schreef:Klopt, zijn nogal wat onstructies... 2 bewindvoerders aangesteld die ik voor de volle 100% vertrouw dat zij er op toe zien waar alles heen gaat.
Als de dieren vroegtijdig komen te overlijden, heb ik er geen enkel probleem mee dat diegene die oprecht goed voor mijn diertjes hebben gezorgd het restbedrag mogen houden.
Maar uiteraard zijn die allemaal mensen dit ik vertrouw. Al is het alleen maar omdat ze een verschrikkelijk goed hart hebben voor dieren...
Lieveranders schreef:Ik neem aan dat het beestje eerst in een asiel o.i.d. is opgemomen, toen had men kunnen bekijken hoe ze het anders konden oplossen.. Ik vind het gewoon niet kunnen dat je dat 'zomaar' in je testament kunt zetten en dit wordt nageleefd door een dierenarts.. Want waar trek je dan de grens, als het een jongere hond is kan het dus blijkbaar ook..