ARhythmical schreef:En Sancha gelden jouw normen voor de USA???
Nee hoor. Hier worden honden het liefst buiten aan de ketting gehouden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Layco_ schreef:Mijn zus en haar vriend hadden ook zo'n probleem.
Ze gingen samenwonen, en wilden eigenlijk ook een hondje,
maar dat hebben ze eerst niet gedaan omdat ze overdag er niet
waren. Nu heeft haar vriend onverwachts een pup opgehaald
(het hondje wat ze heel graag wilde hebben, een speciaal ras was dat,
alleen bleken ze opgelicht te zijn, het was een keeshondje inplaats van een samojeed)
En die was zo ziek dat ze neit wisten of ze het wel zou halen.
Ze zijn van 7:30 tot 17:30 niet thuis, (soms zijn ze smiddags vrij)
en dan hebben ze haar gewoon in de bench, met eten enz erin,
en in het begin had ze wel steeds erin gepoept en geplast, maar als
je gewoon aan de zindelijkheid werkt gaat dat ook over.
_Layco_ schreef:Mijn zus en haar vriend hadden ook zo'n probleem.
Ze gingen samenwonen, en wilden eigenlijk ook een hondje,
maar dat hebben ze eerst niet gedaan omdat ze overdag er niet
waren. Nu heeft haar vriend onverwachts een pup opgehaald
(het hondje wat ze heel graag wilde hebben, een speciaal ras was dat,
alleen bleken ze opgelicht te zijn, het was een keeshondje inplaats van een samojeed)
En die was zo ziek dat ze neit wisten of ze het wel zou halen.
Ze zijn van 7:30 tot 17:30 niet thuis, (soms zijn ze smiddags vrij)
en dan hebben ze haar gewoon in de bench, met eten enz erin,
en in het begin had ze wel steeds erin gepoept en geplast, maar als
je gewoon aan de zindelijkheid werkt gaat dat ook over.
). We zijn in de kamer gebleven maar hebben het genegeerd aangezien ze moe was ging ze vrij snel slapen, zodra ze diep sliep deed ik stiekem het deurtje weer open zodat als ze wakker werd de beloning was dat ze er meteen uitkon. Een paar keer gedaan toen was de boodschap duidelijk 'als ik in mijn bench moet is het de bedoeling dat ik rustig blijf en doe ik dat mag ik er straks weer uit.' Aangezien rustig wat opleverde en herrie maken niet ging het snel.
Toen zijn we het uit gaan breiden met zelf de kamer uitgaan en haar achterlaten voor korte tijd, aangezien ze al geleerd had wat de bedoeling van de bench was was dit zonder problemen. Ook zijn we dingen gaan doen als de deur achter je dichttrekken als je bijvoorbeeld naar de keuken gaat zodat ze je niet de hele tijd volgen kan maar slecht heel kort alleen is doordat je vrij snel terug komt. We kwamen pas weer terug als ze eventjes stil was. We hebben er wel lang over gedaan omdat we haar niet bang wouden maken door haar plots lang alleen te laten. Ze word volgende maand 1 jaar en kan inmiddels een paar uur alleen blijven zonder problemen.
Maar meestal gaat ze mee want gelukkig kan dat in ons geval. Toch is het heel fijn dat het aanleren van rustig alleen thuis blijven heel goed en geleidelijk ging.
Die van ons zit trouwens nog wel steeds in de bench als we haar alleen laten aangezien ze zonder toezicht denk ik aan de meubels gaat bijten.
Ik heb deze manier van alleen thuisblijftraining uit het boek 'Toepels nieuwe puppywijzer' geweldig boek! Ze kan nu ook goed apporteren, zitten, komen enz dankzij de uitleg van hoe het moest uit dat boek. Het is een aanrader.
En vooral veel foto's maken als je je nieuwe puppy hebt! Ze groeien als kool als ik foto's zie van toen we haar net hadden was ze echt piepklein nu ziet ze er wat stoerder en steviger uit.
)
. Dus ook eens af en toe erin met deurtje dicht als je bijv. tv zit te kijken ofzo. Ook nooit voor straf in de bench zetten. Bench moet heilig zijn! Je kan eenvoudigweg ook zijn mandje erin zetten, met de deur open, zodat ie er in kan gaan liggen wanneer hij/zij wil.
) Het gaat wel goed komen met die kleine (nou ja....kleine
)_Layco_ schreef:Ze hebben hem ook niet alleen in de bench als ze weg zijn hoor,
En als ze er weer zijn, mag ze gewoon de hele dag lekker rondlopen.
Gelijk moet er weer iemand zeggen dat een hond dan geen normaal
leven kan leiden.
het hoort erbij. Maar er gaat echt heel veel tijd inzitten de eerste weken, dus echt ontspanning is er niet bij haha. (want als de pup slaapt, ga ik ook geen dutje doen natuurlijk) HalloDan schreef:_Layco_ schreef:Ze hebben hem ook niet alleen in de bench als ze weg zijn hoor,
En als ze er weer zijn, mag ze gewoon de hele dag lekker rondlopen.
Gelijk moet er weer iemand zeggen dat een hond dan geen normaal
leven kan leiden.
Oh nee...dan is er niets aan de hand natuurlijk. Het zijn maar 8 uurtjes in de bench en 's nachts dan ook maar een uur of 12, heel normaal en fijn leven voor een hond natuurlijk.
_Layco_ schreef:En als het niet anders kan? Het is namelijk juist goed voor dat hondje(is inmiddels geen pup meer !!) dat die
nog regelmatig in de bench zit, dan kan ze tenminste een beetje tot rust komen, want ze is echt
een tornado als ze eruit is man!
_Layco_ schreef:@Nikka,
Ja, het komt ook wel een beetje doordat ze overdag in de bench zit,
maar ookal is ze niet in de bench, ze is de hele dag zó druk dat ze soms gewoon
echt moet hoesten van het druk zijn.
Daarom is het wel goed dat ze haar rustmomentje lekker in de bench kan hebben.
chocobroodje schreef:Nou ik moet zeggen ik geniet van het hele puppy gedoe tot nu toeHet is prachtig om te zien hoe zo'n klein hoopje pup z'n karakter ontwikkeld en zijn nieuwe wereld ontdekt. En hoe ze groeien en leren, het is zo leuk
maar wel heeeeeeeeeel vermoeiend, zo een kleine frummel in huis. Ik vind de leeftijd van nu veel leuker (15 weken dus) Nu kan hij rennen, springen, vliegen, kent al wat commando's.... Ik vond het bij de 2e ook wel erg tegenvallen, omdat de 1ste alles al kent... naar de keuken, naar de kamer, plaats, die gaat mee in ons ritme (als bij bankhangen, dan hij ook, als bij ergens mee bezig zijn, dan hij ook) de 2e kende dat natuurlijk helemaal niet, dus dat was echt weer wennen. Maar hij pakt het snel op
Sancha schreef:_Layco_ schreef:En als het niet anders kan? Het is namelijk juist goed voor dat hondje(is inmiddels geen pup meer !!) dat die
nog regelmatig in de bench zit, dan kan ze tenminste een beetje tot rust komen, want ze is echt
een tornado als ze eruit is man!
Dan had je geen hond moeten nemen. of een uitlaatservice oid regelen.
Niet zo gek dat dat beest energie teveel heeft als ze van de 24 uur 20 uur opgesloten zit!!!!
Vind het te belachelijk voor woorden.