Marktplaats staat er vol mee. Ook met jonge katjes, maar dat is dan een ander verhaal. Ik word hier ook wel droevig van
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Teigetje008 schreef:ik kijk maar gewoon niet op MP.
Wij willen heel erg graag een hond. Ik heb er NU ook tijd zat voor, maar ben werkloos. Dus Nu zou het ook wel passen, maar als ik straks weer werk heb? Zit al wel anderhalf jaar thuis hoor, helaas. Maar goed, wij kijken dan gelukkig verder dan onze neus lang is en nemen dus geen hond
Onze beide poezen zijn aanlopers. De ene is aan komen lopen op een boerderij, was zwaar ondervoed en ik zou haar bij het asiel afzetten. Asiel zat dicht en dus is Frummel gebleven
Monster heb ik uit het asiel gehaald en daar heb ik geen seconde over na gedacht eigenlijk.
Beide poezen staan wel in mijn profiel btw.
Frummel is echter een poes met veel "dingen". Zo haalt ze onder andere zo naar je uit, bijt en krabt. Heeft ook een gloeiende hekel aan kinderen helaas...
Dus ik zit wel eens te denken: als wij een kindje zouden krijgen, wat moeten we dan in godsnaam met Frummel?
Misschien gaat het prima en veranderd frummel omdat ze er aan went, maar misschien gaat het juist helemaal fout en zit ik weer met een mega gestreste frummel (lees: sproeien, zichzelf helemaal kaallikken, ontzettend boos zijn, krabben, bijten enz) (hebben we helaas allemaal regelmatig mee gemaakt). Ik maak me dan niet alleen zorgen om Frummel, maar ook om het kindje wat je dan dus niet "onbewaakt" in de box kan laten liggen, of de slaapkamerdeur open o.i.d.
We hebben trouwens bij frummel alles al gehad hoor, hormoonspuiten, poezenpillen, hormoondruppels, lekkere poezenluchtjes-verspreider, ander voer, rust, enz enz. Het gaat nu zonder hulpmiddelen weer prima!
En om nou geen kind te nemen omdat je een poes hebt die daar misschien niet tegen kan vind ik echt te ver gaan...
Dus kan me soms best voorstellen dat iemand toch een nieuwe plek zoekt voor zijn of haar dier.
En ja, je kan op latere leeftijd nog wel een allergie ontwikkelen voor iets, dus dat mensen ineens allergisch zijn, dat kan dus wel. Alleen denk ik wel dat die reden vaak gebruikt word terwijl het niet waar is.
Ik heb trouwens een keer meegemaakt dat ik met een vriendin een puppy uit ging zoek en dat de fokker vroeg of ze zwanger was, dus wij: huh?
Bleek dat de fokker geen puppy's verkocht aan zwangere vrouwen, want die hadden dan allemaal nesteldrang
en dus wilde ze een puppy.o.i.d.en Al de baby er dan was, moest de pup weer weg omdat ze er dan geen tijd voor hadden of het kon niet samen met het kindje...wel een slimme fokker dus!
Ik denk wel dat het goed is om te onthouden dat niet iedereen het "Zo doet als jij" ...dus wat jij een te kleine kooi vind, vind een ander misschien groot genoeg...
Voor de meeste dieren zijn er algemene regels over de grootte van de kooi/aquarium, voeding enz. Wat, ik dus ook, een te kleine kooi vind, is meestal gewoon een te kleine kooi/aquarium volgens die regels. 

Teigetje008 schreef:ben ook altijd erg duidelijk op bokt als er een jong meisje vraagt naar een gratis pony of wat de stalling van een paard kost...
liever direct met de neus op de feiten gedrukt dan dat een paard er later de dupe van is!
Vjestagirl schreef:Teigetje008 schreef:ben ook altijd erg duidelijk op bokt als er een jong meisje vraagt naar een gratis pony of wat de stalling van een paard kost...
liever direct met de neus op de feiten gedrukt dan dat een paard er later de dupe van is!
Probleem is dat je daar blijkbaar nooit wat van mag zeggen, want voor je het weet heb je de vinger-wijzende-moraalridder-roepers op je dak... Maar iedereen schreeuwt wel moord en brand als zo'n pony een half jaar later weer weg moet omdat het toch allemaal te veel kost.

Dus mocht ik het huis uitgaan, blijven ze sowieso hier een goed leven houden
Floor_x schreef:Ik zie net deze advertentie:
http://dieren.marktplaats.nl/knaagdiere ... nd=18&fs=1
Dat vind ik echt belachelijk... Wat ik me dan afvraag, er zullen toch ook wel ouders zijn die het hier niet mee eens zijn?
Verder heb ik zelf 3 dwerghamsters en 1 syrische hamster gehad. Ik wou altijd het grootste hok voor ze en ze zijn dan ook bij mij gebleven tot hun dood. Ben er nooit op uitgekeken...
Heb nu ruim een jaar al 2 konijntjes, en daar ben ik ook nog lang niet op uitgekeken... Mijn moeder trouwens ook nietDus mocht ik het huis uitgaan, blijven ze sowieso hier een goed leven houden
Floor_x schreef:Ik zie net deze advertentie:
http://dieren.marktplaats.nl/knaagdiere ... nd=18&fs=1
Dat vind ik echt belachelijk... Wat ik me dan afvraag, er zullen toch ook wel ouders zijn die het hier niet mee eens zijn?
Verder heb ik zelf 3 dwerghamsters en 1 syrische hamster gehad. Ik wou altijd het grootste hok voor ze en ze zijn dan ook bij mij gebleven tot hun dood. Ben er nooit op uitgekeken...
Heb nu ruim een jaar al 2 konijntjes, en daar ben ik ook nog lang niet op uitgekeken... Mijn moeder trouwens ook nietDus mocht ik het huis uitgaan, blijven ze sowieso hier een goed leven houden
AaronYve schreef:Ik wil posters gaan ophangen in supermarkten en dergelijk om mensen bewust te maken dat het dus geen impulsaankoop mag zijn. Dat men daarbij de katten/honden moeten laten casteren. En konijnen niet vrij moeten uitzetten maar naar een asiel moeten brengen.
Heb tot op heden maar 1 poster gevonden die gebruikt mag worden en dat is voor konijnen niet uit te zetten.
Al schrikt het maar 1 iemand af en die besluit om het niet te doen dan ben ik al blij.
shilady schreef:Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........
irmaroossien schreef:shilady schreef:Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........
ik was ook pas later allergisch. mijn vriend heeft een kat, heb er nooit last van gehad, tot ik op een gegeven moment rode ogen had, niezen, jeuk etc. en dat kwam dus wel door de kat.. terwijl ik al 2 jaar bij dat beestje in huis zat. maar is ondertussen opgelost, en nee, de kat is niet weg