Kat bijt duif dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:08

Adil schreef:
Brainless schreef:
En wat als een kat in andermans tuin (dood)gebeten wordt door hun hond??

Risico voor de katteneigenaren.

En wat asl de goede postduif van de buurman in andermans tuin wordt dooodgebeten?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:10

Magrathea schreef:
Kipjes? Echt niet hoor, die zijn veel te groot voor zo'n kat. Teveel herrie maken ze ws ook. Katten die ik ken beginnen daar echt niet aan hoor :P. Ik weet niet hoeveel katten je kent, maar dit is een beetje een raar statement vind ik zelf.

Hoor eens, het zou dierenmishandeling zijn als ik mijn katten niet naar buiten zou laten. En daar ken ik er nog wel meer van. En die maatregelen om je eigen tuin zo te maken dat je kat er niet uit kan zijn je reinste onzin, want als een kat echt wil klimt/graaft ie er toch wel langs. Plus, het wemelt in Nederland ook van de zwerfkatten. Die bijten net zo goed een duif dood. Als je je dieren wil beschermen, zorg dan dat katten uit jouw tuin wíllen blijven, of leg schrikdraad aan voor mijn part.. Mijn katten jagen niet (meer), dus ik laat ze gewoon lekker los..

Niet iedereen heeft Barnevelders, er bestaan ook veel kleinere kipjes, die echt geen partij zijn voor een flinke kat. Doet er ook niet toe, een kat van een ander hoort het nog niet te kunnen proberen. Als degene met kipjes, konijntjes of wat dan ook katten had gewild, had die ze zelf wel aangeschaft.

Toen ik nog in Nederland woonde, in een woonwijk, liep er altijd een dikke, zwarte kater bij ons in de tuin. Beest liep er altijd, en sproeide mijn tuindeur helemaal onder. Nou, dat stinkt hoor. Ik begrijp werkelijk niet dat het maar normaal gevonden wordt dat je dier zo'n overlast bij anderen mag bezorgen.
Heeft hij bij ons niet zo heel lang gedaan hoor. Toen ik eens terug kwam van het uitlaten van mijn bouvier, was hij er ook weer. Helaas voor hem had ik hem niet gezien en ik liet mijn hond los in mijn tuin. De hond zag hem echter wél. Wij hadden de hele tuin omheind met een hoge schutting en poes kon zo snel niet wegkomen. De hond heeft hem te pakken gekregen en het is echt een wonder dat hij los is gekomen, maar daarna hebben we hem nooit weer gezien. Dat was dus een effectieve methode.
Als onze hond nou toch wel deze kat had doodgetgeten, dán had je de eigenaren eens moeten horen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 08-04-11 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:15

PussInBoots schreef:
En wat asl de goede postduif van de buurman in andermans tuin wordt dooodgebeten?

Risico van de duiveneigenaren.

Maar zoals al eerder in dit topic genoemd werd, vliegen de postduiven over het algemeen alleen maar en komen ze niet aan de grond, dus dat risico is vrij klein.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:37

PussInBoots schreef:
Adil schreef:

Risico voor de katteneigenaren.

Risico voor de duiveneigenaren....Maar goed, de schoonvader van mijn zus werkt met postduiven, ik weet dus wel een beetje hoe het werkt. Deze vliegen een paar keer per dag hun rondjes, binnen een straal van circa 200 meter van hun "thuis", rusten doen ze daar....Ik heb ze nog nooit ergens anders gezien.

Magrathea

Re: Kat bijt duif dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:36

*zucht* gelukkig zijn mijn katten te oud cq. niet beleerd genoeg om vogels te vangen. Maar als mijn buurvrouw besluit kippen te gaan houden vind ik het geen enkel probleem om haar te helpen met het bouwen van een stevig hok (als een kat ergens een hok binnen kan dringen kan er ook een kip uit ontsnappen!), maar verwacht niet van de eigenaars van 'buiten'katten dat ze hun dieren binnen gaan houden.. naast dat het funest is voor de gemoedstoestand van die dieren lukt dat je gewoon niet.
Ik heb altijd tegen de buren gezegd dat als mijn kater hun tuin/huis besproeit ik het geen probleem vindt als ie de tuinslang op zijn harses krijgt.. En dat geldt nog steeds..

Diablo, had die had je hond dan nooit eerder gezien? Het lijkt me dat zo'n kat maar één keer jouw hond achter zich aan moet hebben voordat hij nooit meer een voet in jouw tuin zet...

Nogmaals, gelukkig zijn mijn katten geen gevaar voor al die kwetsbare dieren hier.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:42

Magrathea schreef:
*zucht* gelukkig zijn mijn katten te oud cq. niet beleerd genoeg om vogels te vangen. Maar als mijn buurvrouw besluit kippen te gaan houden vind ik het geen enkel probleem om haar te helpen met het bouwen van een stevig hok (als een kat ergens een hok binnen kan dringen kan er ook een kip uit ontsnappen!), maar verwacht niet van de eigenaars van 'buiten'katten dat ze hun dieren binnen gaan houden.. naast dat het funest is voor de gemoedstoestand van die dieren lukt dat je gewoon niet.
Ik heb altijd tegen de buren gezegd dat als mijn kater hun tuin/huis besproeit ik het geen probleem vindt als ie de tuinslang op zijn harses krijgt.. En dat geldt nog steeds..

Diablo, had die had je hond dan nooit eerder gezien? Het lijkt me dat zo'n kat maar één keer jouw hond achter zich aan moet hebben voordat hij nooit meer een voet in jouw tuin zet...

Nogmaals, gelukkig zijn mijn katten geen gevaar voor al die kwetsbare dieren hier.

Buitenkatten kun je prima binnenhouden, heb ik zelf gedaan, geen enkel probleem. En anders kun je altijd nog een ren maken, als je écht niet wil dat je kat andere mensen lastigvalt.

Verder begijp ik je zin over het nooit gezien niet helemaal, maar ik denk dat je bedoelt of mijn hond de kat nooit eerder had gezien, of andersom? Tuurlijk hadden ze elkaar wel eerder gezien, maar over het algemeen laat ik mijn hond geen katten opeten. Dit keer zag ík niet dat de kat er was, dus liet ik de hond los in de tuin. De hond had hem dus wel gezien en had 'm heel snel te pakken. Daarna heeft hij inderdaad geen voet meer in de tuin gezet (toen ging hij tegen de voordeur aansproeien......)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:02

[quote="Magrathea"]*zucht* gelukkig zijn mijn katten te oud cq. niet beleerd genoeg om vogels te vangen. Maar als mijn buurvrouw besluit kippen te gaan houden vind ik het geen enkel probleem om haar te helpen met het bouwen van een stevig hok (als een kat ergens een hok binnen kan dringen kan er ook een kip uit ontsnappen!), maar verwacht niet van de eigenaars van 'buiten'katten dat ze hun dieren binnen gaan houden.[quote]

Helaas zou dat voor mij de oplossing niet zijn. Ik wil overdag mijn kipjes lekker laten scharrelen in de tuin, en niet in een bunker opsluiten voor de kat van de buren. Ook mijn kippen hebben instinkt en willen scharrelen in het gras. Ik heb om deze reden geen kippen, en geen prachtige tamme kois meer in de vijvers. In ruil daarvoor krijg ik kattenpis en poep in mijn tuin. En de zg. kattenmensen maar beweren dat hún kat dat niet doet. O ja, de deuk in de auto heb ik er ook aan te danken. En bóós dat de eigenaren van de aangereden kat waren dat ik niet beter uitkeek......

Ik ben die loslopende katten zó ontzettend beu, dat wil je niet weten. En já, ik ben ook kattenliefhebster. Ik heb ruim 16 jaar een heerlijke huis- en tuintijger gehad.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:05

mijn excusses voor mijn laconieken opmerking maar dat komt denk ik doordat er bij ons in het dorp niet moeilijk over word gedaan.hier zit namelijk op iedere hoek van de straat wel een kat. maar ik kan mezelf wel indenken dat iemand anders er niet blij van word. verder vind ik dat als iemands hond mijn kat dood bijt, dat dat een gebrek in de opvoeding van de hond is, MAAR dat komt omdat mij dat altijd verteld is. ook moet ik zeggen dat ik mijn kat niet binnen kan houden of in mijn tuin omdat hij overal door/over heen klimt. Maar ik zeg al ik ben van mening dat iemands kat zowieso een dier, de ander niet van last moet zijn. geen hond/kat maar ook geen duif.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:42

kanniet schreef:
Helaas zou dat voor mij de oplossing niet zijn. Ik wil overdag mijn kipjes lekker laten scharrelen in de tuin, en niet in een bunker opsluiten voor de kat van de buren. Ook mijn kippen hebben instinkt en willen scharrelen in het gras. Ik heb om deze reden geen kippen, en geen prachtige tamme kois meer in de vijvers. In ruil daarvoor krijg ik kattenpis en poep in mijn tuin. En de zg. kattenmensen maar beweren dat hún kat dat niet doet. O ja, de deuk in de auto heb ik er ook aan te danken. En bóós dat de eigenaren van de aangereden kat waren dat ik niet beter uitkeek......

Ik ben die loslopende katten zó ontzettend beu, dat wil je niet weten. En já, ik ben ook kattenliefhebster. Ik heb ruim 16 jaar een heerlijke huis- en tuintijger gehad.

Kippen kunnen ook heel handig zijn om katten uit je tuin te houden. Ik heb een keer een kuiken gered en toen die oud genoeg was liep ze overdag in de tuin. Zelfs als ukkie joeg ze alle katten de tuin uit. Zodra een kat een poging deed om de tuin in te lopen (geen hek bij ingang tuin) racete ze er op af. De katten hier in de buurt waren doodsbang voor die gekke kip. Ze duldde ook geen vogels in haar tuin. Na een paar maanden is de kip naar een nieuw plekje gegaan en we hebben tot maanden daarna geen last van katten in de tuin gehad.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:44

@Flosje
Maar het is zo l*llig om het met je eigen kippetje te proberen en er dan achter komen dat de kat toch sneller is.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:19

[/quote][/quote]

Die deuk in je auto kan je verhalen op de eigenaren als je kan bewijzen dat het hun kat was.(of is dit al langer geleden?)
Je bent als eigenaar nog altijd aansprakelijk voor de schade die je huisdier veroorzaakt, ookal heeft die het met de dood moeten bekopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:58

Freggle_Edge schreef:
Die deuk in je auto kan je verhalen op de eigenaren als je kan bewijzen dat het hun kat was.(of is dit al langer geleden?)
Je bent als eigenaar nog altijd aansprakelijk voor de schade die je huisdier veroorzaakt, ookal heeft die het met de dood moeten bekopen.

misschien is het nou heel raar als ik dit zeg, wij wonen in een doodlopende straat, heel katvriendelijk, meer dan 7 katten in ons kleine straatje. Er spelen kinderen hier etc. Als er serieus iemand hier het zover weet te krijgen mijn poes dood te rijden en dan nog eisen dat ik de kosten zou vergoeden van de deuk die gekomen is door mijn poes.... oeeeeejjj -:(-

Het zou anders zijn als ik aan een drukke of doorgaande weg zou zitten ;) als ik dan de keuze had gehad dan zou ik ze niet naar buiten laten. Dan vraag je inderdaad om ongelukken. Maar gezien onze straat doodlopend is, er absoluut niet hard gereden mag worden en er ook altijd kleine kinderen buiten spelen, en katvriendelijk is, is er geen reden om hun binnen te houden. Al zou ik persoonlijk dat wel willen doen, maar mijn ouders zijn er ook nog en we hebben ook een meervoudig gehandicapt kind in huis dat niet altijd samen gaat met de katten waardoor het fijn voor hun is als ze even naar buiten kunnen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:01

Lifaya, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je zou reageren wanneer iemand op het laatste moment uitwijkt voor jouw kat die plotseling oversteekt, en vervolgens met auto en al tegen een boom of in de sloot belandt? Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat de schade dan op jou wordt verhaald.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:04

als je goed leest, mag er absoluut niet hard gereden worden in mijn straat :P er is slechts 1 x iets voorgekomen met de kat van de buren, maar dat is een heel tragisch geval, er moest een ambulance met volle vaart aan komen rijden omdat onze buurman helaas een hartaanval had gehad en zij hadden de kat dus aangereden. Leefde gelukkig nog, ambulance personeel had het niet gemerkt, maar daarom zeg ik dus ook dat het wel heel erg zou zijn als iemand het zo ver weet te krijgen om een kat in onze straat dood te rijden :) ik houd puk de poes overigens savonds altijd binnen.

Als ik op mezelf woon en een kat koop word het sowieso een binnenkat :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:15

Wij hebben eens een kat doodgereden die zich verstopt had onder onze auto.
Normaal loopt een kat weg als je instapt en de motor start... deze kat helaas dus niet.

Eigenaresse was woest op ons, want het was (in haar ogen) heel normaal om eerst onder je auto te kijken voordat je wegreed.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-04-11 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:16

Brainless schreef:
Wij hebben eens een lat doodgereden die zich verstopt had onder onze auto.
Normaal loopt een kat weg als je instapt en de motor start... deze kat helaas dus niet.

Eigenaresse was woest op ons, want het was (in haar ogen) heel normaal om eerst onder je auto te kijken voordat je wegreed.

zo'n situatie is helaas heel tragisch, maar zou absoluut niet woest zijn :n jullie zouden er niets aan kunnen doen en waarschijnlijk ook vreselijk geschrokken zijn...
ik ben blij dat puk een neuroot is en van alles wegrent dat beweegt buiten :+ behalve als het een andere kat is, dan word ze gemeen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:36

Mijn Noorse Boskat is een graag geziene gast hier in de buurt. Hij heeft ons verlost van de hinderlijke overlast van de houduiven. (ik kan je zeggen dat in de zomer wakker worden om 5 uur vanwege 5 houduiven op je balkon is echt niet grappig) Hij is nu begonnen aan de Ekster overlast...maar die zijn lastiger...die zijn veel en veel slimmer. Ook heeft bijna niemand meer last van muizen sinds onze Boris bij ons is komen wonen.

Gelukkig poept en plast hij aan de rend tussen het weiland en en het park....maar ik denk dat onze buren het voor lief zouden nemen als hij in de tuintjes zou poepen.

Honden uit de buurt hebben het grootste respect voor hem....hij gaat niet aan de kant en maakt een hels geluid als de hond maar zelfs aan hem durft te snuffelen.

Onze andere kat kan nog geen manke mus vangen....binnen ons gezin vinden wij hem wel aardig. De buurt kent hem niet echt.

Als mijn kat echter de duiven van de buren in hun tuin zou vangen zou ik echter wel maatregelen treffen...dat is niet de bedoeling...maar daar buiten de tuin...helaas dan zijn ze vogelvrij verklaard. ;) :Y) :+
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-04-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:40

Ik snap best dat sommige mensen het niet leuk vinden.
Maar jullie kunnen er niks aan doen. De kat is nou eenmaal geboren met zo'n instinct. Nouja, je hebt wat uitzonderingen zoals onze poes die als de dood is voor vogels. :')

Even off-topic :o ;
Anne_GTI schreef:
:D Soms komen (bijna) dooie duiven gewoon uit de lucht vallen. Vorige week werd een kennis van mij op een haartje na gemist door zo'n projectiel. Kan ook zijn dat de slechtvalk geen goeie grip had en hem heeft laten vallen.
Haha, nu je het zegt! Bij ons viel er een fuut uit de lucht. Een roofvogel kon'm niet helemaal meer houden. :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:06

lifaya schreef:
als je goed leest, mag er absoluut niet hard gereden worden in mijn straat :P

Ik heb mijn eigen hond aangereden op ons erf. Ik kwam stapvoets aanrijden en de hond kwam vanachter de heg aan rennen (wij woonden op een boerderij, waar de honden los op het erf liepen), rende pardoes onder de auto. Dat kan ook met een kat gebeuren.

TinekeHorses schreef:
Maar jullie kunnen er niks aan doen. De kat is nou eenmaal geboren met zo'n instinct.

Wat een onzin. Zullen we dan alle dieren maar loslaten en ze hun instinct op laten volgen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:10

TinekeHorses schreef:
Maar jullie kunnen er niks aan doen. De kat is nou eenmaal geboren met zo'n instinct.

Dus we moeten allemaal onze dieren massaal loslaten, want ze zijn nou eenmaal geboren met zo'n instinct.
En mijn vogels mogen ook opgevroten worden door de buurkatten want ach, dat zit nou eenmaal in hun genen :?
Ik vind katten erg leuk, mijn ouders hebben ze ook en ik ben met ze opgegroeid, maar ik wil gewoon geen last hebben van de katten van een ander. Ik heb er niet omgevraagd en ik snap sowieso niet waarom mensen hun kat buiten aan gevaar blootstellen, maar goed, dat is een andere discussie.
De katten van mijn ouders komen ook niet buiten op straat, maar in een kattenren en in de omheinde tuin. Ik heb ze nog nooit horen klagen :D Het heeft dus niets met instinct te maken maar met opvoeding :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:17

Cayenne schreef:
De katten van mijn ouders komen ook niet buiten op straat, maar in een kattenren en in de omheinde tuin. Ik heb ze nog nooit horen klagen :D Het heeft dus niets met instinct te maken maar met opvoeding :)

tja, dat is ook weer zo'n dooddoener... Paarden die 24- 7 op stal staan heb ik ook niet horen klagen...
Maar goed zonder dolheid, ben ik het wel met je eens dat je het niet op instinct kunt gooien.Das te simpel en imo onbeschoft als ze de dieren van de buren doodmaken...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:30

Paarden 24/7 op stal houden is gewoon ongezond, daar is iedereen het over eens.
Katten niet op straat laten is heel wat anders. Daarmee doe je ze niets tekort, niet qua fysieke gezondheid en niet qua mentale gezondheid PAarden 24/7 op stal houden is mishandeling, een kat binnen houden absoluut niet :) Dat vind ik toch niet met elkaar te vergelijken hoor.
Maar ik snap wat je bedoeld :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:06

Ik las een tijdje geleden ook een topic, waarin mensen aangaven het normaal te vinden hun kat bloot te stellen aan de 'grote boze buitenwereld', want een paard laat je ook niet altijd binnen staan. De reactie was daarop dat paarden ook alleen in een omheinde wei komen. Geen enkele gek gooit z'n paard los in het 'grote buiten' zonder hek erom, waarom dan wel met katten?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:24

Quellian schreef:
Ik las een tijdje geleden ook een topic, waarin mensen aangaven het normaal te vinden hun kat bloot te stellen aan de 'grote boze buitenwereld', want een paard laat je ook niet altijd binnen staan. De reactie was daarop dat paarden ook alleen in een omheinde wei komen. Geen enkele gek gooit z'n paard los in het 'grote buiten' zonder hek erom, waarom dan wel met katten?

Voor mij persoonlijk is de rede dat ik dan zelf in een vogelkooi woon. Ik moet dan namelijk van mijn tuin een kooi maken en dat vind ik niet mooi :o Sorry.
Bovendien zou ik dan alle ramen en deuren dicht moeten houden omdat ze echt naar buiten willen.

Om er niet een te laten onsnappen zou een bijna godsonmogelijke taak worden met 2 jonge kinderen die contstant de deuren open laten staan in de zomer. Waarschijnlijk ook van de tuinkooi.

Bovendien zouden onze buren het niet echt leuk vinden als Boris niet meer op visite zou komen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:26

NatasjavE schreef:
Bovendien zouden onze buren het niet echt leuk vinden als Boris niet meer op visite zou komen.

Maar dit is al een heel andere kwestie dan die van TS. De buren van TS hebben last van haar katten en dat wordt dan raar gevonden.
Ik vind dat het haar katten zijn en zij dus moet komen met een oplossing.

Als je buren geen last hebben van je katten, dan heb je imo ook geen probleem :)