Heel belangrijk op dit moment. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heel belangrijk op dit moment. Iris82 schreef:Die heeft hoge pootjes! Dat blijft geen kleintje hoor, wees maar niet bang.
Maar goed, dan heeft ie je dubbel opgelicht.
Hoop dat hij of zij uitgroeit tot een gezond beestje.
Mijn DA zal echter nooit ECHT nooit blikvoer en frolic voorschrijven.
Echt niet. Het idee alleen al.Das echt zo ontzettend niet wat dit diertje nodig heeft op dit moment.
Ik zou toch echt een andere DA raadplegen voor voedingsadvies, want het lijkt mij voor het dier veel beter als het een kwalitatief hoogstaand voer krijgt met veel vlees en daarnaast iets extra's. En niet de hondenpatat (frolic) met stoofvlees erbij.
cerescity schreef:de frolic had ik zelf gehaald
ze kreeg kattenvoer bij die man
en die dierenarts zei verwen haar maar met vlees
ik zei toen blikvoer en hij zei ja voor pups
ik heb een fijne meelevende dierenarts
XLeandrosX schreef:Blijf wegen! en als ze ook maar iets afvalt gelijk naar de DA. Heel veel succes er mee.
cerescity schreef:ik heb zondag een tea cup chihuahua opgehaald
het beesje moest daar weg
komt uit een oostblokland
ze verkeerde in slechte staat
ben er gelijk mee naar de dierenarts gegaan
ze woog 0,95 gram ze is 4 en halve maand
poept bloed en is graat mager
die gast uit tjechie wilde er 500 voor hebben
ik heb het ervoor betaald omdat ik het vreselijk zielig vond (fout natuurlijk)
maar al was ze 1000 kan zoiets niet aanzien
daarboven op de dierenarts kosten enting die ze alleen mocht als ze geen koorts had
en medicijnen voor haar darmen
hoop haar te redden
maar nu mijn vraag ik hoorde vandaag dat tea cupjes maar 2 jaar oud worden is dat zo ?
cerescity schreef:Wendy1978 schreef:Misschien even navragen bij je dierenarts?
Hopelijk komt het nog goed met hondje
ik hoorde het vanmiddag pas van iemand
die zei je mag blij zijn als ze 2 word
ik heb nog een paar chihuahuas maar normale maat
dit beesje was niet de bedoeling
maar ik moest haar meenemen
er stond een schoteltje met letterlijk 6 kattenbrokjes
en 200 % dat ze daar nooit van gegeten heeft
ze kan met dat kleine bekkie zulke grote brokken nooit gegeten kunnen hebben
op advies van de dierenarts heb ik blikvoer gehaald
en frolic vleesrondjes die ik moet verkruimelen
we zien wel hoe het loopt ze heeft het goed nu
riagr schreef:Ok....... vraagje aan iedereen die het hier zo "beter" weet: waarom al dit commentaar, en waarom niets anders dan lof als er ergens een zielige pony als 'project' wordt weggekocht. Dan is het ineens "dik respect voor je TS', terwijl het in feite natuurlijk niet zo heel anders is.
Beste TS; je had allerlei heel verstandige dingen kunnen doen ( dierenbescherming, AID, pupje dood laten gaan om de broodfok te stoppen...), maar je hebt duidelijk vanuit je hart gehandeld..
Weet je: maak hier alsnog een melding van, maak foto's van hoe je pup er uit ziet, verzamel bewijsmateriaal, laat je da het eea op papier zetten, en kijk of je alsnog de betreffende instanties aan het werk kunt zetten. Heb je 2 x iets goeds gedaan: pup een kans gegeven, én een misstand aangepakt.
Alle respect voor je, wat mij betreft: toch goed dat je ingegrepen hebt, ik had waarschijnlijk exact hetzelfde gedaan
( en heel eerlijk gezegd: ik denk dat de helft van de mensen die hier nu heel verstandige dingen zeggen, in werkelijkheid, met díe pup voor ogen, en díe ellende ziende, exact hetzelfde hadden gedaan....)
Sonja schreef:Da's wel waar Stef, als Bokt zegt dat dat beest parvo heeft dan heeft 'ie parvo en van voer weet zo'n diernarts ook al niks af.![]()
Ik kan me er alles bij voorstellen hoor dat bv Frolic niet het beste voer van de wereld is. Maar zou het niet zo zijn dat het bij dit beestje belangrijker is DAT hij wat gaat eten, en pas daarna dt hij ook het juiste gaat eten?
Dierenartsen doen het om het geld. Heus zullen er wel dierenartsen bij zitten die het voor de gezondheid van het beestje doen, alleen veel geven hun gewoon het voer wat bij hun in de praktijk ligt. Dus niet het voer wat écht goed is. Kijk eens op www.hondenpage.com, ga dan naar 'hondenforum'. Dan kan je naar onderen scrollen en daar vind je dan de zoekfunctie door het hele hondenforum. Je kunt je ook lid maken, en vragen wáárom al dat voer slecht is.