tea cup chihuahua vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: tea cup chihuahua vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:36

Met veel vlees bedoel ik inderdaad niet eens zo zeer rauw of barf, maar ook een brok met een hoog vleesgehalte, wat carolalisa al aangeeft. :) Heel belangrijk op dit moment.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:37

Iris82 schreef:
Die heeft hoge pootjes! Dat blijft geen kleintje hoor, wees maar niet bang. :)
Maar goed, dan heeft ie je dubbel opgelicht.

Hoop dat hij of zij uitgroeit tot een gezond beestje.
Mijn DA zal echter nooit ECHT nooit blikvoer en frolic voorschrijven.
Echt niet. Het idee alleen al. := Das echt zo ontzettend niet wat dit diertje nodig heeft op dit moment.
Ik zou toch echt een andere DA raadplegen voor voedingsadvies, want het lijkt mij voor het dier veel beter als het een kwalitatief hoogstaand voer krijgt met veel vlees en daarnaast iets extra's. En niet de hondenpatat (frolic) met stoofvlees erbij. ;)

Inderdaad. Frolic is niet echt goed voor honden, dat zal mijn DA nóóit voorschrijven.. En ik geloof geen enkele dierenarts maargoed. Zoek gauw een andere zal ik zeggen.

Verder denk ik dat dit hondje wel groter is. Als je kijkt naar de kat en de poten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:07

de frolic had ik zelf gehaald
ze kreeg kattenvoer bij die man
en die dierenarts zei verwen haar maar met vlees
ik zei toen blikvoer en hij zei ja voor pups
ik heb een fijne meelevende dierenarts

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:54

Gelukkig ziet dit hondje er nog niet zo heel slecht uit, ik had echt erger verwacht. En het is inderdaad ook zeker geen teacup, maar dat is maar beter ook.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:26

aaahhhhh <3 wat een beeldig hondje, kan me nu helemaal voorstellen dat je die gewoon moest redden
hopelijk heeft het geen last van de open fontanel en geneest de ontsteking in maag of darmen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:28

Mijn chihuahua van 10 jaar heeft ook een open fontanel. Soms blijft het een beetje.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:26

cerescity schreef:
de frolic had ik zelf gehaald
ze kreeg kattenvoer bij die man
en die dierenarts zei verwen haar maar met vlees
ik zei toen blikvoer en hij zei ja voor pups
ik heb een fijne meelevende dierenarts

En dan nog blijft het vreemd dat een dierenarts "gewoon" blikvoer aanraad voor een hondje dat bloed poept en wat er slecht aan toe zou zijn. een beetje dierenarts (en hondeneigenaar) weet dat supermarkt-blikvoer gewoon troep is. meer water dan voedingsstoffen. een goede dierenarts had je even speciaal licht verteerbaar dieet voer mee gegeven.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:37

og jee.. nou krijgen we de ''bokt-dierenartsen''
je dierenarts is niet goed? ik vind 't knap dat mensen dat vanaf hier kunnen zeggen maargoed.
ik vind de foto inderdaad meevallen, had 't erger verwacht. hoop dat 't beestje er bovenop komt.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:46

Hoe gaat t nu met dit frummeltje?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 13:05

ze is niet meer zo terug houdend ze durft uit de mand uit te komen
eten is nog niet veel
maar zien eten doet eten dus als de rest gaat eten loopt ze wel mee dan snuffelt ze en trekt zich terug
hopen dat ze snel hun voorbeeld volgt
verder komt er geluid uit heel schel en hoog haha
volgende week weer naar de dierenarts moet voor 1 van mijn andere hondjes en dan gaat ze mee voor controlle
ben benieuwd of ze dan is aangekomen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:15

ben je nou al van voer veranderd? Want dit dier haalt het niet op frolic en blikvoer.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:17

Blijf wegen! en als ze ook maar iets afvalt gelijk naar de DA. Heel veel succes er mee.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:53

Sancha schreef:
ben je nou al van voer veranderd? Want dit dier haalt het niet op frolic en blikvoer.

Dat klinkt iets te cru vind je niet? :Y)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:59

Klijntjuh schreef:
Sancha schreef:

Dat klinkt iets te cru vind je niet? :Y)

Mwah, zo'n hondje voer je dood met Frolic... teveel zout. Dat is pas 'cru'. De nieren van die teacups werken sowieso al erg slecht helaas.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:14

XLeandrosX schreef:
Blijf wegen! en als ze ook maar iets afvalt gelijk naar de DA. Heel veel succes er mee.

ik zit bijna wekelijks bij de dierenarts haha
ze moeten altijd lachen als ze me zien aankomen
ben er kind aan huis :P
krijg de laatste tijd ook steeds 10 procent korting de castratie van mijn reutje waren ze vergeten te noteren omdat ik tot een week of 3 geleden een paar keer per week ging
en ze het niet meer konden bijhouden
heb dan ook 8 honden en 4 katten
oke 3 hondjes zijn van mijn dochter wonen hier ook ...
als er 1 niest of wat dan ook vlieg ik er al heen
ik ga altijd veel te snel
maar oke liever te snel dan 1 keer te weinig
zijn mijn kindjes

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:44

cerescity schreef:
ik heb zondag een tea cup chihuahua opgehaald
het beesje moest daar weg
komt uit een oostblokland
ze verkeerde in slechte staat
ben er gelijk mee naar de dierenarts gegaan
ze woog 0,95 gram ze is 4 en halve maand
poept bloed en is graat mager
die gast uit tjechie wilde er 500 voor hebben
ik heb het ervoor betaald omdat ik het vreselijk zielig vond (fout natuurlijk)
maar al was ze 1000 kan zoiets niet aanzien
daarboven op de dierenarts kosten enting die ze alleen mocht als ze geen koorts had
en medicijnen voor haar darmen
hoop haar te redden
maar nu mijn vraag ik hoorde vandaag dat tea cupjes maar 2 jaar oud worden is dat zo ?

Ze worden inderdaad maar 2 jaar. En waarschijnlijk heeft jou chihuahua het parvo-virus en zal het hoogstwaarschijnlijk niet overleven.
Waarom ze 2 jaar worden, is omdat hun orgaantjes niet helemaal zijn ontwikkeld, en dus super hard moeten werken. Op een gegeven moment is de chihuahua gewoon 'op' omdat hun orgaantjes zo hard moeten werken. Je doet het hondje in dit geval er écht geen plezier mee om het uberhaupt te laten leven. Ik zeg niet dat je hem/haar in moet laten slapen, alleen is het wel erg zielig als hij/zij hieronder zou moeten lijden.

Ook vind ik het (sorry dat ik het zeg) totaal niet verstandig dat je hem/haar hebt gekocht. Omdat je hier alleen maar de broodfokkers mee helpt, en er dus véééél meer teacup chi's komen. Ik snap het heus wel, zo'n arm hondje 'redden' alleen je motiveert de fokkers er alleen maar mee om nog meer teacup's te fokken en in te kopen.
Je moet er gewoon niet naar zoeken, een teacup, want dat zet je alleen maar in de verleiding om er 1tje te kopen.

Toch hoop ik voor je dat het allemaal goed komt met je chi.Alleen ik betwijfel het...

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:47

cerescity schreef:
Wendy1978 schreef:
Misschien even navragen bij je dierenarts?
Hopelijk komt het nog goed met hondje :(:)

ik hoorde het vanmiddag pas van iemand
die zei je mag blij zijn als ze 2 word
ik heb nog een paar chihuahuas maar normale maat
dit beesje was niet de bedoeling
maar ik moest haar meenemen
er stond een schoteltje met letterlijk 6 kattenbrokjes
en 200 % dat ze daar nooit van gegeten heeft
ze kan met dat kleine bekkie zulke grote brokken nooit gegeten kunnen hebben
op advies van de dierenarts heb ik blikvoer gehaald
en frolic vleesrondjes die ik moet verkruimelen
we zien wel hoe het loopt ze heeft het goed nu

Je moet echt niet blikvoer geven, dat is wel het slechtste wat je kunt doen. koop ACANA puppy brokjes, en gewoon vlees bij de c1000 weg (smuldier vlees compleet) Of koop de betere versie, namelijk FARM FOOD (en dan pens compleet, volgens mij. Dit om de darmflora weer de goede richting op te zetten) In frolic zit allemaal chemisch spul, wat je je hondje niet aan wilt doen. Voor meer info zou je mij een pb kunnen sturen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:53

Ilse: Hond is al getest op parvo en dat heeft ie niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:55

Da's wel waar Stef, als Bokt zegt dat dat beest parvo heeft dan heeft 'ie parvo en van voer weet zo'n diernarts ook al niks af. :D

Ik kan me er alles bij voorstellen hoor dat bv Frolic niet het beste voer van de wereld is. Maar zou het niet zo zijn dat het bij dit beestje belangrijker is DAT hij wat gaat eten, en pas daarna dt hij ook het juiste gaat eten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-11 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:56

Erm de DA die mij Frolic en blikvoer ging aanprijzen om een hond op te knappen kon bij mij HEEL hard wieberen.

Koop wat Hills A/D bij de DA, ben je veel beter mee geholpen.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:58

riagr schreef:
Ok....... vraagje aan iedereen die het hier zo "beter" weet: waarom al dit commentaar, en waarom niets anders dan lof als er ergens een zielige pony als 'project' wordt weggekocht. Dan is het ineens "dik respect voor je TS', terwijl het in feite natuurlijk niet zo heel anders is.

Beste TS; je had allerlei heel verstandige dingen kunnen doen ( dierenbescherming, AID, pupje dood laten gaan om de broodfok te stoppen...), maar je hebt duidelijk vanuit je hart gehandeld..

Weet je: maak hier alsnog een melding van, maak foto's van hoe je pup er uit ziet, verzamel bewijsmateriaal, laat je da het eea op papier zetten, en kijk of je alsnog de betreffende instanties aan het werk kunt zetten. Heb je 2 x iets goeds gedaan: pup een kans gegeven, én een misstand aangepakt.

Alle respect voor je, wat mij betreft: toch goed dat je ingegrepen hebt, ik had waarschijnlijk exact hetzelfde gedaan

( en heel eerlijk gezegd: ik denk dat de helft van de mensen die hier nu heel verstandige dingen zeggen, in werkelijkheid, met díe pup voor ogen, en díe ellende ziende, exact hetzelfde hadden gedaan....)

Zo is het ook, en ik snap jou reactie ook. Alleen je helpt er alleen maar de broodfok er mee. Ze had beter meteen politie/dierenbescherming e.d. kunnen bellen in plaats van zo'n pup te gaan kopen, of zie ik dat nou verkeerd?
Vind het natuurlijk zielig voor alle hondjes, heb zelf met zorg een chihuahua gekocht, je kunt niet zomaar zeggen van; oh ik neem die hond. toch? En dan nog, als ze voor auto onderdelen was gekomen, had ze er best nog een nachtje over na kunnen denken, of iniedigerval hulp ingeschakeld. Ik vind het echt een zeer stomme keus. Maar dat is hoe ik er over denk,omdat zoveel mensen deze fout in gaan, en er dus zó veel hondjes moeten lijden.

Dus áls iemand van plan is om een teacup te kopen, en je komt bij een broodfokker, bel dan eerst naar dierenbescherming/politie enz. in plaats van dat je het hondje gaat kopen. :j

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:59

stef schreef:
Ilse: Hond is al getest op parvo en dat heeft ie niet

Ja las ik net, gelukkig heeft 'ie geen parvo.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:04

Sonja schreef:
Da's wel waar Stef, als Bokt zegt dat dat beest parvo heeft dan heeft 'ie parvo en van voer weet zo'n diernarts ook al niks af. :D

Ik kan me er alles bij voorstellen hoor dat bv Frolic niet het beste voer van de wereld is. Maar zou het niet zo zijn dat het bij dit beestje belangrijker is DAT hij wat gaat eten, en pas daarna dt hij ook het juiste gaat eten?

Een dierenarts verkoopt het voer dat hun sponsort. ;) Dierenartsen doen het om het geld. Heus zullen er wel dierenartsen bij zitten die het voor de gezondheid van het beestje doen, alleen veel geven hun gewoon het voer wat bij hun in de praktijk ligt. Dus niet het voer wat écht goed is. Kijk eens op www.hondenpage.com, ga dan naar 'hondenforum'. Dan kan je naar onderen scrollen en daar vind je dan de zoekfunctie door het hele hondenforum. Je kunt je ook lid maken, en vragen wáárom al dat voer slecht is.
Acana en Orijen worden het meest geadviseerd qua brok. Maar KVV (kompleet vers voer) is het beste wat je een hond kunt geven.

Het moet niet zo zijn dat het hondje al die giftige stoffen die in het voer zitten (zoals kleur-geur-smaak stoffen, granen etc.), dit allemaal binnen krijgt toch? Want dit moet namelijk ook allemaal weer verwerkt worden in die darmen etc.
En ook; honden die KVV voor hun neus geschoteld krijgen, eten het met alle plezier op, dus daar zal het niet aan liggen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:23

Nou sorry hoor, maar er worden hier rare dingen gezegd!
Waar staat dat het hondje maar 2 jaar word? Met een waterhoofdje o.i.d. is die kans er.
Als dit hondje straks beter is, heeft het evenveel kans oud te worden als ieder ander hondje..
En waarom zouden dit hondje haar nieren minder goed werken als elk ander hondje?

Beetje veel gespeculeer weer hier op bokt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:26

Als het echt een teacupje is hoef je alleen maar naar gemiddelden te kjken om te weten dat de levensverwachting niet zo groot is. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of dit niet 'gewoon' een kleine en momenteel nog niet in conditie verkerend chi'tje is hoor.