Kater heeft zus gedekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:40

sunny_l0ve schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik echt niet in jouw schoenen willen staan, ik weet niet of ik het zou kunnen om de kittens te aborteren. Dat vind ik ook enorm heftig.

beestje is afgelopen weekend gedekt. dus er is nog helemaal geen sprake van kittens. het kan nu nog (krap aan) met een morning after prik "opgelost" worden.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:59

Gewoon laten helpen. Diertje is veelst te jong om kittens te krijgen. Heb je enig idee wat zo' n zwangerschap eist van een poes? Daar kan je echt problemen mee krijgen, naast dat het gewoon triest is. Bijvoorbeeld te weinig melk van de moeder, misvormde kittens. Ga jij ze om de twee uur voeren als de moeder ze niet voedt? Hier heeft het dier helemaal niks aan..... Alleen de eigenaar omdat het zo leuk is om, onverantwoord, een nestje te krijgen. :n

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:18

Ik heb vanmorgen me kater weggebracht en heb gelijk voor mijn poes gevraagd.

Heb uitlegt hoe het gegaan is etc. ze raadde me aan om over een paar weken terug te
komen om een echo te laten maken. Mocht het niet goed zijn o.i.d. wordt het alsnog weggehaald
door middel van steralisatie.

Ik heb dus zeker wel het beste met me dieren voor!!!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:20

Dus eerst de poes laten dragen, hormonen komen daarbij kijken, vraagt veel van haar lichaam en dan eventueel weg laten halen. |(

Een poes van 7 maanden die kittens krijgt is sowieso niet ok en helemaal niet van haar broer. Ik snap echt niet wat daar nou goed aan is.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 29-03-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:21

LittleRose schreef:
Ik heb vanmorgen me kater weggebracht en heb gelijk voor mijn poes gevraagd.

Heb uitlegt hoe het gegaan is etc. ze raadde me aan om over een paar weken terug te
komen om een echo te laten maken. Mocht het niet goed zijn o.i.d. wordt het alsnog weggehaald
door middel van steralisatie.

Ik heb dus zeker wel het beste met me dieren voor!!!

Dus je negeert wat iedereen zegt over dat poesje nog te jong is voor een nestje? Erg jammer dat je je beestje zo'n zware bevalling (letterlijk en figuurlijk) aandoet |(

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:22

Pff waarom nu niet gewoon morning after? Dan is het toch veel erger om over een paar weken die kittens telaten weghalen? Dan zijn het wel al echt beestjes.. sorry maar ik vind dit echt niet kunnen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:25

Morningafter is ook een stoot hormonen die belastend voor de poes zijn.
Hoop dat de echo is om te controleren of ze werkelijk drachtig is en dan te steriliseren. In plaats van te kijken of er iets met het nest is en als het goed lijkt het nest toch te laten komen.
Word zo wie zo niet blij van al die nestjes die te pas en te onpas geboren worden en bij zo'n jonge poes is het helemaal niet verstandig. Dus als ze niet krols is zou ik haar laten steriliseren.
Vind je een nestje leuk dan kan de ts zich beter als opvanggezin aanbieden voor een gevonden nest. Het beste van beiden: ze heeft het plezier van een nestje in huis en helpt op die manier thuisloze katten aan opvang.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:26

Er is nu 100x in dit topic gezegd dat ik het aan de DA moet vragen, nu heb ik het gedaan en alles uitlegt en is het nog niet goed :?.

Dit is wat de DA voorstelde om te doen, en komt niet bij mij vandaan.

Nativa

Re: Kater heeft zus gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:28

En jij kan zelf niet nadenken ofzo? Als zóveel mensen zeggen dat het slecht is voor het beestje, zal daar wel wat in zitten toch? Ik kan er echt niet bij dat je íedereen negeert en je dan verschuilt achter het feit dat de DA dat voorstelt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:28

Tuurlijk, bokt weet het weer beter dan een DA. Er is helemaal niet gezegt dat poes drachtig is. Waarom dan nu een hoop stress van een operatie als die misschien helemaal niet nodig is? Over een paar weken wordt er een echo gemaakt om te zien of ze drachtig is, en als ze dan drachtig is worden de kittens als nog weg gehaald....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:29

Ik kan me niet voorstellen dat een goede dierenarts het niet aan zou raden om alles meteen weg te halen. Ik snap niet dat je de gezondheid van het poesje niet bovenaan zet :n ze is nog een kitten, veel te jong om moeder te worden, is schadelijk voor haar gezondheid en groei, gezien het van haar broer is waarschijnlijk ook schadeljk voor de kittens. Wat is de reden dat je het nest toch laat komen ondanks alle risico's voor je poesje? Omdat je zo graag een nestje wil?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:31

stef schreef:
Tuurlijk, bokt weet het weer beter dan een DA. Er is helemaal niet gezegt dat poes drachtig is. Waarom dan nu een hoop stress van een operatie als die misschien helemaal niet nodig is? Over een paar weken wordt er een echo gemaakt om te zien of ze drachtig is, en als ze dan drachtig is worden de kittens als nog weg gehaald....

Ik zeg het niet zomaar. Ik fok zelf bengalen. Ik ken geen een dierenarts die het advies zou geven die TS heeft gekregen. Het dier kan makkelijk geholpen worden heeft ze ook geen risico meer op baarmoederonstekingen, zwanger of niet.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 29-03-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:31

Zoveel mensen, zoveel meningen. Dan kun je wel op TS katten, maar ik kan me voorstellen dat ze liever op de mening afgaat van iemand die er jaren voor gestudeerd heeft, dan op mensen op een forum van wie de meesten hoogstens ervaringsdeskundige zijn - of alleen via via.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:32

Maar Stef, dat staat er niet. Er staat dat als uit de echo komt dat het niet goed is dat ze het dan weg laat halen. Drachtig betekent niet 'niet goed' in mijn ogen. Het komt op mij over dat ze bedoeld als het niet goed is met de vruchten (ivm inteelt)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:32

@ stef: bedankt, jij begrijpt het tenmiste!!

Ik heb niet gezegd dat het nestje komt, als het schadelijk is voor me kat al zeer zeker niet, en het is idd nieteens zeker of ze zwanger is ofniet.

Ik doe het niet goed, me DA niet, wie dan wel??

LadyMadonna

dan is dit misschien de 1e? Ik zie de logica wel hoor. Waarom poes nu open maken als ze misschien helemaal niet drachtig is? Over een paar weken een echo, indien drachtig open maken, indien niet drachtig, niks doen

Nativa

stef schreef:

Kun jij nu eens ophouden in elk topic de moraalridder te lopen spelen tegen het o-zo-gemene bokt? Word er echt een beetje moe van...

Als de boel over een paar weken nog weggehaald moet worden (en ik weet redelijk zeker dat TS dat niet gaat laten doen, die wil dat nestje veel te graag en denkt daarbij toch niet aan haar kat) is dat hartstikke heftig voor het beestje, veel meer als wanneer het beestje nu gecastreerd zou worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:33

Jeetje mensen waarom meteen weer dit soort dingen gaan roepen het is imo logisch dat de TS naar het advies van de DA luistert :=

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:34

stef schreef:
dan is dit misschien de 1e? Ik zie de logica wel hoor. Waarom poes nu open maken als ze misschien helemaal niet drachtig is? Over een paar weken een echo, indien drachtig open maken, indien niet drachtig, niks doen

Baarmoederonstekingen? Poes is al jong krols. Waarom dat risico nemen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:34

Heeft niks met moraal ridder spelen te maken Nativa, heeft ermee te maken dat de manier van reageren op BB de laatste tijd echt züm kotsen is. Iedereen weet alles beter en er wordt alleen gesneerd en gesnauwt.

Tips waren tegen TS: Ga naar de DA. Gaat ze naar DA, is het nog niet goed... :?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:34

@ Nativa: Sorry hoor maar hier kan ik echt heel kwaad om worden.

(en ik weet redelijk zeker dat TS dat niet gaat laten doen, die wil dat nestje veel te graag en denkt daarbij toch niet aan haar kat

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:35

Mijn tip was ga naar de da en laat haar helpen, waarvan ik er overigens nog meer zag staan.....

Fenrir

Re: Kater heeft zus gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:36

Wat zouden jullie doen dan? Gaat ze naar de DA is het nog niet goed. Dus niemand moet meer naar dierenartsen luisteren, of alleen als het jullie uitkomt? Luister maar niet meer naar je DA, want iedereen hier weet het beter dus die dierenartsen zijn overbodig :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:36

LittleRose schreef:
Er is nu 100x in dit topic gezegd dat ik het aan de DA moet vragen, nu heb ik het gedaan en alles uitlegt en is het nog niet goed :?.

Dit is wat de DA voorstelde om te doen, en komt niet bij mij vandaan.

_O- _O- _O-

Welkom, de bokkers weten het altijd beter! Geheimpje: Zo lang je doet wat de bokkers willen, dan ben je een topbokker maar als je zelf anders denkt of een DA geeft een advies. Dan OF je bent geen dierenvriend OF het is een zeer onbekwame DA! _O- _O- _O-

Meid, helemaal top dat je het nagevraagd hebt en ik hoop dat het allemaal goed komt. Misschien is ze ook wel helemaal niet drachtig. Laten we daarop hopen. :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:37

De tips waren laat het weghalen want het diertje is te jong, het DA vragen ging vooral om het vragen naar een morningafterpil. (en het is "zum Kotzen" als je Duits gaat schrijven, doe het dan goed)

TS, ik kan er heel erg kwaad om worden wat jij je kat aandoet, het arme beestje is nog maar een kitten!