Welk kippenras geschikt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:21

@Kohtje: ik wacht al jaren op mijn kipjes, manlief wilde in een boerderij wonen, voordat er kipjes kwamen... en nu is het dus zover *\o/*

kohtje

Re: Welk kippenras geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:34

Ik heb ze nu denk ik een maandje. Ze hebben een hok van 3x3 en mogen straks echt los. Ze zijn al behoorlijk tam,zeg maar brutaal. Als ik wat in het hok aan het doen ben zitten ze gerust op mijn schouder mee te kijken. De wyandotte kriel die ik er bij kreeg omdat ze een teen mist en kreupel is red zich heel best.
We noemen haar Kanarie want ze zingt de hele dag.Nu nog even wachten op een heerlijk eitje. We hebben al klanten!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:16

Ik heb zelf ook kippen. Slachtkippen (worden helaas niet oud, zonder inenting) maar krijg je ook erg snel tam.
Hiervan hebben we er twee gehad.
Ook sabelpootjes, krulveerkippen, coshin, brahma, zijderhoentjes etc. Genoeg kippen dus.
Momenteel hebben we 1x coshin (100%)
En wat kruizingen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:45

Ben steeds meer aan het rond kijken voor evt een jong haantje. Maar wat past het beste bij mijn leghennen? Mijn meiden komen nu elke dag een uurtje los. Ze worden steeds leuker doordat ze meer durven.
Ze gaan nu buiten het hok echt rond lopen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:47

kohtje schreef:
Ik breek hier even in. Net een hok gekocht. Nu op zoek naar kippen. Ik wil zijdehoentjes en twee legkippen.
En ons kent ons,denk dat ik wel wil gaan fokken met de hoentjes en dan vooral platenbont.

Platenbonte zijdehoenders fok ik ook, evenals sabelpootkrielen porcelein en zwarte en blauwe zijdehoenders.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:49

sabelpootkrielen
Afbeelding

zijdehoenders
Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:50

darwin schreef:
kohtje schreef:
Ik breek hier even in. Net een hok gekocht. Nu op zoek naar kippen. Ik wil zijdehoentjes en twee legkippen.
En ons kent ons,denk dat ik wel wil gaan fokken met de hoentjes en dan vooral platenbont.

Platenbonte zijdehoenders fok ik ook, evenals sabelpootkrielen porcelein en zwarte en blauwe zijdehoenders.

Had ik dat maar eerder geweten! Nu heb ik 6 legkippen en 1 wyandotte kriel die ik er bij kreeg omdat ze gewond is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:51

darwin schreef:
kohtje schreef:

Had ik dat maar eerder geweten! Nu heb ik 6 legkippen en 1 wyandotte kriel die ik er bij kreeg omdat ze gewond is.[/quote]
Wow je hebt echt mooie kippen!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:57

Dank je.
Ik heb voor de liefhebber nog een gratis sabelpoothaantje, das een jonkie van degene hier boven, is nu dik 3 maanden oud.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:58

Sorry heb alleen pagina 1,2,5 gelezen dus weet niet of ze al genoemd zijn, maar wij hebben Serama kippen.
Als kuikens zo groot als een eierdop en worden iets groter als een colablikje.
Zijn ongelofelijk tam en hebben niet veel ruimte nodig in verhouding.
En mooie kleuren. Erg leuk voor kinderen ook, die van mij is net 7 en helemaal gek met ze.
ALs je ze roept (wij maken dan een geluidje) dan komen ze meteen. In Amerika worden ze (helaas) als huisdieren gehouden en er bestaan speciale luiers (! dit is niet hoe wij ze houden!)
Voorbeelden: (mijn moeder heeft heel veel foto's van onze kippen als je wilt kan ik die morgen sturen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:06

Ik heb ook sinds het weekend een koppeltje Serama's! Ze zijn nog niet erg tam maar zijn ook pas een week of 7 oud, precies op hun lelijkst dus :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 20:34

@Nienke: hahaha, zijn ze echt zo lelijk, dan?

@Kletskoekje: wat leuk! Dochterlief hier wordt zeven, ben benieuwd hoe dat gaat samen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:17

ik heb ook zijdehoenders die nu in een lelijke periode zitten.
Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:01

Nienkeee_ schreef:
Ik heb ook sinds het weekend een koppeltje Serama's! Ze zijn nog niet erg tam maar zijn ook pas een week of 7 oud, precies op hun lelijkst dus :D

Wat leuk! met wormpjes krijg je ze binnen notime tam.
Hoe kwam jij tot het besluit om voor de serama te kiezen? ze zijn nog niet zo bekend.
Wij hebben een haan en twee hennen en de eerste heeft een nest van drie. Deze zijn byna vijf weken nu en super tan. Springen zelfs op mn. Arm en schouder.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:02

Araucana kippen zijn ook zeer leuk! Ze zien er leuk uit en leggen groenblauwe eitjes :D (die overigens er vanbinnen wel normaal uitzien en smaken hoor ;) )

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:43

avaluna schreef:
@Nienke: hahaha, zijn ze echt zo lelijk, dan?

@Kletskoekje: wat leuk! Dochterlief hier wordt zeven, ben benieuwd hoe dat gaat samen.

Haha ja die staartveren zijn nog klein en ze hebben net nieuwe veertjes, 't ziet er allemaal maar rommelig uit :+

KletsKoekje schreef:
Nienkeee_ schreef:

Wat leuk! met wormpjes krijg je ze binnen notime tam.
Hoe kwam jij tot het besluit om voor de serama te kiezen? ze zijn nog niet zo bekend.
Wij hebben een haan en twee hennen en de eerste heeft een nest van drie. Deze zijn byna vijf weken nu en super tan. Springen zelfs op mn. Arm en schouder.

Haha ja leuk is dat als ze zo tam zijn :D Die van mij zijn geloof ik uitgebroed door een kloek en dus nog niet zo tam, toevallig dat ik gisteren het haantje even een half uurtje binnen heb gehad en deze komt nu ook gewoon.
Ik heb ze eigenlijk gekozen omdat ze zo rustig en lief zijn, ze waren ook bij exo knaag en die beestjes waren echt superlief en tam. Nu hebben we al kippen en nu is er een rennetje bij gemaakt voor de 2 Serama's zodat ze met lekker weer ook buiten kunnen. 's Nachts slapen ze nog bij de kuikens (Cochin, Barnevelder en Welsumer), dat gaat helemaal prima.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:40

@Darwin: ik vind ze wel leuk eigenlijk, niet zo knap als jullie cobs voor de wagen, maar goed :D .

Ik verheug me d'r echt op, vind het hier in het topic al gewoon gezellig, iedereen zo blij met z'n kipjes <3

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:42

zijdehoenders zijn inderdaad erg leuk en ook wel makkelijker tam te maken.
Ze zijn er in alle kleuren, wij hebben ze in het wit zwart en bruin :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 08:09

Hier is het eerste pluimvee al gearriveerd.

Is letterlijk aan komen vliegen...

We hebben een koppel eenden in de vijver van de tuin <3
Laatst bijgewerkt door avaluna op 17-04-11 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:22

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 08:27

Oops, idd vijver :') , wie weet...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:32

nog een paar dagen dan is het zover............kuikens *\o/*
van de grote brahma
met de kleurslag meerzomiggoudpatrijs
super lieve makkelijke kippen, ze lopen hier los over het terein
en zijn echt gezelligheids dieren.
nu afwachten hoeveel eitjes er uit gaan komen :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 08:35

@Jipperdepip: wat spannend!

@Kohtje: zijn de kipjes al los?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:39

jiperdepip : Ik vind die grote een beetje eng :o

Ja mijn kippen lopen nu elke dag even los als ik er bij ben.
Vanmorgen geprobeerd met de honden maar 1 ging er achteraan.
Mijn Border Collie vind ze een beetje spannend dus die doet niets.
1 kat is er bang van ,de ander durf ik nog niet los te laten.
Denk dat ik volgende week haar los laat en dan klaar ga zitten met de waterspuit. Kijken =water :D

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:48

ha ha ja de grote is inderdaad wel even wennen, ik ben ermee op gegroeid dan gaat het vanzelf.
de kippen die nu bij mij door de tuin lopen zijn van vorig jaar maart, in mei gingen ze toen voor het eerst
echt los mijn hond golden retriever was op dat moment ruim een jaar en al redelijk getraind voor de jacht
iedereen vond het een een bijna onmogelijke klus. :D

het heeft een paar dagen geduurd maar alles loopt hier nu gewoon los door elkaar pony kip hond!

het is gewoon een kwestie van corigeren op het juiste moment, maar dat gaat je vast lukken ;)