vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:07

Arm beestje ;(
Ik duim heel hard dat ze morgen gepakt kan worden! Staat er een DA standby? Of bellen jullie tegen dan gewoon de weekenddienst?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:07

Is het dan zo dat mensen die haar zien haar niet proberen te pakken, of lukt het gewoon niet?

Iris82

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:08

Pfff, ik duim ook hoor.
Zal morgen een kaarsje opsteken. Hoop dat ze haar te pakken krijgen... :(:)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:13

ik hoop dat jullie de hond vinden. ik woon daar in de buurt (halle DLD) en paarden staan daar in uelsen. ik zal mijn oren en ogen open houden.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:13

ik zal morgen aan jullie denken!! de vrouw die jullie morgen komt helpen met zoeken (Yvet) ken ik persoonlijk en is erg gedreven. hetzelfde geldt voor de honden, ze zullen er alles aan doen om beany terug te vinden! geen berg is te hoog en geen plas te diep.. heel erg veel succes!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:19

Ik kreeg net een berichtje van Niek dat ze heel erg blij is met alle hulp die wordt aangeboden. Op dit moment heeft ze voldoende mensen die haar helpen om Beans te pakken te krijgen. Met teveel zou ook niet goed zijn omdat ze zo heel erg bang is.

Er zijn wel mensen die haar proberen te pakken maar steeds vliegt ze er op het laatste nippertje weer vandoor. Heel frustrerend, dit is het baasje van Beans ook al een paar keer gebeurt.

We hopen met z'n allen dat het morgen wel zal lukken, aan de tomeloze inzet zal het zeker niet liggen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:34

Weet niet hoeveel mensen er idd gaan zijn...

Maar wellicht de simpelste oplossing? > Riem om de onderarm van de vanger/baas.. zodra hond gespot is, de vanger/baas laag gaan zitten.. goed sterk ruikend (warm?) voer uit de hand aanbieden en dan hopen dat de riem eroverheen geslipt kan worden... ?

Ik vrees nl dat teveel volk haar heel erg zal afschrikken..

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:40

Creatas schreef:
Weet niet hoeveel mensen er idd gaan zijn...

Maar wellicht de simpelste oplossing? > Riem om de onderarm van de vanger/baas.. zodra hond gespot is, de vanger/baas laag gaan zitten.. goed sterk ruikend (warm?) voer uit de hand aanbieden en dan hopen dat de riem eroverheen geslipt kan worden... ?

Ik vrees nl dat teveel volk haar heel erg zal afschrikken..

Dit komt volgens mij ook heel dicht in de buurt van het plan van aanpak. De moeilijkheid is dat ze nog niet dichter in de buurt hebben kunnen komen dan ongeveer een halve meter, net teveel om haar te kunnen pakken. Maar goed ze lijkt nu wel behoorlijk verzwakt te raken dus kan ze het ook niet heel erg lang meer volhouden en misschien dat het dan morgen toch zal lukken.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:52

Oke, kijken of ze desnoods een vangstok van de DB kunnen lenen?
Ik hoop echt dat het lukt, Beans verdiend het om gewoon weer lekker warm op een kussen te kunnen liggen...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:02

Is er al wat bekend?Hoop dat ze veilig binnen zit ondertussen.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:10

Ik heb nog niks gehoord, zal wel vanavond worden, ik laat het weten als er nieuws is.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:45

en is er al nieuws?
ik hoop dat ze de hond eindelijk kunnen hebben 'vangen'

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:46

Pfffffff nog geen nieuws ;( ik hoop snel op goed nieuws?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:55

Elke post hier, dan hoop ik met koeienletters te zien dat ie terecht is!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:56

Helaas helaas, ze hebben vandaag van 6 uur vanmorgen tot 19 uur gezocht en nog niets gevangen. De speurhonden die ze er vandaag bijhadden hadden wel af en toe een spoor maar dat liep ook weer dood.

Nog geen Beans dus...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:57

wat vreselijk dat ze nog niet gevonden is. Maar ik begon het berichtje te lezen en toen bleef mijn oog hangen op het woord dood. gelukkig was dat een uitdrukking.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:58

Wat een nachtmerrie zeg.....

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:00

Balen!!Had zo gehoopt dat ze gevangen zou worden vandaag.
Maar waar is ze nu als laatste gezien dan?In Itterbeck of ergens anders?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:06

He gats wat een verhaal, ik hoop dat het niet meer al te lang duurt....

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:16

zigranta schreef:
Balen!!Had zo gehoopt dat ze gevangen zou worden vandaag.
Maar waar is ze nu als laatste gezien dan?In Itterbeck of ergens anders?

Volgens mij is ze nog steeds in dezelfde omgeving bij Getelo.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:21

Ik ben vanmorgen daar in de omgeving geweest.
Althans ging naar een vriendin (hardenberg) ben toen door Getelo gereden.
Heb ze zien zoeken, maar het echt een spelt in de hooiberg.

Wat ik me trouwens afvroeg is de duitse krant benaderd?
En zijn de boeren in de omgeving op de hoogte gebracht.
Het is toch heel aannemelijk nu Beans moe begint te worden dat ze ergens in een schuur gaat liggen.

Wel heel sneu, had graag ander nieuws gelezen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:47

Messchien heel stom,maar mijn vriend oefent vaak met het leger in hardenberg en gaat deze week naar de duitsegrens daar. Ik heb hem over Beans verteld en hij zal het tegen zijn maten zeggen, ook dat beans verzichtigd benaderd moet worden. Mocht er iemand een telefoon nr hebben wat hij kan bellen als ze haar spotten? De jongens zijn daar ongelovelijk veel in de bossen bezig namelijk en ze rukken met het hele groep uit daar, dan heb je in ieder geval nog een paar ogen meer in die regio. Een hoop van de jongens wonen ook daar in de regio.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:49

Alik schreef:
Hier een berichtje van de eigenares van Beans:

Het volgende plan van aanpak om onze vermiste Beans, Golden Retriever te pakken te krijgen. Morgen is ze 3 weken weg!

Beans is een volwassen Golden Retriever teefje, geschatte leeftijd 3 a 4 jaar en in het verleden ernstig getraumatiseerd door jaren in een donker hok door te brengen en veel te veel pups te krijgen bij een broodfokker die haar niet naar behoren behandelde. Beany heeft een beschadigd gebit en littekens op haar koppie en heeft een zeer schuchter karakter. Ook is ze te mager (mocht voor ze wegliep nog 4 a 5 kg aankomen). Ze is enorm bang voor mannen, veel minder voor vrouwen en gek op kinderen en honden, vooral op kleine en puppies.

Wat kan jij doen?
Als je haar ziet, meldt dit dan zo snel mogelijk aan de Dierenambulance Oldenzaal 06-53747678, Dierenambulance Enschede: 06-53421066 of eigenaar 06-17026263 telefonisch of per SMS. Het liefst met de locatie (plaats, straatnaam, evt huisnummer), welke richting ze op liep, en hoe laat je haar zag. Hoe recenter en preciezer de melding, hoe groter de kans van slagen om haar te vinden en verser het spoor voor de zoekers en speurhond om Beans terug te vinden!

Een vrouw of kind met kleine hondjes of wat lekkers maakt wel kans om haar te pakken: Beans is een zeer angstige hond, kijk haar niet in de ogen, maak je klein (gewoon op je hurken gaan zitten) en kijk of ze bij je durft te komen voor lekkers en met zachte aardige woordjes en rustige bewegingen. Zorg dat je gewoon, rustig ademhaalt en niet gaat roepen of gillen, dan rent ze direct weg. Als het kan, probeer je haar aan te lijnen, of haar jou te laten volgen een schuur, huis, auto of wat dan ook in waarvan een deur dicht kan. Beans heeft geen vertrouwen in mensen, totaal niet in mannen, desondanks heeft ze hier in huis nooit gebeten (alleen de eerste twee weken gegromd en een lip getrokken tegen onze katten. Een maand later lagen ze gewoon tegen haar aan te slapen alsof het nooit anders was geweest).

In de drie maanden en een week sinds we Beany uit het asiel hadden, ging ze dagelijks mee naar een pensionstal in Losser om de paarden te verzorgen. Ze vond het heerlijk op de boerderij, lag heerlijk in het vlas, hooi of stro naast me te slapen tijdens het uitmesten. We hebben een sterk vermoeden dat ze 's avonds heel vaak bij boerderijen waar paarden zijn overnacht, omdat dat vertrouwd terrein voor haar is.

De meldingen in chronologische volgorde sinds Beans vermissing: 29 december 2010: Glanerbrug Zuid, Enschede Zuid en Noord-Esmarkerrondweg, Stokhorst, t Ribbelt, Sportvelden Schreurs Erve, 31-12 Vliegveld Twente, boerderijen achter De Koperen Bol, 02-01 Rossum, 04-01 Agelerbroek, Almelo-Nordhornkanaal Denekamp (hadden we haar bijna met hulp v politie), 05-01 met speurhond Denekamps buitengebied afgespeurd. Laat in de middag: melding Beans gezien in Lattrop bij Sterrenwacht, kon er pas 2 uur later zijn ivm naar huis brengen speurhond, dus te laat. 07-01 2 meldingen gezien in Ootmarsum, vriendin Margriet had haar bijna. 08-01 melding buitengebied Beuningen: hadden haar bijna, reden per ongeluk opeens achter haar op grote weg Denekamp - Oldenzaal, helaas wist ze weg te komen via natuurgebied Singraven. 11-01: Beans gezien bij Isterberg, grote weg tussen Bentheim en Nordhorn. 15-01 gesignaleerd in bos bij Uelsen.
16-01 gesignaleerd op zandpad tussen Weerselo en Saasveld.

Vandaar mijn dringende verzoek aan alle paardenmensen in Twente: heb je een (verzorg) paard bij een pensionstal, manege, particulier, en zie je een angstige golden retriever bij de stallen of buitenrijden, naar stal toe of naar huis fietsen, wil je dit alsjeblieft doorgeven aan de genoemde dierenambulances of eigenaar? Je zou ons er een enorm plezier mee doen: hoe vaker het gemeld wordt, hoe beter ik haar richting kan bepalen en misschien zelfs op Beany voor raken ipv achter de feiten aan te lopen...

Als je flyers bij jou op stal zou willen en mogen ophangen, kun je me mailen of krabbelen op hyves! Aan iedereen mijn hartelijkste dank!

Veel liefs,
Niek

Hier staan een paar telefoonnummers in ;)

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:54

Echt verschrikkelijk!
Hopelijk kunnen ze Beans snel vangen!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:56

ik zie dat ts net online gekomen is.. hopelijk zo een update!