Ik duim heel hard dat ze morgen gepakt kan worden! Staat er een DA standby? Of bellen jullie tegen dan gewoon de weekenddienst?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Creatas schreef:Weet niet hoeveel mensen er idd gaan zijn...
Maar wellicht de simpelste oplossing? > Riem om de onderarm van de vanger/baas.. zodra hond gespot is, de vanger/baas laag gaan zitten.. goed sterk ruikend (warm?) voer uit de hand aanbieden en dan hopen dat de riem eroverheen geslipt kan worden... ?
Ik vrees nl dat teveel volk haar heel erg zal afschrikken..
Alik schreef:Hier een berichtje van de eigenares van Beans:
Het volgende plan van aanpak om onze vermiste Beans, Golden Retriever te pakken te krijgen. Morgen is ze 3 weken weg!
Beans is een volwassen Golden Retriever teefje, geschatte leeftijd 3 a 4 jaar en in het verleden ernstig getraumatiseerd door jaren in een donker hok door te brengen en veel te veel pups te krijgen bij een broodfokker die haar niet naar behoren behandelde. Beany heeft een beschadigd gebit en littekens op haar koppie en heeft een zeer schuchter karakter. Ook is ze te mager (mocht voor ze wegliep nog 4 a 5 kg aankomen). Ze is enorm bang voor mannen, veel minder voor vrouwen en gek op kinderen en honden, vooral op kleine en puppies.
Wat kan jij doen?
Als je haar ziet, meldt dit dan zo snel mogelijk aan de Dierenambulance Oldenzaal 06-53747678, Dierenambulance Enschede: 06-53421066 of eigenaar 06-17026263 telefonisch of per SMS. Het liefst met de locatie (plaats, straatnaam, evt huisnummer), welke richting ze op liep, en hoe laat je haar zag. Hoe recenter en preciezer de melding, hoe groter de kans van slagen om haar te vinden en verser het spoor voor de zoekers en speurhond om Beans terug te vinden!
Een vrouw of kind met kleine hondjes of wat lekkers maakt wel kans om haar te pakken: Beans is een zeer angstige hond, kijk haar niet in de ogen, maak je klein (gewoon op je hurken gaan zitten) en kijk of ze bij je durft te komen voor lekkers en met zachte aardige woordjes en rustige bewegingen. Zorg dat je gewoon, rustig ademhaalt en niet gaat roepen of gillen, dan rent ze direct weg. Als het kan, probeer je haar aan te lijnen, of haar jou te laten volgen een schuur, huis, auto of wat dan ook in waarvan een deur dicht kan. Beans heeft geen vertrouwen in mensen, totaal niet in mannen, desondanks heeft ze hier in huis nooit gebeten (alleen de eerste twee weken gegromd en een lip getrokken tegen onze katten. Een maand later lagen ze gewoon tegen haar aan te slapen alsof het nooit anders was geweest).
In de drie maanden en een week sinds we Beany uit het asiel hadden, ging ze dagelijks mee naar een pensionstal in Losser om de paarden te verzorgen. Ze vond het heerlijk op de boerderij, lag heerlijk in het vlas, hooi of stro naast me te slapen tijdens het uitmesten. We hebben een sterk vermoeden dat ze 's avonds heel vaak bij boerderijen waar paarden zijn overnacht, omdat dat vertrouwd terrein voor haar is.
De meldingen in chronologische volgorde sinds Beans vermissing: 29 december 2010: Glanerbrug Zuid, Enschede Zuid en Noord-Esmarkerrondweg, Stokhorst, t Ribbelt, Sportvelden Schreurs Erve, 31-12 Vliegveld Twente, boerderijen achter De Koperen Bol, 02-01 Rossum, 04-01 Agelerbroek, Almelo-Nordhornkanaal Denekamp (hadden we haar bijna met hulp v politie), 05-01 met speurhond Denekamps buitengebied afgespeurd. Laat in de middag: melding Beans gezien in Lattrop bij Sterrenwacht, kon er pas 2 uur later zijn ivm naar huis brengen speurhond, dus te laat. 07-01 2 meldingen gezien in Ootmarsum, vriendin Margriet had haar bijna. 08-01 melding buitengebied Beuningen: hadden haar bijna, reden per ongeluk opeens achter haar op grote weg Denekamp - Oldenzaal, helaas wist ze weg te komen via natuurgebied Singraven. 11-01: Beans gezien bij Isterberg, grote weg tussen Bentheim en Nordhorn. 15-01 gesignaleerd in bos bij Uelsen.
16-01 gesignaleerd op zandpad tussen Weerselo en Saasveld.
Vandaar mijn dringende verzoek aan alle paardenmensen in Twente: heb je een (verzorg) paard bij een pensionstal, manege, particulier, en zie je een angstige golden retriever bij de stallen of buitenrijden, naar stal toe of naar huis fietsen, wil je dit alsjeblieft doorgeven aan de genoemde dierenambulances of eigenaar? Je zou ons er een enorm plezier mee doen: hoe vaker het gemeld wordt, hoe beter ik haar richting kan bepalen en misschien zelfs op Beany voor raken ipv achter de feiten aan te lopen...
Als je flyers bij jou op stal zou willen en mogen ophangen, kun je me mailen of krabbelen op hyves! Aan iedereen mijn hartelijkste dank!
Veel liefs,
Niek