Vogels vallen dood uit de lucht in VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Re: Vogels vallen dood uit de lucht in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:58

Daar heb je gelijkin gohya, de wereld vergaat zoiezo.
Maar als je eens zoekt op internet kom je meer van dit soort dingen tegen.(en ik maak mezelf iedere keer weer bang :+ )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:17

@loeky_flap
Niet doen hoor,niet jezelf bang maken.
Leef gewoon van dag tot dag en je hebt de minste stress en je geniet dan van elke dag die je hebt.
Als je jezelf bang blijft maken,heb je toch geen prettig leven meer?

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 22:33

idd leef in het nu want het leven is te kort om je druk te maken.
Of er nu leven na de dood is of niet.
Leven moet men intens doen want er is geen game over.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:42

Jullie hebben idd gelijk :)
Maar je hoort tegewoordig zoveel over12-12-12 enzo,
maar we merken het vanzelf wel als er werkelijk iets gebeurt :+
Thanks

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:45

Ik hoorde op de radio dat ze mischien een vergifteging op hadden gelopen ofzo, ze hadden blauwe snavels oid. Niet heel goed geluisterd hoor. Dacht zoiets in die richting te horen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:32

De duiven uit Italië hadden idd. blauwe vlekken in hun snaveltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:37

Pff.... ja hoor, er vallen vogels uit de lucht en gelijk gaat de hele mensheid eraan.
Maak je niet druk. Die media ook altijd... Kan me herinneren met die 'zwarte gaten' in 2008 dat er zo'n hype was dat de wereld die dag zou vergaan dat er iemand zelfmoord had gepleegd omdat ze het niet mee wou maken :n Dat laat maar weer zien wat voor invloed de media toch heeft in deze wereld.
Wie weet is er inderdaad een ziekte onder de vogels... Kan gebeuren toch?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:41

het was ook op uitgesproken (ned 2) vanavond, daar zei een wetenschapper dat het een op zich niet onbekend natuurverschijnsel is, net zoals orkanen en aardbevingen enzo.
door paniek botsen, of door een virus ziek worden of bij de krabben dood aanspoelen door de winterkou.

toch vraag ik me wel af hoe nou duiven uit de lucht kunnen vallen in een groot aantal en bij elkaar, met blauwe snavels.
als ze ziek waren vlogen ze niet, als ze botsten door paniek hadden ze niet allemaal die blauwe snavel, het moet iets heel acuuts zijn geweest.

waarom eigenlijk, als het zo normaal is, worden er nu veel exemplaren meegenomen voor onderzoek en lieten wetenschappers weten in beginsel geen verklaring te hebben.
en nu een paar dagen later zeggen wetenschappers dat het normaal is, en werpen wat mogelijke oorzaken op, en misschien wordt het daarna vergeten en komt de uitslag van de onderzoeken niet meer in het nieuws.
en als het zo vaak gebeurd, altijd al, waarom was het dan niet eerder in het nieuws.

ik zeg het niet omdat ik 'bang' ben - ik ben sowieso meer een observant, het is al zo lang mis aan het gaan maar gelukkig is de lieve aarde sterk en komen elk voorjaar de bloemen weer op
maar bedoel het vooral kritisch.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:13

Poeh, aan de ene kant is het wel heel makkelijk om de kriebels te krijgen van al die beesten die zo plotseling en binnen een korte tijd omvallen. Evengoed houdt mijn verstand het nog liever op 'Doordat het nieuws zich tegenwoordig wereldwijd snel verspreidt, worden de incidenten aan elkaar gekoppeld, terwijl de zaken meestal niets met elkaar te maken hebben, stellen onderzoekers.' en de wetenschap dat als er op twee continenten tegelijk een boom tegen een auto aanloopt er ook niemand roept dat dat het einde van de wereld inluidt. Bovendien, zou het nu niet misschien meer opvallen omdat men er meer op let? Het welbekende gebroken arm syndroom: als je je arm in het gips hebt dat je dan ineens iedereen met gips ziet lopen, simpelweg omdat je je er erg mee bezig houdt.
Maar toch, ondanks dat mijn verstand erg zijn best doet mij rationeel denkend te houden, blijft het creepy als je het allemaal zo achter elkaar hoort. Het idee dat mijn lamme Karel Ekster en zijn familie, m'n haaropruimende kauwtjes, de familie T.ortel, de mussenkolonie, broodrosje, de pimpelpetjes, moolkeesjes of mijn immer scheldend houtduivenechtpaar uit de lucht zouden kunnen vallen...Brrr...En dan denk ik nog niet eens verder dan dat...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:22

Ach weet je,al die vreemde dingen die gebeuren zoals nu met de vogels en de vissen is vaak altijd mensenwerk.Vaak door een of ander gif,geloof me,wij zullen de échte waarheid nooit horen.
Deze dingen hebben absoluut nix te maken met het teken dat de wereld vergaat.Daar krijg je geen teken van te horen of te zien.Dat gebeurt zo maar opeens,binnen enkele minuten is alles weg.
Het is zeker niet de natuur waar dit allemaal door komt.

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:23

Vind ook wel enorm eng :=
Ik dacht direct aan een soort van straling, misschien een plotse straling die net die bepaalde dieren raakte.
Vind het wel enorm eng, maar ik denk altijd weer het ergste :P

@loeky_fla: Ik snap je reactie want ik denk ook altijd zo :P Soms lig ik ook te denken aan 12-12-12 :P Beste is er zo min mogelijk over te lezen e.d., dat helpt bij mij :P

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:34

Vind het ook creepy dat er allemaal beesten in grote getallen dood gaan..... Er zou toch een verband moeten zijn, aangezien er nu veel gevallen achter elkaar gemeld worden. Ben benieuwd of iemand met een verklaring gaat komen. Denk het zelf van niet...... Zelfde geld is er een land aan het klooien met chemische wapens en dat zal natuurlijk niet naar buiten gebracht worden. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken wat er nog meer kan gebeuren, hoop dat het geen voorbode is van iets ergers......

Overigens is het geen 12-12-12, maar 21-12-12 ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:40

21-12-12 ??
Dan begint de winter weer. ;)
Ach datums zeggen me helemaal nix.
Er zijn al zoveel datums genoemd toch.Er is gewoon niemand die het weet.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:48

Nagyl schreef:
the happening, the core...

serie flashforward....lijken hier allemaal op.

alleen bij de happening, doen de bomen en struiken de aanval en plegen mensen zelfmoord

De zelfde film als mij gezien, Ik dacht er inderdaad ook al aan := ik vond het een dood enge film iig

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 01:08

gohya schreef:
21-12-12 ??
Euh, nee. Ja ook, net als dat het de kortste dag is, maar dan is mijn mams jarig. Ze zag het al helemaal zitten: een échte knalfuif. :P Maar het zou wel heel sneu zijn, op die dag is er toch al zo weinig licht.

En ja, ondanks dat ik hoop dat er gewoon een degelijke, niet verontrustende verklaring voor komt doet het me idd ook aan die films denken. Net als dat er op het journaal het ene beeld na het andere is over overstroomde landen, oververhitte landen en overbesneeuwde landen. Dan is het gewoon wachten op dat mannetje met dat klapbord dat een boktgecensureerd woord roept.
Dat de mens er wat mee te maken zou hebben zou me ook weinig verbazen. Als je ziet wat er allemaal niet aangeklooit wordt...
Of misschien sterft dat sterfgebeuren een stille dood als er een week of wat niets uit de lucht valt en zijn de geleerden allang blij dat ze geen ingewikkelde uitleggen hoeven te bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:32

Pluizebolpum schreef:
gohya schreef:
21-12-12 ??
Euh, nee. Ja ook, net als dat het de kortste dag is, maar dan is mijn mams jarig. Ze zag het al helemaal zitten: een échte knalfuif. :P Maar het zou wel heel sneu zijn, op die dag is er toch al zo weinig licht.

En ja, ondanks dat ik hoop dat er gewoon een degelijke, niet verontrustende verklaring voor komt doet het me idd ook aan die films denken. Net als dat er op het journaal het ene beeld na het andere is over overstroomde landen, oververhitte landen en overbesneeuwde landen. Dan is het gewoon wachten op dat mannetje met dat klapbord dat een boktgecensureerd woord roept.
Dat de mens er wat mee te maken zou hebben zou me ook weinig verbazen. Als je ziet wat er allemaal niet aangeklooit wordt...
Of misschien sterft dat sterfgebeuren een stille dood als er een week of wat niets uit de lucht valt en zijn de geleerden allang blij dat ze geen ingewikkelde uitleggen hoeven te bedenken.

Inderdaad. 'Die films' en 'het journaal'. Het is jammer dat zulke gebeurtenissen allemaal gelijk gelinkt worden aan '2012'.
2012;
ÓF de Maya's zijn te vroeg uitgemoord en daarom is de kalender gestopt.
ÓF het is omdat op die datum de planeten in één rij staan. Dan begon de nieuwe kalender voor de Maya's pas, maar zou jij al zolang vantevoren een agenda 'kopen'? Nee. Dat zou ook een reden kunnen zijn dat de kalender daar stopt.
Het probleem is dat iedereen gelijk na begint te schreeuwen wat ze in de media willen dat je gelooft, om maar paniek te zaaien en paniek te zaaien en paniek te zaaien. Een ander voorbeeld hiervan was de Mexicaanse Griep (wel wat minder erg maar goed :') ). Het zou dodelijk zijn, ontzettend gevaarlijk, en er zijn inderdaad ook 65 mensen aan overleden. Dat tegenover de 3000 mensen die jaarlijks aan de normale griep overlijden. Oh wacht, 65 aan de MG en 3000 aan de gewone griep? Hoppakee, hup media :):) Jullie kunnen het wel. Wat een geweldige maatschappij heeft de wereld :') Nogmaals, de vogels hadden inwendige bloedingen . Kan dus prima door een storm daarbovenin zijn. De vogels trekken nu immers veel, veel in de lucht, grotere kans, meer vogels. Dus zo belachelijk is die theorie niet. Stralingen daarintegen... Daar krijg je geen blauwe plekken van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:56

Wat voor vogels waren het eigenlijk in Amerika, Zweden en Finland?
In 1 land waren het Kauwen,nou dat zijn dus echt geen trek vogels.
Net als de duiven in Italië,dat zijn ook geen trek vogels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:04

gohya schreef:
Wat voor vogels waren het eigenlijk in Amerika, Zweden en Finland?
In 1 land waren het Kauwen,nou dat zijn dus echt geen trek vogels.
Net als de duiven in Italië,dat zijn ook geen trek vogels.

Als je dit leest en verder naar beneden bladert en de andere artikelen leest, zie je om welke diersoorten en landen het gaat:
http://www.huffingtonpost.com/2011/01/0 ... 05637.html
Ik vind het best verontrustend.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:12

Ik zie wel welke diersoorten maar niet welke vogels.
Ja in Italië duiven,en ik lees eenden in amerika en ik zie op de foto een zwarte vogel die lijkt op een kraai of kauw.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:21

Kauwtjes en duiven zijn geen trekvogels naar wat ik dacht, maar ze leven wel vaak in groepen die soms aanzienlijk kunnen zijn. Van eenden weet ik wel dat ook die in behoorlijke groepen tekeer kunnen gaan. Merels (blackbirds) zijn minder groepsgezind maar sommigen trekken wel rond.

Bizzybijtje, dat voorbeeld van de Mexicaanse griep is idd een goeie, de media is erg goed in het creeren van massahysterie en tja, eerlijk, zouden we er allemaal zo creepy van zijn geworden als er niet zulke eindewereldfilms en doemverhalen waren geweest? Ook eerlijk, ik doe het net zo hard, vergelijken met films. Simpelweg omdat mijn hoofd graag dingen wil verklaren met wat het al eerder gezien heeft: veel te veel rampenfilms :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:26

- Blackbirds (merels) in Arkansas, Louisiana, Kentucky and Sweden.
- The grackles (?), red wing blackbirds (?), robins (roodborstjes) and starlings (spreeuwen) were found last week.
- Countless turtle doves (duiven) in Italy.
en:
- 2 million fish in the Chesapeake Bay (Maryland), 150 tons of red tilapia in Vietnam, 40,000 crabs in Britain and other places across the world (Brazil, New Zealand)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:12

Merels en roodborstjes zijn sowieso geen trekvogels en leven niet in groepen bij elkaar.
Het zijn eenlingen,alleen een paartje leeft een poosje samen tot de jongen zijn uit gekomen.
Roodborstjes en merels zijn ook geen hoogvliegers voor zover ik weet,ze vliegen niet op grote hoogte.
Spreeuwen zijn weer wel groeps vogels,maar ook geen hoogvliegers.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:20

in amerika waren geen merels maar worden met de nederlandse merels vergeleken.
welk soort het was weet ik niet meer, wel een soort die (idd in tegenstelling tot onze merels) in groepen leeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:46

Marigold schreef:
in amerika waren geen merels maar worden met de nederlandse merels vergeleken.
welk soort het was weet ik niet meer, wel een soort die (idd in tegenstelling tot onze merels) in groepen leeft.

Via google vind ik dit:
In de Amerikaanse staat Arkansas heeft het letterlijk dode vogels geregend. Een gebied in de stad Beebe van nog geen twee kilometer groot werd bezaaid met duizend lijkjes van merels.

Er staat toch duidelijk MERELS?
Er zijn daar wel meerdere soorten merels,dus merels zijn daar dus wel.
En die verzamelen zich alleen maar in groepen in het voorjaar en in het najaar.
We zitten in geen van beide nu,het is toch echt hartje winter in Noord-Amerika?

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:58

Diegene die het allemaal zwart inzien.
niet doen hoor.
Life's to short
Ben alleen bang dat we het nooit echt zullen weten wat de oorzaak is.
Net zoals de brand in Moerdijk. Rommel in de sloot door bluswater. Wat geen rommel maar gif maar we zullen waarschijnlijk nooit te horen krijgen welk gif.
Hou de menigte dom dan kan men ze rustig houden.
Als we echt alles wisten zouden we het misschien allemaal niet accepteren en in opstand komen.
Want dat we voor de gek gehouden worden das wel duidelijk maar geloof er niet in dat volgend jaar de wereld vergaat en dan nog als dat zo is dan kan ik gelukkig zeggen dat ik geleefd heb want daar ben ik hier voor op aarde.
Tot die tijd geniet ik van alle vogels en elke keer weer als de ganzen overvliegen wens ik ze een goede reis toe zonder jagers en obstakels en hoop ik dat ze over een tijd weer over vliegen.
Want zeg nou zelf zo'n grote groep is geweldig om te zien.
Net zoals spreeuwen in een groep