Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) maar zo te zien valt het dus mee 

alleen ze hadden geen grote zakken
ik heb hooi, een bakje voor zand bad, waterfles heb ik hier nog wel.
toen ik mijn chinchillas kocht had ik ook een houten huisje voor ze gehaald! heel leuk, alleen hadden ze snel de muren eraf geknaagd.. nu hebben ze hun oude, plastic iglo weer (die ze al hadden toen ik ze kocht) en die blijft gewoon heel.. het is wat, die beestjes..

.
Nou dan word het er denk ik 1 met wieltjes

car0linee schreef:zo'n huisje zal wel snel verdwenen zijntoen ik mijn chinchillas kocht had ik ook een houten huisje voor ze gehaald! heel leuk, alleen hadden ze snel de muren eraf geknaagd.. nu hebben ze hun oude, plastic iglo weer (die ze al hadden toen ik ze kocht) en die blijft gewoon heel.. het is wat, die beestjes..
Ook een leuke tip, voor het geval je het nog niet hebt.. zo'n ijzeren vogel/caviabal die je in de kooi hangt en waar je officieel fruit in doet met een belletje eraan, die heb ik om mijn hooi in te doen.. dat vinden ze een groot feest om eruit te trekken

) dus is de kooi een keer tegen de muur aan gegleden en zijn hun aan het behang gaan knagen! nu blijft de kooi wat hangen tussen twee plinten in en hebben we geen problemen meer 

wel van ijzer.

standaart kun je eraf halen en dan kun je de wiel in de kooi aan de tralies hangen! heel erg handig en neemt weinig ruimte in beslag! 

car0linee schreef:ik was al op zoek naar een foto van zo'n rad.. ik heb een die speciaal voor chinchillas is.. was te koop bij de dierenwinkel in groningen waar ik nog nooit geweest was, dus dacht, een leuk sinterklaascadeautje! en het is een groot succes.. zal nog eens op zoek naar een foto op internet..
plasticballetje word bij mij niet opgegeten! ze hebben twee verschillende en zo nu en dan wissel ik ze om, maar er aan knagen heb ik ze nog niet zien doen![]()
ik heb idd ook een bol met een belletje! is heel leuk en ze halen meer het hooi eruit dan dat ze alles opeten.. het is een spelletje voor ze en het hooi eindigt op de bodem van de kooi
neem aan dat alles in de dierenwinkel voor knaagdieren van hout wel safe is.. anders waren mijn beestjes er ook al niet meer geweest..
En dan goed opletten, maar denk dat ze morgen nog te bang zijn van de reis...
, heb er best zin in!
zelf strooien ze het wel weer door de kooi heen..
een hangmat hebben de mijne ook, daat liggen ze ook maar al te graag in en dat is het enige van stof wat nog leeft.. (stoffen buizen etc is allemaal kapot geknaagt
)
maar goed, als ze zo nu en dan iets leuks krijgen of als je het eens omwisselt is ook leuk voor ze, dan blijven ze hun kooi steeds opnieuw wat ontdekken 

Volgens het duits chinchillaforum is een looprad slecht voor hun rug omdat ze die dan hol maken. Via internet is er een alternatief verkrijgbaar maar ik ben de naam vergeten. Het is een grote metalen schotel. Helaas wel duur, anders hadden we er al lang een gehad. Ik zal zo eens googelen. 

Zooo stom!
_maaike_D schreef:spannend allemaal hoor
mijne hebben ook geen looprad. ze bewegen al genoeg uit zichzelf
het bokje dat alleen zit heeft wel een houten huisje, maar daar eet hij niet van.
genoeg andere gingen om aan te knagen.
de andere 2 zitten in een stenen bloempot