Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:58

En hoe zit dat met alle merino bontjes om halsters, onder je zadel, om je singel enz. voor je paard? Merinowol komt daar ook weg.
Het lijkt me trouwens een belachelijke methode, heb je geen dode schapen door maden maar door een geinfecteerde wond, oh joy :+
Ik kan trouwens niet echt iets nuttigs vinden over het verbod hier op, heeft iemand een artikel ofzo?

Anoniem

Re: Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:59

Zit nu me af te vragen wat prettiger is...... opgegeten te worden door maden of een stuk van je kont af? Zou het niet weten eigenlijk.......

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:01

Yamcha schreef:
Zit nu me af te vragen wat prettiger is...... opgegeten te worden door maden of een stuk van je kont af? Zou het niet weten eigenlijk.......

Nou! Ik had nèt precies hetzelfde...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:04

ik zou denk ik kiezen voor het tweede := het is idd eff pijnlijk maar het hoefd maar 1 x en dan verder hebben ze een heerlijk leven in het wild zonder stress en maden in je reet...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 18:05

lifaya schreef:
ik zou denk ik kiezen voor het tweede := het is idd eff pijnlijk maar het hoefd maar 1 x en dan verder hebben ze een heerlijk leven in het wild zonder stress en maden in je reet...

Ja pff ik zou het ook wel weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:05

Even om het in perspectief te zetten zeg maar;)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:07

lifaya schreef:

Tja kan je dan ook goedpraten waarom het zonder verdoving moet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:08

Ik praat niks goed, ik zet het alleen in perspectief.:-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:10

volgens mij kunnen schapen overlijden aan verdovingen? ooit zoiets gehoord maar weet et niet zeker := je kan in elk geval het best zo veel mogelijk stress wegnemen van die dieren. ze gaan ook pas weer in het wild als de wond is genezen. Maar het verdoven van de dieren lijkt mij ook logisch, dus geen idee hoe dat zit :n

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 18:10

Oh oops ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat Lifaya zou kiezen voor de maden, maar ze koos voor het stuk van de kont afsnijden. Ik wil even duidelijk maken dat dit een foutje is van mijn kant, en dat ik ABSOLUUT niet voor het onverdoofd snijden zou kiezen. :(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:11

Zoooo, ik blij dat ik toen toch geen echte Uggs gekocht heb :oo

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:12

Zo'n vliegenoorbel (koeien) aan de kont hangen is wrs ook geen oplossing?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:16

Volgens mij zijn er toch verschillende middelen tegen maden te krijgen. In NL wel iig ;) En hier is het een kwestie van op tijd scheren. Voor de warme dagen op, vrij logisch ook maar daar heb je een tikje ander klimaat.
Daar heb je natuurlijk ook wel te maken met een schapenras met erg dichte wol=broeierig-> maden willen dan wel.. Maar daarvoor kun je dus die andere rassen nemen die minder gevoelig zijn.
Tja de keus tussen of maden of je kont eraf is wel erg zwart wit dus aangezien er veel meer opties zijn.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:17

Ik denk dat veel mensen geen Uggs meer kopen naar het zien van de beelden.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:19

Goed voor het straatbeeld :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:19

@Orchis
Natuurlijk, maar je moet wel een middel hebben wat maar 1x per jaar nodig is om op te brengen.
Het is nl. geen doen alle schapen meerdere keren per jaar bij elkaar te drijven.
Ook is het (in de gedeeltes waar de schapen zijn) niet echt winters waardoor je een middel moet hebben wat 12 maanden werkt.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:20

Ik heb het filmpje gezien en ik vind het ritueel slachten (wat in het filmpje voorkomt) echt drie keer niets.

Alleen geeft het filmpje mij het gevoel alsof alle Australische schapenboeren slecht zijn, dat kan toch niet waar zijn?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:22

Ik snap het ff niet. Om te voorkomen dat er eitjes ect worden gelegd in de kont van een schaap, snijden ze er een stuk vanaf? Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Blijft het dan bloeden en trekt dat dan geen eitjes aan of hoe moet ik dit zien?

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:25

Ach het is onvoorstelbaar hoeveel dierenleed er elke dag plaatsvind in deze wereld..... In het filmpje laten ze inderdaad ook iets zien over ritueel slachten, al die arme schapen worden LEVEND geslacht?! alles wordt er gewoon afgesneden; hoofd, benen etc terwijl ze nog leven. :( Schapen worden verscheept/vervoert met honderden tegelijk zonder water of voedsel, uren in de brandende zon. Het gaat al jaren zo en is er iets veranderd?
Ik word er misselijk van, wou dat ik ze allemaal stuk voor stuk kon redden, maar je kunt er niets aan doen... Niet in je eentje in ieder geval.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:26

GATVERDAMME.....

de eitjes worden volgens mij in de huid gelegt. Maar ze snijden nu huis eraf dus eitjes kunnen er niet in. (weg huid)

Er zal ongetwijveld iets zijn waardoor die beesten die de eitjes leggen niet in de buurt komen maar dat zal wel geld kosten en stuk van z'n kont afsnijden kost niks.. Ja beetje uurloon.

Super BAH

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:27

Ik las net dat het sinds morgen verboden wordt en dat de meeste boeren het al niet meer zo doen gelukkig. Maar ik snap de logica niet. In zo'n vleeswond kunnen toch ook eitjes worden gelegd met maden als resultaat niet?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:28

moonshine88 schreef:
GATVERDAMME.....

de eitjes worden volgens mij in de huid gelegt. Maar ze snijden nu huis eraf dus eitjes kunnen er niet in. (weg huid)

Er zal ongetwijveld iets zijn waardoor die beesten die de eitjes leggen niet in de buurt komen maar dat zal wel geld kosten en stuk van z'n kont afsnijden kost niks.. Ja beetje uurloon.

Super BAH
Denk dat je hiermee de spijker op z`n kop slaat. Het mag allemaal niet teveel kosten, en dan is het dierenleed niet belangrijk. Bah :r

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:29

Nikki__ schreef:
ik wou dat mij Uggs 100 euro waren :D Was het een koopje!
maar he, ben ik dan nu super-barbie, omdat ik er 200 euro voor hebt betaald? Gaaf! :j

Volgens mij bespeur ik hier en daar enige vorm van jaloezie?

hmm nee dat niet ik bedoel met barbies de meiden bij mij op school die zich stoer voelen omdat ze dure uggs hebben zich stoer voelen omdat ze de mooiste huid hebben zich stoer voelen omdat ze vegetarier zijn =/ das barbie voor mij

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:34

AaronYve schreef:
Ik las net dat het sinds morgen verboden wordt en dat de meeste boeren het al niet meer zo doen gelukkig. Maar ik snap de logica niet. In zo'n vleeswond kunnen toch ook eitjes worden gelegd met maden als resultaat niet?

ze worden pas naar buiten gelaten als de wond al genezen is :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:36

Lijkt me sterk dat waar die schapen binnen lopen geen vliegen zijn.. en als dat wel zo is wil ik graag weten hoe ze dat doen. :D
Wordt bij ons zomers gek van de vliegen! Steekkrengen!