Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:02

Ik vind het een echte Sjaak of Sjonnie. :7 :D

Slaap lekker hoor! Dat ie zich maar gedraagt.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:03

Goeie daad!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 08:00

begrijp ik het nu goed en ben je gaan kijken en heb je de hond direct meegenomen??
je weet dat ik een voorstander ben van herplaatsers maar je hebt je een beetje teveel mee laten slepen.
waar zijn je goede voornemens van; enkele keren gaan kijken, wandelen, reactie op andere dieren/mensen bekijken, gezondheid laten checken bij da enz enz

ik hoop dat je een fijne hond hebt maar niet slim om te ondoordacht zo n beslissing te maken.
edit; ik heb er trouwens ervaring mee want heb inmiddels mijn 3 e en 4e herplaatser in huis

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 08:09

Hoi, gefeliciteerd met Hippie, ik las dat hij zo heet vanwege zijn (nu) lange haar.
Realiseer je wel dat een cocker getrimt moet worden, gemiddeld 4 keer per jaar.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 08:22

Ik heb je topic doorgelezen en ben het toch wel eens met tamaramt.. Ik denk dat je veel te snel over ijs bent gegaan. Het is niet zomaar iets, een hond in huis nemen! En al helemaal niet een hond die al wat ouder is ;) Beestje moet toch nog een aantal jaren mee en wat nou als je ineens op problemen stuit die je gewoon had kunnen voorkomen doordat je vaker was gaan kijken, er al mee had gewandeld etc..

Nee slim vind ik het niet, maar ik wil je wel veel plezier wensen met Hippie en hopen dat er geen problemen tevoorschijn komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:13

Klopt misschien is het wat snel, maar aan de andere kant voelt het goed en heb ik toch enige vertrouwen in de vorige baasjes die overigens huilend gedag zeiden wat ik wel heel sneu vond. Ook Hippie jankte in t begin wat in de auto, heel aandoenlijk. Vanacht heeft ie heerlijk rustig bij me op de kamer geslapen en nu ligt ie lekker languit in de woonkamer.

Ik laat m volgende week idd trimmen want hij heeft een aardige vacht die goed onderhouden moet worden.

ikenpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:28

Joolien schreef:
Hij heet eigenlijk Spike maar dat vind ik niet leuk.
Eigenlijk wilde ik m Joe noemen maar ik vind het net een hippie met de lange haren dus het wordt Hippie :D

Wat super dat je een hond hebt geadopteerd! +:)+
Maar 1 ding wou ik nog even zeggen,
het is bij honden toch niet goed als je ze (op latere leeftijd) van naam gaat veranderen?
omdat ze al gewend zijn aan de naam met commando's enzo..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:47

Ik vind het ook wat snel, maar goed, de toekomst zal uitwijzen of dat goed is geweest. Het zou mijn manier niet zijn, maar ik koop nooit honden van particulieren, als ik dat al zou doen, doe ik het via de rasvereniging.

Maar goed, een cocker vind ik wel iets voor jou eigenlijk :D

Wat is de reden dat de vorige eigenaars hem wegdeden? :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:47

de vorige eigenaren konden niet meer met hem uit vanwege gezondheidsredenen en hebben toen voor de hond gekozen.

hondje is 2.5, dus dat hij niet meer aan een andere naam zou kunnen wennen is onzin.

ikenpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:17

Nee ik zeg ook niet dat het niet kan :+
maar ik dacht dat het voor de hond fijner is en beter is als ze dezelfde naam houden. ;)
Maar misschien is dit ook wel niet zo :).
Veel succes en plezier met je nieuwe hond! :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:44

Vind het ook wat snel.. maar hoop dat je geen verkeerde beslissing hebt gemaakt!
Hoe oud is hij? En ga je nog iets van sport met hem doen? Hoe laat je hem wennen aan alleen zijn? Hoe is je nacht gegaan?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:48

Wat een mooi beesje zeg!

Ben ook benieuwd naar het verleden van Hippie.

Veel plezier met je viervoeter!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:25

Ah wat een schat. Fijn dat het goed gaat :) Leuke naam ook. Plezier&succes met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:42

Nikki__ schreef:
Vind het ook wat snel.. maar hoop dat je geen verkeerde beslissing hebt gemaakt!
Hoe oud is hij? En ga je nog iets van sport met hem doen? Hoe laat je hem wennen aan alleen zijn? Hoe is je nacht gegaan?

Hij wordt in mei 3. Hij volgt me nu al overal en ik zet hem nog even vast als ik ga rijden maar wel zo dat hij mij kan zien. Ik heb een kleedje voor m neergelegd en daar gaat ie dan lekker op liggen. Ik ga m steeds kleine stukjes alleen laten en bouw dat steeds iets langer uit. Maar in principe hoeft ie weinig alleen te blijven :)
Vanacht heeft ie bij mij op de kamer gelegen en was ie heel braaf. Hij lag eerst op het tapijt en later op een stapel dekjes. Maar hij sliep goed door, ik was eerder wakker dan hij :P

Een sport met m doen lijkt me ontzettend leuk maar dat zie ik nog wel op de langere termijn.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:45

Wat goed van je!! Heel veel plezier met elkaar!!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:49

Joolien schreef:
Nikki__ schreef:

Hij wordt in mei 3. Hij volgt me nu al overal en ik zet hem nog even vast als ik ga rijden maar wel zo dat hij mij kan zien. Ik heb een kleedje voor m neergelegd en daar gaat ie dan lekker op liggen. Ik ga m steeds kleine stukjes alleen laten en bouw dat steeds iets langer uit. Maar in principe hoeft ie weinig alleen te blijven :)
Vanacht heeft ie bij mij op de kamer gelegen en was ie heel braaf. Hij lag eerst op het tapijt en later op een stapel dekjes. Maar hij sliep goed door, ik was eerder wakker dan hij :P

Een sport met m doen lijkt me ontzettend leuk maar dat zie ik nog wel op de langere termijn.

Mooizo dat hij je goed in de gaten houd. Hou er wel rekening mee dat een hond er lang over doet om zijn ware 'ik' te laten zien.
Fijn ook dat je de eerste nacht overleefd hebt :D
Houd je wel rekening met het ras? Heeft een hoop geestelijke vermoeiing nodig.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:51

De mensen van het asiel waar ik m'n hondje vandaan heb, vertelden mij dat een hondje pas na twee maanden helemaal zichzelf is. Dat heb ik ook echt gemerkt :j

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:42

2 maanden is zelfs nog behoorlijk vlot :j Het gemiddelde ligt tussen de 2 en 6 maanden.
Je ziet vaak hoe ouder de hond, hoe meer moeite met aanpassen. We hebben een hond van 8 over genomen van mensen en nu, 2 jaar later, vertoont ze soms nog ineens heel appart gedrag. Helaas zijn dat de uitwerkingen van haar vroegere leefsituatie.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:04

lijkt me een goed idee om met je hond op cursus te gaan.
is goed voor de ervaing die je dan samen opdoet.
naam veranderen op zo n leeftijd zou ik ook echt niet meer doen; de hond is al helemaal gewend aan zijn naam; of je moet een naam kiezen met dezelfde eindklank; want dara luisterd een hond naar
voorbeeld; mijn witte boxer adopteerde ik toen hij 10 maanden was en hij heette toen figaro; wij hebben hem rambo genoemd en binnen enkele dagen luisterde hij direct naar die naam.
echter een hond die al enkele jaren oud is zou ik zelf nooit een andere naam geven; dat heb ik bij mijn andere herplaatsers ook nooit gedaan; puur om het feit dat ze al gewend waren aan die naam.
ik zou de hond trouwens ook niet op je kamer laten slapen ; de hond moet weten wat zijn plek is binnen de gezinssamenstelling/roedel en vooral in het begin is dat heel belangrijk
tenzij je hem altijd /onbeperkt op je kamer toe wil laten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:05

Wat een leukerd, veel plezier met hem!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:49

Wat leuk dat je hondje hebt gevonden! Heel veel plezier met hem :)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:03

Wat een betweters hier allemaal in het topic. Ik vind het gewoon super wat je gedaan hebt (en moet ook gewoon lekker doen waar je zin in hebt) en weet uit ervaring dat áls je eenmaal gek wordt van een hond je er echt geen 5 keer over hoeft na te denken om het zeker te weten. Wij hebben zelf een Cocker Spaniel van mensen overgenomen die toen bijna 3 was. Vanaf de eerste dag voelde het gewoon helemaal goed (hij zou kleine kinderen aanvallen; nooit iets van gemerkt). Ik had in principe 6 weken bedenktijd, maar heb na de eerste dag opgebeld dat we hem al niet meer konden missen en dat hij lekker bleef. Cockers zijn super lieve honden die wel wat duidelijkheid nodig hebben (commando's hier en daar), maar verder vreet je ze op met die lange oren en die lieve blik. Bij mij krijgt hij dus ook veel voor elkaar al is dat niet altijd even pedagogisch verantwoord. Hij gaat wel iedere 3 maanden naar de trimmer (vind ie niet echt leuk), daarna noemen we hem altijd een week of 3: kale Harrie (wat zijn ze dan lelijk) en dan begint het gelukkig weer te groeien en wordt hij weer de leuke Cocker die we kennen. Ik vind hem het leukst met lang haar, maar dat is ook wel héél veel werk om het uit de klit te houden, dus helaas kan hij niet zo blijven. Verder heeft hij vanaf dag 1 een stoel ingepikt die hij als zijn mand beschouwt. Hij kan van daaruit iedereen in de gaten houden en naar buiten kijken. Als we weggaan zeggen we: op je stoel en dan gaat hij heel zoet liggen en blijft daar ook tot we weer terug zijn. Prima geregeld zo: hij zijn favoriete plek en wij weten zeker dat hij daar ook blijft :D

Qua naam: die van ons hebben we maar zo gelaten, al waren we er niet erg weg van (Runner). Maar hij heet nou eenmaal zo en dat hoort nou eenmaal bij hem. Maar inmiddels heeft hij zoveel koosnaampjes dat hij eigenlijk naar alles luistert (flappie heel vaak :o ) :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:40

tamaramt schreef:
lijkt me een goed idee om met je hond op cursus te gaan.
is goed voor de ervaing die je dan samen opdoet.
naam veranderen op zo n leeftijd zou ik ook echt niet meer doen; de hond is al helemaal gewend aan zijn naam; of je moet een naam kiezen met dezelfde eindklank; want dara luisterd een hond naar
voorbeeld; mijn witte boxer adopteerde ik toen hij 10 maanden was en hij heette toen figaro; wij hebben hem rambo genoemd en binnen enkele dagen luisterde hij direct naar die naam.
echter een hond die al enkele jaren oud is zou ik zelf nooit een andere naam geven; dat heb ik bij mijn andere herplaatsers ook nooit gedaan; puur om het feit dat ze al gewend waren aan die naam.
ik zou de hond trouwens ook niet op je kamer laten slapen ; de hond moet weten wat zijn plek is binnen de gezinssamenstelling/roedel en vooral in het begin is dat heel belangrijk
tenzij je hem altijd /onbeperkt op je kamer toe wil laten

Over de naams verandering ben ik het niet helemaal met je eens. Toen wij Taffy kregen, was haar naam Siep. Naar de poes uit Jip en Janneke. Verschrikkelijk. Hebben het nog even omgedraaid naar Miep, maar ook dat was het toch niet. Toen de hele naam veranderd naar Taffy. En ik denk 2/3 dagen later kwam ze keurig op de naam Taffy aangelopen.
Ook het op de kamer slapenis inmiddels achterhaald :) Een hond weet zijn plaats ook wel als hij gewoon in de slaapkamer mag slapen. Dan, volgens jouw methode, zou de hond niet op bed mogen, in de slaapkamer maakt niet veel uit. Dit omdat de hond dan niet 'hoger' geplaatst staat.

@Netje; tja, je kan ons betweters noemen. Maar na 4 herplaatsers denk ik toch echt wel dat ik weer waar over ik praat ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:42

@nikki_ ; ik ben het met je eens mbt op de kamer slapen; alleen ik vind het niet slim om dit de 1e dag al te doen. ik liet de hond gewoon eerst aan zijn ritme en routine wennen; tenzij(; zoals ik ook eerder had geschreven)op de kamer slapen tot de routine gaat behoren
@netje; ik weet wel degelijk waar ik over praat; heb inmiddels mijn 3e en 4e herplaatser in huis; en alle honden waren moeilijke honden die we hebben moeten heropvoeden/socialiren enz enz
mijn tips zijn puur als advies bedoeld naar de ts

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:46

Aha zo! Dan heb ik je verkeerd begrepen. Hier zijn ze gelijk mee naar boven gekomen, omdat dat inderdaad hun vaste routine zou worden :D