Slaap lekker hoor! Dat ie zich maar gedraagt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Beestje moet toch nog een aantal jaren mee en wat nou als je ineens op problemen stuit die je gewoon had kunnen voorkomen doordat je vaker was gaan kijken, er al mee had gewandeld etc..
Joolien schreef:Hij heet eigenlijk Spike maar dat vind ik niet leuk.
Eigenlijk wilde ik m Joe noemen maar ik vind het net een hippie met de lange haren dus het wordt Hippie

Leuke naam ook. Plezier&succes met hem! Nikki__ schreef:Vind het ook wat snel.. maar hoop dat je geen verkeerde beslissing hebt gemaakt!
Hoe oud is hij? En ga je nog iets van sport met hem doen? Hoe laat je hem wennen aan alleen zijn? Hoe is je nacht gegaan?

Joolien schreef:Nikki__ schreef:Vind het ook wat snel.. maar hoop dat je geen verkeerde beslissing hebt gemaakt!
Hoe oud is hij? En ga je nog iets van sport met hem doen? Hoe laat je hem wennen aan alleen zijn? Hoe is je nacht gegaan?
Hij wordt in mei 3. Hij volgt me nu al overal en ik zet hem nog even vast als ik ga rijden maar wel zo dat hij mij kan zien. Ik heb een kleedje voor m neergelegd en daar gaat ie dan lekker op liggen. Ik ga m steeds kleine stukjes alleen laten en bouw dat steeds iets langer uit. Maar in principe hoeft ie weinig alleen te blijven
Vanacht heeft ie bij mij op de kamer gelegen en was ie heel braaf. Hij lag eerst op het tapijt en later op een stapel dekjes. Maar hij sliep goed door, ik was eerder wakker dan hij![]()
Een sport met m doen lijkt me ontzettend leuk maar dat zie ik nog wel op de langere termijn.

Het gemiddelde ligt tussen de 2 en 6 maanden.
)
tamaramt schreef:lijkt me een goed idee om met je hond op cursus te gaan.
is goed voor de ervaing die je dan samen opdoet.
naam veranderen op zo n leeftijd zou ik ook echt niet meer doen; de hond is al helemaal gewend aan zijn naam; of je moet een naam kiezen met dezelfde eindklank; want dara luisterd een hond naar
voorbeeld; mijn witte boxer adopteerde ik toen hij 10 maanden was en hij heette toen figaro; wij hebben hem rambo genoemd en binnen enkele dagen luisterde hij direct naar die naam.
echter een hond die al enkele jaren oud is zou ik zelf nooit een andere naam geven; dat heb ik bij mijn andere herplaatsers ook nooit gedaan; puur om het feit dat ze al gewend waren aan die naam.
ik zou de hond trouwens ook niet op je kamer laten slapen ; de hond moet weten wat zijn plek is binnen de gezinssamenstelling/roedel en vooral in het begin is dat heel belangrijk
tenzij je hem altijd /onbeperkt op je kamer toe wil laten
Een hond weet zijn plaats ook wel als hij gewoon in de slaapkamer mag slapen. Dan, volgens jouw methode, zou de hond niet op bed mogen, in de slaapkamer maakt niet veel uit. Dit omdat de hond dan niet 'hoger' geplaatst staat.