Asieldier uit het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerfhondje uit het buitenland of niet?

Ja! Het zijn de leukste!
28 (15%)
Weet niet, in Nederland al zoveel asieldieren
97 (53%)
Absoluut niet! Je weet niet wat je in huis haalt!
22 (12%)
Ligt aan het dier, en waar het vandaan komt
34 (18%)

Totaal aantal stemmen: 181

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:42

Tja, maar je vraagstelling is 'algemeen-wat vind je van een asielhond uit het buitenlad halen'?
Daar krijg je van mij een algemeen antwoord op ;)

Verder is nederland errug klein vergeleken met andere landen, en errug diucht bevolkt. Massaslachting gaat hier dus wat minder makkelijk zonder gelijk uitgebreid negatief op Hart van Nederland te verschijnen. Maar de mensen met dezelfde ideën over 'hoe kom ik van mn hond af' bestaan gegarandeert

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:48

Juut schreef:
Tja, maar je vraagstelling is 'algemeen-wat vind je van een asielhond uit het buitenlad halen'?

Verder is nederland errug klein vergeleken met andere landen, en errug diucht bevolkt. Massaslachting gaat hier dus wat minder makkelijk zonder gelijk uitgebreid negatief op Hart van Nederland te verschijnen. Maar de mensen met dezelfde ideën over 'hoe kom ik van mn hond af' bestaan gegarandeert

Gelijk, maar ik geef mijn persoonlijke voorbeelden, om mijn algemene argumenten kracht bij te zetten. Ik generaliseer niet graag, snappie? ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:13

annetmulder schreef:
In Nederland worden honden niet vergast of verbrand in dodingsstations....of pups voor 5,- verkocht op de markt als speelgoed en als de pup te groot wordt gedumpt.
In NL. worden honden niet opgehangen of in de bergen achtergelaten.....Zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is dus wel degelijk verschil. Ookal is het maar een druppel op een gloeiende plaat, wat geholpen kan worden, maar beter iets dan niets.
Ik zeg niet dat het in NL koek en ei is. Maar dodingsstations en dorpsfeesten om gezellig de jachthonden op te hangen........

En je denkt echt dat door het weghalen van honden, hoeveel dan ook, dit soort praktijken stoppen? Dan kun je toch beter daar wat aan doen dan maar honden weghalen die gewoon weer aangevuld worden?
Ik vind het ook erg dat er bv honden in dierenwinkels verkocht worden. Ik vind dat zelfs schandalig, maar ik ga dat wel uitvechten op politiek niveau en niet alle honden uit de winkels kopen, want die worden gewoon weer aangevuld, dus daar bereik je echt helemaal niets mee.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:16

Alane schreef:
rockwitch schreef:
Er vervelend om te horen dat sommige mensen zulke slechte ervaringen hebben met buitenlandse honden, maar goed hoe vaak ik al niet (tijdens mijn opleiding voor gedragstherapeute) bij gewoon nederlands gefokte rashonden ben geweest die ook totaal verknipt waren geworden door, nou ja wat voor reden dan ook. Dat is niet per se omdat het toevallig een buitenlander was.

en dat rechtvaardigd om probleemhonden uit andere landen naar Nederland te halen? Bedenk dan eens een pup in verkeerde handen (leek) die verknipt raakt en een hond die begeleiding nodig heeft een geschiedenis heeft die in diezelfde handen terecht komt... moet er niet aan denken.
Daarbij is het lijf en leven van mijn kids nog net even belangrijker.

Ik lees hier nergens dat iemand geen dieren mag halen uit het buitenland, ik adviseer het niet en onderbouw mijn redenatie daarachter.
Ik zou ook geen hond bij 'zomaar' een fokker halen als ik een hond wil hebben en kies evenmin een hond uit om zijn koppie, vlekjes of wat dan ook, maar verdiep me in het ras en kies een ras die bij ons (gezin) past qua karakter en aard.
Ga dan op zoek naar een fokker.
Daarnaast zou ik, vanwege kinderen, geen 2e hands hond willen hebben, wat een ander doet of wil prima.
Echter voor katten doe ik het weer anders, daar heb ik mijn droom laten varen voor een asielkat, heb dan geen volwassen kat gekozen ivm andere kat, vogel en de hond en het feit dat ik de kat binnen wil houden.
en nee voel me niet aangesproken maar ben tegenstanders van het verslepen van honden/katten/paarden onder het mom van redden die handel.

en ben het verder geheel met Lusitana eens, is echt iets om over na te denken.

Ehm sorry, maar volgens mij rechtvaardig ik nergens iets, ik geef alleen maar het voorbeeld dat ik ook heel veel probleemgevallen heb gezien bij honden die keurig hun stamboompje en papiertje hadden. Daarmee bedoelde ik dus dat het geen moer uitmaakt waar een hond vandaan komt, ze kunnen altijd probleemgedrag gaan vertonen.
En zoals ik ook zei, iedereen moet zelf weten waar ze hun hond of kat of kanariepietje vandaan halen. Ik heb toevallig 2 Turkse katten en ook eentje uit Belgie die eigenlijk opvang zou zijn, maar daarvan wist ik na een halve dag al dat ze nooit meer weg zou gaan.
Ik had best een Maine Coon willen hebben, maar goed daar had ik het geld niet voor en ik heb nou eenmaal veel contact met Turkije, die stuurde me foto's van een aantal katten die ze heel erg graag geplaatst zou zien en 2 daarvan heb ik, 1 daarvan is naar een andere vriendin en nog een is toen naar een opvang gegaan.
Ik heb eerst hier in asiels in de buurt gekeken, helaas waren er veel met gezondheidsproblemen, waar ik toen de financiele middelen niet voor had om daar optimale zorg voor te bieden. Verder wilde ik ze graag binnen houden, veel katten in het asiel hadden als vereiste dat ze naar buiten konden. Dus toen ben ik verder gaan kijken. Daardoor heb ik Turken.

Overigens proberen wij natuurlijk ook met de mensen daar voor elkaar te krijgen dat er veel meer castratie/sterilisatie programma's komen, maar ja dat is nog niet zo eenvoudig.

SecretLIN

Re: Asieldier uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:33

Ik zou zelf niet zo gauw kiezen voor een hond uit het buitenland vooral ook omdat de asiels in Nederland ook overvol zitten met lieve en leuke honden die graag een baasje zouden willen hebben.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:51

Gimme_Spurs schreef:
Juut schreef:

Gelijk, maar ik geef mijn persoonlijke voorbeelden, om mijn algemene argumenten kracht bij te zetten. Ik generaliseer niet graag, snappie? ;)

Dan moet je niet roepen dat mensen 'persoonlijk' worden omdat zij wel kiezen voor een hond uit nederland ;)

Ik zal je dan een praktijkvoorbeeld geven, is over katten, maar is dus een geval van 'dieren uit het buitenland redden'
Ik kom nu wekelijks bij mensen die katten (en ezels) opvangen voor de dierenambulance. Iedere keer zitten er weer nieuwe gedumte kittens. Deze mensen vangen ze op, geven ze verzorging, medische verzorging, zorgen voon vaccinatie en castratie, en zoeken vervolgens een goed huisje voor ze. Ja, gaat een hoop werk in zitten, en is verre van winstgevend wat hun niet uitmaakt.
Paar weken geleden werden ze benaderd door een mevrouw; mevrouw had 3 katten uit het buitenland gered, dezze werden voor een kleine 500,- op het vliegtuig gezet. Of hij ze wilde opvangen? En och, of hij ze dan ook even bij Schiphol wilde ophalen? Meneer heeft bedankt;
- voor die kosten hadden een hele hoop kittens een geweldige verzorging kunnen kruigen en een goed huisje
- het weghalen van deze 3 kittens lost helemaal niets op aan het probleem van dat land; binnen no time zijn deze 3 plekken opgevuld, en sterker; mensen spelen heel handig in op het grote dierenhart van de toeristen/ dierenfanatiekelingen achter de computer.

In griekenland is bijvoorbeeld eengroot kattenoverschot, wordt het teveel, dan worden de dieren inderdaad 'opgeruimd'. En terwijl toeristen hun best doen om die arme katten te redden verkopen hotels voor een leuke prijs zakjes kattenbrok...
Het lost helemaal niets op. Dit is dan een voorbeeld van katten, aangezien dit een recent verhaal is, maar voor honden is het echt niet anders ;) Ik hoop ook dat er iemand op gaat staan die iets minder hart roept zoveel mogelijk dieren te adopteren, maar het probleem, daar, op die plek bij de kern aan wilt pakken. Net zoals Brooke hospital geen paarden naar het buitenland laat adopteren, maar de mensen daar ter plekke laten zien hoe ze hun dieren beter kunnen verzorgen, waarom dat nodig is, en daarbij helpen.

Toch veel plezier met je Spanjaard ;)

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:24

Wilawander schreef:
wollie27 schreef:
ik vind het aan 1 kant heel goed de honden in de nederlandse asiels hebben in vergelijking met de buitenlandse een super honden leven.
maar aan de andere kant vind ik het niet goed om dat ned. genoeg honden heeft en de buitenlandse ook weer ziektes mee kunnen brengen die we hier nog niet hadden.
dus ja hetr is een beetje dubbel eingelijk.

Ik vraag me af waar die gedachtes wegkomen dat honden het goed hebben in asiels?

in vergelijking tot bijv spanje en griekenland ja dan hebben ze het hier goed

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:17

Juut schreef:
Dan moet je niet roepen dat mensen 'persoonlijk' worden omdat zij wel kiezen voor een hond uit nederland ;)

Ik zal je dan een praktijkvoorbeeld geven, is over katten, maar is dus een geval van 'dieren uit het buitenland redden'
Ik kom nu wekelijks bij mensen die katten (en ezels) opvangen voor de dierenambulance. Iedere keer zitten er weer nieuwe gedumte kittens. Deze mensen vangen ze op, geven ze verzorging, medische verzorging, zorgen voon vaccinatie en castratie, en zoeken vervolgens een goed huisje voor ze. Ja, gaat een hoop werk in zitten, en is verre van winstgevend wat hun niet uitmaakt.
Paar weken geleden werden ze benaderd door een mevrouw; mevrouw had 3 katten uit het buitenland gered, dezze werden voor een kleine 500,- op het vliegtuig gezet. Of hij ze wilde opvangen? En och, of hij ze dan ook even bij Schiphol wilde ophalen? Meneer heeft bedankt;
- voor die kosten hadden een hele hoop kittens een geweldige verzorging kunnen kruigen en een goed huisje
- het weghalen van deze 3 kittens lost helemaal niets op aan het probleem van dat land; binnen no time zijn deze 3 plekken opgevuld, en sterker; mensen spelen heel handig in op het grote dierenhart van de toeristen/ dierenfanatiekelingen achter de computer.

In griekenland is bijvoorbeeld eengroot kattenoverschot, wordt het teveel, dan worden de dieren inderdaad 'opgeruimd'. En terwijl toeristen hun best doen om die arme katten te redden verkopen hotels voor een leuke prijs zakjes kattenbrok...
Het lost helemaal niets op. Dit is dan een voorbeeld van katten, aangezien dit een recent verhaal is, maar voor honden is het echt niet anders ;) Ik hoop ook dat er iemand op gaat staan die iets minder hart roept zoveel mogelijk dieren te adopteren, maar het probleem, daar, op die plek bij de kern aan wilt pakken. Net zoals Brooke hospital geen paarden naar het buitenland laat adopteren, maar de mensen daar ter plekke laten zien hoe ze hun dieren beter kunnen verzorgen, waarom dat nodig is, en daarbij helpen.

Toch veel plezier met je Spanjaard ;)

Ik ben het absoluut met je eens dat ze in die landen het probleem bij de wortel moeten aanpakken. Het probleem is alleen dat de opvattingen over (huis)dieren daar anders zijn als bij ons. De problemen zijn inderdaad zo groot dat de weinige Nederlandse organisaties die er zijn, door de bomen het bos niet meer zien. Bovendien moeten deze organistaties het over het algemeen hebben van donaties, en is het budget voor bijvoorbeeld sterralisatie/castratie op grote schaal te klein. Het blijft een moeilijk onderwerp, maar ik blijf er ook op hameren dat ik niet het idee heb dat er veel mensen zijn die een hondje uit het buitenland nemen om "problemen op te lossen".

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:05

Maar waarom dan? Om het koppie? Om het ras? Wat maakt de spaanse vuilnisbak zoveel specialer als de nederlanse vuilnisbak, behalve dat je dan kan zeggen een hond uit een ander land te hebben?
De mensen met buitenlandse asielhonden; hoe zijn jullie tot je keuze gekomen? Ik volg even de motivatie niet meer, omdat eerder werd aangegeven dat het niet om het leuke koppie ging, dat het om de situaties in het buitenland was, maar dat is het dus ook niet?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:25

Ik begrijp niet helemaal waarom er een hond uit het buitenland gehaald moet worden
Hier in Nederland zitten zoveel leuke honden die ook een nieuw baasje zoeken
Ook honden met net zulke zielige verhalen
Heb zelf zo'n hond Sammie in mijn profiel
Deze hond was ook verwaarloosd en vel over been enz enz
Nu is hij de grootste schat die er rond loopt
Zo heb ik mijn eerste hond ook gekregen die was in beslag genomen door de DB
Helaas mocht ze maar 8 jaar worden en moesten we haar in laten slapen omdat ze kanker had
Ook heb ik een oudje in huis gehaald van een jaar of 12 die niemand vanwegen zijn leeftijd wou hebben
Deze is een jaar of 18 geworden
Voor mij geen hond uit het buitenland, eerst kijken wat voor leuks we hier zelf hebben rond lopen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:16

Waarom ik nu zou kiezen voor een buitenlander, tja gewoon omdat ik er superveel goeie ervaringen mee heb, ik vind het gewoon heerlijke dieren. Maar goed mocht ik ooit zover komen dat ik een hond kan hebben en ik kom hier in NL een hond tegen waar ik wat mee heb (ik zal overigens nooit een pup bij een fokker kopen) uit het asiel, dan wordt het een nederlandse asielhond.
Het maakt mij niks uit waar een hond vandaan komt. Het is maar net waar ik tegenaan loop.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:37

ik heb keuze 2 gekozen
de asiels in nl zitten vol met vaak hele leuke honden; natuurlijk heb je ook honden die niet te vertrouwen zijn maar die heb je bij de fokker ook.
ik heb inmiddels herplaatser 3 en 4 als huisdieren; beide geadopteerd uit een asiel uit nl; beide rashonden en beide erg jong en al veel meegemaakt.
ik heb expres gekozen v herplaatsers omdat de asiels bomvol zitten met v 90 % super leuke huisdieren en vaak weet je dus wel wat je in huis haalt want vaak is het karakter en vervelende/goede eigenschappen vd hond al bekend waardoor je dus ook sneller de keus kan maken of een bepaalde hond in je gezinssituatie past.
iets wat je nog niet weet als je een pup koopt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 00:06

Juut schreef:
Maar waarom dan? Om het koppie? Om het ras? Wat maakt de spaanse vuilnisbak zoveel specialer als de nederlanse vuilnisbak, behalve dat je dan kan zeggen een hond uit een ander land te hebben?
De mensen met buitenlandse asielhonden; hoe zijn jullie tot je keuze gekomen? Ik volg even de motivatie niet meer, omdat eerder werd aangegeven dat het niet om het leuke koppie ging, dat het om de situaties in het buitenland was, maar dat is het dus ook niet?

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de rest, maar persoonlijk is het bij mij zo gegaan: Ik heb voor een half jaar alle sites van asiels (database asielhonden NL/België) en SLHH afgestruind. Ook ben ik verschillende asiels in mijn regio afgeweest. Helaas was het steeds net niet, totdat mijn dikke knuf in één keer verscheen op marktplaats. Ze zag er lief uit, had een mooi maatje (kort+gladharig), kon alleen thuis, kon met andere huisdieren enz. enz. Allemaal mooi meegenomen en ik ben gestopt met zoeken. Heb lang mailcontact gehad met de baasjes, over waarom ze niet meer voor haar konden zorgen. Ik wist toen al dat ze uit Spanje kwam, maar dat had net zo goed ook gewoon een Nederlandse asielhond kunnen zijn, maakte mij niets uit. We zijn gaan kijken (eigenlijk gingen we heen om te "kijken" maar werden helemaal verliefd, en hebben haar gelijk mee naar huis genomen). Ze was gechipt, geeënt enz. enz. Heeft gewoon een paspoort, alleen in het Spaans/Engels. We zijn een dag later direct naar de DA gegaan om haar even te later keuren (voor zover dat zo heet bij honden) alles was goed, en sindsdoen is ze niet meer weg te denken uit ons gezin.

Nogmaals, het boeit me echt niet waar het hondje vandaan komt. Dat geldt natuurlijk voor mij, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel een diertje willen redden, hun goed recht toch? ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:29

Tuurlijk, net als het recht van anderen om een dier uit een nederlands asiel te redden ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 01:28

Juut schreef:
Tuurlijk, net als het recht van anderen om een dier uit een nederlands asiel te redden ;)

Precies! Ik ben blij dat we het zo vlak voor het slapen met elkaar eens zijn! Truste! :z :Z

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:34

ik heb niet in de poll gestemd omdat mijn keuze er niet bij staat ,
voor mij geen buitenlands asieldier, of rescue hondje oid omdat ik denk dat het het probleem niet oplost ,

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:53

Sonja_vR schreef:
ik heb niet in de poll gestemd omdat mijn keuze er niet bij staat ,
voor mij geen buitenlands asieldier, of rescue hondje oid omdat ik denk dat het het probleem niet oplost ,

Ik heb speciaal voor jouw en de anderen die dit zeggen heel het topic opnieuw gelezen en nergens is er gezegd geweest dat honden adopteren uit het buitenland het probleem oplost.

Echt helemaal nergens.

Kan er dan iemand uitleggen waarom dit argument steeds wordt aangedragen wanneer het dus blijkt dat mensen niet uit die motivatie een hond nemen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:56

Het gaat er idd niet om dat er problemen worden opgelost, ik denk dat iedereen wel snapt dat je door een hond uit het buitenland te adopteren het probleem daar niet oplost. Maar voor dat ene hondje maak je wel een wereld van verschil. Dat is voor mij voldoende.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:47

Dit gaat in het algemeen over ALLE dieren van daar (dus ja, ook de mooie Andalusiërs ;) ) maar hier dus enkel de term hond gebruikt vooral.

Citaat:
De hond-hond overdracht van Leishmania/Ehrlichia/Babesia is zeldzaam. Die 3 pathogenen hebben echt een vector als teken/muggen/zandvliegen nodig. Of bloedtransfusie of eventueel overdracht in de baarmoeder.

Wel is het zo dat er met buitenlandse honden soms vreemde teken inclusief ziekte meekomen en dat kan tot problemen leiden als het vaak genoeg gebeurt. In Nederland zijn er een beperkt aantal gevallen bekend van Babesia die onstaan is na lopen in de Nederlandse natuur waarbij een buitenlandse teek op de hond terecht kwam.

Maar het transport van teken/Babesia is niet gebonden aan asielhonden uit Spanje. Het kan net zo goed uit Italie/Zuid Duitsland/Frankrijk meekomen. Het zo wel eens kunnen dat mensen die honden meenemen op vakantie een belangrijker bron zijn dan asielhonden.

Wat ik ook nog online gevonden heb is volgende: aangezien het hier warmer wordt komen die zandvliegen die die ziektes dragen, alsook de teken met de bepaalde ziekte, steeds vaker en vaker voor in onze landen. Ze schepen gewoon mee met toeristen en andere dieren. Zowel Nederlandse als buitenlandse honden kunnen dus drager en overdrager zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:35

rockwitch schreef:
Het gaat er idd niet om dat er problemen worden opgelost, ik denk dat iedereen wel snapt dat je door een hond uit het buitenland te adopteren het probleem daar niet oplost. Maar voor dat ene hondje maak je wel een wereld van verschil. Dat is voor mij voldoende.

De vraag is alleen of dat verschil wel zo prettig is. We gaan er maar vanuit dat men in Nederland zogenaamd het liefste voor de dieren zijn, maar een hond die bv het zwerversbestaan gewend is, vindt het in huis moeten zijn en aan de riem uitmoeten misschien helemaal niet zo lekker.
Ik moet er in elke geval niet aan denken dat men een van mijn honden van straat had gehaald met het idee een zielige zwerver te hebben en vervolgens een leven in koud, nat Nederland moet lijden grotendeels binnenshuis. Want heel apart willen jullie daar alle paarden het land op, maar honden moeten vooral in huis en 'snachts in een bench om het nog even erger te maken, terwijl ze hier zelf het erf op en af konden en doen en laten waar ze zin in hadden met buurthonden en gewoon thuis konden komen eten en voor de gezelligheid mee met het vrouwtje. Niet alleen om even een plasje te doen.
Nou ja, als ze dan in zo'n koud land komen, zitten ze wellicht ook het liefste binnen, maar wie zegt dat ze het leuker vinden daar binnen dan hier buiten? Je bekijkt het vanuit je eigen cultuur waarin het normaal is dat dieren binnen leven, maar is dat wel zo ideaal voor elke hond? Het is maar hoe je dingen bekijkt.

Het te dik laten worden zodat ze gezondheidrisicos lopen is nou ook geen goed voorbeeld van dierenliefde, en wel zeer present in Nederland.

Ik zeg niet dat dieren per definitie het niet leuk hebben in Nederland, maar het is echt niet zo dat alleen Nederlanders een "goed" tehuis kunnen bieden, en het is maar hoe je "goed" ziet.
Daarbij, nogmaals, zijn er in het buitenland ook dierenvrienden en is het heus niet alleen kommer en kwel.

Verder, ik heb het al gezegd, je moet doen wat je niet laten kunt, en als je een klik met een dier hebt maakt het niet uit waar het vandaan komt, maar als je zo nodig een goede daad wilt doen, haal dan een oudje of ander moeilijk plaatsbaar dier uit een asiel in je eigen land. Het maakt ook voor zo'n hond /kat uit en die zijn in elk geval het klimaat en de gewoonten als binnen leven en aan de riem worden uitgelaten, meestal gewend.
Ik heb dat daar ook altijd gedaan, maar ik ga nu niet uit Nederland een zielig hondje halen. Ik vang nu gewoon honden van hier op.

Ik zeg wel eerlijk dat ik het SNAP dat mensen onder de indruk zijn van sommige tafarelen en wat willen doen, maar ik zeg dan: Doe terplekke wat en doe het zo groots mogelijk.
Maar ik snap dus ook wel dat je een hondje weg wilt halen.
Maar voor het nut van een discussie, breng ik dus ook wat punten naar voren waar over nagedacht kan worden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:54

Nou ja dat is dus niet helemaal mijn visie van honden houden.
Zowiezo lopen honden bij mij in principe altijd lekker los. Ook de honden die pas net in NL aangekomen zijn, ik laat ze gewoon los lopen, ze lopen namelijk nooit weg.

Verder zijn er niet zoveel mensen waar wij bij geplaatst hebben die de hond in de bench gepropt hebben, de meeste zijn meer zoals wij, lekker naar het strand of de duinen en hond lekker laten rennen.
Dus dat valt alweer mee.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:54

Sinds 2 maanden hebben wij ook een hondje uit Bulgarije via animalrescuesofia.nl.
Ik heb eerst maanden het asiel hier in de omgeving (met straal van 100 km) in de gaten gehouden, maar steeds geen hondjes die ook met katten overweg konden.
Toen kwam ik via zeelandnet een advertentie tegen en daar waren meerdere hondjes die wel met katten konden.
Email contact gehad en een paar weken later mochten we een paar honderd kilometer rijden om onze hond op te halen :D

Het is een ontzettend lief dier, zijn verleden is deels bekend en ik kan wel zeggen dat hij nu zijn pootjes mag dichtknijpen ;)
Hij is overigens meerdere keren onderzocht, gecastreerd, geent en heeft een chip.

Hier was hij er net een weekje of 2.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:35

@Lusitana
Ik heb een (kruising) Malamute uit Roemenië, gevonden aan de kant van de weg met een verbrijzeld bovenbeen.
Die hond heeft 4 jaar van zijn leven buiten gezworven (en in Roemenié zijn de winters nogal koud) en hier? Als het regent/sneeuwt blijft hij het liefst binnen ;) dan rent hij 2x per dag naar buiten om zijn behoefte te doen.
Mijn ander hondje van daar is een echt schoothond, nou ja schoothond, ze ligt het liefste de hele dag naast je op de bank.

Natuurlijk lopen ze bij mij regelmatig buiten, ze hebben een kennel met water/winddichte nachthok (die altijd openstaat).
Ze kunnen lekker door het weiland/stal struinen en dat doen ze ook zolang ik buiten bezig ben, maar zodra ik naar binnen ga ( en ik laat ze buiten) blijven ze meestal in de achtertuin, en liggen ze het liefst op 1 van de tuinstoelen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 21:44

Mijn drol mag gewoon lekker loslopen. Als het even kan gaan we naar het bos of het strand. Ze ligt nooit in een bench (we hebben er niet eens één). Ze ligt nu samen met mij onder de snuggie op de bank :D :Z

Ik heb nooit het idee gehad dat ze het koud had, en ze is zelfs meegeweest op wintersport! *\o/*
@Lusitana: ik denk, met alle respect dat jouw opvattingen over het houden van (buitenlandse asiel) honden de zaak ietwat eenzijdig belichten. Ik snap ook de laatste alinea niet. Wat moet men doen en waar?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:57

Bij mijn kennis wonen een paar van de Turkse honden die in eerste instantie geplaatst zouden worden (maar uiteindelijk zijn ze nooit weggegaan) in de paardenstallen. Die hebben het heerlijk, slapen lekker tussen het stro en lopen de hele dag buiten. Ze hebben wel geprobeert om ze binnen te halen, maar dat wilden die honden niet, dus dat zijn nu gewoon lekker buitenhonden en ze genieten er echt van.