Dan moet je niet roepen dat mensen 'persoonlijk' worden omdat zij wel kiezen voor een hond uit nederland
Ik zal je dan een praktijkvoorbeeld geven, is over katten, maar is dus een geval van 'dieren uit het buitenland redden'
Ik kom nu wekelijks bij mensen die katten (en ezels) opvangen voor de dierenambulance. Iedere keer zitten er weer nieuwe gedumte kittens. Deze mensen vangen ze op, geven ze verzorging, medische verzorging, zorgen voon vaccinatie en castratie, en zoeken vervolgens een goed huisje voor ze. Ja, gaat een hoop werk in zitten, en is verre van winstgevend wat hun niet uitmaakt.
Paar weken geleden werden ze benaderd door een mevrouw; mevrouw had 3 katten uit het buitenland gered, dezze werden voor een kleine 500,- op het vliegtuig gezet. Of hij ze wilde opvangen? En och, of hij ze dan ook even bij Schiphol wilde ophalen? Meneer heeft bedankt;
- voor die kosten hadden een hele hoop kittens een geweldige verzorging kunnen kruigen en een goed huisje
- het weghalen van deze 3 kittens lost helemaal niets op aan het probleem van dat land; binnen no time zijn deze 3 plekken opgevuld, en sterker; mensen spelen heel handig in op het grote dierenhart van de toeristen/ dierenfanatiekelingen achter de computer.
In griekenland is bijvoorbeeld eengroot kattenoverschot, wordt het teveel, dan worden de dieren inderdaad 'opgeruimd'. En terwijl toeristen hun best doen om die arme katten te redden verkopen hotels voor een leuke prijs zakjes kattenbrok...
Het lost helemaal niets op. Dit is dan een voorbeeld van katten, aangezien dit een recent verhaal is, maar voor honden is het echt niet anders

Ik hoop ook dat er iemand op gaat staan die iets minder hart roept zoveel mogelijk dieren te adopteren, maar het probleem, daar, op die plek bij de kern aan wilt pakken. Net zoals Brooke hospital geen paarden naar het buitenland laat adopteren, maar de mensen daar ter plekke laten zien hoe ze hun dieren beter kunnen verzorgen, waarom dat nodig is, en daarbij helpen.
Toch veel plezier met je Spanjaard