Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:35

Ik zie werkelijk niet in wat voor de hond nou het verschil is tussen een dek
Afbeelding
of een jas
Afbeelding

joyce83

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:15

Mijn idee voor verschil in jas of dek.
Dek is alleen om de rug te beschermen, dus eventueel voor de regen of honden met rugproblemen.
Jas heeft ook de borst/buik gedeeltelijk bedekt. Dus stel je zou cursus doen waar hond veel moet liggen en dan met blote buik op koude tegels moeten liggen dan is een flap wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:17

Mijn kruising franse/engelse bull krijgt als het sneeuwt en koud is en regend zijn BR regen deken op. en als we weggingen toen het droogwas maar ondertussen ging storten krijgt hij bij thuis komst zijn Br zweet dekentje op. heerlijk vind hij het. als je hem pakt word hij helemaal blij. zijn vacht is stekelharig. us hij heeft het best snel koud

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:18

Maarten Ebbers heeft daar een heel toepasselijk liedje over gemaakt "een hondje met een trui" :D

Voor dieren die het koud hebben, ja, okay.
Voor mensen die graag met poppen willen spelen, nee, alsjeblieft niet. Niets zieliger dan zo'n mini keesje in een Burrberry (of hoe je't dan ook mag spellen) truitje.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:28

Alou schreef:
Mijn kruising franse/engelse bull krijgt als het sneeuwt en koud is en regend zijn BR regen deken op. en als we weggingen toen het droogwas maar ondertussen ging storten krijgt hij bij thuis komst zijn Br zweet dekentje op. heerlijk vind hij het. als je hem pakt word hij helemaal blij. zijn vacht is stekelharig. us hij heeft het best snel koud

ja, wij hebben ook een BR, oerdegelijk ding! Allen geen zweet deken voor erna, dan doet ze het maar lekker met haar mand/kleed.
GreaseMonkey van welke site komt die groene jas? want dat vind ik ook wel wat.
Als je teckelbloed hebt zoals onze dame dan moet je buik goed beschermt worden :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:33

Mijn honden krijgen 's winters een Weather Beeta deken op als ze mee naar stal zijn :) Puur omdat het anders te koud voor ze is. Als het ECHT koud is, dan blijven ze thuis. Het zijn honden die de hele dag voor de kachel hangen, die kun je niet met immense temperaturen naar buiten schuppen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:43

Mijn honden lopen overdag altijd buiten, ook als het vriest. Dat gaat prima. Het zijn een stel harige monsters uit de Pyreneeën, en daar vriest het ongetwijfeld nog harder dan hier.
Desalniettemin had ik twee winters geleden voor mijn oudje van toen 13 een 'jas' gemaakt uit een kapotte paardendeken. Zij was niet alleen oud, maar had ook een hormonale afwijking waardoor zij zichzelf af en toe kaal beet. Die combi vond ik niet geslaagd, maar met jas heeft ze het lekker warm gehad. Ze is afgelopen zomer overleden, dus de jas ligt in de opslag, tot de huidige exemplaren te oud worden om het zonder bescherming buiten te redden...

Dus ja, ik geef ze een deken (net als mijn paarden trouwens) als blijkt dat ze het in de kou niet redden zonder.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:01

De apenpakjes vind ik maar niets hoor. Maar er loopt hier in de buurt ook een greyhound (geboren in spanje) die vorige winter toch echt een jasje nodig had. Vind het dan zieliger om je hond maar op te sluiten imo veel slechter voor zijn gezondheid als hij daardoor te weinig beweging krijgt. Want er zijn zat mensen die het wel een goede smoes vinden, ja maar als het regent/koud is dan wil hij niet en dan maar de halve herfst en winter lekker op hun gat blijven zitten.

Voor onze eigen hond is het absoluut niet nodig die ligt koud in huis en heeft een lekker poefvacht met onderharen. Maar ik zeg nooit nooit.

We hebben trouwens ook een tuig van dat merk van die groene jas, dat is goed en praktisch spul hoor! Mouwen lijkem mij trouwens altijd behoorlijk onhandig met die voorpoten lijkt me ook dat die bij kleine hondjes in de sneeuw juist nat en koud worden?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:08

Mijn jack russel x chihuahua heeft in de winter een jas aan.

Zonder jas kotst hij als hij buiten is geweest alles onder, hij word echt ziek van de kou.
Als hij een jasje aan heeft met het uitlaten heeft hij hier geen last van, dus waarom zou hij dan geen jasje aanmogen?

En tja als hij dan toch een jasje aanheeft, waarom dan geen leuk jasje met waterdichte buitenkant, fleece aan de binnenkant, en een bontkraagje..
Hij voelt zich duidelijk beter met een jasje aan, en van een bontkraagje gaat hij ook niet dood.

Dus ik vindt dat jasjes kunnen, áls de hond er beter van word... niet alleen als leuk voor de mode.

Lena01

Onze hond krijgt in de winter soms wel een jasje aan of een bodywarmer.

Puur om het feit dat ze een hele slechte huid heeft, en wij eigenlijk altijd proberen om de vacht kort te houden.
Van nature heeft ze vrij lange vacht.

Vaak de 1e paar dagen vind ze dat korte vacht wel lekker, en gaat ze ontzettend te keer, rennen, dollen, en voorheen is ze daar ontzettend ziek van geweest, een dag er na lag ze met hersenvliesontsteking plat. Toen was ze echt heel erg ziek. Zou wel niet komen door, maar ik bnen toch voorzichtig.

Dus als de vacht kort is, krijgt ze een jasje of bodywarmer aan, de 1e paar dagen.

Zidore

hier ook voor oud hondje
zit echt gewoon weg te rillen
probeer dat dekentje zo lang mogelijk uit te stellen
maar ze gaat vanzelf rillen
dus niks geen mode of verkleedpop
maar puur ter bescherming van het oude beesje ;)

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:18

Hier een hulphondje in opleiding, heeft altijd een hesje aan als hij aan de riem loopt ;-) Heeft er geen last van, zo te merken.

Als ik een hondje had dat het koud heeft, zou ik hem ook een dekje omdoen.

En ach, als je het leuk vindt om je hond aan te kleden, en hij heeft er geen last van, wat kan het voor kwaad.

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:11

Moeilijk...

heb sinds pas een Chihuahua, en ben helemaal geen voorstander van een jasje of wat dan ook.
Maar denk toch echt dat ik er straks aan moet gaan geloven, vooral nu het s'avonds ook kouder word, beestje heeft het afentoe echt een beetje koud, maar ben bang dat ik hem verpest met zo'n jas. Dat het echt zo'n koukleum word ;(

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:20

ik trek mijn hond wel kleren aan en ze vind het prachtig!! nou moet ik ook bij vermelden dat mijn moeder honden kleding en andere honde toebehoren verkoopt! en onze honden vinden het juist fijn! als ze in de kou iets aan hebben! want onze chihuahuas hebben echt niet genoeg aan hun vacht alleen in de winter!!!.. plus dat onze naakthond echt niet zonder jas naar buiten kan in de winter!!.. in vind at sommige van jullie echt wel een beetje overdrijven!.. ik bedoel een paard heeft swinters tocht ook een dek op.?? die heeft toch ook een vast dus die zou dan ook geen deken om moeten hebben! en zo zijn er zo veel meer voorbeelden!.. en bij ons gaat het niet puur om of het leuk staat!.. maar echt voor de kou!!! als we ze niks aan trekken moet je niet denken dat ze naar buiten gaan!!!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 00:42

Ik vraag mij af wat voor honden de mensen hebben die zeggen dat het helemaal niet nodig zou zijn voor niet 1 hond.. Ik heb een chihuahua kruisinkje met heel dun haar en ze heeft het echt koud swinters, onze oude york is te oud om zich warm te houden en krijgt snachts een jasje aan. Mijn hond zit ook in zo een hondenhandtasje leuk met wit en rose.
Daarintegen word mijn hond niet anders behandeld dan een herder ofzo, ze heeft het gewoon koud in de winter en een tas reist een stuk makkelijk in trein en bus aangezien ze mee gaat naar school en stage. Afgelope winter was voor haar gewoon echt niet door te komen met de sneeuw, het wandelen was echt geen pretje zonder jas omdat ze zo laag bij de grond zit word ze ijs en ijs koud.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn meisje een feeen pakje heeft voor carnaval :o maar omdat ze gewend is aan een jasje vind ze dit niet erg en het ziet er erg leuk uit.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:58

vanLotje schreef:
Maarten Ebbers heeft daar een heel toepasselijk liedje over gemaakt "een hondje met een trui" :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:48

Kimmberley schreef:
Moeilijk...

heb sinds pas een Chihuahua, en ben helemaal geen voorstander van een jasje of wat dan ook.
Maar denk toch echt dat ik er straks aan moet gaan geloven, vooral nu het s'avonds ook kouder word, beestje heeft het afentoe echt een beetje koud, maar ben bang dat ik hem verpest met zo'n jas. Dat het echt zo'n koukleum word ;(

Lijkt me niet moeilijk: als toch blijkt dat hij het koud heeft geef je hem iets aan.
Er is van alles te koop van degelijk warm tot galajurkjes. Je hondje kou laten lijden lijkt mij ook niet nodig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:53

indien nodig ivm gezondheid (uitzonderlijk vermagerd, ziek zwak misselijk, stokoud en problemen ) vind ik een kledingstuk(dekentje bij het wandelen oid) op zich geen enel probleem, er zijn nu eenmaal situaties waarbij een dier even een beetje hulp nodig heeft

maar kleding voor de leuk...als ik heel eerlijk ben, de rillingen lopen over mijn rug als ik weer een hondje zie lopen met een roze truitje aan , of wat voor truitje dan ook, tis een hond, geen aankleedpop
zelfde trouwens met de minihond in een tas de hele dag meesjouwen etc , ik vind het een verschrikking, en dieronterend,
laat een dier een dier zijn en laat het in zijn/haar waarde en gebruik/zie het niet als accesoire, speelgoedje, tutdingetje

en ook een chi bijvoorbeeld is niet van suiker ,

maar nogmaals, indien nodig, ja, dekentje, regendekje voor het wandelen , of wat dn ook...als het nodig is, is het nodig,

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:06

Bonnie heeft haar jasje ook weer aan sinds vandaag..
had het liever nog even uitgesteld maar ze heeft weer een lichte longontsteking te pakken.. dus toch maar weer aangedaan.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:37

Sonja_vR schreef:
zelfde trouwens met de minihond in een tas de hele dag meesjouwen etc , ik vind het een verschrikking, en dieronterend,
laat een dier een dier zijn en laat het in zijn/haar waarde en gebruik/zie het niet als accesoire, speelgoedje, tutdingetje

Houd er wel rekening mee dat de hondjes die in een tas zitten misschien niet er de hele dag inzitten? Als ik van Terheijden naar helmond ga zit de mijne ook in een tas en dit is voor haar veel prettiger in trein en bus dan op de grond, ze word gewoon omver gelopen door mensen.

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:13

Lovepaints schreef:
Kimmberley schreef:
Moeilijk...

Lijkt me niet moeilijk: als toch blijkt dat hij het koud heeft geef je hem iets aan.
Er is van alles te koop van degelijk warm tot galajurkjes. Je hondje kou laten lijden lijkt mij ook niet nodig.

Neenee niet moeilijk maartoch, heb het er niet op.. Maar moet er toch aan geloven straks al vind ik het niet leuk
Zal hem heus geen kou laten lijden hihi. :(:)
Hij is langharig, maar duurt nog wel een tijdje voordat hij lekker pluizig&harig is.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:14

Ik vind het een beetje onzin, je doet een kat toch ook geen dekentje aan :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:20

meestal vind ik het onzin...soms niet.
Mijn tekkel kruising van 14 heeft een jas aan omdat hij graag buiten is maar het dan koud heeft.
Laatst zag ik een jachthond met een lichtgevend jasje aan,prima!....dan is de kans wat kleiner dat een andere jager hem aanziet voor wild.
Dat gebeurt hier nog al eens.

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:22

geerke schreef:
meestal vind ik het onzin...soms niet.
Mijn tekkel kruising van 14 heeft een jas aan omdat hij graag buiten is maar het dan koud heeft.
Laatst zag ik een jachthond met een lichtgevend jasje aan,prima!....dan is de kans wat kleiner dat een andere jager hem aanziet voor wild.
Dat gebeurt hier nog al eens.

Als het beestje het echt koud heeft, oké. Wat moet dat moet.
Net als jij zegt een lichtgevend jasje, helemaal goed toch..
Maar zomers in een jurkje laten rond huppelen? VRESELIJK :(:)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:27

Ik heb een geadopteerde galgo en in de winter als het zo hard vriest en we gaan wandelen heeft een lekker warm fleecejasje aan. Hij krijgt geen ondervacht, je ziet zijn blote huid zo door zijn haren heen op bepaalde plaatsen, en heeft het dus koud zonder jasje!
Ik ben radicaal tegen je honden aankleden (zoals chi's) enz. ook petjes vindt ik maar niks, echt, honden zijn geen poppen! maar als je hond het koud heeft mag hij best een jasje aan vindt ik!