Mijn katjes gaan over op vers vlees!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:04

Bij mij zitten we midden in de testfase zal ik maar zeggen.
De Tinlo worstjes gingen eerst niet zo goed, maar nu bij een 2e poging wel.
Ik meng het met een beetje vis van whiskas want dat vinden ze erg lekker.
steeds iets minder vis, tot nu toe gaat dat dus goed.
Het echte rauwe vlees is gisterne geintroduceerd en dat ging goed, lamshart ook al geprobeerd en de ene lust het beter dan de ander.
Ik vind het wel leuk om te zien hoe ze ermee om gaan, pootje in het eten, stukje vlees hengelen en toch wel wat gegrom naar elkaar

07_Calimero

Re: Mijn katjes gaan over op vers vlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:08

Hallo, interessant topic. Ik heb zelf ook 2 katten van 8 jaar en ben ook opzoek naar een goede oplossing voor natvoer. Ik merk ook dat dit voer niet gunstig is voor de vacht en de organen. Daarnaast heeft 1 van mijn katten last van zijn nieren. Kan iemand mij adviseren? ALvast bedankt!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:03

Ik voer mijn katten ook al een maand of twee de Tinlo worstjes van Chubby, en hier doen ze er een moord voor!
Nu zijn het wel alleseters, maar ze hebben echt nergens een probleem van gemaakt. Ik wissel het nu af met een keer of 2 per week gewoon kipfilet/soepvlees/kalkoenfilet of anders vlees gewoon uit de supermarkt, daar zijn ze dan lekker op aan het knagen en dat doet ze veel goed :j
Wil dus als mn voorraad op is, een combinatie maken van rauw vlees en KVV, dit ivm ruimte in de vriezer en koelkast ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:46

Waar koop je die worstjes?
Gewoon bij de diernwinkel?
:)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:50

Mijn kat is al 100 keer door de dierenarts onderzocht en blijft kotsen van ieder voer dat ik haar geef.
Omdat ze zo heftig reageert op eten heb ik het nooit aangedurfd. maar misschien is het wel beter.
Spugen de katten meer of minder van vers voer bij jullie?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:52

Ik bestel ze bij Chubby hier op bokt :j
Gaat perfect!

Bij mij hebben ze nog maar nauwelijks gekotst...enige keer dat ze kotsten was toen een van de 2 naar de DA was geweest voor castratie...toen kotsten ze van de stress, niet van het voer :n

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:14

Momenteel ben ik zelfs een nieuwe eigen kat (7 jaar) aan het overzetten op vers. Het is een beetje een apart verhaal, want de afgelopen maanden is hij uitgehongerd. Hij is gedurende een week opgevangen door iemand anders, die hem brokjes gaf van de dierenarts, wat hij met moeite en wat extra overtuigingspasta wel weg kreeg.

Wij hebben geen brokjes. En zijn overtuigd versvoerders natuurlijk. Om te zorgen dat hij wél blijft eten (want dat is in dit geval belangrijker dan wat hij eet) krijgt hij dagelijks wat brokjes door zijn KVV. Dan eet hij zijn schaaltje vlees ook keurig leeg (zo'n 6 tot 8x per dag een klein beetje). Je moet m.n oudere katten soms wat extra overtuigen en dan kun je best wat trucjes proberen.

Van de week gaf mijn man zijn KVV zo koud uit de koelkast. Helaas, toen kwam alles er weer met een noodgang uit. Je kunt i.h.a. beter minimaal op kamertemperatuur voeren.
Wanneer een kat (of hond) te gulzig eet, komt het voer ook wel eens terug op, maar omdat het dan nog niet in de maag is geweest, eten ze het vervolgens gewoon weer. Onverteerbare stukjes bot willen ook nog wel eens terug opgegeven worden, dat is natuurlijk alleen maar goed.

Onze hond gaf voorheen vaak gal over. Dat is nu met vlees voeding geheel over. Het verteert gewoon op een ander tempo en het spijsverteringsstelsel is daar precies op gepast.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:19

Ik ben heel erg nieuwsgierig hiernaar...

Onze vorige kat is 18 geworden op brokjes, nooit ergens problemen mee gehad.

Onze huidige kat is inmiddels bijna 12, op brokjes, is ook altijd gezond geweest. Nergens problemen mee gehad. Nog altijd helemaal fris.

Waarom hebben zoveel dieren problemen met kotsen en dergelijke, maar de onze niet?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:26

Janine, niet heel veel katten geven over hoor. Hooguit van haarballen. Maar er zijn wel veel katten met gezondheidsproblemen, waarbij versvoeren een oplossing kan bieden. Daarnaast zijn meer en meer mensen overtuigd dat vers gezonder en leuker is dan brokjes, ook al geven die laatste niet persé gezondheidsproblemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:40

Chubby schreef:
Janine, niet heel veel katten geven over hoor. Hooguit van haarballen. Maar er zijn wel veel katten met gezondheidsproblemen, waarbij versvoeren een oplossing kan bieden. Daarnaast zijn meer en meer mensen overtuigd dat vers gezonder en leuker is dan brokjes, ook al geven die laatste niet persé gezondheidsproblemen.

Oooh oké, op die manier! :)
Bedankt voor de uitleg!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:47

wij geven alleen brokken van Royal Canin.

natvoer en blikvoer geven wij nooit, dat is rotzooi en vol met gelatine en vocht, troep is het en dat blijft het.

Onze kater doet het er heel goed op.

bij mijn ouders zijn de katten heel oud geworden met gewoon goedkoop brokjes en blikvoer, dus als het jou enkel gaat om levensduur verlengen gaat is het niet nodig om vers vlees te geven.

Wel is het zo dat vers vlees veel beter is dan blikvoer/natvoer, want het zijn roofdieren/vleeseters he.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:30

franka75 schreef:
ik weet wel dat echt vers vlees voor enge ziektes kan lijden bij honden en katten en zelfs mensen, die vrouw die overkleden is van de week. stond van de week op bokt in een topic. volgens mij kan je het vinden bij de http://www.dedierenapotheek.nl hoogwaardig blik of gewoon is beter.

echt ik geef dus geen vers.