Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5130
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:35

Lastig he.. Onze hond, een middelgrote kruising, is 17 jaar geworden. Precies zoals jij het beschrijft, nog vol levenslust.. wel lekker veel slapen maar duidelijk nog aan het genieten van het leven. Zij had al verschillende kleine tumoren op haar lichaam waar ze geen last van had dus daar hebben we ook niets aan laten doen. Opeens werd ze wakker met een gezwel op haar ooglid, dit hebben we een dag aangekeken.. dag 2 was hij namelijk al 2x zo groot geworden.
Op naar de dierenarts en ja hoor, een tumor. Een operatie vonden we voor haar niet meer te doen, niet op die plek, niet op die leeftijd, ondanks haar levenslust. Een dag later is ze bij ons thuis ingeslapen..

Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen, jij kent je hond het beste en ik denk ook dat jij wel weet wanneer het genoeg is geweest. Een operatie is natuurlijk niet niks.. er zit weer een herstelperiode aan vast wat niet al te prettig zal zijn voor de hond, wil je hem dat nog aandoen? Erg lastig, zeker omdat hij al zo'n oudje is. Ik zou niet graag in je schoenen willen staan en wens je dan ook heel veel sterkte en succes met de beslissing!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:50

De vorige herstel periode was een ramp, voor ons :') . Meneer liep een dag na de operatie al weer rond te springen, blij dat hij verlost was van zijn bewegings beperking. De wond mocht niet nat worden en rennen was al helemaal verboden. Maar een paar dagen na de operatie wurmde hij zich uit zijn halsband. Trok een flinke sprint dijk af, rent ongeveer 200 meter op volle snelheid het water in. Om daar met een blij hoofd te gaan ronddollen in het water met onze jonge herder. Met een erg blij hoofd. :o . Gelukkig waren er maar een paar hechtingen los, precies de plek waar het dicht hechten het moeilijkste was.

We zien wel wat we doen op de dag dat de tumor opengaat. Maar als we laten opereren worden alle bulten die gevonden worden op zijn huid weggehaald. Zodat hij daar dan ook vanaf is. Ook hij heeft al vanaf zijn 1 e jaar een tumortje op zijn ooglid zitten, dat we vorig jaar waren vergeten weg te halen, die gaat dan ook mee. Zit op een gunstige plek.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:40

Heb er alle vertrouwen in dat stoere wesley nog heel lang mee gaat!

Kimbers

Berichten: 5130
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:00

Volgens mij een hilarische hond :D Zoals ik al zei, jij kent je hond het beste en kunt dus ook het beste inschatten wat hij wel en niet aankan. Hoop dat jullie nog een heel lange tijd van elkaar mogen genieten en dat Wesley nergens pijntjes gaat krijgen! In ieder geval een erg krachtige hond met veel karakter zo te horen!

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:07

jeetje nu zit je weer voor zo'n moeilijke beslissing. Ik zou deels afgaan op wat je DA zegt: is het nog te opereren of is de hond daar te oud voor. En natuurlijk ook op je eigen gevoel afgaan. Je weet zelf het beste hoe de hond er aan toe is en of je nog een operatie aandurft. Is er een bepaalde datum waarop je een beslissing genomen moet hebben of wacht je tot de tumor opengaat. in ieder geval: veel sterkte met het nemen van deze lastige beslissing.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 19:17

Hetzelfde als vorig jaar, wachten tot de tumor opengaat. Dat is het moment dat je geen keus meer hebt, omdat met zijn stemband de narcose en risico blijft. En de dierenartsen geven hem tot nu toe groen licht omdat alleen zijn geboortedatum verraad zijn leeftijd.

Mistery Wesley is idd een apart geval. Keihard voor zichzelf en altijd in voor een geintje. Zwaar voor jullie die beslissing hond nog fit maar niet meer genoeg voor een operatie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:38

|( het is zover. Vanmorgen met spelen zag ik een klein bobbeltje van 3 mm op het grootste stuk van de tumor. Dit stond al een paar dagen strak en rood maar toch nog onverwachts. De dierenarts gebeld om vanmiddag laat te laten controleren omdat het niet heel erg was en geen extreme haast leek te hebben. Voor de zekerheid moet er een sok omheen om vervuiling te voorkomen. Wil ik de sok erom doen is het plekje in een half uur al gegroeid tot een bloederig stuk vlees van ruim 2 cm. Oftewel de druk daarbinnen is enorm.

Omdat hij vanmorgen flink heeft gegeten en hij de laatste tijd gewoon fit en speels is hebben we besloten tot een operatie tenzij ... Als blijkt dat zijn longen slecht zijn of ze iets anders vinden dat slecht is of als blijkt tijdens de operatie dat ze de wond niet kunnen sluiten ivm gebrek aan huid laten we hem inslapen. Maar hopelijk is dat niet aan de orde nog. Vanmiddagom 15.20 moeten we er zijn. ;(

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:41

Heel veel sterkte! Wat een vechter is jullie hond!

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:59

Heel veel sterkte! Ik ga duimen voor jullie, hopelijk is hij fit genoeg voor de operatie!

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:20

oei das toch wel even schrikken. Ik zal voor jullie duimen en hopen dat het goed afloopt. Sterkte vanmiddag.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:23

heel veel sterkte vanmiddag!

jokari

Berichten: 8783
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:26

heel veel sterkte, ik duim voor jullie.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:29

heel veel sterkte

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:45

Jeetje! Heel veel sterkte vanmiddag!

Jess

Berichten: 2407
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Twente

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:47

Ik ga ook duimen, heel veel sterkte!!

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:50

Ik stuit nu pas op je verhaal en wil je heel veel succes wensen voor vanmiddag.
Hopelijk kan je hond nog langer van het leven genieten en jij van je hond.

pubelia

Berichten: 10002
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:52

Je weet dat dit moment een keer gaat komen dat de tumor weer open springt. Maar toch is het een rot moment. Hoop dat het operabel is, en dat hij er gewoon weer uit komt!

Sterkte...

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:53

heel veel sterkte vanmiddag,
hopelijk is zijn lichaam in goede conditie en kan hij weer een tijdje mee.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:32

Goh... Ook ik zie vandaag je topic pas voor het eerst en heb het zojuist helemaal doorgelezen. Ik hoop ècht van harte dat vanmiddag is gebleken dat ook deze tumor operabel is en dat die stoere Wesley nog een poosje in goede gezondheid bij jullie mag zijn.

Sterkte! Ik duim voor jullie +:)+

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:43

Sterkte met de juiste beslissing maken. Ben benieuwd hoe en wat. Hoop op het beste voor jullie.

Anoniem

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:11

Heb het topic doorgelezen, heel veel sterkte voor jullie en voor die kleine vechtersbaas :(:)

Kereltje verdient het, zó knokken, dan verdien je het om te winnen. Wát een stoere vent is dat :j

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:38

Ik hoop dat de operatie goed is gegaan :(:)

Anoniem

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:45

Ik hoop 't beste Y;(

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:48

Ik hoop ook mee op het beste!

Agossie

Berichten: 16374
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:52

Ik heb het topic ook wel gevolgd. Ik hoop zooooo dat het helemaal goed gaat! Dat de operatie goed gaat en dat hij gewoon weer een jaar of meer lekker door kan! Sterkte!!